Wie wil er schrijven met gevangen in de U.S.?
maandag 15 september 2008 om 17:58
Hoi, ik heb al bijna 2 jaar een penvriend die in Michigan in de gevangenis zit. We hebben een leuk contact en waarschijnlijk ga ik hem in december opzoeken.
Ik ben op zoek naar meiden die ook willen schrijven met gevangenen, via mijn penvriend heb ik 2 namen doorgekregen van mannen (beide 48 jaar) die weinig contact hebben en die het leuk zouden vinden om te schrijven. Mocht je interesse hebben en meer willen weten dan hoor ik het graag.
Ik ben op zoek naar meiden die ook willen schrijven met gevangenen, via mijn penvriend heb ik 2 namen doorgekregen van mannen (beide 48 jaar) die weinig contact hebben en die het leuk zouden vinden om te schrijven. Mocht je interesse hebben en meer willen weten dan hoor ik het graag.
zondag 28 september 2008 om 20:19
Hoi Yesterday, ik schrik van de reacties op jouw verzoek om penpals, ik schrijf met meerdere mensen in gevangenissen in Amerika en ik denk dat ook de enige manier is om erachter te komen (als je dat wilt tenminste) hoe het eraan toe gaat in het amerikaanse rechtssyteem. Ze zijn niet allemaal onschuldig, er zitten ook gewoon engerds tussen, maar er zijn ook mensen die echt onschuldig zijn, een veel te zware straf hebben gekregen omdat ze niet genoeg geld hadden voor een advocaat of een zware straf hebben gekregen vanwege het three strikes systeem en tot slot zijn er ook genoeg mensen die veranderd zijn. Als je ze geen kans geeft, zul je het nooit weten. Ik kan in ieder geval uit ervaring zeggen dat de meeste gevangenen zo ontzettend dankbaar zijn dat je ze een kans geeft. Knuffel voor jou!!!!
zondag 28 september 2008 om 21:18
Bedankt voor je leuke reactie. Ik ben zelf ook behoorlijk geschrokken van wat hier allemaal geschreven werd. Maar ik heb het idee dat sommigen het gewoon leuk vinden om zich even lekker te laten gaan om daarna je topic weer te verlaten. Er zitten ook engerds tussen maar ik heb toevallig een hele leuke getroffen die echt onschuldig vast zit. Als je nog mensen weet die willen schrijven laat je het me dan weten?
zondag 28 september 2008 om 21:50
maandag 29 september 2008 om 07:12
woensdag 1 oktober 2008 om 08:47
Ik schrijf zelf al jaren met gevangenen in Amerika en ik weet dat daar helaas heel weinig begrip voor is. Of iemand wel of niet schuldig is, is voor mij niet van belang en ik ben ook niet tegen gevangenisstraf. Ik ben wèl tegen de doodstraf en onmenselijke behandeling en ik vind dat iedereen recht heeft op een beetje aandacht en contact met de buitenwereld.
Mijn pen pals zijn heel erg blij met de post die ze van mij krijgen en ik ben net zo blij met de brieven die ik van hen terug krijg. Ik beschouw ze ook als echte vrienden en heb één van hen al meerdere keren bezocht.
Ik begrijp heel goed dat de meeste mensen hier geen begrip voor op kunnen brengen, ik vind het alleen heel erg jammer dat ze dan ook direct klaar staan met allerlei vooroordelen.
Mijn pen pals zijn heel erg blij met de post die ze van mij krijgen en ik ben net zo blij met de brieven die ik van hen terug krijg. Ik beschouw ze ook als echte vrienden en heb één van hen al meerdere keren bezocht.
Ik begrijp heel goed dat de meeste mensen hier geen begrip voor op kunnen brengen, ik vind het alleen heel erg jammer dat ze dan ook direct klaar staan met allerlei vooroordelen.
vrijdag 17 oktober 2008 om 03:19
quote:snuitke schreef op 29 september 2008 @ 07:12:
ik schrijf zelfs met een die op death row zit .
nu zal er wel veel slechte kritiek komen
Hahaha snuitke, je hebt gelijk, vaak begrijpen mensen het niet. Ik heb jarenlang met verschillende mensen geschreven die ook op deathrow zaten. De meningen in mijn omgeving waren behoorlijk verdeeld. Ik snap al die negatieve reacties niet echt, dat zijn de mensen die het een ver-van-mijn-bed-show vinden, maar willen of kunnen niet inzien dat er een verhaal achter de mensen zit. Het blijven mensen, ongeacht hun verleden. Vaak leidt het terug naar hun jeugd en zeker in het rechtssysteem van de VS zit je voor het minste of geringste levenslang of op deathrow, dat laatste alleen voor moord trouwens.
Yesterday, mocht je nog een adres hebben zou ik wel willen weer schrijven met iemand. Weet alleen niet hoe ik buiten het forum met je in contact kan komen.
Groetjes, Kevertje
Hahaha snuitke, je hebt gelijk, vaak begrijpen mensen het niet. Ik heb jarenlang met verschillende mensen geschreven die ook op deathrow zaten. De meningen in mijn omgeving waren behoorlijk verdeeld. Ik snap al die negatieve reacties niet echt, dat zijn de mensen die het een ver-van-mijn-bed-show vinden, maar willen of kunnen niet inzien dat er een verhaal achter de mensen zit. Het blijven mensen, ongeacht hun verleden. Vaak leidt het terug naar hun jeugd en zeker in het rechtssysteem van de VS zit je voor het minste of geringste levenslang of op deathrow, dat laatste alleen voor moord trouwens.
Yesterday, mocht je nog een adres hebben zou ik wel willen weer schrijven met iemand. Weet alleen niet hoe ik buiten het forum met je in contact kan komen.
Groetjes, Kevertje
vrijdag 17 oktober 2008 om 03:22
hahaha ik lees het nu pas terug en zie dat ik in de laatste alinea, willen en weer omgedraaid heb.... toch even verbeteren. Ik zou wel weer willen schrijven met een gevangene in de VS. Ken het land ook, omdat ik er gewoond heb, dus weet een beetje hoe verrot het rechtssysteem kan zijn daar.
Groetjes, Kevertje
Groetjes, Kevertje
vrijdag 26 december 2008 om 20:03
Ik heb er op zich ook wel belangstelling voor, kon ook al geen nuttige website vinden hierover, want ik geloof dat inside-outside al enige tijd uit de lucht is, details en mijn verhaal (het hoe en waarom) leg ik wel uit in een email anders
anoniem_78494 wijzigde dit bericht op 26-12-2008 20:04
Reden: edit
Reden: edit
% gewijzigd
vrijdag 26 december 2008 om 20:30
quote:ZeroXX schreef op 26 december 2008 @ 20:03:
Ik heb er op zich ook wel belangstelling voor, kon ook al geen nuttige website vinden hierover, want ik geloof dat inside-outside al enige tijd uit de lucht is, details en mijn verhaal (het hoe en waarom) leg ik wel uit in een email anders Ik kan je wel wat meer informatie geven, maar ik kan hier geen E-mail adres van je vinden of een persoonlijk bericht sturen. Als jij mij een berichtje stuurt dan zal ik daar wel op antwoorden.
groetjes,
Marion
Ik heb er op zich ook wel belangstelling voor, kon ook al geen nuttige website vinden hierover, want ik geloof dat inside-outside al enige tijd uit de lucht is, details en mijn verhaal (het hoe en waarom) leg ik wel uit in een email anders Ik kan je wel wat meer informatie geven, maar ik kan hier geen E-mail adres van je vinden of een persoonlijk bericht sturen. Als jij mij een berichtje stuurt dan zal ik daar wel op antwoorden.
groetjes,
Marion
vrijdag 26 december 2008 om 21:08
Volgens mij kan ik jou ook geen persoonlijk berichtje sturen, ik heb een tijdelijk adres aangemaakt schiffer@hackermail.com
Dan geef ik je daarna mijn andere. persoonlijke email adres anders wel, ok?
Dan geef ik je daarna mijn andere. persoonlijke email adres anders wel, ok?
vrijdag 9 januari 2009 om 19:24
Zit nu dit onderwerp te lezen wat een negatieve reactie had ik niet verwacht.Heb zelf ruim 11jaar met een gevangenen uit amerika geschreven heb er altijd veel plezier aan beleefd.Zowel hij als ik hebben het ervaren als iets positiefs en zou het zo weer doen.Mijn penpal is een paar jaar terug vrij gekomen en heeft nu weer een leuk bestaan opgebouwd.De reden dat mijn penpal vast zat was drug en daar zijn er een heleboel van die om wat voor reden dan ook met drug in aanraking zijn gekomen en er voor veroordeeld zijn.Ook deze mensen mogen een 2de kans hebben vind ik. Voor diegene die nu een penpal hebben goed gedaan je doet er een hoop plezier mee bij je penpal ga zo door.groetjes nina
leven en laten leven
donderdag 30 april 2009 om 21:50
quote:yesterday schreef op 15 september 2008 @ 17:58:
Hoi, ik heb al bijna 2 jaar een penvriend die in Michigan in de gevangenis zit. We hebben een leuk contact en waarschijnlijk ga ik hem in december opzoeken.
Heej yesterday,
heb je nog altijd mensen die willen worden geschreven?
Ik zou het wel leuk vinden om dit te doen.
Groetjes,
Heej yesterday,
heb je nog altijd mensen die willen worden geschreven?
Ik zou het wel leuk vinden om dit te doen.
Groetjes,
donderdag 30 april 2009 om 21:54
hoi,
ik schrijf sinds kort ook met gevangenen in het buitenland en tis best leuk om te doen .
het maakt mij niet uit wat ze gedaan hebben ze verdienen een twede kans en blijven mensen .
Hoe heb je dat dan gedaan om mensen te kunnen schrijven op death row?
Alleja, ik heb ook een site gevonden, maar je moet daar telkens voor betalen. En mijn ouders gaan dat nooit op die rekening willen storten.. En zelf heb ik nog geen rekening..
Groetjes,
hoi,
ik schrijf sinds kort ook met gevangenen in het buitenland en tis best leuk om te doen .
het maakt mij niet uit wat ze gedaan hebben ze verdienen een twede kans en blijven mensen .
Hoe heb je dat dan gedaan om mensen te kunnen schrijven op death row?
Alleja, ik heb ook een site gevonden, maar je moet daar telkens voor betalen. En mijn ouders gaan dat nooit op die rekening willen storten.. En zelf heb ik nog geen rekening..
Groetjes,
zondag 3 mei 2009 om 12:37
quote:yesterday schreef op 16 november 2008 @ 17:46:
Na een mailtje vorige week van een geweldig mens (Sylvia bedankt!!!!) heb ik 3 gevangenen blij kunnen maken met een penvriendin. Voorlopig zoek ik nu alleen nog iemand voor Jason (31) die in Michigan gevangen zit.
Ik zou graag met iemand willen schrijven die in gevangenis in het engels.
Het klienkt misschien gek, maar hou me hier al een tijdje mee bezig, en vroeg me just of hou ik het voor me kaar zou kunnen krijgen om met iemand uit de te praten. Ik weet goed dat daar mensen zitten die gewoon contact met de buitenwereld willen en die zo ie zo al elke leter die zij ontvangen als heel belangrijk beschouwen. Zelf neem je natuurlijk het risiko dat die ander persoon dan wel jou aderes heeft, maar dat is al lang iets waar ik over na heb gedacht en tog wil ik het nog steeds. Schrijven naar iemand in de gevangenis, het liefs naar iemand in Groot Britane omdat ik een heel kijken beetje weet hoe er het er daar aan toe gaat. En me er een heel kleinbeetje bij kan voorstellen hoe fijn het zou zijn om dat met iemand gewoon te kunnen praten.
Ik hoop dat je hier op wil reageren persoon die zig: Yesterday noemt. Ik kon nou niet echt goed opmaken uit de gespreken hier boven deze jongen nu ook een penvriend is gevonden of niet. Anders hoop ik dat jij misschien nog meer mensen kent die nog een penvriend willen.
Fai
Na een mailtje vorige week van een geweldig mens (Sylvia bedankt!!!!) heb ik 3 gevangenen blij kunnen maken met een penvriendin. Voorlopig zoek ik nu alleen nog iemand voor Jason (31) die in Michigan gevangen zit.
Ik zou graag met iemand willen schrijven die in gevangenis in het engels.
Het klienkt misschien gek, maar hou me hier al een tijdje mee bezig, en vroeg me just of hou ik het voor me kaar zou kunnen krijgen om met iemand uit de te praten. Ik weet goed dat daar mensen zitten die gewoon contact met de buitenwereld willen en die zo ie zo al elke leter die zij ontvangen als heel belangrijk beschouwen. Zelf neem je natuurlijk het risiko dat die ander persoon dan wel jou aderes heeft, maar dat is al lang iets waar ik over na heb gedacht en tog wil ik het nog steeds. Schrijven naar iemand in de gevangenis, het liefs naar iemand in Groot Britane omdat ik een heel kijken beetje weet hoe er het er daar aan toe gaat. En me er een heel kleinbeetje bij kan voorstellen hoe fijn het zou zijn om dat met iemand gewoon te kunnen praten.
Ik hoop dat je hier op wil reageren persoon die zig: Yesterday noemt. Ik kon nou niet echt goed opmaken uit de gespreken hier boven deze jongen nu ook een penvriend is gevonden of niet. Anders hoop ik dat jij misschien nog meer mensen kent die nog een penvriend willen.
Fai
anoniem_85181 wijzigde dit bericht op 04-05-2009 09:18
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
zondag 3 mei 2009 om 12:59
hoi,
Ik snap best dat mensen schrijven met gedetineerden, het zijn inderdaad ook maar mensen, geen melaatsen.
Maar dat je zegt dat iedereen een tweede kans verdient, daar schrik ik enorm van. Ik weet dat in Amerika veel mensen tot het uiterste gedreven worden door armoede en onrecht. Maar stel je voor dat je een kinderverkrachter treft, een moordenaar die mensen in stukjes heeft gehakt. Dat hebben ze toch gedaan vanuit een bepaalde behoefte, een bepaald instinct. Blijkbaar vonden ze dat acceptabel gedrag van zichzelf. Ik vind niet dat dergelijke mensen een tweede kans verdienen. Ik vind dat deze mensen voorgoed opgesloten moeten blijven, of de doodstraf mogen krijgen.
Het is extreem, maar ik vind dit dus echt.
hoi,
Ik snap best dat mensen schrijven met gedetineerden, het zijn inderdaad ook maar mensen, geen melaatsen.
Maar dat je zegt dat iedereen een tweede kans verdient, daar schrik ik enorm van. Ik weet dat in Amerika veel mensen tot het uiterste gedreven worden door armoede en onrecht. Maar stel je voor dat je een kinderverkrachter treft, een moordenaar die mensen in stukjes heeft gehakt. Dat hebben ze toch gedaan vanuit een bepaalde behoefte, een bepaald instinct. Blijkbaar vonden ze dat acceptabel gedrag van zichzelf. Ik vind niet dat dergelijke mensen een tweede kans verdienen. Ik vind dat deze mensen voorgoed opgesloten moeten blijven, of de doodstraf mogen krijgen.
Het is extreem, maar ik vind dit dus echt.
zondag 3 mei 2009 om 14:04

woensdag 6 mei 2009 om 20:52
quote:Marleen123456 schreef op 01 mei 2009 @ 07:52:
vind dat mensen niet mogen oordelen het zijn ook mensen die een tweede kans verdienen..
wil best met ze schrijven kan alleen geen engels schrijven.Dan schrijf je in het Nederlands. Een brief is een brief, toch? Ze mogen allang blij zijn dat er een paar mensen zijn die die moeite nemen.
vind dat mensen niet mogen oordelen het zijn ook mensen die een tweede kans verdienen..
wil best met ze schrijven kan alleen geen engels schrijven.Dan schrijf je in het Nederlands. Een brief is een brief, toch? Ze mogen allang blij zijn dat er een paar mensen zijn die die moeite nemen.