Wie wil er schrijven met gevangen in de U.S.?

15-09-2008 17:58 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb al bijna 2 jaar een penvriend die in Michigan in de gevangenis zit. We hebben een leuk contact en waarschijnlijk ga ik hem in december opzoeken.

Ik ben op zoek naar meiden die ook willen schrijven met gevangenen, via mijn penvriend heb ik 2 namen doorgekregen van mannen (beide 48 jaar) die weinig contact hebben en die het leuk zouden vinden om te schrijven. Mocht je interesse hebben en meer willen weten dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Het zou nou echt helemaal niks voor mij zijn.

Ik vraag me ook af waarom je in contact zou willen komen met criminelen (zullen niet voor niks vastzitten lijkt me).
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
yesterday schreef op 15 september 2008 @ 17:58:

Mocht je [..] meer willen weten dan hoor ik het graag.




Ik heb een paar vragen:

1) Wat heeft jou penvriend op zijn kerfstok? Ik mag hopen dat je wel weet waar ie voor zit?

2) Waarom ga je niet schrijven met weet ik veel, uhm bijstandsmoeders in de US, waarom gevangenen?

3) Zijn NL gevangenen niet interessant genoeg?

4) Waarom gaat het alleen om mannen?

5) Vind je niet dat je jezelf en anderen in gevaar brengt?



Ik ben nogal sceptisch (en sluit ik me aan bij Mamasaar). Ik snap niet wat vrouwen bezielt om dit te doen, so enligthen me!
Vind zoiets bizar. Net als die kinderverkrachter Fritzl die zakken vol fanmail kreeg van vrouwen. Dan moet er toch 'n serieus steekje los zitten bij de vrouwen die contact willen met dat soort geflipte psychopaten.
Alle reacties Link kopieren
Ja knap ziek is dat! Ik SNAP het niet!
Alle reacties Link kopieren
Op school heb ik eens een project gehad (1e klas havo ofzo was dat), volgens mij van Amnesty International. Het ging erom dat we allemaal een kaart gingen knutselen, een tekst schreven en dit naar gedetineerden werd gestuurd. Ook ergens in Amerika. Natuurlijk zonder namen en adressen verder, het ging via een bepaalde organisatie dacht ik... Dit was omdat er veel gevangenen jarenlang vast zitten, onschuldig of voor iets 'kleins', geen moord ofzo.



Maar nee, het is niet mijn ding. Als ik wil schrijven, dan niet met gedetineerden. Ik heb die mensen niks te vertellen en ik hoef ook niets te weten van hun.
Alle reacties Link kopieren
Mamasaar schreef op 15 september 2008 @ 22:27:

Het zou nou echt helemaal niks voor mij zijn.

Ik vraag me ook af waarom je in contact zou willen komen met criminelen (zullen niet voor niks vastzitten lijkt me).
Vind deze opmerking wel erg kort door de bocht want zoals iedereen weet zitten er ook in de Verenigde Staten veel mensen onschuldig vast en vaak ook nog voor lange tijd of met levenslang.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Noorderling1 schreef op 16 september 2008 @ 07:35:

[...]





Ik heb een paar vragen:

1) Wat heeft jou penvriend op zijn kerfstok? Ik mag hopen dat je wel weet waar ie voor zit?

2) Waarom ga je niet schrijven met weet ik veel, uhm bijstandsmoeders in de US, waarom gevangenen?

3) Zijn NL gevangenen niet interessant genoeg?

4) Waarom gaat het alleen om mannen?

5) Vind je niet dat je jezelf en anderen in gevaar brengt?



1. Mijn penvriend en zijn broer zijn beschuldigd van moord. Ze hebben levenslang gekregen en zitten nu al 22 jaar maar komen hopelijk vrij. Een advocaat heeft onlangs de zaak opnieuw bekeken en er is nu bekend dat 3 bladzijden met verklaringen niet gebruikt zijn tijdens het proces en juist die verklaringen geven aan dat ze het nooit gedaan kunnen hebben.

2. Omdat veel gevangen weinig of geen contact hebben met de buitenwereld en omdat ik niet iedereen kan schrijven.

3. Het gaat niet om interessant maar het is toevallig zo gelopen door het viva artikel.

4.Toevallig heb ik 2 namen van mannen maar het kunnen inderdaad net zo goed vrouwen zijn.

5.Ik zou niet weten waarom ik mezelf hiermee in gevaar breng. Het enige dat ik doe is iemand die onschuldig vast zit af en toe blij maken met een kaartje of brief.
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 16 september 2008 @ 07:48:

Vind zoiets bizar. Net als die kinderverkrachter Fritzl die zakken vol fanmail kreeg van vrouwen. Dan moet er toch 'n serieus steekje los zitten bij de vrouwen die contact willen met dat soort geflipte psychopaten.
Er zit aan mij beslist geen steekje los. Ik vind eerder de oordelen die hier gevelt worden blijk geven van steekjes los. Ik schrijf niet met een geflipte psychopaat en weet dat degene met wie ik schrijf een goed mens is die niet voor deze situatie heeft gekozen.
Alle reacties Link kopieren
sweetcandy schreef op 16 september 2008 @ 08:59:

Op school heb ik eens een project gehad (1e klas havo ofzo was dat), volgens mij van Amnesty International. Het ging erom dat we allemaal een kaart gingen knutselen, een tekst schreven en dit naar gedetineerden werd gestuurd. Ook ergens in Amerika. Natuurlijk zonder namen en adressen verder, het ging via een bepaalde organisatie dacht ik... Dit was omdat er veel gevangenen jarenlang vast zitten, onschuldig of voor iets 'kleins', geen moord ofzo.



Maar nee, het is niet mijn ding. Als ik wil schrijven, dan niet met gedetineerden. Ik heb die mensen niks te vertellen en ik hoef ook niets te weten van hun.
Er zitten er heus genoeg vast die terecht veroordeeld zijn, maar voor mij blijven het mensen en dat je er verder niks mee te maken wil hebben is ieders goed recht maar het oordelen dat hier gedaan wordt verbaasd mij wel.
Hoe kun je zeker weten dat ze onschuldig vast zitten? Ze kunnen ongetwijfeld mooi kletsen.
Alle reacties Link kopieren
elninjoo schreef op 16 september 2008 @ 19:35:

Hoe kun je zeker weten dat ze onschuldig vast zitten? Ze kunnen ongetwijfeld mooi kletsen.
Dat is het eerste dat je te horen krijgt als je iemand dit verhaal verteld maar na regelmatig contact met diverse mensen die de 2 broers nu helpen en na het lezen van het dossier geloof ik wel dat ze de waarheid vertellen. Vooral nu gebleken is dat tijdens de rechtzaak documenten zijn achtergehouden. Ondertussen hebben ze echt een goede advocaat gevonden die bijna voor niets voor hen werkt en dat alleen omdat hij wel geloofd dat ze onschuldig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja daaaaaaaaag, alsof de meesten onschuldig vastzitten!

Ik geloof best dat er een aantal onschuldig zijn maar de meesten? Kom op zeg, dat gelooft niemand toch.

Ik zou geen criminelen in mijn cirkeltje willen hebben en zolang ik dat zelf voor het zeggen heb, gebeurt dat niet.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Mamasaar schreef op 16 september 2008 @ 20:47:

Ja daaaaaaaaag, alsof de meesten onschuldig vastzitten!

Ik geloof best dat er een aantal onschuldig zijn maar de meesten? Kom op zeg, dat gelooft niemand toch.

Ik zou geen criminelen in mijn cirkeltje willen hebben en zolang ik dat zelf voor het zeggen heb, gebeurt dat niet.






Ik schrijf nergens dat de MEESTEN onschuldig vast zitten maar het zijn er wel veel. Ik weet niet of je weet hoeveel mensen er in de VS gevangen zitten?

Je hebt gelijk als je geen criminelen in je cirkeltje wil hebben maar voor dat je iedereen over één kam gaat scheren is het misschien beter om te weten waar je het over hebt voordat je met een oordeel komt.
Alle reacties Link kopieren
Ehmmm....zolang ze in de bak zitten en hoogstwaarschijnlijk schuldig zijn hoef ik ze echt niet te leren kennen hoor!

Wat zou ik dan nog meer moeten weten volgens jou? Is me echt niet helemaal duidelijk.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zou moeten weten is dat er echt mensen onschuldig vast zitten en dat ze niet allemaal gedaan hebben waar ze voor veroordeeld zijn. Het grootste gedeelte zit niet voor niets vast maar er zijn er genoeg die nooit meer buiten komen terwijl ze onschuldig zijn.
Alle reacties Link kopieren
En hoe weet jij dit? Het lijkt me dat, wanneer ze bewezen onschuldig zitten ze er ook weer heel snel uit worden gehaald.

Heb je cijfers? Bronnen?
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Mamasaar schreef op 16 september 2008 @ 20:47:

Ja daaaaaaaaag, alsof de meesten onschuldig vastzitten!

Ik geloof best dat er een aantal onschuldig zijn maar de meesten? Kom op zeg, dat gelooft niemand toch.

Ik zou geen criminelen in mijn cirkeltje willen hebben en zolang ik dat zelf voor het zeggen heb, gebeurt dat niet.
Even aanhalen wat ik al had geschreven.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Mamasaar schreef op 16 september 2008 @ 21:36:

En hoe weet jij dit? Het lijkt me dat, wanneer ze bewezen onschuldig zitten ze er ook weer heel snel uit worden gehaald.

Heb je cijfers? Bronnen?




Je wordt er alleen snel weer uitgehaald als je voldoende geld hebt voor een advocaat en anders kan je het in de meeste gevallen gewoon vergeten.

Ik lees me suf over dit onderwerp en als je zelf een beetje moeite doet dan is er van alles over te vinden.. Omdat ik weinig zin heb om op deze negatieve manier door te gaan wil ik het hier bij laten.

Jij wil niet schrijven met gevangen en dat is prima. Ik doe het wel en weet dat ik er iemand zo af en toe blij mee maak. Ieder zijn eigen mening maar dan wel graag een discussie op een positieve manier.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, geen probleem, alhoewel dit nmi helemaal niet negatief is. Heb zojuist een nieuw topic geopent dat hierover gaat.

Ben nl wel benieuwd hoe anderen hierover denken.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Yesterday ik vind het wel mooi wat je doet!



Je kan over dit onderwerp blijven discussieren. Je begrijpt het of je begrijpt het niet!



Trouwens waarom moeten jullie haar aanvallen op wat ze doet..laat haar in haar waarde.

Ze zoekt mensen die wel geinteresseerd zijn dus ik zou ergens anders gaan doorpraten...
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je dit soort dingen doet. Vind het vrij kort door de bocht dat het idioot zou zijn om te doen ofzo. En ookal hebben ze iets misdaan, dan lijkt het mij nog interessant.



Even een praktische vraag, heeft die man met wie je schrijft jouw adres? Dat lijkt me namelijk wel een heel freaky idee...
Alle reacties Link kopieren
Maan86 schreef op 18 september 2008 @ 10:07:

Leuk dat je dit soort dingen doet. Vind het vrij kort door de bocht dat het idioot zou zijn om te doen ofzo. En ookal hebben ze iets misdaan, dan lijkt het mij nog interessant.



Even een praktische vraag, heeft die man met wie je schrijft jouw adres? Dat lijkt me namelijk wel een heel freaky idee...






Dankjewel!!

Hij heeft gewoon mijn adres en dat is helemaal geen probleem. Ik schijf al een tijd met hem en heb nog NOOIT problemen gehad. Er is best veel kritiek op en soms ook wel terecht want er zitten er altijd tussen die andere plannen hebben maar is dat in het "normale"dagelijkse leven ook niet zo?
Alle reacties Link kopieren
Hoi yesterday,



Is er ook een mogelijkheid om te schrijven zonder dat ze je adres hebben? Zoals hierboven geschreven lijkt mij dit inderdaad ook niet echt een fijn idee.



Ik vind het echt ontzettend goed van je, ik zou dit ook best wel willen doen maar dan zou ik eerst antwoord willen hebben op bovenstaande vraag.



Groetjes Nicole
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nicole, ik denk dat het moeilijk is als ze jouw adres niet hebben maar als je echt met iemand wil schrijven dan kunnen ze dat via mij doen en dan stuur ik het naar jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven