Zorgen om overbevolking

20-09-2018 22:10 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in het AD.

In 2060 telt Nederland mogelijk zo’n twintig miljoen inwoners, blijkt uit recent onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek en de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid. Die groei wordt volledig veroorzaakt door immigratie: de autochtone bevolking wordt juist kleiner. Nu telt Nederland 17,2 miljoen inwoners.

Ik ga dan niet meer meemaken, maar jullie kinderen wel. Hoe gaan ze dat doen met sociale voorzieningen, verkeer, wonen?

Arm Nederland. Overspoeld door buitenlanders en je eigen land om zeep helpen.

Wat is de oplossing? De rem, of wel zien waar het eindigt?
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
20-09-2018 22:26
Overspoeld nog wel? Je laat je hersenspoelen door de politicus die regelmatig een kleurspoeling door z'n haar doet. Maar goed: noem eens cijfers. Onderbouwde cijfers.
Afgelopen twee jr groeide NLse bevolking met 100.000 waarvan 80.000 door immigratie.
Van die 20.000 natuurlijke groei was er niet één blank/autochtoon/zonder migratieachtergrond, het sterftecijfer is hoger dan het geboortecijfer onder autochtone NLers.
Dus ja, NL verkleur en verandert, en snel.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Grappig, gisteren had ik het hier over en dan zie ik dat er een topic over geopend is.
Ik denk ook dat de overbevolking een enorm probleem zal worden. Er zal dadelijk gewoon niet meer genoeg zijn voor iedereen. Dat zal logischerwijs leiden tot een vermeerdering van de criminaliteit. Erst das Fressen, dann die Moral (Goethe). Ik ben blij dat ik geen kinderen heb.
Cum non tum age
Zou het helpen als je mensen niet meer in het hokje van de nationaliteit stopt van hun voorouders, maar ze zou zien als mensen, of als wereldburgers?

Wie heeft er tegenwoordig eigenlijk geen voorouders die uit een ander land komen - of voorouders die naar een ander land zijn geëmigreerd?

En hoe erg is dat precies?

Met 20 miljoen Nederlanders heb je een prima aanwas voor de sociale voorzieningen, die moet je immers met elkaar betalen. Er is altijd een percentage van de bevolking dat niet in staat is om daaraan bij te dragen - dus moet je ervoor zorgen dat het percentage dat dat wél kan zijn steentje bijdraagt.

Woningen: nu is de randstad volgelopen, maar dat wil niet zeggen dat Nederland vol is. Het is slecht gedistribueerd. Daar kunnen overheid en techniek veel aan bijdragen, bijvoorbeeld door weer wat meer te decentraliseren óf de hoofdkantoren uit de grote steden weg te halen en in dunnerbevolkte gebieden te plaatsen. Er is ook meer hoogbouw mogelijk. Luxe hoogbouw, bijvoorbeeld - met een gemeenschappelijk zwembad in de kelder, goede geluidsisolatie, een portier die pakjes kan ontvangen, gemeenschappelijke faciliteiten zoals een was- en strijkservice, huishoudelijke hulp, klusjesman en incidenteel te huren logeerkamers.

Verkeer: ook hier kan de techniek en betere spreiding van banen aan bijdragen. Als je vaker thuis kunt werken en als er in alle buurten virtuele vergaderruimtes zijn, waarbij je allemaal in een hokje gaat zitten en op het grote scherm met elkaar bent, kun je normaal contact met elkaar hebben. Beroepen waar fysieke aanwezigheid verplicht is, daar moet je dan nog steeds voor in de buurt wonen.
Alle reacties Link kopieren
Texx82 schreef:
20-09-2018 22:39
Criminaliteit neemt eigenlijk af, het enige probleem is dat die "verkleurt". De daders zijn meestal uit de meest kwetsbare groepen en die zijn van vreemde origine.
https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... minaliteit
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
dubbel
anoniem_281113 wijzigde dit bericht op 22-09-2018 22:32
97.69% gewijzigd
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
21-09-2018 01:04
wow je hebt het krantenartikel wel een beetje gechargeerd hier he?
Tenminste ik heb het ook gelezen en mij is bij gebleven dat de immigratiestroom daar niet eens zozeer aan bijdraagt , namelijk maar rond de 80.000 per jaar.
En dat we ons daar dus vooral niet blind op moeten staren.

Het "probleem" is vooral dat Nederlanders minder kinderen krijgen dan allochtonen.
Hoezo, niet eens? 80.000 is 80% vd bevolkingstoename in 2017.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet over problemen lullen, je moet er iets aan doen.
Dus als een haas naar alle topics waar mensen met een kinderwens schrijven, om ze die uit hun hoofd te praten.

Hup, op de barricaden ;-) !
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de link. Het rapport spreekt mij eigenlijk niet tegen.

In het rapport staat er geen duidelijke conclusie over de invloed van de aangiftebereidheid op de criminaliteitscijfers:

Onderzoek over de aangiftebereidheid in Nederland tussen 1980 en 2005 geeft tegenstrijdige signalen. Er zijn studies die spreken van stijging en andere die spreken van daling of van gelijk blijven (Goudriaan, Nieuwbeerta en Wittebrood, 2005; Goudriaan, 2006; Wittebrood, 2006). Voor de periode tussen 2005 en 2015 suggereren uitkomsten van de Veiligheidsmonitor een daling van de aangiftebereidheid met 23 procent, maar ook daar worden kanttekeningen bij geplaatst (Bernasco en Van de Weijer, 2016; Akkermans, 2016).

De gesignaleerde daling in de aangiftebereidheid tussen 2005 en 2015 is minder sterk dan de totale daling van de geregistreerde criminaliteit (29 procent). De daling in de geregistreerde criminaliteit kan dus niet volledig worden verklaard door een verminderde
bereidheid om aangifte te doen.


Verder over zware misdrijven:
De ontwikkeling van de criminaliteit kan worden vergeleken met die van moord en doodslag. Deze vorm van criminaliteit is niet gevoelig voor aangiftebereidheid.
[...]
Het hoogtepunt werd bereikt in de jaren negentig, gevolgd door een daling die na 2003 sterker werd. Tevens valt op dat de stijging, en later de daling, sterker is bij mannelijke dan bij vrouwelijke slachtoffers. In 2017 is het aantal moorden weer gestegen, maar het is nog onduidelijk of daarmee een kentering is ingezet (Leistra, 2017).


Voor mij dit fenomeen is te verklaren door het feit dat het geweld tegen mannen economisch gegrond is (overvallen, berovingen, afrekeningen binnen drugsmilieu enzo). Terwijl het geweld tegen vrouwen meestal seksueel gegrond is. Dat is nauwelijks gedaald.

Dus, ja, de daling van de criminaliteitscijfers is deels te verklaren door de lagere aangiftebereidheid, maar niet volledig.
-jolijn- schreef:
21-09-2018 08:34
Zou het helpen als je mensen niet meer in het hokje van de nationaliteit stopt van hun voorouders, maar ze zou zien als mensen, of als wereldburgers?

Wie heeft er tegenwoordig eigenlijk geen voorouders die uit een ander land komen - of voorouders die naar een ander land zijn geëmigreerd?

En hoe erg is dat precies?

Met 20 miljoen Nederlanders heb je een prima aanwas voor de sociale voorzieningen, die moet je immers met elkaar betalen. Er is altijd een percentage van de bevolking dat niet in staat is om daaraan bij te dragen - dus moet je ervoor zorgen dat het percentage dat dat wél kan zijn steentje bijdraagt.

Woningen: nu is de randstad volgelopen, maar dat wil niet zeggen dat Nederland vol is. Het is slecht gedistribueerd. Daar kunnen overheid en techniek veel aan bijdragen, bijvoorbeeld door weer wat meer te decentraliseren óf de hoofdkantoren uit de grote steden weg te halen en in dunnerbevolkte gebieden te plaatsen. Er is ook meer hoogbouw mogelijk. Luxe hoogbouw, bijvoorbeeld - met een gemeenschappelijk zwembad in de kelder, goede geluidsisolatie, een portier die pakjes kan ontvangen, gemeenschappelijke faciliteiten zoals een was- en strijkservice, huishoudelijke hulp, klusjesman en incidenteel te huren logeerkamers.

Verkeer: ook hier kan de techniek en betere spreiding van banen aan bijdragen. Als je vaker thuis kunt werken en als er in alle buurten virtuele vergaderruimtes zijn, waarbij je allemaal in een hokje gaat zitten en op het grote scherm met elkaar bent, kun je normaal contact met elkaar hebben. Beroepen waar fysieke aanwezigheid verplicht is, daar moet je dan nog steeds voor in de buurt wonen.
Goede post dit!
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
21-09-2018 08:34
Woningen: nu is de randstad volgelopen, maar dat wil niet zeggen dat Nederland vol is. Het is slecht gedistribueerd. Daar kunnen overheid en techniek veel aan bijdragen, bijvoorbeeld door weer wat meer te decentraliseren óf de hoofdkantoren uit de grote steden weg te halen en in dunnerbevolkte gebieden te plaatsen. Er is ook meer hoogbouw mogelijk. Luxe hoogbouw, bijvoorbeeld - met een gemeenschappelijk zwembad in de kelder, goede geluidsisolatie, een portier die pakjes kan ontvangen, gemeenschappelijke faciliteiten zoals een was- en strijkservice, huishoudelijke hulp, klusjesman en incidenteel te huren logeerkamers.
Nederland is ook in het algemeen het meest dichtbevolkte land van Europa (mav dwergstaten).
Qua Randstad, dit is precies goed voor het milieu en de organisatie van het verkeer/vervoer. Dat de provincies zoals Drenthe en Zeeland leeglopen, is totaal logisch. Niemand zal zijn hoofdkantoor vestigen waar je weinig hogeropgeleide kaders kan vinden. Universiteiten trekken jongeren aan, de bedrijven op hun beurt zich vestigen waar zij die waardevolle kaders kunnen rekruteren. De vraag naar laagopgeleide posities neemt ook toe. En dankzij hoge inkomsten kunnen de grote steden zich meer sociale voorzieningen permitteren.

Dus, iedereen gaat naar de Randstad, Eindhoven, Twente, Maastricht, Groningen en Arnhem-Nijmegen. 2/3 van Ijsland woont in Reykjavik. Portugal woont ook rond Lissabon en Porto. Dat zie je overal. De trend is wereldwijd en gewoon niet tegen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me er niet heel veel zorgen om. De techniek staat ook niet stil hè. Er komt waarschijnlijk meer hoogbouw en straks zullen er ook meer kantoren zich buiten de randstad vestigen. Ook qua ontwikkelingen in infrastructuur staat de tijd niet stil. Voor nu zou 20 miljoen inwoners wel enigzins een probleem zijn. Maar tegen 2060 is de techniek al stukken verder.

Ik ben ooit in het dichtbevolkte Taiwan geweest. En daar leven de mensen ook gewoon. En er is zelfs nog een hoop natuurgebied!

En dat zorgen maken om de kinderen.... de toekomstige generaties zijn ook weer gewoon kinderen van hun tijd en die weten niet beter.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet alléén om waar je mensen laat. Ja, in de Randstad want daar hopen ze werk te vinden. Als er al werk genoeg is.

Maar hoe ga je al die nieuwe Nederlanders (lees, gelukzoekers) financieel bijstaan? Zijn al die uitkeringen nog op te brengen?
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
21-09-2018 17:55
Het gaat niet alléén om waar je mensen laat. Ja, in de Randstad want daar hopen ze werk te vinden. Als er al werk genoeg is.

Maar hoe ga je al die nieuwe Nederlanders (lees, gelukzoekers) financieel bijstaan? Zijn al die uitkeringen nog op te brengen?
Ik neem aan dat het hele immigratiebeleid nog wel een keer op de schop gaat. Want we kunnen niet oongelimoteer mensen binnen blijven laten. Ik vind het eigenlijk van de zotte dat er nooit getallen worden genoemd aan wat we aan kunnen qua migranten.
Door dat vluchtelingenverdrag zouden we 1 miljoen mensen moeten opvangen wanneer er 1 miljoen op de stoep staan en die allemaal recht hebben op asiel.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
21-09-2018 17:55
Het gaat niet alléén om waar je mensen laat. Ja, in de Randstad want daar hopen ze werk te vinden. Als er al werk genoeg is.

Maar hoe ga je al die nieuwe Nederlanders (lees, gelukzoekers) financieel bijstaan? Zijn al die uitkeringen nog op te brengen?
Ik neem aan dat het hele immigratiebeleid nog wel een keer op de schop gaat. Want we kunnen niet oongelimoteer mensen binnen blijven laten. Ik vind het eigenlijk van de zotte dat er nooit getallen worden genoemd aan wat we aan kunnen qua migranten.
Door dat vluchtelingenverdrag zouden we 1 miljoen mensen moeten opvangen wanneer er 1 miljoen op de stoep staan en die allemaal recht hebben op asiel.
Sara9876 schreef:
20-09-2018 22:23
Voor iedereen die hier bang voor is: lees Factfulnes van Hans Rosling. Hij legt daar perfect uit waarom die door velen voorspelde groei niet klopt.
Zolang de bevolking in het huidige tempo door blijft groeien door immigratie hebben wij echt een probleem. Ik zie zonder maatregelen de immigratie niet afnemen. Dan heb ik het nog niet eens over het hoge geboortecijfer bij veel nieuwkomers (en dan met name de niet-westerse immigranten). Hans Rosling kan ook zo’n rekensommetje maken, maar hij doet liever aan wishful thinking.
mick87 schreef:
21-09-2018 17:04
Ik maak me er niet heel veel zorgen om. De techniek staat ook niet stil hè. Er komt waarschijnlijk meer hoogbouw en straks zullen er ook meer kantoren zich buiten de randstad vestigen. Ook qua ontwikkelingen in infrastructuur staat de tijd niet stil. Voor nu zou 20 miljoen inwoners wel enigzins een probleem zijn. Maar tegen 2060 is de techniek al stukken verder.

Ik ben ooit in het dichtbevolkte Taiwan geweest. En daar leven de mensen ook gewoon. En er is zelfs nog een hoop natuurgebied!

En dat zorgen maken om de kinderen.... de toekomstige generaties zijn ook weer gewoon kinderen van hun tijd en die weten niet beter.
En hoe is de bevolkingssamenstelling van Taiwan? Ook 200 nationaliteiten en leven daar culturen ook langs elkaar heen? Is daar ook een verzorgingsstaat zoals wij die hebben? Kun je daar ook aankloppen en een gratis woning, gratis zorg en een levenslange uitkering? Hoeveel criminaliteit en overlast is daar veroorzaakt door immigranten uit culturen met totaal andere normen en waarden? Hebben ze daar ook van die slappe rechters en politieagenten die niet durven te schieten uit angst vervolgd te worden?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
21-09-2018 18:20
En hoe is de bevolkingssamenstelling van Taiwan? Ook 200 nationaliteiten en leven daar culturen ook langs elkaar heen? Is daar ook een verzorgingsstaat zoals wij die hebben? Kun je daar ook aankloppen en een gratis woning, gratis zorg en een levenslange uitkering? Hoeveel criminaliteit en overlast is daar veroorzaakt door immigranten uit culturen met totaal andere normen en waarden? Hebben ze daar ook van die slappe rechters en politieagenten die niet durven te schieten uit angst vervolgd te worden?
tja daar heb je wel een punt.

goed trouwens dat de regering dit wil laten onderzoeken. En dat men zich ook kritisch uitlaat tegen immigratie uit Niet-Westerse landen.
mick87 schreef:
21-09-2018 19:12
tja daar heb je wel een punt.

goed trouwens dat de regering dit wil laten onderzoeken. En dat men zich ook kritisch uitlaat tegen immigratie uit Niet-Westerse landen.
Wel erg jammer dat de islam bij het onderzoek buiten beschouwing blijft. Die groeiende islam heeft juist zoveel (negatieve) impact op onze samenleving. Ik kan geen enkel positief effect van deze religie/ideologie voor onze samenleving bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Al die mensen moeten ook eten. Het is allang aangetoond dat dat niet op biologische wijze gaat lukken. Het bouwen van woningen gaat vaak ten koste van landbouwgrond. En wat te denken van dierwelzijn en kwaliteit als we alleen nog buitenlandse producten kunnen eten?
jeskanana schreef:
21-09-2018 19:22
Al die mensen moeten ook eten. Het is allang aangetoond dat dat niet op biologische wijze gaat lukken. Het bouwen van woningen gaat vaak ten koste van landbouwgrond. En wat te denken van dierwelzijn en kwaliteit als we alleen nog buitenlandse producten kunnen eten?
De film Solid Green wel eens gezien?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
21-09-2018 19:25
De film Solid Green wel eens gezien?
Wiki zegt:
Soylent Green is een dystopische sciencefictionfilm uit 1973 onder regie van Richard Fleischer. Het verhaal is losjes gebaseerd op het boek Make Room! Make Room! van Harry Harrison, dat gaat over overbevolking en enkele bijkomende thema's, zoals euthanasie en kannibalisme.

Bedoel je deze?
jeskanana schreef:
21-09-2018 19:31
Wiki zegt:
Soylent Green is een dystopische sciencefictionfilm uit 1973 onder regie van Richard Fleischer. Het verhaal is losjes gebaseerd op het boek Make Room! Make Room! van Harry Harrison, dat gaat over overbevolking en enkele bijkomende thema's, zoals euthanasie en kannibalisme.

Bedoel je deze?
Ja natuurlijk, stom van mij het was inderdaad Soylent Green! Zo’n beetje de meest deprimerende film die ik ooit heb gezien. Het valt mij ook op dat hij eigenlijk nooit meer op tv is. Het doemscenario komt zeker te dichtbij.......
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
21-09-2018 18:20
En hoe is de bevolkingssamenstelling van Taiwan? Ook 200 nationaliteiten en leven daar culturen ook langs elkaar heen? Is daar ook een verzorgingsstaat zoals wij die hebben? Kun je daar ook aankloppen en een gratis woning, gratis zorg en een levenslange uitkering? Hoeveel criminaliteit en overlast is daar veroorzaakt door immigranten uit culturen met totaal andere normen en waarden? Hebben ze daar ook van die slappe rechters en politieagenten die niet durven te schieten uit angst vervolgd te worden?
Dat is een andere vraag. Niet de overbevolking maakt het probleem, maar wel de culturele onverenigbaarheid.
Het probleem is niet 200 nationaliteiten, maar het feit dat sommige bevolkingsgroepen groot genoeg zijn voor gettovorming.
Zou elke bevolkingsgroep goed voor 0.1% van de bevolking zijn, zouden de partijen als DENK niet bestaan. De beste strategie voor iedereen zou de totale assimilatie zijn. Maar nu heb je 2 grote bevolkingsgroepen die bovendien ook de subsidies krijgen om indoctrinerende gastsprekers binnen te halen. Het is logisch dat zij het Westen afkeren.

Dat probleem heb je niet alleen in Nederland, maar ook elders in het Westen.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/LlxtBgOZbiQ

Allemaal even dit filmpje kijken. Jan van de Beek legt heel helder uit waarom immigratie moet stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Die 80.000 immigranten maken niet veel verschil op 20 miljoen inwoners.

Waar experts bang voor zijn is dat over x aantal jaren het aantal autochtone nederlanders gelijk is aan of kleiner wordt dan de allochtone bevolking.

Die experts roepen ook op om bevolkingspolitiek in te zetten, daar autochtone Nederlanders te weinig kinderen baren...

Dus nee die 80.000 maken op die 20 miljoen echt niet zoveel uit.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven