Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ajax mag naar Italië, mijn kind mag niet naar scouting...

27-10-2020 06:56 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan het betaald voetbal s.v.p. afgeschaft worden?

Gezellig overbetaald voetballen in Italië, terwijl hier kinderen van 18+ niet meer naar school, sport of scouting mogen en ouders hun mini's, F'jes etc. niet mogen zien spelen.

Alle overige wedstrijden zijn afgelast.

Ik word er misselijk van.

https://www.ajax.nl/artikelen/liveblog- ... -zit-erop/

https://www.destentor.nl/andere-sporten ... gle.com%2F

Sportkoepel NOC*NSF stelt dat op voetbal na alle nationale competities in de categorie amateursport vallen. Dat betekent dat al die competities niet door mogen gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
27-10-2020 07:09
Ik mag (moet) ook naar mijn werk. Dat ga ik toch ook niet vergelijken met dat ik geen tenniswedstrijd meer mag spelen.

Profvoetbal is werk en dat kunnen ze niet individueel van achter hun pc middels zoom doen.Ik vond het dan ook echt heel logisch en goed uitlegbaar
Inderdaad zeg dat. En bovendien worden alle prof voetballers gescreend op Covid voor de wedstrijden. Dat kun je van de scoutingclub niet verwachten...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Sinds wanneer is deze wereld eerlijk dan???
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
27-10-2020 07:04
Je weet dat zij zich steeds allemaal laten testen?

Neem een rennie, helpt vaak goed tegen de misselijkheid.

Enne.... die van mij mag van de week afzwemmen... maar ik mag niet kijken. En weet je... het zal me aan m’n reet roesten. We vieren daarna heus een feestje!
Ik mag gelukkig meeluisteren, vanuit een zwembadhokje! Als het kabinet tenminste niet besluit om de 'draconische maatregelen' nog voor zaterdag in te laten gaan
Wat ik vooral niet snap is dat er een onderscheid gemaakt tussen (top)voetbal en andere professionele sporten. Als ze nou zouden zeggen: "De reden hiervoor is puur financieel" of dat men het doet uit angst om anders niet meer ge/herkozen te worden, dán zou ik het begrijpen. Maar op de een of andere manier krijg je altijd alleen maar hele vage antwoorden waarom het gegaan is zoals het gegaan is.
NYC schreef:
27-10-2020 11:03
Wat ik vooral niet snap is dat er een onderscheid gemaakt tussen (top)voetbal en andere professionele sporten. Als ze nou zouden zeggen: "De reden hiervoor is puur financieel" of dat men het doet uit angst om anders niet meer ge/herkozen te worden, dán zou ik het begrijpen. Maar op de een of andere manier krijg je altijd alleen maar hele vage antwoorden waarom het gegaan is zoals het gegaan is.
Ik zie dat er hockeywedstrijden worden gespeeld. Wielrennen gaat door. Dus het is niet alleen voetbal.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
27-10-2020 11:03
Wat ik vooral niet snap is dat er een onderscheid gemaakt tussen (top)voetbal en andere professionele sporten. Als ze nou zouden zeggen: "De reden hiervoor is puur financieel" of dat men het doet uit angst om anders niet meer ge/herkozen te worden, dán zou ik het begrijpen. Maar op de een of andere manier krijg je altijd alleen maar hele vage antwoorden waarom het gegaan is zoals het gegaan is.
Er zijn anders de laatste weken nog een heleboel wielerrondes geweest, Formule 1 gaat door, tennistoernooien, van alles. Dus hoe je erbij komt dat er onderscheid gemaakt wordt tussen voetbal en andere sporten, geen idee.
Tijger32 schreef:
27-10-2020 11:28
Ik zie dat er hockeywedstrijden worden gespeeld. Wielrennen gaat door. Dus het is niet alleen voetbal.
Oh toch wel? Dacht dat er laatst iemand (een vrouw, weet even niet wie) op het journaal was vanuit de prof-hockey die juist verontwaardigd was dat profvoetbal wel mocht doorgaan, maar hockey niet. Maar wellicht is dit toch weer veranderd.
Overigens zou ik het denk ik volledig laten platleggen, voor 18+
NYC schreef:
27-10-2020 11:31
Oh toch wel? Dacht dat er laatst iemand (een vrouw, weet even niet wie) op het journaal was vanuit de prof-hockey die juist verontwaardigd was dat profvoetbal wel mocht doorgaan, maar hockey niet. Maar wellicht is dit toch weer veranderd.
Overigens zou ik het denk ik volledig laten platleggen, voor 18+
Het zijn wel internationale wedstrijden zie ik, misschien ligt de nationale competitie wel plat. Net zoals bij het vrouwenvoetbal. Maar goed, er zijn denk ik relatief weinig hockeyers die volledig hun brood verdienen met hockey. De 1e divisie voetbal ligt ook stil. De belangen bij de eredivisie mannen zijn gewoon vele malen groter dan bij hockey of sommige andere sporten. Of worden de hockey competitiewedstrijden ook uitgezonden? Men kan niks met voetbal hebben, maar iedereen snapt toch wel het verschil met hockey. Volgens mij gaan de schaatstoernooien vooralsnog ook door.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen tot 18 mogen gewoon naar scouting. Ben je 18, dan kan je gaan leiding geven en heb je dus nog gewoon scouting. Of je gaat naar de roverscouts, studentenscouts of plusscouts. En dan zorg je er met zijn allen voor dat je toffe online opkomsten hebt. Kind zelf kan dus initiatief nemen en en met zijn groep gaan kampvuurkoken, kaarsvetten of wat dan ook. Iedereen thuis, met discord voicecall of videocall ben je toch nog samen. Oftewel, zoek naar mogelijkheden in plaats van te blijven hangen in wat er niet kan. Vaak leer je dat wel bij scouting!
thistle wijzigde dit bericht op 27-10-2020 11:46
12.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
27-10-2020 11:31
Oh toch wel? Dacht dat er laatst iemand (een vrouw, weet even niet wie) op het journaal was vanuit de prof-hockey die juist verontwaardigd was dat profvoetbal wel mocht doorgaan, maar hockey niet. Maar wellicht is dit toch weer veranderd.
Overigens zou ik het denk ik volledig laten platleggen, voor 18+
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... even/sport

Wie bepaalt wat topsporters zijn?

In overleg met NOC*NSF en de KNVB is een uitzondering gemaakt voor alle topsporters met een status en voetballers uit de Eredivisie en eerste divisie. Het gaat om een selecte groep van ongeveer 1000 voetballers en ongeveer 1000 topsporters uit overige sporten.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn zoon of wiens kind dan ook zich constant laat testen mag hij nog steeds niet een sociaal leven hebben. Dat, samen met onderwijs, lijkt me belangrijk voor alle jeugd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bij hockey weet ik inderdaad dat de internationale toernooien wel doorgaan maar de nationale competitie stil ligt.
Hier staat dat verder uitgelegd:

https://www.ad.nl/andere-sporten/geen-c ... ~a49c2e56/
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-10-2020 11:52
Als mijn zoon of wiens kind dan ook zich constant laat testen mag hij nog steeds niet een sociaal leven hebben. Dat, samen met onderwijs, lijkt me belangrijk voor alle jeugd.

Alsof dat veranderd als het betaald voetbal wordt afgeschaft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Snoesje666 schreef:
27-10-2020 11:52
Als mijn zoon of wiens kind dan ook zich constant laat testen mag hij nog steeds niet een sociaal leven hebben. Dat, samen met onderwijs, lijkt me belangrijk voor alle jeugd.
Die voetballers mogen ook geen sociaal leven hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-10-2020 11:52
Als mijn zoon of wiens kind dan ook zich constant laat testen mag hij nog steeds niet een sociaal leven hebben. Dat, samen met onderwijs, lijkt me belangrijk voor alle jeugd.
Het is toch niet mogelijk om iedereen steeds te testen? Dan zouden er helemaal geen maatregelen hoeven te zijn. Hoe zie je dat voor je? Opstaan, testen en dan naar werk, school, sport?? Een paar voetballers voor wie het werk is tegenover honderduizenden jongeren.... Het klopt echt niet wat jij schrijft en ergens denk ik ook wel dat je dat snapt maar dat je gewoon je kont tegen de krib gooit.
Veel mensen kijken graag naar voetbal en in deze tijden dat er niets mag is voetbal iets wat met een klein aantal sporters een grote groep kan vermaken. Geld zal ook wel een rol spelen, maar dat is logisch.
Alle reacties Link kopieren
Je zoon is 18, ik verwacht dat hij dan wel om kan gaan met kleine teleurstellingen zoals dat de scouting niet doorgaat. Overigens vind ik hem niet meer vallen onder 'kinderen'. Het is een jong volwassene, die zich aan de regels omtrent recreatie hoort te houden.

Hoewel ik profvoetbal saai, oninteressant en hypercommercieel vind, gaat het hier om mensen die hun beroep uitoefenen. Je vergelijking heeft een mank pootje.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
27-10-2020 13:16
Die voetballers mogen ook geen sociaal leven hebben hoor.
Maar er zijn wel steeds besmettingen in het betaald voetbal.
Ze staan zelfs op het veld in afwachting van de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-10-2020 11:52
Als mijn zoon of wiens kind dan ook zich constant laat testen mag hij nog steeds niet een sociaal leven hebben. Dat, samen met onderwijs, lijkt me belangrijk voor alle jeugd.
Ik ben het met je eens dat het voor 18-25 jarigen echt best pittig is. Net als je echt de wijde wereld gaat ontdekken, word je leven enorm ingeperkt. Dat is heel vervelend.

Alleen dat je dan gaat mekken over dat een ander wel iets mag, wat notabene ook nog eens heel anders is dan een sociaal leven, dat vind ik een beetje kinderachtig calimero gezeur eigenlijk. En nogal appels met peren vergelijken.

Een profvoetballer mag net zoals elk persoon nog naar zijn werk. Daarnaast is die profvoetballer net zo ingeperkt als de rest. En misschien nog wel meer, want als profsporter is je leven al wat anders dan de gemiddelde naar de kroeg gaande 20-jarige. Ik snap echt oprecht niet waarom je deze vergelijking maakt eigenlijk. Of denk jij dat voetballen in Italië een soort snoepreisje is ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-10-2020 11:52
Als mijn zoon of wiens kind dan ook zich constant laat testen mag hij nog steeds niet een sociaal leven hebben. Dat, samen met onderwijs, lijkt me belangrijk voor alle jeugd.

Als zij nou de enigen waren, zou het heel oneerlijk zijn, maar íedereen heeft er last van. Het is wat het is. Hij kan nog steeds met een paar vrienden wat afspreken en iets gaan doen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welke leeftijdsgroep heeft er geen last van alle beperkingen?
aardbeienslof schreef:
27-10-2020 06:58
It’s all about the money.
Nee, dit is iets dit stamt uit de tijd van de romeinen. Brood en spelen om de bevolking rustig te houden.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug was er een man op tv, die vertelde dat hij jong was in de tweede wereldoorlog. Die had ook een aantal dingen die niet konden/mochten in z'n jeugd. Dat is de leeftijdscategorie, die nu ook zeer beperkt is, omdat ze kwetsbaar zijn.

Hoe kut is dat? Je jeugd/puberteit verknalt en nu je oude dag weer. Het is niet eerlijk :(

Nouja, en zo zijn er nog wel meer die het moeilijk hebben. De jeugd heeft nog de meeste vrijheid van iedereen.
Later is nu
TO, wordt de scouting van jouw kind ook iedere week op tv uitgezonden?
Het zijn niet alleen de voetballers die met voetbal hun geld verdienen hè?!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-10-2020 14:00
Een tijdje terug was er een man op tv, die vertelde dat hij jong was in de tweede wereldoorlog. Die had ook een aantal dingen die niet konden/mochten in z'n jeugd. Dat is de leeftijdscategorie, die nu ook zeer beperkt is, omdat ze kwetsbaar zijn.

Hoe kut is dat? Je jeugd/puberteit verknalt en nu je oude dag weer. Het is niet eerlijk :(

Nouja, en zo zijn er nog wel meer die het moeilijk hebben. De jeugd heeft nog de meeste vrijheid van iedereen.
Ja, dat hoor ik ook van mijn 85-jarige schoonmoeder, die had nou ook niet bepaald een leuke jeugd door die oorlog. En voelt zich nu helemaal geïsoleerd omdat activiteiten voor haar weggevallen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven