Wilders eist dat Nederland de EU verlaat

02-05-2012 11:59 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanuit de VS, waar Wilders bezig is zijn anti-Islam boek te promoten, en hij 'lezingen' geeft waarvoor mensen tienduizend Dollar of meer betalen om erbij te mogen zijn, laat de PVV-voorman weten dat Nederland de Europese Unie dient te verlaten.

Nederland mag van Wilders wel onderdeel uit blijven maken van de Europese Economische Ruimte, net als Zwitserland en Noorwegen.

Wel de lusten, niet de lasten?

Of zou het zelfs zo uit kunnen pakken, dat vertrek uit de EU louter lasten zal genereren?
quote:wynette schreef op 02 mei 2012 @ 22:37:

(..)

Over getallen gesproken, vertel mij eens hoe veel geld van de NL belastingbetaler inmiddels verspild is?

(..)

Wat beschouw jij als 'verspillen'? Ik vind die caviapolitie, en dat gezemel over een burqa-verbod zonde van het geld. Die domme actie in Libië, de miljoenen die we daarna in die oorlog daar hebben gepompt. En ik vind het stupide, dat Rutte en de Jager zich zo door Wilders hebben laten opfokken, dat ze daardoor met keiharde eisen omtrent de staatsfinanciën kwamen, waarna we als bv Nederland opzichtig in die zelfgegraven kuil lazerden.

Daarentegen vind ik het helpen van een land als Griekenland, dat door een Amerikaanse bank, en corrupte politici, die toevallig politieke vriendjes waren met Sarkozy, Merkel, Verhagen en de Jager, en daarom niet vervolgd konden worden, in ons eigen belang. En daarnaast ook nog eens een slimme investering, omdat Griekenland de potentie heeft het 'Saoedi Arabië van Europa' te worden, met die recent gevonden olie- en gasvoorraden.
Een prachtige quote uit de film "The American president":

He is interested in two things, and two things only: making you afraid of it, and telling you who's to blame for it. That, ladies and gentlemen, is how you win elections.
...
quote:ankalida schreef op 03 mei 2012 @ 10:02:

Een prachtige quote uit de film "The American president":

He is interested in two things, and two things only: making you afraid of it, and telling you who's to blame for it. That, ladies and gentlemen, is how you win elections.Geweldige quote! Wilders ten voeten uit.
quote:Vl43inder schreef op 02 mei 2012 @ 19:58:

Tja, het doet allemaal sterk denken aan een klein kind dat omdat hij geen nieuwe wii krijgt tegen zijn ouders gilt "Ik ga een andere vader en moeder zoeken!"
Het is natuurlijk een onzin argument, nu uit de EU willen stappen. Ik geloof wel dat hij er weer een hoop kiezers mee zal winnen. Dat is er zo verneukeratief aan, de onzin die hij uitkraamt. Het past precies in het straatje van wat genoeg mensen willen horen. Of het nu realistisch is of niet. Ik vrees wederom de verkiezingen.
quote:pastiche schreef op 03 mei 2012 @ 10:24:

Het is natuurlijk een onzin argument, nu uit de EU willen stappen. Ik geloof wel dat hij er weer een hoop kiezers mee zal winnen. Dat is er zo verneukeratief aan, de onzin die hij uitkraamt. Het past precies in het straatje van wat genoeg mensen willen horen. Of het nu realistisch is of niet. Ik vrees wederom de verkiezingen.Ik ook. Hij vindt feilloos voor ieder gevoel van onvrede een zondebok en wint zo veel stemmen.
quote:jacjes schreef op 02 mei 2012 @ 12:27:

Los van of het Wilders is die zoiets aankaart.....

Heeft lid zijn van de EU ons dan veel goeds gebracht?Ja. Als Nederland geen lid was geweest van de EGKS, de EEG en de EU dan was de groei een stuk lager geweest en Nederland een stuk armer. Nederland is nu eenmaal zeer afhankelijk van de Duitse en andere Europese markten voor haar export en haar import van goederen.
Ik heb een hekel aan Wilders, maar hier heeft hij een punt. Nadat op 1 juli het EMS is geratificeerd, kan Europa doen wat ze wil. Vooral financieel, maar ook strafrechtelijk zijn er al ontwikkelingen gaande waardoor Nederland niet meer haar eigen beleid kan voeren, maar zich moet richten naar Europese normen.

Een en ander zal zich gaan doorzetten totdat er een verenigd Europa is.

Grote gevaar dan: 'democratisch' gekozen regering met totalitaire trekjes.

Afijn, ik zet mijn aluhoedje vast op en up dit topic over een jaar of 5 nog wel eens.
Waar zit de any-key?
quote:houston77007 schreef op 04 mei 2012 @ 10:58:

Ik heb een hekel aan Wilders, maar hier heeft hij een punt. Nadat op 1 juli het EMS is geratificeerd, kan Europa doen wat ze wil. Vooral financieel, maar ook strafrechtelijk zijn er al ontwikkelingen gaande waardoor Nederland niet meer haar eigen beleid kan voeren, maar zich moet richten naar Europese normen.

Een en ander zal zich gaan doorzetten totdat er een verenigd Europa is.

Grote gevaar dan: 'democratisch' gekozen regering met totalitaire trekjes.

Afijn, ik zet mijn aluhoedje vast op en up dit topic over een jaar of 5 nog wel eens.Het gebrek aan democratie binnen federatieve verbanden, zoals de VS, Rusland, China, en ook de EU, is een serieus punt van zorg. In de kritiek van Wilders klinkt dat punt van zorg niet door. En is zijn nationalisme, voorliefde voor totalitaire structuren, en populistisch geïnspireerde xenofobie ook geen oplossing, maar een ideologisch geïnspireerde opdracht.
Wilders heeft gelijk.

Waarom trouwens niet alleen de lusten en niet de lasten?

EU gaat toch naar de kl*te,we kunnen er beter nu mee kappen,scheelt ons weer een aatal miljard.

Overigens vind ik "Wilders anti-moslim-boek" een beetje kort door de bocht.

Dit boek,wat overigens in bijna geen enkele Nederlandse boekwinkel te koop is, wordt internationaal absoluut NIET slecht ontvangen.

Wilders beschrijft in zijn boek,de steeds verdergaande invloed van de politieke Islam in Europa.

Nee,ik stem geen Wilders,maar ben ook absoluut niet negatief over hem.
Betty33, dat heet: 'Penny wise, pound foolish'. Oftewel, je staart je blind op de 'lusten', en vergeet de 'lasten'. En daar kom je misschien achter als je de inhoudelijke discussie aangaat, en het niet laat bij blindvaren op je intuïtie.

Je schrijft: De EU gaat toch naar de kl*te. Hoe weet je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven