Willie Dille

09-08-2018 12:23 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar verhaal en wat verdrietig voor haar kinderen.

https://nos.nl/artikel/2245283-haags-pv ... moord.html


Het Haagse PVV-raadslid en voormalig Kamerlid Willie Dille is plotseling overleden. Fractievoorzitter Karen Gerbrands van de Haagse PVV bevestigt dat bericht op Twitter. Haar familie bevestigt tegenover Omroep West dat ze zelfmoord heeft gepleegd.

"Met verslagenheid en intens verdriet hebben wij kennis genomen van het plotselinge overlijden van onze collega, strijdmakker en bovenal vriendin Willie Dille", schrijft Gerbrands. "Wat haar is overkomen en vooral de reacties daarop kon zij niet meer dragen. Wij zullen doorstrijden, zodat haar dood niet voor niets is geweest."

—-

Dille plaatste op haar Facebookpagina een filmpje waarin ze zei dat ze in maart 2017 slachtoffer is geworden van een groepsverkrachting door moslims. Volgens Dille wilden die dat ze haar mond zou houden in de Haagse gemeenteraad. In het filmpje zei Dille: "Ik ga stoppen. Ik wil mijn excuses aanbieden aan mijn familie, maar het gaat gewoon niet meer." Wat ze precies bedoelde met 'stoppen' is onduidelijk.

De politie zegt tegen de NOS dat er recent "meerdere intensieve gesprekken" met Dille zijn gevoerd over het voorval en over bedreigingen. Daarbij heeft zij hulp aangeboden gekregen, maar de politie is geen onderzoek begonnen omdat Dille geen aangifte wilde doen. De politie zegt de kwestie hoog op te nemen.

Dille suggereert in het filmpje dat Arnoud van Doorn, een voormalig lid van de PVV die nu in de raad zit voor een islamitische partij, achter de verkrachting zit. Hij ontkende op Twitter. "Ik ben op vakantie, dus bellen heeft geen zin", schreef hij gisteren. "Ik verlaag mij niet tot een inhoudelijke reactie op de aantijgingen. Wel overweeg ik aangifte wegens smaad en laster."

Het filmpje is ondertussen verwijderd van Facebook.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-08-2018 13:55
punt is dat ze het filmpje niet voor haar vrienden heeft gemaakt maar graag media aandacht wilde
Nu heeft ze media aandacht en er een vreselijke prijs voor betaald.
Ik geloof haar. In het filmpje zie ik een angstige en intens verdrietige vrouw. Ik denk ook niet dat wanneer dit haar niet allemaal overkomen was dat ze dan zelfmoord gepleegd zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
09-08-2018 13:49

Nogmaals er staat nergens dat de burgemeester van Den Haag , burggemeester Krikke wist van een verkrachting waarvan wij op dit moment niet eens weten of het heeft plaatsgevonden.

Dat is iets wat uit jouw pen komt als een feit, blijkbaar geloof jij het en dat is prima. Maar op dit moment is het een mening, iets wat jij gelooft dat je niet op deze manier zou moeten neerzetten.

Nogmaals: de burgemeester wist wel degelijk van een verkrachting. Dille heeft daarover met de burgemeester gesproken:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen."

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121
noesa wijzigde dit bericht op 09-08-2018 14:05
0.90% gewijzigd
karin6789 schreef:
09-08-2018 13:58
Nu heeft ze media aandacht en er een vreselijke prijs voor betaald.
als ik het filmpje zie dan zie ik er een afscheidsboodschap in. Ik vermoed dat ze vlak na het plaatsen een einde aan haar leven heeft gemaakt. Dat de reacties op het filmpje dus geen aanleiding waren tot haar daad
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
09-08-2018 13:54
Moslims denk ik. Geen idee. Lijkt mij wel logisch ja. Weet jij van wie die reacties kwamen dan?
'
Joh, ik heb naar aanleiding van 'mijn' gewelddadige aanranding ook dit soort grapjes gehad van bepaalde (jongere) mannen. Geen moslims, hoor.
Het zegt iets over sommige mannen dat ze nog steeds denken dat verkrachting een soort pittige seks is.

Verder wil ik niets meer bijdragen in dit topic.
Het loopt alweer flink uit de hand.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 09-08-2018 14:02
0.10% gewijzigd
nounou
Noesa schreef:
09-08-2018 14:00
Nogmaals: de burgemeester wist wel degelijk van een verkrachting. Dille heeft daarovermet de burgemeester gesproken:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen."

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121
Bronnen??
De politie heeft verklaard dat er met haar gesproken is en dat er geen aanleiding was voor een onderzoek. Dus heeft dille geen aangifte gedaan. Je kan wel aannemen dat deze kwestie besproken is met de burgemeester
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676065

Van de hoofdredactie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-08-2018 14:00
als ik het filmpje zie dan zie ik er een afscheidsboodschap in. Ik vermoed dat ze vlak na het plaatsen een einde aan haar leven heeft gemaakt. Dat de reacties op het filmpje dus geen aanleiding waren tot haar daad
Nee.
Na het plaatsen van het filmpje heeft ze een dag later nog een gesprek gehad met omroep west.
Xanthan schreef:
09-08-2018 13:55
Dat zeg ik dan ook niet hè...
Neenee, ik bedoelde dat niet richting jou.
TanteBedelia schreef:
09-08-2018 14:02
https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676065

Van de hoofdredactie.
bijzonder verhaal. Mooi om te zien hoe zo’n redactie daar mee omgaat
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
09-08-2018 13:59
Ik geloof haar. In het filmpje zie ik een angstige en intens verdrietige vrouw. Ik denk ook niet dat wanneer dit haar niet allemaal overkomen was dat ze dan zelfmoord gepleegd zou hebben.
Dus jij zegt dat deze mevrouw slachtoffer is van politiek geweld en dat een politicus in Nederland een andere politicus doormiddel van verkrachting en ander zeer ernstig geweld het zwijgen wilde opleggen.

Politieonderzoek is overbodig,bewijs is overrated.

Wel consequenties? Dus politicus Arnound van Doorn moet ook opgepakt worden enzo?
Hoe werkt dit?
Moeten we deze man nu allemaal vrezen?
karin6789 schreef:
09-08-2018 14:03
Nee.
Na het plaatsen van het filmpje heeft ze een dag later nog een gesprek gehad met omroep west.
heb jij het filmpje gezien? ik zie namelijk heel duidelijk een aankondiging van zelfdoding in
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-08-2018 14:05
heb jij het filmpje gezien? ik zie namelijk heel duidelijk een aankondiging van zelfdoding in
Ik heb het filmpje bekeken en er geen aankondiging van een zelfmoord in gezien.
karin6789 schreef:
09-08-2018 14:08
Ik heb het filmpje bekeken en er geen aankondiging van een zelfmoord in gezien.
hoe zie jij die laatste zinnen dan? en het excuus aan haar familie
fashionvictim schreef:
09-08-2018 13:45
Jij kende haar persoonlijk? Of ben je zelf ook zo'n labiel gekkie zoals de PVV het noemde?
Nee ik ken haar niet. Maar je moet beter het AD lezen https://www.ad.nl/den-haag/pvv-meldt-ve ... ~ad877da7/
De PVV heeft zojuist een verklaring naar buiten gebracht. Fractievoorzitter Karen Gerbrands stelt daarin dat het beeld dat nu door de buitenwereld wordt geschetst dat Willie in de war of een fantast is, niet waar is.
,,Het beeld dat nu wordt geschetst als zou Willie een labiel gekkie zijn, wil ik met kracht ontkennen. Vriend en vijand zullen bevestigen dat Willie een ijzersterke vrouw is die zich niet gek laat maken. Het filmpje is gemaakt na een jaar van ellende, geen enkele steun van politie of burgemeester.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-08-2018 14:02
Bronnen??
De politie heeft verklaard dat er met haar gesproken is en dat er geen aanleiding was voor een onderzoek. Dus heeft dille geen aangifte gedaan. Je kan wel aannemen dat deze kwestie besproken is met de burgemeester

Bronnen inderdaad, die aan Omroep West hebben verklaard dat Dille hierover met de burgeneester gesproken heeft. Omroep West gaat zeer weloverwogen met de zaak om, dus er is geen reden om aan te nemen dat ze dingen klakkeloos opschrijven.
ardni schreef:
09-08-2018 13:49
Nogmaals er staat nergens dat de burgemeester van Den Haag , burggemeester Krikke wist van een verkrachting waarvan wij op dit moment niet eens weten of het heeft plaatsgevonden.

Dat is iets wat uit jouw pen komt als een feit, blijkbaar geloof jij het en dat is prima. Maar op dit moment is het een mening, iets wat jij gelooft dat je niet op deze manier zou moeten neerzetten.

Geen enkele link verduidelijkt , er staat nergens een opsomming van bewezen feiten, het enige wat we zien zijn, meningen,verdachtmakingen,emoties waarvan niks bewezen is.

Nogmaals: de burgemeester wist wel degelijk van een verkrachting. Dille heeft daarover met de burgemeester gesproken:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen."

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121

Dank je Noesa hoef ik het niet nogmaals te typen maar kan ik ff copy
Alle reacties Link kopieren
You're welcome Habbekratz!
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 14:13
Nogmaals: de burgemeester wist wel degelijk van een verkrachting. Dille heeft daarover met de burgemeester gesproken:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen."

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121

Dank je Noesa hoef ik het niet nogmaals te typen maar kan ik ff copy
Nogmaals niemand weet of er een verkrachting heeft plaatsgevonden, deze mevrouw zegt dat ze verkracht is.
We weten niet of het waar is.
Dat maakt het geheel niet minder ernstig.

Ze oogt in het filmpje ontzettend verward,dat kan door trauma komen, het kan een psychose zijn, het kan voortkomen uit een burn out, door jarenlange bedreigingen of de waarheid is dat ze verkracht is en dan nog weten we niet wie de daders zijn.

Het is heel simpel; de burgemeester weet het niet, de politie weet het niet, jij weet het al helemaal niet en dat laatste geldt ook voor mij.

Het was een vrouw in psychische nood en de oorzaak van de psychische nood weten we niet, feit blijft dat het verschrikkelijk is dat ze dacht dat de dood haar enige uitweg was.

Als het wel waar is , is het natuurlijk verschrikkelijk, maar als het niet waar is , is het wel haar waarheid,het verdriet ,de pijn zal echt niet minder zijn als je gelooft dat je zoiets overkomen is. De angst voor jezelf maar ook voor je naasten, moet ongekend groot zijn,
ardni wijzigde dit bericht op 09-08-2018 14:51
38.47% gewijzigd
Blondie456 schreef:
09-08-2018 13:59
Ik geloof haar. In het filmpje zie ik een angstige en intens verdrietige vrouw. Ik denk ook niet dat wanneer dit haar niet allemaal overkomen was dat ze dan zelfmoord gepleegd zou hebben.
Ik geloof haar ook. En iedereen kan wel zeggen dan had ze aangifte moeten doen maar ze had het besproken met de burgemeester en politie maar ze was bang voor aangifte. En dat zou het merendeel hier ook zijn,makkelijk om te schrijven van niet maar het zou je maar in het echt gebeuren wil jij levenslange beveiliging 24/7 om je heen en je familie?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-08-2018 14:09
hoe zie jij die laatste zinnen dan? en het excuus aan haar familie

"Excuus aan mijn familie, maar het gaat gewoon niet meer".
Het is niet duidelijk waarvoor ze precies excuses maakt en wat er "niet meer gaat"?
Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 14:13
Nogmaals: de burgemeester wist wel degelijk van een verkrachting. Dille heeft daarover met de burgemeester gesproken:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen."

https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121

Dank je Noesa hoef ik het niet nogmaals te typen maar kan ik ff copy
Niemand anders dan Willie zelf weet van wel of geen verkrachting. Niemand anders weet namelijk of het echt gebeurd is of een verzinsel.
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
09-08-2018 14:39
Niemand anders dan Willie zelf weet van wel of geen verkrachting. Niemand anders weet namelijk of het echt gebeurd is of een verzinsel.
In de rechtspraak geldt: geen bewijs, is niet gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
09-08-2018 14:43
In de rechtspraak geldt: geen bewijs, is niet gebeurd.
Ik reageer enkel op Habekratz die stelt dat de burgermeester wist van een verkrachting. Dat klopt niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is een tragisch verhaal waarbij veel partijen beschuldigd zijn.

Of dat nu komt omdat zij zelf in haar verhaal geloofde omdat het waargebeurd is of omdat zij bijv een psychose had, of dat zij het verhaal aandikte of verzon om haar punt te maken, of wellicht een combinatie van voorgaande, dat zal nader onderzoek uit moeten wijzen. Als men daar al ooit achter kan komen.

Hoe dan ook is het triest dat deze vrouw op deze manier afscheid heeft genomen en zo aan haar einde is gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven