Willie Dille

09-08-2018 12:23 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizar verhaal en wat verdrietig voor haar kinderen.

https://nos.nl/artikel/2245283-haags-pv ... moord.html


Het Haagse PVV-raadslid en voormalig Kamerlid Willie Dille is plotseling overleden. Fractievoorzitter Karen Gerbrands van de Haagse PVV bevestigt dat bericht op Twitter. Haar familie bevestigt tegenover Omroep West dat ze zelfmoord heeft gepleegd.

"Met verslagenheid en intens verdriet hebben wij kennis genomen van het plotselinge overlijden van onze collega, strijdmakker en bovenal vriendin Willie Dille", schrijft Gerbrands. "Wat haar is overkomen en vooral de reacties daarop kon zij niet meer dragen. Wij zullen doorstrijden, zodat haar dood niet voor niets is geweest."

—-

Dille plaatste op haar Facebookpagina een filmpje waarin ze zei dat ze in maart 2017 slachtoffer is geworden van een groepsverkrachting door moslims. Volgens Dille wilden die dat ze haar mond zou houden in de Haagse gemeenteraad. In het filmpje zei Dille: "Ik ga stoppen. Ik wil mijn excuses aanbieden aan mijn familie, maar het gaat gewoon niet meer." Wat ze precies bedoelde met 'stoppen' is onduidelijk.

De politie zegt tegen de NOS dat er recent "meerdere intensieve gesprekken" met Dille zijn gevoerd over het voorval en over bedreigingen. Daarbij heeft zij hulp aangeboden gekregen, maar de politie is geen onderzoek begonnen omdat Dille geen aangifte wilde doen. De politie zegt de kwestie hoog op te nemen.

Dille suggereert in het filmpje dat Arnoud van Doorn, een voormalig lid van de PVV die nu in de raad zit voor een islamitische partij, achter de verkrachting zit. Hij ontkende op Twitter. "Ik ben op vakantie, dus bellen heeft geen zin", schreef hij gisteren. "Ik verlaag mij niet tot een inhoudelijke reactie op de aantijgingen. Wel overweeg ik aangifte wegens smaad en laster."

Het filmpje is ondertussen verwijderd van Facebook.
ardni schreef:
09-08-2018 13:16

Even voor de duidelijkheid, wat habbekratz hier zegt is nergens in het artikel te vinden. Er staat nergens dat de burgemeester van een verkrachting wist en dat gezegd hebbende er is geen enkel verband tussen het ontslag van dhr Van Doorn en een verkrachting waarvan we nu nog niet weten of deze heeft plaats gevonden. Eigenlijk is dit ook laster, misschien wel zo netjes om dit aan te passen.
Even voor de duidelijkheid,ik haalde de 3 punten aan van S-Meds

Waarom zij geen aangifte heeft gedaan
Burgemeester Paulien Krikke
En er werd gezegd dat hij haar had ontslagen wat dus in de link duidelijk andersom werd gezegd


Maar misschien is deze link nog duidelijker wat dat betreft.
Het filmpje is gemaakt na een jaar van ellende, geen enkele steun van politie of burgemeester', aldus Gerbrands.

Dille verwijt ook in het filmpje de Haagse burgemeester Pauline Krikke van laksheid. Waar die laksheid uit zou bestaan, wordt niet duidelijk. Dille legt indirect een link met de onopgehelderde kwestie rond haar woonplaats. Als raadslid moet je in de gemeente zelf wonen, maar van Dille is dat nog altijd onduidelijk. Het verhaal gaat al langere tijd dat ze in buurgemeente Rijswijk woont. Een onderzoek door burgemeester Krikke begin 2018 neemt die twijfels niet weg, maar kan ook niet hardmaken dat het raadslid voor langere tijd buiten Den Haag gewoond heeft.Daarover zegt Dille zelf in het filmpje: 'De burgemeester heeft het onderzoek gedaan terwijl ze eigenlijk wel wist hoe het zat. Sindsdien ben ik enorm in de steek gelaten. Vorige week is het weer erger geworden. Ben ik aangehouden in Ypenburg door twee Marokkanen en die zeiden: we gaan je keel binnenkort langzaam doorsnijden en laten je doodbloeden.'

https://www.omroepwest.nl/nieuws/367575 ... t-erachter
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
09-08-2018 13:33
Ik mag toch hopen dat de pvv dit vreselijke verhaal niet publicitair uit gaat buiten.

Het verhaal dat ze een instabiel raadslid hadden die in de war was? Die kijken wel uit... denk jij echt dat dit verhaal geloofwaardig genoeg is dat Wilders hier zijn vingers aan brandt? Er is niks geloofwaardigs aan.
Alle reacties Link kopieren
Er staat een interessant kijkje in de keuken van Omroep West op hun site, over deze kwestie.

Daarin valt onder andere te lezen dat ze zelf eerst de media heeft opgezocht voordat ze dat filmpje op Facebook zette.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-08-2018 13:21
kijk het filmpje nog eens goed.
de pvv had haar ook al ongeschikt bevonden voor de kamer
Dat filmpje heb ik goed bekeken. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
We kennen haar niet persoonlijk, dus we weten niet wat er precies met haar aan de hand was. Dat het niet goed met haar ging, dat is duidelijk.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Habbekratz schreef:
09-08-2018 13:35
Even voor de duidelijkheid,ik haalde de 3 punten aan van S-Meds

Waarom zij geen aangifte heeft gedaan
Burgemeester Paulien Krikke
En er werd gezegd dat hij haar had ontslagen wat dus in de link duidelijk andersom werd gezegd


Maar misschien is deze link nog duidelijker wat dat betreft.
Het filmpje is gemaakt na een jaar van ellende, geen enkele steun van politie of burgemeester', aldus Gerbrands.

Dille verwijt ook in het filmpje de Haagse burgemeester Pauline Krikke van laksheid. Waar die laksheid uit zou bestaan, wordt niet duidelijk. Dille legt indirect een link met de onopgehelderde kwestie rond haar woonplaats. Als raadslid moet je in de gemeente zelf wonen, maar van Dille is dat nog altijd onduidelijk. Het verhaal gaat al langere tijd dat ze in buurgemeente Rijswijk woont. Een onderzoek door burgemeester Krikke begin 2018 neemt die twijfels niet weg, maar kan ook niet hardmaken dat het raadslid voor langere tijd buiten Den Haag gewoond heeft.Daarover zegt Dille zelf in het filmpje: 'De burgemeester heeft het onderzoek gedaan terwijl ze eigenlijk wel wist hoe het zat. Sindsdien ben ik enorm in de steek gelaten. Vorige week is het weer erger geworden. Ben ik aangehouden in Ypenburg door twee Marokkanen en die zeiden: we gaan je keel binnenkort langzaam doorsnijden en laten je doodbloeden.'

https://www.omroepwest.nl/nieuws/367575 ... t-erachter
krikke had een onderzoek ingesteld naar dille vanwege die oplichting met die woning. het onderzoek neemt de twijfel over haar handelen niet weg. haar geloofwaardigheid en integriteit stonden dus ter discussie en werden niet weggenomen door het onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-08-2018 13:34
wilders wilde haar niet meer terug in de kamer, die had allang afstand gedaan. Daarna ging het mis, toen kwam ze met dat filmpje over dat ze met atoombommen de islam wilde uitroeien.


Oei, dat wist ik niet.
Ja, dan gaat er duidelijk iets niet goed als je zulke filmpjes de wereld in slingert.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz, alsjeblieft, haal dat citaat uit het filmpje uit je reactie.
Je kunt toch zien hoezeer ze in de war was ?

En ga alsjeblieft niet 'zomaar wat zeggen' in dit topic, zoals je in een eerdere post zelf schrijft. Dat doet alleen maar schade en brengt nog meer leed en verwarring.
nounou
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
09-08-2018 13:37
Er staat een interessant kijkje in de keuken van Omroep West op hun site, over deze kwestie.

Daarin valt onder andere te lezen dat ze zelf eerst de media heeft opgezocht voordat ze dat filmpje op Facebook zette.
www.omroepwest.nl/nieuws/amp/3676065/Va ... n-van-Will
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Xanthan schreef:
09-08-2018 13:37
Het verhaal dat ze een instabiel raadslid hadden die in de war was? Die kijken wel uit... denk jij echt dat dit verhaal geloofwaardig genoeg is dat Wilders hier zijn vingers aan brandt? Er is niks geloofwaardigs aan.
nee dat vinden de meeste mensen, maar een kleine groep kan of wil daar niet aan denk ik
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
09-08-2018 13:16

Even voor de duidelijkheid, wat habbekratz hier zegt is nergens in het artikel te vinden. Er staat nergens dat de burgemeester van een verkrachting wist

Jawel, de burgermeester wist wel degelijk van de verkrachting:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen.
Volgens de woordvoerder van de politie heeft Dille 'zelfs recent nog' met de politie gesproken. De woordvoerder kan uit privacyoverwegingen niet zeggen of dat ook over de laatste bedreigingen ging."


https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121
noesa wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:46
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 13:35
Even voor de duidelijkheid,ik haalde de 3 punten aan van S-Meds

Waarom zij geen aangifte heeft gedaan
Burgemeester Paulien Krikke
En er werd gezegd dat hij haar had ontslagen wat dus in de link duidelijk andersom werd gezegd


Maar misschien is deze link nog duidelijker wat dat betreft.
Het filmpje is gemaakt na een jaar van ellende, geen enkele steun van politie of burgemeester', aldus Gerbrands.

Dille verwijt ook in het filmpje de Haagse burgemeester Pauline Krikke van laksheid. Waar die laksheid uit zou bestaan, wordt niet duidelijk. Dille legt indirect een link met de onopgehelderde kwestie rond haar woonplaats. Als raadslid moet je in de gemeente zelf wonen, maar van Dille is dat nog altijd onduidelijk. Het verhaal gaat al langere tijd dat ze in buurgemeente Rijswijk woont. Een onderzoek door burgemeester Krikke begin 2018 neemt die twijfels niet weg, maar kan ook niet hardmaken dat het raadslid voor langere tijd buiten Den Haag gewoond heeft.Daarover zegt Dille zelf in het filmpje: 'De burgemeester heeft het onderzoek gedaan terwijl ze eigenlijk wel wist hoe het zat. Sindsdien ben ik enorm in de steek gelaten. Vorige week is het weer erger geworden. Ben ik aangehouden in Ypenburg door twee Marokkanen en die zeiden: we gaan je keel binnenkort langzaam doorsnijden en laten je doodbloeden.'

https://www.omroepwest.nl/nieuws/367575 ... t-erachter
Tuurlijk verwijt ze de burgemeester van alles: die was bezig met een onderzoek naar haar ivm de fraude die ze pleegde. Eigenlijk had Krikke al in zoveel woorden gezegd dat ze wist dat Dille fraudeerde maar dat ze het helaas nog niet kon bewijzen, en daarom ging ze na een eerder onderzoek opnieuw onderzoek doen.

Dus dat Dille een appeltje met haar te schillen had lijkt me evident, Krikke stond op het punt haar kaartenhuis in te laten storten.
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
09-08-2018 13:18
de politie heeft net verklaard dat er nooit aangifte is gedaan, noch van de verkrachting noch van de bedreigingen. Ze hebben wel met haar gesproken maar er waren te weinig aanwijzingen om zelfs maar een onderzoek te doen.
Inderdaad ze heeft nooit aangifte bij de politie gedaan uit angst.Maar ze heeft Gemeente Den Haag, de burgemeester wel ingelicht,ook waarom ze niet in Den Haag wilde wonen.
En zoals ik al schreef,zonder getuigen en bewijs kun je weinig. Soms doen vrouwen 17 jaar na dato eindelijk aangifte omdat ze dan gesterkt zijn door anderen en niet bang meer zijn,totaal ander geval maar het laat wel zien dat vele vrouwen geen aangifte durven te doen ivm bv represailles.
Habbekratz schreef:
09-08-2018 13:43
Inderdaad ze heeft nooit aangifte bij de politie gedaan uit angst.Maar ze heeft Gemeente Den Haag, de burgemeester wel ingelicht,ook waarom ze niet in Den Haag wilde wonen.
En zoals ik al schreef,zonder getuigen en bewijs kun je weinig. Soms doen vrouwen 17 jaar na dato eindelijk aangifte omdat ze dan gesterkt zijn door anderen en niet bang meer zijn,totaal ander geval maar het laat wel zien dat vele vrouwen geen aangifte durven te doen ivm bv represailles.
niet uit angst, ze heeft namelijk wel gesproken met de politie, die geen aanleiding zag voor een onderzoek. En zij de aangifte niet heeft gedaan
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:45
2.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 13:43
Inderdaad ze heeft nooit aangifte bij de politie gedaan uit angst.Maar ze heeft Gemeente Den Haag, de burgemeester wel ingelicht,ook waarom ze niet in Den Haag wilde wonen.
En zoals ik al schreef,zonder getuigen en bewijs kun je weinig. Soms doen vrouwen 17 jaar na dato eindelijk aangifte omdat ze dan gesterkt zijn door anderen en niet bang meer zijn,totaal ander geval maar het laat wel zien dat vele vrouwen geen aangifte durven te doen ivm bv represailles.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-08-2018 14:44
Reden: Ongepast
8.07% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
09-08-2018 13:37
Er staat een interessant kijkje in de keuken van Omroep West op hun site, over deze kwestie.

Daarin valt onder andere te lezen dat ze zelf eerst de media heeft opgezocht voordat ze dat filmpje op Facebook zette.
Ze heeft eerst dat filmpje op haar Facebook gezet en daarna heeft ze contact opgenomen met Omroep West.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
09-08-2018 13:35
Even voor de duidelijkheid,ik haalde de 3 punten aan van S-Meds

Waarom zij geen aangifte heeft gedaan
Burgemeester Paulien Krikke
En er werd gezegd dat hij haar had ontslagen wat dus in de link duidelijk andersom werd gezegd


Maar misschien is deze link nog duidelijker wat dat betreft.
Het filmpje is gemaakt na een jaar van ellende, geen enkele steun van politie of burgemeester', aldus Gerbrands.

Dille verwijt ook in het filmpje de Haagse burgemeester Pauline Krikke van laksheid. Waar die laksheid uit zou bestaan, wordt niet duidelijk. Dille legt indirect een link met de onopgehelderde kwestie rond haar woonplaats. Als raadslid moet je in de gemeente zelf wonen, maar van Dille is dat nog altijd onduidelijk. Het verhaal gaat al langere tijd dat ze in buurgemeente Rijswijk woont. Een onderzoek door burgemeester Krikke begin 2018 neemt die twijfels niet weg, maar kan ook niet hardmaken dat het raadslid voor langere tijd buiten Den Haag gewoond heeft.Daarover zegt Dille zelf in het filmpje: 'De burgemeester heeft het onderzoek gedaan terwijl ze eigenlijk wel wist hoe het zat. Sindsdien ben ik enorm in de steek gelaten. Vorige week is het weer erger geworden. Ben ik aangehouden in Ypenburg door twee Marokkanen en die zeiden: we gaan je keel binnenkort langzaam doorsnijden en laten je doodbloeden.'

https://www.omroepwest.nl/nieuws/367575 ... t-erachter
Nogmaals er staat nergens dat de burgemeester van Den Haag , burggemeester Krikke wist van een verkrachting waarvan wij op dit moment niet eens weten of het heeft plaatsgevonden.

Dat is iets wat uit jouw pen komt als een feit, blijkbaar geloof jij het en dat is prima. Maar op dit moment is het een mening, iets wat jij gelooft dat je niet op deze manier zou moeten neerzetten.

Geen enkele link verduidelijkt , er staat nergens een opsomming van bewezen feiten, het enige wat we zien zijn, meningen,verdachtmakingen,emoties waarvan niks bewezen is.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-08-2018 12:33
Vreselijk hè! Ik las zelfs reacties waarin werd gesteld dat ze te oud en te lelijk was voor een verkrachting. Ben je ziek dan...

Tja weet je.. ik keur het absoluut niet goed maar ik kan me wel voorstellen dat mensen boos worden als ze keer op keer collectief weggezet worden als criminelen en honden die tot het ergste in staat zijn. Als er continu zo over Nederlanders zou worden gesproken als zij over moslims deed en elke misdaad die gepleegd wordt duikt iedereen er bovenop met ‘weer die Nederlanders’, en dan wordt je weer beschuldigt van een groepsverkrachting... tja, ik kan me er iets bij voorstellen dat zeker jongeren dan een houding gaan krijgen van “fuck you allemaal”.

Dat is het logische gevolg van polarisering in een samenleving waarbij het ‘wij’ tegen ‘zij’ is geworden.
fashionvictim schreef:
09-08-2018 13:33
ik denk inderdaad dat ze bewust geprobeerd heeft die Van Doorn en moslims te schaden, ja. Of dat nu komt omdat ze aan achtervolgingswaanzin of een psychose of iets anders leed of omdat ze gewoon rancuneus was maakt voor het eindresultaat niet zoveel uit. Er zullen nu altijd mensen blijven geloven dat die Van Doorn betrokken is geweest bij een groepsverkrachting van een PVV politica. Dat blijft voor eeuwig aan hem kleven.

Maar ik noemde haar niet daarom een asociale oplichtster, dat deed ik omdat ze natuurlijk al jaren de boel oplicht daar in Den Haag door d'r huis onder te verhuren en ten onrechte een salaris als raadslid te ontvangen omdat ze helemaal niet in Den Haag woont.
Dat maakt voor het eindresultaat niet zoveel uit, maar wel voor haar intentie.
En of het voor eeuwig blijft kleven vraag ik me af, want de eeuwigheid duurt lang. Zij is wel voor eeuwig dood en haar nabestaanden moeten daar nu mee leven.

Affijn ik onthou me verder van commentaar. Ik wacht verder onderzoek af.
Xanthan schreef:
09-08-2018 13:50
Tja weet je.. ik keur het absoluut niet goed maar ik kan me wel voorstellen dat mensen boos worden als ze keer op keer collectief weggezet worden als criminelen en honden die tot het ergste in staat zijn. Als er continu zo over Nederlanders zou worden gesproken als zij over moslims deed en elke misdaad die gepleegd wordt duikt iedereen er bovenop met ‘weer die Nederlanders’, en dan wordt je weer beschuldigt van een groepsverkrachting... tja, ik kan me er iets bij voorstellen dat zeker jongeren dan een houding gaan krijgen van “fuck you allemaal”.

Dat is het logische gevolg van polarisering in een samenleving waarbij het ‘wij’ tegen ‘zij’ is geworden.
Je gaat er vanuit dat die reacties van Marokkanen kwamen?
Xanthan schreef:
09-08-2018 13:50
Tja weet je.. ik keur het absoluut niet goed maar ik kan me wel voorstellen dat mensen boos worden als ze keer op keer collectief weggezet worden als criminelen en honden die tot het ergste in staat zijn. Als er continu zo over Nederlanders zou worden gesproken als zij over moslims deed en elke misdaad die gepleegd wordt duikt iedereen er bovenop met ‘weer die Nederlanders’, en dan wordt je weer beschuldigt van een groepsverkrachting... tja, ik kan me er iets bij voorstellen dat zeker jongeren dan een houding gaan krijgen van “fuck you allemaal”.

Dat is het logische gevolg van polarisering in een samenleving waarbij het ‘wij’ tegen ‘zij’ is geworden.
Niemand is te oud en/of te lelijk om het slachtoffer te worden van een verkrachting. Helaas.
Dat zou inmiddels iedereen wel moeten weten.
Alle reacties Link kopieren
Noesa schreef:
09-08-2018 13:41
Jawel, de burgermeester wist wel degelijk van de verkrachting:

"Bronnen vertellen Omroep West dat Dille daarover met burgemeester Krikke heeft gesproken, die haar sterk aanraadde naar de politie te gaan en aangifte te doen. Dat gesprek met de politie heeft wel plaatsgevonden, maar Dille zou geen aangifte hebben willen doen.
Volgens de woordvoerder van de politie heeft Dille 'zelfs recent nog' met de politie gesproken. De woordvoerder kan uit privacyoverwegingen niet zeggen of dat ook over de laatste bedreigingen ging."


https://m.omroepwest.nl/nieuws/3676121
Nee dat staat er niet Noesa ,wat er wel staat is dat Dille zegt dat ze verkracht is en dat ze daarover met de burgemeester heeft gesproken.

Het is niet zo dat ze volgens een onderzoek van de politie verkracht, het is niet zo dat het bewezen is en dat de burgemeester daar vanaf weet .

Dat is nogal een verschil
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-08-2018 13:53
Je gaat er vanuit dat die reacties van Marokkanen kwamen?

Moslims denk ik. Geen idee. Lijkt mij wel logisch ja. Weet jij van wie die reacties kwamen dan?
sam1968 schreef:
09-08-2018 13:52
Dat maakt voor het eindresultaat niet zoveel uit, maar wel voor haar intentie.
En of het voor eeuwig blijft kleven vraag ik me af, want de eeuwigheid duurt lang. Zij is wel voor eeuwig dood en haar nabestaanden moeten daar nu mee leven.

Affijn ik onthou me verder van commentaar. Ik wacht verder onderzoek af.
Tja, een mooie nagedachtenis voor haar, ook hier.

Ik sluit me bij je aan.
Francelle schreef:
09-08-2018 13:48
Ze heeft eerst dat filmpje op haar Facebook gezet en daarna heeft ze contact opgenomen met Omroep West.
punt is dat ze het filmpje niet voor haar vrienden heeft gemaakt maar graag media aandacht wilde
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
09-08-2018 13:54
Niemand is te oud en/of te lelijk om het slachtoffer te worden van een verkrachting. Helaas.
Dat zou inmiddels iedereen wel moeten weten.

Dat zeg ik dan ook niet hè...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven