Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, iedereen is er straks klaar mee! Deel 4

24-02-2021 23:47 2960 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. En ondanks lichte versoepelingen is er geen licht aan het einde van de tunnel. Integendeel, die kwal van een Rutte, zijn horrible sidekick De Jonge en hun walgelijke posse bestaande uit types als Van Dissel hebben het inmiddels over de derde golf alsof ze er voor betaald krijgen.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 4. Fuck Corona.

Hier vind je deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-02-2021 07:17
Waarom al maar klagen, leer er mee leven en zie de positieve punten.

Ik ben uitgekeken op dat handje vol positieve punten.
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
25-02-2021 07:27
Ik lig er inmiddels uit. Werken ging niet meer. Wekenlang thuisonderwijs, nergens heen kunnen voor een uitje en een hoge werkdruk hebben zijn tol geëist. Ik krijg voortaan een kleine stressaanval van de kleinste dingen. 'wat willen ze van me? Laat me met rust'.
Ruk zeg, goed dat je rust pakt, zal best nog even lastig zijn, je zit nog zo in de rush.
Bij ons valt ook de een na de ander om, was sowieso bij ons al hoor, minimaal 2 in een burn-out, zelf ben ik vorig jaar uitgevallen en inmiddels bijna weer op mijn oude uren, het blijft aanpoten.

Denk aan jezelf het is gewoon ruk, maar neem je tijd. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-02-2021 07:17
Waarom al maar klagen, leer er mee leven en zie de positieve punten.
Ga lekker koken, de was, de strijk, de ramen, de vloeren, doe wat, maar ga niet zeiken dat we niet mogen klagen, hup moven jij
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
25-02-2021 07:42
I wake up in the morning I got murder on my mind
AK47, MAC-11, Glocks, and 9s
And all these motherfuckers hating tryna
Knock me off my grind, but I can't let 'em do it
I got murder on my mind

Bonjour allemaal!

Ben ook zo klaar met de pijn in mijn rib, het is wel wat minder maar vandaag is de tweede week ingegaan.

Ik wil naar het tuincentrum, ik wil violen kopen en potgrond maar heb zo geen zin in 10 minuten of cc. Ik ga nog wel bedenken wat ik doe kan ook even googlen of er een supermarkt is die wat heeft.

Bizar fenomeen supermarkten bomvol, maar de Intratuin mag niet open.
Ik weet niet of er een Welkoop bij je in de buurt is? Die is ‘gewoon’ open, want veevoer, maar verkopen ook wat plantjes en tuinspul.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Murder on my mind, goeie, kan ik me inmiddels helemaal in vinden. Door de aanhoudende stress en geen afleiding van werk en trainen krijg ik een ,schijnbaar onverwerkt, oud trauma terug voor mijn kiezen, dus ik heb straks een afspraak met de huisarts om maar weer aan de ad te gaan. Jippie. Zin in ook.

En goedemorgen, paar delen overgeslagen want nergens geen energie meer voor, maar ik doe ook graag weer mee.
makreel schreef:
25-02-2021 07:52
Ik weet niet of er een Welkoop bij je in de buurt is? Die is ‘gewoon’ open, want veevoer, maar verkopen ook wat plantjes en tuinspul.
Dat klopt ja, die hebben natuurlijk vanwege het veevoer essentiële producten. Van het weekend er eens langsrijden! Bedankt voor de tip!
LadyLola schreef:
25-02-2021 07:42
I wake up in the morning I got murder on my mind
AK47, MAC-11, Glocks, and 9s
And all these motherfuckers hating tryna
Knock me off my grind, but I can't let 'em do it
I got murder on my mind

Bonjour allemaal!

Ben ook zo klaar met de pijn in mijn rib, het is wel wat minder maar vandaag is de tweede week ingegaan.

Ik wil naar het tuincentrum, ik wil violen kopen en potgrond maar heb zo geen zin in 10 minuten of cc. Ik ga nog wel bedenken wat ik doe kan ook even googlen of er een supermarkt is die wat heeft.

Bizar fenomeen supermarkten bomvol, maar de Intratuin mag niet open.

Nou dat hè.
Dan wordt er onderzoek gedaan naar hoe het betaald voetbal weer met publiek kan spelen. En ondertussen zit de jeugd van 12 tot 20 of nog ouder te verpieteren op zijn kamertje in een Zoommeting met zijn docent en klasgenoten.

DIT NIET QUOTEN, WIL HET KUNNEN WEGHALEN.
Poef, en weg.
DIT NIET QUOTEN, WIL HET KUNNEN WEGHALEN

Maar gelukkig gaat de jeugd straks ongeveer één dag per week naar school en kunnen straks fans naar hun kluppie. De belangen kloppen gewoon niet.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 15:46
9.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-02-2021 07:17
Waarom al maar klagen, leer er mee leven en zie de positieve punten.
:sarcastic:
Sommige mensen....
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
25-02-2021 07:52
Ik weet niet of er een Welkoop bij je in de buurt is? Die is ‘gewoon’ open, want veevoer, maar verkopen ook wat plantjes en tuinspul.
Nee helaas niet een echt in de buurt.
Maar een dorp verderop is de Boerenbont een combi met Pets Place, geen idee of die open is, als in of de Boerenbont ook open is of dat ze alleen het Pets place deel open hebben. Daar hebben ze ook nog weleens wat plantjes enz.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
25-02-2021 07:28
Dat blijft toch ook een idiote maatregel. Alsof kinderen dan vervolgens niet samen in de speeltuin mixen, bij elkaar op bezoek gaan, enz.

Maar niemand met kleine kinderen in het kabinet denk ik.
Ja het is omdat er dan kindjes van verschillende scholen bij elkaar kunnen zitten, maar bij onze inpandige bso is dat helemaal niet aan de orde... En het mixt inderdaad na schooltijd toch wel tot op zekere hoogte, maar dat zal wel anders zijn, want buiten in de speeltuin etc.
Maar ik hoorde ook al dat een kind met 1 snottebel 24 uur niet naar school mocht, en dan maar naar zijn nichtjes met schoolvakantie in een andere regio ging die dag, want ouders moeten werken en vrije dagen op etc... Dus ik vind het allemaal nogal krom...
Ik ga na deze crisis NOOIT meer wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Maar echt he Andersom, het is niet te geloven hoe tegenstrijdig veel maatregelen zijn. Je kan het toch ook niet serieus nemen.

Wat ik ook niet meer doe.

Van een Lock down, naar een knock down, mooier kunnen ze het niet maken.....


Murder on my mind trallalaaaa
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
25-02-2021 08:05
Ik ga na deze crisis NOOIT meer wandelen.
Ik alleen als de terrassen open zijn, van terras naar terras met zijn allen met zijn aaaaaalllen
Melofkim schreef:
25-02-2021 08:05
Ik ga na deze crisis NOOIT meer wandelen.

Dat dacht ik ook en toen brak ik mijn arm. Mag/kan niet autorijden, niet fietsen. Dus ik loop naar de supermarkt op 500 meter. Maar ook naar de tandarts, de apotheek, de fysiotherapeut etc. Heb in de hele crisis nog niet zo veel gewandeld als deze week. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ja Andersom, dat is ook echt heel naar. Veel trajecten die net voor corona gestart zijn, zijn nu in het water gevallen, dat zie ik ook om me heen.

Ik heb voor 1 van mijn kinderen wel eens thuisonderwijs overwogen (gelukkig toch nog een passende school gevonden). Maar thuisonderwijs is niet wat we de afgelopen maanden gedaan hebben. Dat is namelijk een combinatie van (online) les plus musea bezoeken, naar (sport)clubs voor de sociale contacten, op onderzoek uit gaan.. en dat kan nu zeer weinig tot helemaal niet.
Wat wel kan? Naar de snoepwinkel, eten laten bezorgen, Netflix kijken. Ik denk dat echte thuisonderwijsgezinnen het nu ook moeilijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
25-02-2021 08:05
Ik ga na deze crisis NOOIT meer wandelen.
:proud:
Ik kan inmiddels alle straten in een straal van 3 km rondom mijn huis uittekenen.
Doe me een blinddoek voor, zet me een paar kilometer verderop en ik loop zo naar huis.
Nothing happens for a reason
Hetismogelijk schreef:
25-02-2021 08:11
Ik denk dat echte thuisonderwijsgezinnen het nu ook moeilijk hebben.
Behalve dat die niet tegelijkertijd moesten werken. Ik vond dat thuiswerken zo’n onzin toen de basisscholen dichtwaren. Ik kan onmogelijk thuiswerken met een kind thuis. Juist toen de scholen dicht waren huurde ik oppas en ging ik naar kantoor. Noem me aso, maar anders was ik nu ook overspannen geweest.
LadyLola schreef:
25-02-2021 08:07
Maar echt he Andersom, het is niet te geloven hoe tegenstrijdig veel maatregelen zijn. Je kan het toch ook niet serieus nemen.

Wat ik ook niet meer doe.

Van een Lock down, naar een knock down, mooier kunnen ze het niet maken.....


Murder on my mind trallalaaaa

Scholen open is voor mij echt het belangrijkste doel. Daarna de ondernemers in welke branche dan ook. Niet omdat ik niet zonder shoppen kan maar wel omdat zij niet zonder winkelend publiek kunnen.

En als aller aller allerlaatste dat stomme betaald voetbal weer met publiek.

Voor voetbalfans is het niet leuk, voor muziekfans is het jammer dat de festivals niet door gaan en voor de ondernemers in die branche is het ook triest maar wat er nu met de jeugd gebeurt is het meest triest van alles.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
25-02-2021 08:05
Ik ga na deze crisis NOOIT meer wandelen.
Haha, ik zag gisteren nog een gedragswetenschapper op tv, die beweerde dat wandelen de nieuwe trend was en vast ook een 'blijvertje' na Corona. Mensen hebben het wandelen met een flesje drinken en wat lekkers mee, nu helemaal ontdekt! Gezond en goedkoop en blabla.

Toen zei ik iets soortgelijks tegen mijn man. Ik vond wandelen altijd wel leuk, maar nu heb ik een overdosis gehad en zodra alles weer open is ga ik máánden niet meer wandelen!
happyapple schreef:
25-02-2021 08:04
Ja het is omdat er dan kindjes van verschillende scholen bij elkaar kunnen zitten, maar bij onze inpandige bso is dat helemaal niet aan de orde... En het mixt inderdaad na schooltijd toch wel tot op zekere hoogte, maar dat zal wel anders zijn, want buiten in de speeltuin etc.
Maar ik hoorde ook al dat een kind met 1 snottebel 24 uur niet naar school mocht, en dan maar naar zijn nichtjes met schoolvakantie in een andere regio ging die dag, want ouders moeten werken en vrije dagen op etc... Dus ik vind het allemaal nogal krom...
Ik denk dat het nog steeds bedoeld is om ouders zoveel mogelijk thuis te laten werken. Maar dat ze dat nu niet meer eerlijk erbij zeggen.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
25-02-2021 08:03
Nee helaas niet een echt in de buurt.
Maar een dorp verderop is de Boerenbont een combi met Pets Place, geen idee of die open is, als in of de Boerenbont ook open is of dat ze alleen het Pets place deel open hebben. Daar hebben ze ook nog weleens wat plantjes enz.
Bij ons is Boerenbond/PetsPlace combi open! Ik was er toevallig van de week voor kattenvoer. Er liep trouwens geen mens in de winkel. Heel vreemd.

Ik moest ook nog aan de Intratuin denken: 1 verdieping, dus max 2 klanten tegelijk toegestaan. En je hebt bijna een half uur nodig voor je de hele route doorlopen hebt. Dat werkt daar vast fantastisch, dat winkelen op afspraak |-)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
25-02-2021 08:14
Behalve dat die niet tegelijkertijd moesten werken. Ik vond dat thuiswerken zo’n onzin toen de basisscholen dichtwaren. Ik kan onmogelijk thuiswerken met een kind thuis. Juist toen de scholen dicht waren huurde ik oppas en ging ik naar kantoor. Noem me aso, maar anders was ik nu ook overspannen geweest.
Dat is zeker waar! Kan ik me goed voorstellen.
DS1971 schreef:
25-02-2021 08:16
Ik denk dat het nog steeds bedoeld is om ouders zoveel mogelijk thuis te laten werken. Maar dat ze dat nu niet meer eerlijk erbij zeggen.
Ja en ze hebben zich daarop verkeken denk ik. Ken genoeg ouders zoals ik, die juist niet meer thuis konden werken toen de kinderen thuis waren 😂
Doornroosje75 schreef:
25-02-2021 08:16
Bij ons is Boerenbond/PetsPlace combi open! Ik was er toevallig van de week voor kattenvoer. Er liep trouwens geen mens in de winkel. Heel vreemd.

Ik moest ook nog aan de Intratuin denken: 1 verdieping, dus max 2 klanten tegelijk toegestaan. En je hebt bijna een half uur nodig voor je de hele route doorlopen hebt. Dat werkt daar vast fantastisch, dat winkelen op afspraak |-)

Ja lachen, 1 verdieping van 200m2 voor 2 personen, maar als je een winkel hebt met drie verdiepingen van 25m2 dan mogen er wel zes mensen naar binnen. En dat moeten we serieus nemen?
Alle reacties Link kopieren
Mij is net een uitje door de neus geboord. Tienerzoon moet naar de ortho voor controle. Zegt hij; ik ga zelf wel. Nou mocht ik toch al niet mee naar binnen, maar het was toch een uitje (waar hij vreselijk van baalt, want vroeg opstaan in de vakantie. )

Ik ga zo een Welkoop hier in de buurt opzoeken. Vind ik echt de tip van de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven