Willie Dille

09-08-2018 12:23 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar verhaal en wat verdrietig voor haar kinderen.

https://nos.nl/artikel/2245283-haags-pv ... moord.html


Het Haagse PVV-raadslid en voormalig Kamerlid Willie Dille is plotseling overleden. Fractievoorzitter Karen Gerbrands van de Haagse PVV bevestigt dat bericht op Twitter. Haar familie bevestigt tegenover Omroep West dat ze zelfmoord heeft gepleegd.

"Met verslagenheid en intens verdriet hebben wij kennis genomen van het plotselinge overlijden van onze collega, strijdmakker en bovenal vriendin Willie Dille", schrijft Gerbrands. "Wat haar is overkomen en vooral de reacties daarop kon zij niet meer dragen. Wij zullen doorstrijden, zodat haar dood niet voor niets is geweest."

—-

Dille plaatste op haar Facebookpagina een filmpje waarin ze zei dat ze in maart 2017 slachtoffer is geworden van een groepsverkrachting door moslims. Volgens Dille wilden die dat ze haar mond zou houden in de Haagse gemeenteraad. In het filmpje zei Dille: "Ik ga stoppen. Ik wil mijn excuses aanbieden aan mijn familie, maar het gaat gewoon niet meer." Wat ze precies bedoelde met 'stoppen' is onduidelijk.

De politie zegt tegen de NOS dat er recent "meerdere intensieve gesprekken" met Dille zijn gevoerd over het voorval en over bedreigingen. Daarbij heeft zij hulp aangeboden gekregen, maar de politie is geen onderzoek begonnen omdat Dille geen aangifte wilde doen. De politie zegt de kwestie hoog op te nemen.

Dille suggereert in het filmpje dat Arnoud van Doorn, een voormalig lid van de PVV die nu in de raad zit voor een islamitische partij, achter de verkrachting zit. Hij ontkende op Twitter. "Ik ben op vakantie, dus bellen heeft geen zin", schreef hij gisteren. "Ik verlaag mij niet tot een inhoudelijke reactie op de aantijgingen. Wel overweeg ik aangifte wegens smaad en laster."

Het filmpje is ondertussen verwijderd van Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
09-08-2018 14:39
Niemand anders dan Willie zelf weet van wel of geen verkrachting. Niemand anders weet namelijk of het echt gebeurd is of een verzinsel.
Als het wel waar gebeurd is, dan zijn er ook daders met kennis. (Waarmee ik niet wil zeggen dat het gebeurd is, want dat weten we niet).
Nou niet helemaal. Om iemand te kunnen straffen moet er voldoende wettig en overtuigend bewijs zijn.
Als dat niet lukt is er niet voldaan is er geen bewezenverklaring. Alleen de verklaring en getuigenis van Willie Dille is niet genoeg voor het bewijsminimum. Maar het kan nog steeds gebeurd zijn.
Op de Facebook van Arnoud van Doorn ala Farooq Mansur Abu Amin heeft iemand haar filmpje van gisteren zonet geplaatst
Habbekratz schreef:
09-08-2018 14:50
Op de Facebook van Arnoud van Doorn ala Farooq Mansur Abu Amin heeft iemand haar filmpje van gisteren zonet geplaatst
Wat ongepast.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-08-2018 14:53
Wat ongepast.
Nou ik kwam via een link op GeenStijl op de twitterpage van dhr Van Doorn, daar zijn toch een aantal PVV'ers en consorten doorgeslagen en dan heb ik het niet over de normale PVV'ers maar eerder de mentaal uitgedaagden.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
09-08-2018 14:49
Als het wel waar gebeurd is, dan zijn er ook daders met kennis. (Waarmee ik niet wil zeggen dat het gebeurd is, want dat weten we niet).
Dat is waar. Maar er vanuit gaande dat de burgermeester er niet bij was weet die dus net zo veel als wij.
Lisbeth_Salander schreef:
09-08-2018 14:46
Ik reageer enkel op Habekratz die stelt dat de burgermeester wist van een verkrachting. Dat klopt niet.
3de keer copy


Nogmaals: de burgemeester wist wel degelijk van een verkrachting. Dille heeft daarover met de burgemeester gesproken:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen."

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
09-08-2018 14:56
Nou ik kwam via een link op GeenStijl op de twitterpage van dhr Van Doorn, daar zijn toch een aantal PVV'ers en consorten doorgeslagen en dan heb ik het niet over de normale PVV'ers maar eerder de mentaal uitgedaagden.
Uhm... zijn ze dat niet allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 14:56
3de keer copy


Nogmaals: de burgemeester wist wel degelijk van een verkrachting. Dille heeft daarover met de burgemeester gesproken:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen."

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121
Al komt de 100e copy hier te staan, dat wijzigt de feiten niet.
De burgemeester weet niets van een vekrachting, de burgemeester weet enkel dat mevrouw Dille zegt dat ze verkracht is, dat weten we inmiddels allemaal.

Tot op heden is daar geen bewijs voor geleverd , het is pertinent niet waar dat de burgemeester op de hoogte is van een bewezen gebeurtenis, in dit geval een verkrachting.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
09-08-2018 15:03
Uhm... zijn ze dat niet allemaal?
:-( , ik hoop dat dit sarcasme is, maar ik vind het alsnog ongepast.
ardni schreef:
09-08-2018 15:05
Al komt de 100e copy hier te staan, dat wijzigt de feiten niet.
De burgemeester weet niets van een vekrachting, de burgemeester weet enkel dat mevrouw Dille zegt dat ze verkracht is, dat weten we inmiddels allemaal.

Tot op heden is daar geen bewijs voor geleverd , het is pertinent niet waar dat de burgemeester op de hoogte is van een bewezen gebeurtenis, in dit geval een verkrachting.
Getver, wat goedkoop dit.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 14:56
3de keer copy


Nogmaals: de burgemeester wist wel degelijk van een verkrachting. Dille heeft daarover met de burgemeester gesproken:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen."

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121
Wil je het nou niet snappen of wat ? Je kunt hier nog 100 x een copy zetten maar feit blijft dat de burgermeester alleen weet wat Willie haar heeft verteld . Er is geen bewijs voor verkrachting.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-08-2018 15:07
Getver, wat goedkoop dit.
Waarom ?
Alle reacties Link kopieren
zullen we even wachten tot het onderzoek afgesloten is voordat we hier weer iemand aan de schandpaal nagelen. ???????????????????????????????????
Ik vraag me toch af hoe men hier gereageerd had als niet Willie Dille van PVV maar raadslid Marielle Vavier van Groen Links het was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 15:10
Ik vraag me toch af hoe men hier gereageerd had als niet Willie Dille van PVV maar raadslid Marielle Vavier van Groen Links het was geweest.
Habbekratz , het maakt toch niets uit wie . Het feit dat iemand zegt verkracht te zijn bewijst toch niets. Jij vindt van wel ?
Ik vind Geert opvallend stil :roll:
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
09-08-2018 14:05
(...)
Moeten we deze man nu allemaal vrezen?
Aarnoud van Doorn is sowieso niet helemaal koosjer, dus enige terughoudendheid kan nooit kwaad. Hij heeft zich laten bekeren in een fundamentalistische moskee. Verder is hij veroordeeld voor drugshandel, (het verkopen van drugs aan minderjarigen), het bezit van een verboden alarmpistool (geladen) en het lekken van geheime stukken. En dol op fundamentalistische imams en het stichten van bedenkelijke islamitische centra.
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/05/wi ... 3-a1535161
Of hij daadwerkelijk opdracht geeft voor een verkrachting kan ik niet zeggen, maar een brave burger is hij niet.
Lisbeth_Salander schreef:
09-08-2018 14:46
Ik reageer enkel op Habekratz die stelt dat de burgermeester wist van een verkrachting. Dat klopt niet.
Als een vriendin naar je toekomt en je vertelt dat ze verkracht is door de buurman weet jij er toch van of de verkrachting nu wel of niet gebeurt is dat moet de rechter beslissen.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 15:10
Ik vraag me toch af hoe men hier gereageerd had als niet Willie Dille van PVV maar raadslid Marielle Vavier van Groen Links het was geweest.
Ik exact hetzelfde.
Habbekratz schreef:
09-08-2018 15:10
Ik vraag me toch af hoe men hier gereageerd had als niet Willie Dille van PVV maar raadslid Marielle Vavier van Groen Links het was geweest.
Dan had ik het net zo erg gevonden als nu bij Willie Dille. Ten eerste nu voor haar persoonlijk en voor haar gezin en familie. En ik had het ook dan op het eerste gezicht een merkwaardig verhaal gevonden en getwijfeld aan haar psychische gesteldheid. Dat doe ik nu ook en ben erg benieuwd naar het onderzoek wat nu zal volgen. Aan de andere kant ben ik terughoudend of ik wel vind dat het mij iets aangaat wat hier heeft plaatsgevonden. Tis een politica, een openbaar figuur en dit alles heeft ongetwijfeld haar persoonlijk functioneren beïnvloed als politieke volksvertegenwoordiger, maar bovenal is het een persoonlijk drama wat mij niet veel aangaat.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
09-08-2018 15:05
Al komt de 100e copy hier te staan, dat wijzigt de feiten niet.
De burgemeester weet niets van een vekrachting, de burgemeester weet enkel dat mevrouw Dille zegt dat ze verkracht is, dat weten we inmiddels allemaal.

Tot op heden is daar geen bewijs voor geleverd , het is pertinent niet waar dat de burgemeester op de hoogte is van een bewezen gebeurtenis, in dit geval een verkrachting.

Dat beweert ook niemand. Dille heeft met burgemeester Krikke over die verkrachting gesproken, waarop Krikke haar aanraadde om aangifte te doen.
Het is nogal logisch dat daarmee de verkrachting niet bewezen is. Duh. De burgemeester was wél op de hoogte van Dille's verhaal. Dat was het punt.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 15:15
Als een vriendin naar je toekomt en je vertelt dat ze verkracht is door de buurman weet jij er toch van of de verkrachting nu wel of niet gebeurt is dat moet de rechter beslissen.
Dan moet er wel eerst sprake zijn geweest van gedegen politie onderzoek en vooral: bewijs.
Als dat er is dan wordt het voor de rechter gebracht en als de rechter het feit voldoende bewezen acht, dan volgt er een veroordeling.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-08-2018 15:07
Getver, wat goedkoop dit.
Wat Habbekratz hier neer zet is niet waar, maar daar mag ik niks van zeggen want dat vind jij goedkoop.
Prima, dan vind je dat toch goedkoop.

Ik ben persoonlijk heel dankbaar voor de rechtstaat die Nederland is en ik ben er ook ontzettend trots op.

Dit is een buitengewoon tragische gebeurtenis, maar dat betekent niet dat we zonder feiten andere mensen midden op het dorpsplein aan de schandpaal moeten nagelen, moeten beschuldigen, of moeten bedreigen.

Er zijn hierdoor al een aantal levens verwoest, ik voel niet de behoefte om op welke manier dan bij te dragen aan het vewoesten van nog meer levens(al is het dan in mindere maten wat er is iemand overleden)
ardni schreef:
09-08-2018 15:05
Al komt de 100e copy hier te staan, dat wijzigt de feiten niet.
De burgemeester weet niets van een vekrachting, de burgemeester weet enkel dat mevrouw Dille zegt dat ze verkracht is, dat weten we inmiddels allemaal.

Tot op heden is daar geen bewijs voor geleverd , het is pertinent niet waar dat de burgemeester op de hoogte is van een bewezen gebeurtenis, in dit geval een verkrachting.
Wie zegt hier dan dat het een bewezen gebeurtenis was? Sommigen geloven haar en sommigen niet.

Zelfs een rechter kan een onschuldige in de cel gooien en een schuldige vrijspraak geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven