Wij willen regen ! Deel 2

07-08-2018 17:36 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat het oude voorbij de 3000 posts was.
Nog steeds is het droog, en hoewel het vanavond, of morgen, of volgende week gaat regenen is er heel wat nodig voor de dorst naar regen bevredigd is.
Hopelijk heeft het vaak en met mooie milde buien geregend voor dit topic 'vol' is.
Dit topic is een vervolg hierop actueel/ik-wil-regen/list_messages/4160 ... start=3080

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 07-08-2018 17:42
13.52% gewijzigd
nounou
doornroosje9 schreef:
16-08-2018 15:00
Komende nacht zou het gaan regenen! :jump:

Wij kunnen hier nog wel wat water gebruiken.
:jump:

Hier mag het ook wel gaan regenen 's nachts, het is benauwd buiten - en binnenshuis.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
16-08-2018 15:00
Komende nacht zou het gaan regenen! :jump:

Wij kunnen hier nog wel wat water gebruiken.

Ja, dat zijn mooie dikke buien die voor jullie verwacht worden ! Hier maar een beetje, in de ochtend.
nounou
De volgende 5 zomers worden extra heet las ik gisteren op internet. Lekker dan...
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
16-08-2018 15:15
De volgende 5 zomers worden extra heet las ik gisteren op internet. Lekker dan...

Laten we hopen dat de onderzoekers het mis hebben :(
Dit bericht bedoel je waarschijnlijk ? https://nos.nl/artikel/2246162-nieuwe-r ... emoet.html

Door het plaatjesplak-topic vond ik vandaag foto's van eeuwenoude waterbassins in Rajasthan, India.

Afbeelding

Afbeelding
nounou
kintsugi schreef:
16-08-2018 15:15
De volgende 5 zomers worden extra heet las ik gisteren op internet. Lekker dan...

Ach, daar geloof ik nooit zo in. Het is al moeilijk genoeg om een week of twee vooruit te spellen, laat staan vijf jaar.
Dat artikel inderdaad. Ik hoop dat ze het mis hebben.

Die foto's doen me denken aan Escher.
De zomer is voorbij, je kunt de herfst ruiken en voelen.

Voorspelling
Na het zeer warme tot hete weer van eind juli en begin augustus, is er nu sprake van een wisselvalliger weertype. Er zijn geen verregende dagen bij, maar buien trekken wel vrij geregeld over het land. Hoe ziet de rest van augustus er vermoedelijk uit?

Prognose t/m 26 augustus
Volgende week is het eerst licht wisselvallig, met bijna dagelijks kans op een enkele bui. De zon schijnt ook van tijd tot tijd. Er zijn geen duidelijke uitschieters in neerslag of temperatuur.

Aan het einde van de week en in het weekend van 24 en 25 augustus, lijkt het wel natter te worden. De temperatuur stijgt dan overdag met moeite naar 20 graden. Zomerweer is dan echt even ver weg.

De berekeningen van de 30-daagse weersverwachting
We komen nu in de termijn dat we gaan kijken naar welke richting ons algemene weerbeeld op gaat, niet meer wat er van dag tot dag gebeurt.

Voor de periode van 27 augustus t/m 2 september berekent het maandmodel in Nederland nog steeds temperaturen die boven normaal zitten. Er zijn echter geen aanwijzingen voor hitte. Voor neerslag is een duidelijk signaal naar 'ver beneden normaal', dus we gaan wellicht weer een tijdje geheel droge dagen tegemoet.

Voor de periode van 3 t/m 9 september ligt de temperatuur nog steeds wat boven normaal. Tegelijkertijd gaat het model over een andere boeg, want na de bovengenoemde droge voorkeur, wordt het plots flink natter, met zelfs meer regen dan normaal. In een week tijd valt begin september normaal 20 millimeter, dat zou betekenen dat het soms echt regenachtig wordt.
Van mij mogen er echt nog wel wat stevige buien vallen hoor. Ik zit heel erg met een “was dit het” gevoel. :(
Ik ben blij dat ik mijn jas bij me had toen ik in mijn middagpauze naar de supermarkt liep voor een lunchsalade, het was frisjes vergeleken met wat was voorspeld. Ook zonet naar huis fietsend kon het geen kwaad.
Als het tòch bewolkt en koel is, mag het van mij ook regenen, ik heb een jas aan per slot van rekening.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het hier vannacht ook gaat regenen. Dat werd weer tijd, dat beetje wat gevallen is hier heeft geen zoden aan de dijk gezet. Het gras is hier nog steeds bruin. En het is benauwd.
En als het een beetje waait vallen er gewoon herfstbladeren in mijn tuin(tje).

Plus man en ik hebben besloten volgend voorjaar kopen we een airco :yes:
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Viavia2013, ik heb je tekst even gegoogeld, want ik had het vermoeden dat je het niet zelf geschreven had :P

Ik zag dat het komt van Weerplaza, en dat het een experiment is met een 30-daagse weersverwachting, gemaakt door het Europese centrum voor weersverwachtingen, ECMWF. Dat loopt nu vanaf april. Interessant.

Nog maar even een wensgifje :)

Afbeelding
nounou
zazamaenade schreef:
16-08-2018 18:55
Viavia2013, ik heb je tekst even gegoogeld, want ik had het vermoeden dat je het niet zelf geschreven had :P

Ik zag dat het komt van Weerplaza, en dat het een experiment is met een 30-daagse weersverwachting, gemaakt door het Europese centrum voor weersverwachtingen, ECMWF. Dat loopt nu vanaf april. Interessant.

Nog maar even een wensgifje :)

Afbeelding
Ordinair knip- en plakwerk :lol:
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
16-08-2018 19:06
Ordinair knip- en plakwerk :lol:

Jaja, Viavia onze geniale weervrouw :proud:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen datum bij "knmi verwacht onstuimig weer " Afbeelding
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de regenloze wolken een beetje zat. Graag óf zon (met schapewolken) óf échte regenwolken................... Komt tijd komt wolk denk ik dan maar...
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Nou hoera, de hittegolf is voorbij. Nu zitten we dus in de plakgolf. En regenen, ho maar. Ik ben echt zwaar ontevreden.
Ik heb wat gesnoeid in mijn tuin vanavond en er hingen diverse mooie grote wielspinnewebben. Lijkt al echt herfst, nu nog eens een lekker mals herfstbuitje.
Alle reacties Link kopieren
Rond 5u morgenvroeg is het zover! :jump:
Life is short. Eat dessert first.
Ik zit net een stuk te lezen over al dan niet handhaven van zomer/wintertijd, dus de klok verzetten, en toen bedacht ik dat als de temperatuur inderdaad stijgt, ook 's winters, dat je dan winters krijgt die warm zijn, maar toch vroeg donker. Dat lijkt me niks!
aviv_13 schreef:
16-08-2018 22:35
Ik zit net een stuk te lezen over al dan niet handhaven van zomer/wintertijd, dus de klok verzetten, en toen bedacht ik dat als de temperatuur inderdaad stijgt, ook 's winters, dat je dan winters krijgt die warm zijn, maar toch vroeg donker. Dat lijkt me niks!
Dat is toch ook standaard rond de evenaar. Vind dat juist wel prettig tussen 6-7 komt de zon op en tussen 18-19 gaat ie weer onder. Zeker in combinatie met warmer weer prima te handelen. Maar bij onze noordelijke koude temperaturen zijn die korte dagen funest, want tegen dat het behaaglijk is is de zon alweer onder.
Lady*Voldemort schreef:
16-08-2018 20:59
Nou hoera, de hittegolf is voorbij. Nu zitten we dus in de plakgolf. En regenen, ho maar. Ik ben echt zwaar ontevreden.
Heeft het vannacht bij jullie niet geregend? Het is hier nu heerlijk koel en fris....
Hier heeft het vannacht ook flink geregend. Heerlijk!
Hier ook, en geonweerd, daar werd ik namelijk wakker van.
En dat mag in de krant, ik slaap namelijk overal doorheen.
Mijn regenbehoefte is inmiddels wel weer vervuld.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft hier vannacht echt een flinke tijd geregend, wat zalig is dat toch om naar te luisteren, als je even wakker bent. Nu is het mooi herfstig koel, alles ademt.
Ik vind het fijn zo !

En ook ik zit persoonlijk niet te wachten op 3 maanden regen, maar nodig is het wel.
3 maanden regen betekent ook niet dat het de hele dag regent, toch ?
Het is dat ik niet op Twitter zit, anders zou ik #3maandenregen nog wel wat vinden :P
Vrees alleen dat het eerder 3 maanden moddergooien wordt :lol:

Afbeelding
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven