Zaak Demmink

15-03-2014 20:52 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgen meer mensen deze zaak?

Lees net dat Fred de Brouwer, de journalist van de Panorama die samen met Henk Krol in 2003 de eerste onthullingen deed ( maar uiteindelijk is gerectificeerd) is verongelukt in Thailand vandaag.

De zoveelste dood onder bijzondere omstandigheden. Hij zou volgende week in P&W verschijnen om te praten over de zaak.



Het wordt nu wel eng, zeker gezien de getuigenis afgelopen vrijdag in het proces in de zaak Demmink, van voormalig gevangenisdirecteur van Huet en zijn reden om zijn bevindingen vast te leggen bij een notaris: er zijn er wel meer omgevallen in deze zaak, aldus van Huet.



De achtergrond:

http://www.vn.nl/Archief/ ... leving/Demminkcontrol.htm

Wat vinden jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 15 april 2014 @ 19:23:

[...]



Joh, een gewone burger zat allang drie jaar in voorarrest hoor nij alleen al maar een procent van deze geruchten.

En jij vind Peterrrrrrr wel betrouwbaar of onze Ivo die nu al over twee belangrijke zeken heeft gelogen? Nou, dat is de achterban van Demmink. Volgens mij zijn die getuigen helemaal niet zo onbetrouwbaar, zeker die van vanmiddag niet. Maar ja, de mensen die echt getuige waren zij allemaal dood. Raar he?



Welnee, zonder directe getuigen en met alleen geruchten zit een burger ook niet vast.



Als Henk Krol 2x aangeeft dat de getuigen onbetrouwbaar zijn, 1x onder EDE en 1x op papier in 2003



Er een getuige is die verklaard ¤500,- te hebben gekregen van Panorama voor een getuigenis tegen Demmink



Uiteindelijk vonden Pano en Gaykrant dat ze zo zwak stonden dat ze het op een akkoord gooiden, Krol en Hitzert hadden advocaat Kurt Stöpetie



Deze advocaat van Krol en Hitzert feliciteert ze ook nog:



"Beste Henk [Krol] en Frank [Hitzert], Zoals het er nu naar uit ziet komen Panorama en Gaykrant er goed vanaf (zonder claims en procedures)

http://www.geenstijl.nl/archives/images ... mmink1.PDF



Dat doe je als advocaat niet als je denk een sterke zaak te hebben



Zo glashelder is het dus niet............................



Maar nogmaals, wel reden genoeg om de Rijksrecherche een onderzoek te laten doen, want je kan niet uitsluiten dat er wel iets is gebeurd.



De Rijksrecherche is er speciaal voor dat soort zaken

http://www.rijksrecherche.nl/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
En dan maar hopen dat het onderzoek niet gelekt wordt naar de verdachten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, p en g zijn er goed van afgekomen, wantdie Knijff is een hele enge man. Er zijn zoveel journalisten, ja hearsay van iemand die het persoonlijk heeft meegemaakt, die geen standpunt meer durft in te nemen en dus wat meelult of neutraal blijft. Waarom, dreigingen van De advocaat om diegene kapot te maken, financieel en prive. En die persoon is niet de enige. Waarom denk je zelf dat de media hier niet massaal en kritisch opduikt. Dat hebben ze gedaan begin 2000 en dat is ze slecht bekomen.



Heb je de runderkamppapers gelezen met het verweervan de hoofdredacteur? Dat liegt er niet om, om kotsmisselijk van te worden. Hebben we het over 2003...
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 15 april 2014 @ 20:36:

Hebben we het over 2003...Als Henk Krol onder EDE verklaard dat de bronnen van het kindermisbruik anti-homo ambtenaren waren en in 2003 ook al aan deze bronnen twijfelde is er genoeg reden om nog eens extra kritisch naar deze zaak te kijken.







Tel daarbij nog Frank L een homo prostitué die verklaard heeft dat de Panorama hem ¤500,- betaalde voor een valse aangifte tegen Demmink







Wie zegt me dat Demmink niet het slachtoffer is van een complot



Maar goed, je kan nooit uitsluiten dat er WEL misbruik is geweest en dus tijd voor een onderzoek door de Rijksrecherche, die is er voor dit soort zaken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Copacabana



Als het goed is zijn de twee turkse jongens met hun verhaal geleverd door een bepaalde advocaat die weer in lijn staat met Baybassin. Deze 2 jongens moisten vervolgens in een fotoboek Demmink aanwijzen. Dat onderzoek met dat fotoboek moet op een bepaalde manier afgenomen worden, dit heeft Langedoen ex IRT verzaakt. Hij was de 4 de getuige, en werkt eigenlijk niet voor fam. poot maar Adele v/d Plas die de zaak behartigt voor Baybassin.

Langedoen was zelf ook deels verrast dat hij dat lijntje niet zag, min of meer kunnen de jongens geritselt zijn.



Mensen zijn te koop ..........



Overigens is het nu opvallend dat de roestige spijker de getuigenis van de 2 jongens laat vervallen, en opzich is dat deels opmerkelijk alzijnde dat zij werkelijke getuige zouden zijn pedofiel gedrag volgens jouw relaas! Hebben ze dus eindelijk geen getuige met hear and say story s .cancelen ze deze ..........



Dat verhaal van die groep uit de vs is niet zo vreemd, dat heeft te maken met een persoon die de familie poot heeft ingehuurd, deze heeft lijntjes naar de VS, en heeft dus de mogelijkheid om dit op te zetten, zoals bedrijven ook het een en ander oprichten om bepaalde zaken te laten ondersteunen om zaken te pushen.
Alle reacties Link kopieren
""runderkamppapers""

mmhhhh als je hier zoveel waarde aan Hecht, zal ik je advies geven om effe naar de site van Klokkenluideronline te gaan.

Daar staat een geluidsfragment van Kat met de schrijver Lex rundkamp. Kat valt Runderkamp aan op zijn bewering destijds in het artikel, waa de man vervolgens heel gedegen op reageerd en toedracht geeft van het artikel. Min of meer blijf er niks van het verhaal van Kat over .........



Houd en overigensrekening mee dat Mcha Kat betaald krijgt door fam. Poot en dus artikeln op een bepaalde manier schrijft die nogal overdreven zijn, om zodoende zijn werkgever te paaien .......





Joh, een gewone burger zat allang drie jaar in voorarrest hoor nij alleen al maar een procent van deze geruchten.



Bij het antwoord van Hollebollegijs zou je ook nog kunnen toevoegen dat bijv. mogelijk is om politici en bewindsvoerders te chanteren of bepaalde zaken als pressure middel te gebruiken.

En ze dus bijv. rekening houden met dat soort grappen en eventueel allang weten om welke knikkers het gaat.



Zoals het hier gaat om de racune van fam. Poot die tevens verkondigd in dagblad dat hem niet gaat om demmink zijn aktiviteiten, maar meer om de overheid een deuk op te laten lopen.



dat verhaal van al die doden .......... inc. Fed de Brouwer is veel te vaag en niet te herleiden. Komt min of meer ook uit het knuistje van MichaKat die alles aan borduren is.



Nieuws daarin is dat het lijkt dat kat het heeft opgegeven met Demmink en heeft het volgend slachtoffer alweer op het oog.

Het spel begint weer opnieuw ............. aka fam. Poot heeft zijn oog ergens anders op laten vallen...........
Hier de 'runderkamp papers' die in dit topic genoemd worden.
Alle reacties Link kopieren
Dank Waranka.

En voor de liefhebbers, lees dit eens. Plaatst alles wel in perspectief.

http://rondehuis.blogspot.nl
quote:hanzxxx schreef op 15 april 2014 @ 23:47:

Overigens is het nu opvallend dat de roestige spijker de getuigenis van de 2 jongens laat vervallen, en opzich is dat deels opmerkelijk alzijnde dat zij werkelijke getuige zouden zijn pedofiel gedrag volgens jouw relaas! Hebben ze dus eindelijk geen getuige met hear and say story s .cancelen ze deze ..........

Het is niet mijn relaas, ik citeer een rapport van een organisatie die zich bezig houdt met mensenrechten. Laten we het wel een beetje zuiver houden.



Zoals je weet heeft het Hof in Arnhem bepaald dat het OM Demmink moet vervolgen voor verkrachting van 2 Turkse jongens (inmiddels mannen). Het hof zegt dat er voldoende verdenking is om de beschuldigingen te onderzoeken. Mocht het dus tot die zaak komen, dan zullen die mannen tzt ongetwijfeld gehoord worden.



Overigens hebben we in het huidige proces al een slachtoffer gehoord. Als je maar een beperkt aantal getuigen kunt horen, is het logisch dat je een zaak van verschillende kanten belicht en niet 3 getuigen hetzelfde verhaal laat vertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 16 april 2014 @ 10:39:

[...]



Het is niet mijn relaas, ik citeer een rapport van een organisatie die zich bezig houdt met mensenrechten. Laten we het wel een beetje zuiver houden.



Zoals je weet heeft het Hof in Arnhem bepaald dat het OM Demmink moet vervolgen voor verkrachting van 2 Turkse jongens (inmiddels mannen). Het hof zegt dat er voldoende verdenking is om de beschuldigingen te onderzoeken. Mocht het dus tot die zaak komen, dan zullen die mannen tzt ongetwijfeld gehoord worden.



Overigens hebben we in het huidige proces al een slachtoffer gehoord. Als je maar een beperkt aantal getuigen kunt horen, is het logisch dat je een zaak van verschillende kanten belicht en niet 3 getuigen hetzelfde verhaal laat vertellen.



Heb je daar een bron van?

Dat zijn verschillende zaken, onderzoeken of vervolgen.

Ik vind dat zeer interessant dus als je een link hebt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Beschikkingen in beklagzaak tegen oud-topambtenaar gepubliceerd

Arnhem , 21-1-2014



Het hof beveelt de vervolging (in de zin van een strafrechtelijk onderzoek) van een voormalige topambtenaar van het Ministerie van Justitie wegens verkrachting van twee Turkse jongens in de jaren ’90 van de vorige eeuw.



Bron: Rechtspraak.nl

http://www.rechtspraak.nl ... titie%20gepubliceerd.aspx



Hof: OM moet Joris Demmink vervolgen voor misbruik - ‘een blamage voor justitie’

NRC

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... n-voor-seksuele-delicten/
Hof: OM moet Demmink vervolgen



Het gerechtshof in Arnhem heeft bepaald dat het Openbaar Ministerie de vroegere topambtenaar van Justitie Joris Demmink moet vervolgen voor verkrachting.



Twee Turkse mannen die via een artikel-12-procedure wilden bereiken dat hij vervolgd zou worden, hebben van het hof gelijk gekregen.



Het hof zegt dat er voldoende verdenking is om de beschuldigingen te onderzoeken. Het hof in Arnhem, dat de zaak deed op verzoek van het hof in Den Bosch, wil niet zeggen welke aanknopingspunten er zijn voor de verdenking.



http://nos.nl/artikel/600 ... et-demmink-vervolgen.html
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 16 april 2014 @ 21:15:

Hof: OM moet Demmink vervolgen



Het gerechtshof in Arnhem heeft bepaald dat het Openbaar Ministerie de vroegere topambtenaar van Justitie Joris Demmink moet vervolgen voor verkrachting.



Twee Turkse mannen die via een artikel-12-procedure wilden bereiken dat hij vervolgd zou worden, hebben van het hof gelijk gekregen.



Het hof zegt dat er voldoende verdenking is om de beschuldigingen te onderzoeken. Het hof in Arnhem, dat de zaak deed op verzoek van het hof in Den Bosch, wil niet zeggen welke aanknopingspunten er zijn voor de verdenking.



http://nos.nl/artikel/600 ... et-demmink-vervolgen.htmlGlashelder, lijkt me een interessante zaak voor de Rijksrecherche, er moet toch achter te komen zijn of hij in de jaren '90 in Turkije is geweest.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar de uitzending van Brandpunt vanavond

http://nos.nl/artikel/649 ... oek-misbruik-demmink.html
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 08 april 2014 @ 22:44:

[...]

De Vries is journalist en kan dus geen mensen onder ede horen maar tot nu toe zijn er alleen maar van horen zeggen verhalen en getuigenissen van 20 jaar oud.



En hoe betrouwbaar is een getuige? En al zeker na 20 jaar.



Wanneer zijn baas zich op de achterbank van de auto laat pijpen door een 14 jarige jongen zal de chauffeur dat ook na 20 jaar nog wel weten toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 18 mei 2014 @ 19:17:



[...]







Wanneer zijn baas zich op de achterbank van de auto laat pijpen door een 14 jarige jongen zal de chauffeur dat ook na 20 jaar nog wel weten toch?Vanuit het hiernamaals misschien
Alle reacties Link kopieren
Nja, niks wat we nog niet wisten... Slechte repo van Brandpunt
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 18 mei 2014 @ 19:17:



[...]







Wanneer zijn baas zich op de achterbank van de auto laat pijpen door een 14 jarige jongen zal de chauffeur dat ook na 20 jaar nog wel weten toch?





Volgens mij is het allemaal van horen zeggen, die chauffeur is overleden.

Maar als ik het goed begrijp is de Rijksrecherche nu een onderzoek gestart en dat is toch de aangewezen instantie om dit uit te pluizen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een grappige opmerking.

Als het Rolodex-politieonderzoek destijds niet was stilgelegd juist omdat er figuren als Demmink en andere hotemetoten in beeld kwamen, dan had het allemaal niet zo ver hoeven komen en niet zo lang aangesleept. Dus waar jij dat volste vertrouwen in een politieonderzoek op baseert is me een raadsel,
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 18 mei 2014 @ 23:21:

Wat een grappige opmerking.

Als het Rolodex-politieonderzoek destijds niet was stilgelegd juist omdat er figuren als Demmink en andere hotemetoten in beeld kwamen, dan had het allemaal niet zo ver hoeven komen en niet zo lang aangesleept. Dus waar jij dat volste vertrouwen in een politieonderzoek op baseert is me een raadsel,Mij ook. Maar goed, bij de grtie van dit soort gedachten is er dus nooit wat gebeurd
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 18 mei 2014 @ 23:21:

Wat een grappige opmerking.

Als het Rolodex-politieonderzoek destijds niet was stilgelegd juist omdat er figuren als Demmink en andere hotemetoten in beeld kwamen, dan had het allemaal niet zo ver hoeven komen en niet zo lang aangesleept. Dus waar jij dat volste vertrouwen in een politieonderzoek op baseert is me een raadsel,Inmiddels kijkt heel Nederland mee, tot nu toe zijn er alleen maar van horen zeggen getuigen, tijd om de daadwerkelijke betrokkenen te ondervragen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 mei 2014 @ 19:03:

[...]





Inmiddels kijkt heel Nederland mee, tot nu toe zijn er alleen maar van horen zeggen getuigen, tijd om de daadwerkelijke betrokkenen te ondervragen.Jan op de hoek van de straat was allang opgepakt bij van horen zeggen. Wat maakt dat jij zo heilig in de onschuld van Demmink gelooft? En waarom denk je dat de echte betrokkenen niet naar voren durven komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 19 mei 2014 @ 22:17:

[...]



Jan op de hoek van de straat was allang opgepakt bij van horen zeggen. Wat maakt dat jij zo heilig in de onschuld van Demmink gelooft? En waarom denk je dat de echte betrokkenen niet naar voren durven komen?Waarop baseer jij dat ik "Heilig in de onschuld van Demmink geloof"

Ik heb een vast principe, iedereen is onschuldig tot zijn schuld is bewezen.





Dat is niet nieuw, dat schrijf ik hier nu al 5 jaar.



Van mij mag Demmink achter slot & grendel maar wel op basis van echte getuigen en niet van borrelpraat en van horen zeggen verklaringen.



Daarom stel ik ook, laat de Rijksrecherche dit oplossen, die zijn daar speciaal voor opgericht.



Kan jij voorbeelden geven van iemand die veroordeeld is op "van horen zeggen verklaringen" ook Jan met de pet veroordelen ze daar niet op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 16 april 2014 @ 01:33:

Dank Waranka.

En voor de liefhebbers, lees dit eens. Plaatst alles wel in perspectief.

http://rondehuis.blogspot.nl



Pfff. wat een afschuwelijk stuk.

Als zoiets waar is, dan betekent dit ongeveer dat alles en iedereen wat ook maar een beetje macht heeft pedofiel is in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
En ik snap de opmerking: 'Plaatst alles wel in perspectief'.



Perspectief waarvan?



Krijg er de rillingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven