Zorgen om overbevolking

20-09-2018 22:10 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in het AD.

In 2060 telt Nederland mogelijk zo’n twintig miljoen inwoners, blijkt uit recent onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek en de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid. Die groei wordt volledig veroorzaakt door immigratie: de autochtone bevolking wordt juist kleiner. Nu telt Nederland 17,2 miljoen inwoners.

Ik ga dan niet meer meemaken, maar jullie kinderen wel. Hoe gaan ze dat doen met sociale voorzieningen, verkeer, wonen?

Arm Nederland. Overspoeld door buitenlanders en je eigen land om zeep helpen.

Wat is de oplossing? De rem, of wel zien waar het eindigt?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
21-09-2018 08:34
Zou het helpen als je mensen niet meer in het hokje van de nationaliteit stopt van hun voorouders, maar ze zou zien als mensen, of als wereldburgers?

Mensen voelen zich geen wereldburger.

Zelfs een 3e generatie Eskimo heeft nog meer met zijn oorspronkelijke ijsschots dan dat hij zich wereldburger voelt.

Mensen - een zweverige uitzondering daargelaten - maken graag deel uit van een overzichtelijke groep.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
parbleumondieu schreef:
22-09-2018 23:17
Verder zullen 'onze normen en waarden' (wat dat dan ook mag inhouden), vanzelf meemuteren met de bevolking. Als de bevolking uit 80% moslims bestaat in 2061, passen hun normen en waarden ook bij hun maatschappij. Een bevolking bestaat uit de mensen die er wonen.
Dat is nu net waar we voor moeten waken.
merano schreef:
22-09-2018 23:03
De (klein-)kinderen van allochtone Nederlanders zijn autochtone Nederlanders, net zoals de voorouders van de huidige autochtonen ook maar zo immigranten kunnen zijn geweest, dus dat is onzin.

Een Nederlands kind kost de ouders al een ton om het groot te krijgen. Dan moet je er nog bij optellen wat de overheid eraan uitgeeft, bv aan scholing, kinderopvang, gezondheidszorg, enz.

Je kunt beter een kant en klare volwassene met een beetje opleiding uit het buitenland importeren. Veel goedkoper. En aangezien we toch steeds meer naar een internationale arbeidsmarkt toegaan, maakt het straks sowieso niks meer uit.

Overigens, voor degene die riep dat de kindertoeslagen na het tweede kind omlaag moeten: die toeslagen zijn er niet om de ouders te financieren, maar om ervoor te zorgen er geen kinderen in armoede hoeven op te groeien. Ik vind het dus een slecht plan op op die manier te proberen het kindertal te beperken.
De nazaten van allochtonen hier zijn inderdaad autochtonen. Het wordt alleen een probleem als ze niet integreren.

Veel immigranten dragen hier niets bij, maar zijn alleen maar een last voor onze verzorgingsstaat, dus nog een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
22-09-2018 02:55
En inderdaad waarom zou het voor blank Nederlanders wel prima zijn om te emigreren voor een beter bestaan maar wanneer iemand een kleurtje of andere religie heeft niet?
Emigreren heeft niets met kleur te maken een pikzwarte Nederlander kan zo in Spanje gaan wonen, dat zijn EU afspraken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Die rem is al 30 jaar te laat.
Enige hoop is nog dat de wereld zo snel mogelijk zal vergaan. Een andere oplossing tegen deze ellende is er niet.
Alle reacties Link kopieren
Grappig of triest:

“Koningin Juliana zei het al in haar troonrede van 1950, toen ons land nog geen tien miljoen inwoners telde. Zij herhaalde dat in 1979: “Nederland is vol, ten dele overvol.”

Zij werd daarin bijgevallen door veel vooraanstaande Nederlanders zoals de econoom prof. dr. Jan Pen en oud-ministerpresident dr. Jelle Zijlstra, die in 1997 nog schreef: “Nederland is vol, vol, vol.” Deze mening wordt ook gedeeld door vele buitenlandse experts. Zo verbaasde de Britse hoogleraar in de planologie prof. Barrie Needham zich reeds in 1997 over het enorme tempo waarmee in Nederland de open ruimte verdwijnt. Hij was verbijsterd dat dit alles zonder noemenswaardig protest van de burgers gebeurde.”
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
https://gerard1945.wordpress.com/2015/1 ... as-te-vol/
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
D'66 is ook niet meer wat het was:

Afbeelding
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-09-2018 23:28
Mensen voelen zich geen wereldburger.

Zelfs een 3e generatie Eskimo heeft nog meer met zijn oorspronkelijke ijsschots dan dat hij zich wereldburger voelt.

Mensen - een zweverige uitzondering daargelaten - maken graag deel uit van een overzichtelijke groep.
Ik ben niet zweverig maar voel me absoluut meer wereldburger dan Nederlander. En als ik een cultuur zou moeten kiezen die me aanspreekt zou dat niet de Nederlandse zijn. Niet om af te zeiken (in iedere cultuur zit iets moois(, het past gewoon niet zo bij mij en mijn karakter.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
22-09-2018 23:35
Emigreren heeft niets met kleur te maken een pikzwarte Nederlander kan zo in Spanje gaan wonen, dat zijn EU afspraken.
Het gaat me meer om dat de Hollanders die ergens anders het geluk zoeken en gaan emigreren dan stoer zijn maar mensen die hier komen worden gelukszoekers genoemd en moeten maar terug naar hun eigen land. En ik snap absoluut dat er niet iedereen kunnen opvangen maar ik zie wel een dubbele moraal hier in
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
23-09-2018 13:08
Het gaat me meer om dat de Hollanders die ergens anders het geluk zoeken en gaan emigreren dan stoer zijn maar mensen die hier komen worden gelukszoekers genoemd en moeten maar terug naar hun eigen land. En ik snap absoluut dat er niet iedereen kunnen opvangen maar ik zie wel een dubbele moraal hier in
Is geen dubbele moraal als andere landen geen probleem hebben met migranten te ontvangen is dat hun beleid.
Nederland heeft daar wel moeite mee en dat is ons beleid.

Overigens komen er in Nederland mee mensen binnen dan er uit gaan dus ik vermoed dat je het over de jaren 50 /60
hebt een totaal andere periode waar landen zoals Canada en de VS zaten te springen om boeren en vaklieden en actief overeenkomsten sloten met Europese landen waar werkeloosheid was in de jaren na de oorlog.
Die mensen waren dus een soort gastarbeiders.

Wie in Nederland gelukzoekers worden genoemd zijn niet de kennismigranten en vluchtelingen maar bijvoorbeeld Albanezen, Marokkanen etc. die zonder kans op werk, zonder uitnodiging etc. hier binnen hobbelen en niet meer weg willen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
23-09-2018 13:08
Het gaat me meer om dat de Hollanders die ergens anders het geluk zoeken en gaan emigreren dan stoer zijn maar mensen die hier komen worden gelukszoekers genoemd en moeten maar terug naar hun eigen land. En ik snap absoluut dat er niet iedereen kunnen opvangen maar ik zie wel een dubbele moraal hier in
Zoals ik eerder al postte: dat is niet met elkaar te vergelijken. Nederlanders die emigreren bereiden zich voor. Ze sparen geld, zoeken daar werk of beginnen iets voor zichzelf. Wanneer ze daar niet slagen, keren ze weer terug. Het gaat dan om gecontroleerde migratie. Een Nederlander die bijvoorbeeld naar Canada gaat vraagt eerst een visum aan etc.
De meeste migranten die hier binnen komen, wandelen letterlijk binnen. Ze weten niet of ze überhaupt een verblijfsvergunnig gaan krijgen. Ze maken vaak al vanaf het begin gebruik van sociale voorzieningen waar ze niks aan hebben bijgedragen en ook niet of minimaal aan gaan bijdragen. En wanneer zij niet slagen hier (lees geen werk of verblijfsvergunning) gaan ze niet vrijwillig weg. Sterker nog: het kost vaak grote moeite ze weg te krijgen. En er worden tig geldslurpende procedures gestart. Kijk: daar zit nogal een verschil in.

Je kan asielzoekers hier dus totaal niet vergelijken met Nederlanders die gaan emigreren. Nederlanders volgen op voorhand al allerlei procedures en moeten vaak een X bedrag aan spaargeld hebben om überhaupt een verblijfsvergunning in het nieuwe land te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dan ook geen enkele moeite met mensen die in Nederland komen wonen om te werken. Ik ken meerdere van zulke migranten. Vooral Hongaren die hier in de techniek zijn komen werken. Ook ken ik een Afghaan die voor ASML werkt Zij hebben op voorhand een werkvergunning aangevraagd en moesten voldoende spaargeld hebben. Zulke mensen werken en dragen bij aan het systeem. Dat is gecontroleerde migratie: je weet wie er binnen komen en dat ze iets nuttigs gaan doen.

Dat is totaal wat anders dan die grote stroom mensen van wie het merendeel niet eens gaat mogen blijven, laat staan ons land iets gaat opleveren.

Ik heb wel een hekel aan de term gelukzoekers. In feite zijn we allemaal gelukszoekers.
Alle reacties Link kopieren
[quote=ikbensnuffelbeertje post_id=29048754 time=1537678244 user_id=281113]
D'66 is ook niet meer wat het was:

Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
23-09-2018 13:52
Ik heb dan ook geen enkele moeite met mensen die in Nederland komen wonen om te werken. Ik ken meerdere van zulke migranten. Vooral Hongaren die hier in de techniek zijn komen werken. Ook ken ik een Afghaan die voor ASML werkt Zij hebben op voorhand een werkvergunning aangevraagd en moesten voldoende spaargeld hebben. Zulke mensen werken en dragen bij aan het systeem. Dat is gecontroleerde migratie: je weet wie er binnen komen en dat ze iets nuttigs gaan doen.

Dat is totaal wat anders dan die grote stroom mensen van wie het merendeel niet eens gaat mogen blijven, laat staan ons land iets gaat opleveren.

Ik heb wel een hekel aan de term gelukzoekers. In feite zijn we allemaal gelukszoekers.
Oké dit en vorige post snap ik dan idd wel en daar heb je ook wel een goed punt :)
Ik vind het zwaar overdreven. We hebben last van vergrijzing, dus dan zou je blij moeten zijn met dat er buitenlanders hierheen willen komen.
Alle reacties Link kopieren
burenruzie schreef:
23-09-2018 17:27
Ik vind het zwaar overdreven. We hebben last van vergrijzing, dus dan zou je blij moeten zijn met dat er buitenlanders hierheen willen komen.

Vooropgesteld dat je vergruizing helemaal niet hoeft op te lossen doen je dat al zeker niet met het binnenhalen van migranten.
Verder is die migratie er ook vandaar die zorgen over de overbevolking.

Het probleem is niet de gecontroleerde stroom kennismigranten maar de ongecontroleerde stroom kansarme, ongeschoolde Afrikanen.
Dat is het migratie probleem op dit moment.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225128 ... -jaar.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
burenruzie schreef:
23-09-2018 17:27
Ik vind het zwaar overdreven. We hebben last van vergrijzing, dus dan zou je blij moeten zijn met dat er buitenlanders hierheen willen komen.
Lekker korte termijn denken. Die mensen worden ook weer bejaard en dan nog meer immigranten hierheen halen? Tot hoeveel miljoen mensen wil je gaan? Enig idee hoeveel mensen er over 40 jaar in Afrika wonen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven