Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 15 januari 2015 @ 18:57:

[...]





Mijn dorpse Hema is ook zo! Netjes, aardige mensen (geen jonkies ook trouwens), alleen geen food-afdeling



Action en Big Bazaar vind ik dan weer verschrikkelijk.Mijn binnensteedse Hema is ook meer dan prima.
Alle reacties Link kopieren
Schijnbaar ook een dorpse Hema hier. Altijd netjes gevuld, artikel niet beschikbaar dan bellen ze een ander filiaal en dan kan ik het de dag erna ophalen.

Kwaliteit van kinderondergoed, kinderpyjama's (badstof en velours)... Zeer tevreden over. Ook de jeansbroekjes. Ooit weleens gekocht bij Zeeman of Wibra (na de lovende reacties op Viva). Wat een meuk. Na een keer wassen lubberen, je moest de hemdjes gewoon in model strijken. Na twee keer wassen geen kleur meer. Nooit meer.

De jeansbroekjes van de Hema houden het hier langer uit dan die van Blue Rebel of Vingino, daar ben ik heel blij mee.



Theedoeken en handdoeken haal ik er ook, ben echt tevreden over de kwaliteit. Bij de Action haal ik alleen knutselspullen voor zoon en poetsmiddelen (wondersponsjes). De rest valt al uit elkaar als je er naar kijkt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er ook bijna nooit meer. Ze hebben zowat niks meer in katoen! Alles is viscose en daar krijg ik bultjes van, allergie. Ik was eerst blij toen ik hoorde dat er hier in Wormerveer een hema kwam, maar het valt zo tegen. Artikelen die je er altijd kon kopen, zijn er niet meer. Het enige wat over is gebleven, zijn de vrolijke kleurtjes. Nou die heb je nu ook in andere winkels. Ik zou het niet eens erg vinden als ze failliet gingen nu. Ik kom meer bij de Zeeman en Action. Betere kwaliteit voor minder geld. En die reclame van Zeeman met gewone mensen, geniaal vond ik die! Ik hoop dat ze het voortaan altijd zo gaan doen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom af en toe bij de Hema, pak krentenbollen, kuipjes kattenvoer. Maar sinds de nieuwe Hema hebben ze nu geen stuk kaas meer, alleen nog gesneden kaas.. en de koelingen waar dan biefstuk en een bak druiven in lagen heb ik nooit gesnapt.

Of je verkoopt veel verschillende soorten fruit en vlees, of je verkoopt niks, die paar dingen begrijp ik echt niet



Vroeger kocht ik er lampjes, wattenschijfjes, bandenplakspul, maar eerlijk gezegd ga ik nu liever even naar Action, gewoon om te snuffelen en dan koop ik daar gelijk wel die lampjes en die watjes
Alle reacties Link kopieren
Hier is de Hema ook prima in orde ze hebben hier helaas behalve rookworst geen brood,gebak en beleg in het durp verderop weer wel.

Zelfs de make up afdeling heeft een luxe uitstraling gekregen
Ik kom regelmatig bij de Hema. Ik weiger naar de Action te gaan. Alleen is het ondergoed wel minder fijn geworden. Ik bestel er altijd mijn fotoboeken en als de kwaliteit niet goed is dan maken ze gratis weer een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vroeger echt Hema fan. Als we in een andere stad waren begonnen we te "juichen" als we de Hema tegen kwamen, we voelden ons dan thuis. Het was echt een gezellige zaak om te winkelen. Toen ik kind was had je van die leuke eilanden waar personeel instond om snoepjes/nootjes/koekjes te scheppen. Ik begrijp dat het stukken goedkoper is om alles voorverpakt in schappen te leggen, maar zo ging de sjeu er wel af. Er is nu teveel overbodige rommel.

Het restaurant bijvoorbeeld, daar kon je vanalles kiezen. Het zat er ook altijd bomvol. Is stukken minder, ook de keuze in maaltijden is flink beperkt. Pas geleden een bh gekocht. Te pas en te onpas schiet het plastic stukje van het bandje open, heel gênant op je werk. Geen bh van de Hema meer.

Eigenlijk mis ik de Hema van vroeger heel erg. Jammer.
Ik heb er afgelopen zomer een nieuwe BH gekocht maar de beugel steekt er nu al uit. Heb het weer dichtgenaaid, maar dat is wel enorm storend vind ik. Verder ben ik trouwens ook niet erg tevreden over de kwaliteit van de Primark hoor. De jongenskleding wordt al heel snel breder dan dat het lang is. Of ben ik de enige die daar last van heeft?
Ik heb er flink wat voor m'n uitzet gekocht, omdat ik er vanuit ging dat de kwaliteit goed zou zijn.

Helaas zien mijn theedoeken en handdoeken er na 3 jaar niet meer uit.

Gerafelde randjes, gaten.. Terwijl de theedoeken van de action en wibra, even oud en hetzelfde behandeld, er nog prima uit zien.
ik heb vandaag een cadeaukaart gewonnen van de Hema via de vriendenloterij, moet een kaart zijn van 10 euro geldig tot november 2015. weet niet of ik er iets mee doe. hier vlakbij is een kleine Hema en in het centrum een grote met koffiecorner. Ik heb ooit een keer bh`s gekocht, ik heb 90D, dus 2 gekocht, paste ze voor geen meter, mooi dat ik het niet mocht ruilen, want al aangepast. kon toen bijna 40 euro in de container gooien.
Alle reacties Link kopieren
Enkel een paar keer voor t-shirts/ boxershorts van man en maillots,dat is niet zo heel erg vaak.





Ik vrees dat we ook prima zonder de Hema kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Hema nog steeds leuk. Haal er voor zoon en dochter shirts, zwemkleding, wanten en munten, maillots, lolly's en rolletjes, pyjama's.

Voor mezelf met stip op 1 oog make-up removerpads, dikke panty's.

En alles wat ik nog meer tegenkom.



De nieuwe indeling vind ik wel ruk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
In de plaats waar ik woon kom ik nooit bij de Hema. In een grotere stad wel eens en dan haal ik er alleen panties of als ik trek heb die donkere meergranenbroodjes voor 25 cent.

Ik kocht er jaren terug wel schoolspullen, maar die gebruik ik niet echt meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een Hema-fan. Ik kan nooit kiezen, en bij de Hema is de keus beperkt, dus da's makkelijk. Ik ben wel tevreden over de kwaliteit maar de nieuwe indeling vind ik onlogisch. Schrijfwaren op de ene afdeling, usb-sticks op een andere, een opbergmap voor je papieren op weer een andere en stiften bij de knutselspullen.



Ik begrijp de klachten over kinderondergoed niet. Zoon draagt zijn onderbroeken inmiddels 2 maten te klein (ontaarde moeder hè, heb inmiddels nieuwe voorraad gekocht) maar stuk zijn ze nog steeds niet. Dat de kleding smal valt is bekend en vind ik fijn. Mijn jongste spriet draagt alleen Hema -broeken. Spijkerbroeken voor de kinderen zijn top, die van de H&M vallen beduidend sneller uit elkaar.



En de meergranen-ruitbroodjes voor 25 cent zijn mijn vaste lunch



De Hema in mijn woonplaats is ruk qua rommeligheid en lege schappen. Alle maten liggen door elkaar. In de stad waar ik werk, 25 km verderop, is het altijd tiptop in orde. Personeel heeft dus wel degelijk invloed!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de laatste tijd wel fan geworden van de Hema.



Heb heel erg veel babykleertjes gekregen en de Hema kleertjes of de hele dure merken zijn mijn favoriet.



Het zit ook bij mij om de hoek, dus als ik ook maar iets nodig heb, dan kan ik het daar gewoon halen. Vind het ook prettig winkelen. Beter dan de action, waar ik eens een keer binnen ben gestapt, maar vind dat echt niet fijn winkelen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat iemand de hema weer wat aantrekkelijker kan maken.



Iemand: drie redenen waarom men MOET shoppen bij de Hema.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn verschillende dingen waarvoor ik naar de Hema ga, niet alleen omdat hij dichtbij is.

De rookworst en de vleeswaren

de lange kaarsen die ze nergens anders hebben,

poepzakjes voor de hond

wenkbrauwpoeder in precies de goede kleur

tissues

pantykousjes
verba volant, scripta manent.
Hier een mooie winkel. Netjes en vriendelijk personeel. Bij het gebak liggen nu ook buitenlandse broodnodige bedacht en zelfgemaakt door een personeelslid van buitenlandse afkomst. Ze wil ons kennis laten maken met haar cultuur. Erg leuk en wordt goed verkocht.



Grijp niet snel mis hier maar er zijn ook minpunten. Ik had dit jaar een kerstpakket van hema. Handdoek rafelt nu al. Kleding voor oudere kinderen is lelijk en van slechte kwaliteit. Babyspul ziet er altijd leuk uit maar daarna?...
eens:

de ooit zo fijne longsleeves zijn inmiddels niet meer zo fijn, pasvorm slecht, dunnere stof. Bij de zeeman zijn ze beter en goedkoper bv.

Action is voor mij ook een geduchte concurent geworden.
Ik ga erg vaak naar de Hema. Vandaag dacht ik toevallig nog, wat ben ik hier vaak.

Even wat ontbijten, lunchen. Kleren voor mijn jongste dochter, notitieboekjes. Eigenlijk teveel om op te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger ging ik voor echt alles naar de Hema. Dacht er niet eens over na... zo sterk was het merk voor mij, dat ik er als vanzelfsprekend vanuit ging dat ik daar de beste prijs-kwaliteitverhouding zou vinden. Vormgeving was ook fris, prima... en die designwedstrijd vond ik ook altijd een leuke actie van Hema: Nederlands Design, Functionaliteit en Kwaliteit. Ik keek ook altijd met veel interresse de folders in en zwichtte altijd wel voor 'n aanbieding. Ik kocht daar bijna alle babykleertjes... maar voor jongens die uit de babymaten groeien, is er weinig (misschien kwestie van smaak). En nu? Nee... wat mij betreft zijn ze de verkeerde weg ingeslagen met al die kado-artikelen. Ziet er misschien leuk uit (als het op voorraad is) in het schap, maar waarom niet gewoon van alles niet teveel keus maar dat 't er wel is... gewoon basic goeie kwaliteit... dáár waren ze toch ook goed in? Ook iets wat met sprongen achteruit is gegaan, is de service. Je kon toentertijd altijd ruilen, nu doen ze lastiger... en het personeel is gewoon niet aardig. Ik snap het ook wel, want ik denk dat er achter de schermen een hoop onvrede speelt, zoals ik laatst mocht meemaken hoe over een luie collega werd geroddeld door twee medewerkers... of als de chef en public een medewerker op z'n kop geeft – heel klantvriendelijk hoor.
Ik kocht er altijd panty's, maar ze zijn zo achteruit gegaan. Er zitten strepen van lycra doorheen waar ook vaak lussen aan zitten :( jammer want het was voorheen altijd goed. Basic hemdjes zijn ook ineens zo kort, en dat ze lang waren vond ik juist zo prettig. Dus ik kijk tegenwoordig ook bij de zeeman.
Vergeet ik nog dat ik laatst op het station een belegd broodje haalde bij de Hema, in de trein een hap nam, en toen ontdekte dat het broodje nog bevroren was aan de binnenkant

Ze vriezen de broodjes dus met beleg en al weer in, en verkopen het voor de hoofdprijs.

Dus daar kom ik ook nooit meer.



Las net op nu.nl dat veel mensen de Hema boycotten vanwege de zwarte pieten affaire.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk heb ik rechtstreeks te maken met de aanlevering van producten. Ik denk dus ook dat de terugval bedrijfsmatig is, want er is de laatste maanden veel meer geleverd.



Verder denk ik dat de achteruitgang van kwaliteit overal te merken is, shirtje replay, 1 x wassen en scheef, Hunkemoller, tassen etc.



Ik vind de hemdjes van hema perfect, dragen fijn, blijven recht en netjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis inderdaad al 11 jaar lang alleen de Hema (en de AH, de warme bakker en de snackbar ) !

I Hema



Als we zomer's terug zijn in NL ga ik meestal zo'n vijf keer per week naar de Hema, HEERLIJK! Hoop dat deze winkel nooit zal verdwijnen.

De Action heb ik ook de laatste twee jaar in de zomer bezocht maar ik kan er niet aan wennen eerlijk gezegd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven