Wie wil er schrijven met gevangen in de U.S.?
maandag 15 september 2008 om 17:58
Hoi, ik heb al bijna 2 jaar een penvriend die in Michigan in de gevangenis zit. We hebben een leuk contact en waarschijnlijk ga ik hem in december opzoeken.
Ik ben op zoek naar meiden die ook willen schrijven met gevangenen, via mijn penvriend heb ik 2 namen doorgekregen van mannen (beide 48 jaar) die weinig contact hebben en die het leuk zouden vinden om te schrijven. Mocht je interesse hebben en meer willen weten dan hoor ik het graag.
Ik ben op zoek naar meiden die ook willen schrijven met gevangenen, via mijn penvriend heb ik 2 namen doorgekregen van mannen (beide 48 jaar) die weinig contact hebben en die het leuk zouden vinden om te schrijven. Mocht je interesse hebben en meer willen weten dan hoor ik het graag.
vrijdag 8 mei 2009 om 14:09
Tja Fleurtje, het lijkt me weinig zinvol om een gevangene in de VS te "verblijden" met Ned. talige brieven. Ook ik krijg graag post maar als het in het arabisch is eindigt het ongelezen de prullenbak in.
Marleen, misschien dat iemand in je omgeving bereid is om je brieven te vertalen??
Groetjes,
Ruby
Marleen, misschien dat iemand in je omgeving bereid is om je brieven te vertalen??
Groetjes,
Ruby

zondag 10 mei 2009 om 11:04
dinsdag 12 mei 2009 om 08:52
quote:fleurtje schreef op 10 mei 2009 @ 11:04:
Is ook weinig zinvol, maar dat vind ik dat sowieso, schrijven met Amerikaanse gevangenen. Schrijf dan voor Amnesty (maar dat willen de meesten dan weer niet want dan krijgen ze vaak geen post terug. En dan nog beweren dat het schrijven met Amerikanen in Death Row níet uit sensatiezucht is).Ik schrijf ook voor Amnesty en juist door Amnesty ben ik gaan beseffen hoe belangrijk het voor gevangenen is om contact te hebben met de buitenwereld. Dat is voor mij de reden geweest om te gaan schrijven met gevangenen.
Is ook weinig zinvol, maar dat vind ik dat sowieso, schrijven met Amerikaanse gevangenen. Schrijf dan voor Amnesty (maar dat willen de meesten dan weer niet want dan krijgen ze vaak geen post terug. En dan nog beweren dat het schrijven met Amerikanen in Death Row níet uit sensatiezucht is).Ik schrijf ook voor Amnesty en juist door Amnesty ben ik gaan beseffen hoe belangrijk het voor gevangenen is om contact te hebben met de buitenwereld. Dat is voor mij de reden geweest om te gaan schrijven met gevangenen.

dinsdag 12 mei 2009 om 19:12
quote:Poesss schreef op 30 april 2009 @ 21:54:
[...]
Hoe heb je dat dan gedaan om mensen te kunnen schrijven op death row?
Alleja, ik heb ook een site gevonden, maar je moet daar telkens voor betalen. En mijn ouders gaan dat nooit op die rekening willen storten.. En zelf heb ik nog geen rekening..
Groetjes,
muh?1?!?!
ik ik ik... ik weet gewoon niet wat ik hier nou van moet zeggen..
Denk je niet dat dat een heeeel goed idee is van je ouders?
Denk je niet dat het hysterisch achterlijk is om uberhaubt te moeten betalen om met verkrachters/moordernaars te mógen schrijven?
Denk je niet dat je dit in een jeugdige hang voor sensatie wilt doen?
Denk je niet dat je dit gewoon NIET moet doen?
Naaah echt ?~! * raapt kin van de vloer*
[...]
Hoe heb je dat dan gedaan om mensen te kunnen schrijven op death row?
Alleja, ik heb ook een site gevonden, maar je moet daar telkens voor betalen. En mijn ouders gaan dat nooit op die rekening willen storten.. En zelf heb ik nog geen rekening..
Groetjes,
muh?1?!?!
ik ik ik... ik weet gewoon niet wat ik hier nou van moet zeggen..
Denk je niet dat dat een heeeel goed idee is van je ouders?
Denk je niet dat het hysterisch achterlijk is om uberhaubt te moeten betalen om met verkrachters/moordernaars te mógen schrijven?
Denk je niet dat je dit in een jeugdige hang voor sensatie wilt doen?
Denk je niet dat je dit gewoon NIET moet doen?
Naaah echt ?~! * raapt kin van de vloer*

dinsdag 12 mei 2009 om 19:17
quote:sannie39 schreef op 12 mei 2009 @ 17:02:
hallo yesterday
Ik wil heel graag schrijven met gevangenen want wat ze ook gedaan hebben een penvriend kan iedereen wel gebruiken ik hebt respect voor je wat je doet
hoor gauw van je
sandra
Ja maar denk je er écht zo over? Ik bedoel, "wat ze ook gedaan hebben?"
Dus (sorry voor de volgende tekst) als een man z'n pik in jou schattige kindje hangt en haar daarna in het bos achter laat om dood te hongeren/of haar daar wurgt vind jij "wat ze ook gedaan hebben, ze kunnen wel een penvriend gebruiken?"
Natuurlijk is mijn voorbeeld heeeel erg overdreven maar toch is dat wat je zegt: "WAT ze ook gedaan hebben". Kom op, dat moet echt wat genuanceerder hoor. Daar zal TO het toch ook mee eens zijn aangezien zij slechts met een onschuldige man schrijft.
hallo yesterday
Ik wil heel graag schrijven met gevangenen want wat ze ook gedaan hebben een penvriend kan iedereen wel gebruiken ik hebt respect voor je wat je doet
hoor gauw van je
sandra
Ja maar denk je er écht zo over? Ik bedoel, "wat ze ook gedaan hebben?"
Dus (sorry voor de volgende tekst) als een man z'n pik in jou schattige kindje hangt en haar daarna in het bos achter laat om dood te hongeren/of haar daar wurgt vind jij "wat ze ook gedaan hebben, ze kunnen wel een penvriend gebruiken?"
Natuurlijk is mijn voorbeeld heeeel erg overdreven maar toch is dat wat je zegt: "WAT ze ook gedaan hebben". Kom op, dat moet echt wat genuanceerder hoor. Daar zal TO het toch ook mee eens zijn aangezien zij slechts met een onschuldige man schrijft.
donderdag 23 juli 2009 om 16:21
Hallo Yesterday!
Wat een goed iniatief om een oproep te doen om te schrijven met gevangen die weing tot geen contact hebben met de buitenwereld. Je zou er maar zitten al die jaren.
Maarre zoek je nog een penpal-vriedin voor Jason in Michican..
Laat het me even weten, ik zou Jason of iemand anders graag willen verblijden met mijn penkrabbels.
Baringa
Wat een goed iniatief om een oproep te doen om te schrijven met gevangen die weing tot geen contact hebben met de buitenwereld. Je zou er maar zitten al die jaren.
Maarre zoek je nog een penpal-vriedin voor Jason in Michican..
Laat het me even weten, ik zou Jason of iemand anders graag willen verblijden met mijn penkrabbels.
Baringa
donderdag 23 juli 2009 om 19:24
quote:vlindertje1980 schreef op 23 juli 2009 @ 16:33:
Wat heeft het voor toegevoegde waarde voor jullie om te schrijven met veroordeelden???
Is dat interessant/ nieuwe trend om te pennen met gedetineerden?Het is geen "trend" en het is ook niet nieuw. Verder voegt het schrijven en het contact met mijn pen pals inderdaad iets toe aan mijn leven, maar als iemand al zo duidelijk blijk geeft van vooroordelen neem ik niet eens de moeite om daar verder op in te gaan.
Wat heeft het voor toegevoegde waarde voor jullie om te schrijven met veroordeelden???
Is dat interessant/ nieuwe trend om te pennen met gedetineerden?Het is geen "trend" en het is ook niet nieuw. Verder voegt het schrijven en het contact met mijn pen pals inderdaad iets toe aan mijn leven, maar als iemand al zo duidelijk blijk geeft van vooroordelen neem ik niet eens de moeite om daar verder op in te gaan.
vrijdag 24 juli 2009 om 03:08
HALLO VIND IK LEUK DAT JE DEZE INITIATIEF NEMMT!!!
www.prisoninfo.org, voor de meeste beetje info,voor een reactie te plaatsen
www.prisoninfo.org, voor de meeste beetje info,voor een reactie te plaatsen
vrijdag 24 juli 2009 om 03:26
zaterdag 8 augustus 2009 om 23:13
Hallo Yesterday en alle anderen 
Ik heb me (enigszins) verdiept in het schrijven met gevangenen.
De website van Inside-Outside heb ik nog gevonden, dus dat bestaat nog. Het veilige hierbij is dat je de post doorgestuurd krijgt, ik heb er toch moeite mee om mijn adres te geven. Maar dan kan je alleen met (langgestraften en) terdoodveroordeelden schrijven. En in hoeverre heb je hier de keuze met wie je schrijft (leeftijd etc)?
Ik heb een website gevonden waar je zelf een inmate kan zoeken en die kan schrijven, maar dan moet je wel je adres geven...
Yesterday, als het aanbod evt nog steeds geldt om post door te sturen, of ook al is dat niet zo, zou je mij willen mailen?
Ik heb graag wat meer info en hoor graag je ervaring.
Wat ik op dit forum heb gelezen is echt erg!
We mogen allemaal onze mening geven, maar ga er geen spelletje heen en weer van maken en laat iedereen alsjeblieft denken en doen wat ie wil. Respecteer elkaar.
Mensen die hier het hardst tegen reageren, doen zelf waarschijnlijk iets anders wat anderen niet bevalt.
Groetjes,
Loes

Ik heb me (enigszins) verdiept in het schrijven met gevangenen.
De website van Inside-Outside heb ik nog gevonden, dus dat bestaat nog. Het veilige hierbij is dat je de post doorgestuurd krijgt, ik heb er toch moeite mee om mijn adres te geven. Maar dan kan je alleen met (langgestraften en) terdoodveroordeelden schrijven. En in hoeverre heb je hier de keuze met wie je schrijft (leeftijd etc)?
Ik heb een website gevonden waar je zelf een inmate kan zoeken en die kan schrijven, maar dan moet je wel je adres geven...
Yesterday, als het aanbod evt nog steeds geldt om post door te sturen, of ook al is dat niet zo, zou je mij willen mailen?
Ik heb graag wat meer info en hoor graag je ervaring.
Wat ik op dit forum heb gelezen is echt erg!
We mogen allemaal onze mening geven, maar ga er geen spelletje heen en weer van maken en laat iedereen alsjeblieft denken en doen wat ie wil. Respecteer elkaar.
Mensen die hier het hardst tegen reageren, doen zelf waarschijnlijk iets anders wat anderen niet bevalt.
Groetjes,
Loes
maandag 7 september 2009 om 22:08
Ook ik ben 1 van de 'gestoorden' die met een ter dood veroordeelde schrijft. Waarom? Om verschillende redenen. Het is idd zo dat heel veel mensen in amerika onschuldig vast zitten, ook zonder eerlijk proces. Helemaal zeker weet je nooit of iemand onschuldig is, dat weet God alleen en de persoon zelf, dus niet aan mij om te oordelen. Ik ga nu uit van stel hij is echt onschuldig, en hij heeft niemand die aan hem denkt, voor hem hoopt of bid. En hij heeft echt een onmenselijk leven, dat verdien je gewoon niet. Wij zijn wel heel makkelijk om te oordelen, je zit zelf niet in zo'n situatie. Wij hebben geluk gehad in het leven wat we nu hebben, wij hebben keuzes kunnen maken, maar dat geldt niet voor iedereen. Tuurlijk zou ik misschien wel anders denken als ik zelf slachtoffer zou zijn, maar dat is niet zo dus ik hoef niet te denken ja wat als etc etc. En mijn adres? Nou mag ie hebben, de kans is groter dat ik door zinloos geweld om het leven kom dan dat hij iemand op mij af stuurt vanaf amerika.
dinsdag 19 januari 2010 om 20:52
Hoi yesterday!
ik ben erg geinteresseerd zou je met mij kontakt op kunnen nemen via de mail?
r.van.wier@gmail.com
gr ria
ik ben erg geinteresseerd zou je met mij kontakt op kunnen nemen via de mail?
r.van.wier@gmail.com
gr ria
zondag 24 januari 2010 om 04:05
quote:yesterday schreef op 16 september 2008 @ 16:22:
[...]
Vind deze opmerking wel erg kort door de bocht want zoals iedereen weet zitten er ook in de Verenigde Staten veel mensen onschuldig vast en vaak ook nog voor lange tijd of met levenslang.Ja want als je het ze vraagt zit 95% onschuldig vast en bij 5% was het niet zo erg als dat er werd verklaard. :puke:
[...]
Vind deze opmerking wel erg kort door de bocht want zoals iedereen weet zitten er ook in de Verenigde Staten veel mensen onschuldig vast en vaak ook nog voor lange tijd of met levenslang.Ja want als je het ze vraagt zit 95% onschuldig vast en bij 5% was het niet zo erg als dat er werd verklaard. :puke:
zondag 24 januari 2010 om 04:08
quote:marcela schreef op 24 juli 2009 @ 03:08:
www.prisoninfo.org, voor de meeste beetje info,voor een reactie te plaatsenAls je wilt schrijven moet je toch wel een beetje de taal beheersen lijkt mij? En misschien is schreeuwen niet heel bevorderend.
www.prisoninfo.org, voor de meeste beetje info,voor een reactie te plaatsenAls je wilt schrijven moet je toch wel een beetje de taal beheersen lijkt mij? En misschien is schreeuwen niet heel bevorderend.
vrijdag 19 maart 2010 om 17:52
Hey meiden,
Ik ben een studente aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (richting: film) en ik ben bezig om iemand te vinden die het leuk vind om geïnterviewd te worden over het onderwerp: schrijven met gevangenen. Ik ben erg geïnteresseerd waarom je graag met deze mensen zou willen schrijven.
Lijkt het je leuk om daar iets over te vertellen? Dat zou super zijn!
Mijn email is: nachtelfje@live.nl. Ik hoop op deze manier in contact te komen met iemand die schrijft met een gevangene Alvast bedankt! Groetjes, Floortje
Ik ben een studente aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (richting: film) en ik ben bezig om iemand te vinden die het leuk vind om geïnterviewd te worden over het onderwerp: schrijven met gevangenen. Ik ben erg geïnteresseerd waarom je graag met deze mensen zou willen schrijven.
Lijkt het je leuk om daar iets over te vertellen? Dat zou super zijn!
Mijn email is: nachtelfje@live.nl. Ik hoop op deze manier in contact te komen met iemand die schrijft met een gevangene Alvast bedankt! Groetjes, Floortje
maandag 29 maart 2010 om 13:38
Yesterday, goed werk meid! Ik schrif ook. Ga zo door meid en onthoud net als ik: Voor ons voelt het goed en levert het veel dankbaarheid en warmte op. Dus laat een ander maar kletsen, ze hoeven het niet te doen maar laten ze ons ook respecteren. Knuf van Marcella (die 1 van haar pals nu als vriend heeft en een aantal anderen als beste vrienden).