Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, iedereen is er straks klaar mee! Deel 4

24-02-2021 23:47 2960 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. En ondanks lichte versoepelingen is er geen licht aan het einde van de tunnel. Integendeel, die kwal van een Rutte, zijn horrible sidekick De Jonge en hun walgelijke posse bestaande uit types als Van Dissel hebben het inmiddels over de derde golf alsof ze er voor betaald krijgen.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 4. Fuck Corona.

Hier vind je deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Klote zeg, Noglangnietjarig. Pijn put zo ontzettend uit :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk bekennen dat alles wel iets minder kut is geworden sinds het weer langer licht is en het niet meer zo koud is buiten. Dat heeft die zware deken iets opgelicht :)

Nu nog een middagje kunnen terrassen en die hoerenavondklok opheffen :-x
Alle reacties Link kopieren
Cinneluv, Andersom, MissPiglet en Noglangnietjarig ... Wat een pech. Beterschap en sterks :hug:
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
25-02-2021 08:56
Tuurlijk. Maar ik snap het heel goed.
Ik niet. En voor agenten met flessen bekogelen heb ik al helemaal geen goed woord over. Ronduit asociaal.
...
Tvp :yes:
Alle reacties Link kopieren
even een berichtje hier zodat ik jullie kan terug vinden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er helemaal klaar mee. Ik probeer echt het positieve te blijven zien maar wat voel ik me kut zeg.

Ik kan welke elke dag een lijstje maken van dingen waar ik dankbaar voor ben, zoals de zon en een fijn huis, maar het weegt gewoon niet op tegen de dingen die ik mis en alles wat kapot is.

Ben alleen maar moe, en wat heerlijk om hier even te klagen en herkenning te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Samen zijn
Is samen lachen
Samen huilen

Etc

Paul en Willeke
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
amsterdammeisje schreef:
25-02-2021 09:14
Ik ben er helemaal klaar mee. Ik probeer echt het positieve te blijven zien maar wat voel ik me kut zeg.

Ik kan welke elke dag een lijstje maken van dingen waar ik dankbaar voor ben, zoals de zon en een fijn huis, maar het weegt gewoon niet op tegen de dingen die ik mis en alles wat kapot is.

Ben alleen maar moe, en wat heerlijk om hier even te klagen en herkenning te lezen.
je mag er ook gewoon over zeiken hoor
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
25-02-2021 09:18
Samen zijn
Is samen lachen
Samen huilen

Etc

Paul en Willeke
Dank voor deze oorwurm, die zit ess heel de dag in mijn hoofd.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Aangekleed, de was draait, nu naar de supermarkt. Eerst op zoek naar iemand die mijn veters wil strikken. Ik kan inmiddels veel met één hand, maar dat nog niet.

Heb helaas geen schoenen zonder veters, alleen sandalen.
Oh ik vind dit topic te laat. Ik was de eerste 3 kwart jaar echt nog helemaal ok, maar nu ben ik kláár. Ik heb midden in de lockdown een pleegkind in huis gekregen en ik zie nu 3 Ipv 2 pubers helemaal naar de tyfus gaan. Alledrie blijven ze zoals het er nu uitziet zitten want ‘de aandacht is niet echt bij de onlinelessen en het gaat om inzet en niet om cijfers’.

Dat die online lessen dagelijks van 8:30 tot 1400 zijn en zo klungelig en saai of niet bestaand dat het godsonmogelijk is om je aandacht daar als 14 jarige urenlang bij te houden doet niet ter zake.

Ik mis mijn vriendinnen, ik mis mijn ouders, ik wil gewoon om 1 uur s nachts naar huis vanaf het terras. En dat is allemaal ok maar ik maak me echt mega zorgen om de kinderen. Een jaar ontwikkeling missen en sociale contacten als je 13/14/15/16/17/18 bent (en daarboven ook nog) is gigántisch qua impact. De jaren dat je met vriendjes moet rondhangen en naar de bios moet, naar klassenfeestjes gaat en slaapfeestjes hebt met vriendinnen, je eerste zoen krijgt (Corona! Mag niet!) en net iets te vaak te laat op school komt zijn gewoon belangrijk.

En ik zie door het extra kind in wat voor ellendige situatie kinderen kunnen zitten. En dit kind is nu ok, want bij ons, maar kinderen met een minder doortastende gezinsvoogd, betrokken mensen om zich heen, die gaan hier daadwerkelijk aan kapot.


Maar gelukkig krijgen de 90+ers een vaccinatie.
Melofkim schreef:
25-02-2021 08:19
Ja en ze hebben zich daarop verkeken denk ik. Ken genoeg ouders zoals ik, die juist niet meer thuis konden werken toen de kinderen thuis waren 😂
Hier ook. Na de sluiting van de scholen heb ik een versoepeling aangevraagd op m’n werk omdat elke dag thuiswerken geen optie meer was. Godzijdank mag ik dus vaker naar kantoor (niet dagelijks en ik zit in m’n eentje op een kamer en ga geen pauze houden enzo).
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
25-02-2021 09:00
Ik moet eerlijk bekennen dat alles wel iets minder kut is geworden sinds het weer langer licht is en het niet meer zo koud is buiten. Dat heeft die zware deken iets opgelicht :)

Nu nog een middagje kunnen terrassen en die hoerenavondklok opheffen :-x
Anders maar een formulier mee dat je daar voor je werk op terras zit voor je werk!
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
25-02-2021 09:06
even een berichtje hier zodat ik jullie kan terug vinden
Hoe gaat t nu met je vrouw?
Thordïs schreef:
25-02-2021 09:33
Oh ik vind dit topic te laat. Ik was de eerste 3 kwart jaar echt nog helemaal ok, maar nu ben ik kláár. Ik heb midden in de lockdown een pleegkind in huis gekregen en ik zie nu 3 Ipv 2 pubers helemaal naar de tyfus gaan. Alledrie blijven ze zoals het er nu uitziet zitten want ‘de aandacht is niet echt bij de onlinelessen en het gaat om inzet en niet om cijfers’.

Dat die online lessen dagelijks van 8:30 tot 1400 zijn en zo klungelig en saai of niet bestaand dat het godsonmogelijk is om je aandacht daar als 14 jarige urenlang bij te houden doet niet ter zake.

Ik mis mijn vriendinnen, ik mis mijn ouders, ik wil gewoon om 1 uur s nachts naar huis vanaf het terras. En dat is allemaal ok maar ik maak me echt mega zorgen om de kinderen. Een jaar ontwikkeling missen en sociale contacten als je 13/14/15/16/17/18 bent (en daarboven ook nog) is gigántisch qua impact. De jaren dat je met vriendjes moet rondhangen en naar de bios moet, naar klassenfeestjes gaat en slaapfeestjes hebt met vriendinnen, je eerste zoen krijgt (Corona! Mag niet!) en net iets te vaak te laat op school komt zijn gewoon belangrijk.

En ik zie door het extra kind in wat voor ellendige situatie kinderen kunnen zitten. En dit kind is nu ok, want bij ons, maar kinderen met een minder doortastende gezinsvoogd, betrokken mensen om zich heen, die gaan hier daadwerkelijk aan kapot.


Maar gelukkig krijgen de 90+ers een vaccinatie.

Helemaal een jaar missen lijkt me minder schadelijk dan dit. Ze ontwikkelen namelijk gewoon door maar anders dan bij hun leeftijd hoort. Dat vind ik zo kwalijk.

We mogen volgens velen dit niet met een oorlog vergelijken maar ik zie hier in wel parallellen. Kinderen die dit de rest van hun leven meedragen.

Ongetwijfeld komen daar op termijn ook mooie dingen uit voort, maar ook veel schadelijke.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
25-02-2021 09:29
Aangekleed, de was draait, nu naar de supermarkt. Eerst op zoek naar iemand die mijn veters wil strikken. Ik kan inmiddels veel met één hand, maar dat nog niet.

Heb helaas geen schoenen zonder veters, alleen sandalen.
Ik schoot er van in de lach! Thnxxx :heart:

Maar met dit weer zou je best sandalen aan kunnen... alleen ben je wss wel de enige met sandalen, dát vond ik dus even grappig.

Maar idd ruk, 1 ‘armig’ pffff is als deze crisis: je kan net niks! :hug:
Chienandalou schreef:
25-02-2021 09:20
Dank voor deze oorwurm, die zit ess heel de dag in mijn hoofd.
Bij mij ook!
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
25-02-2021 09:33
Oh ik vind dit topic te laat. Ik was de eerste 3 kwart jaar echt nog helemaal ok, maar nu ben ik kláár. Ik heb midden in de lockdown een pleegkind in huis gekregen en ik zie nu 3 Ipv 2 pubers helemaal naar de tyfus gaan. Alledrie blijven ze zoals het er nu uitziet zitten want ‘de aandacht is niet echt bij de onlinelessen en het gaat om inzet en niet om cijfers’.

Dat die online lessen dagelijks van 8:30 tot 1400 zijn en zo klungelig en saai of niet bestaand dat het godsonmogelijk is om je aandacht daar als 14 jarige urenlang bij te houden doet niet ter zake.

Ik mis mijn vriendinnen, ik mis mijn ouders, ik wil gewoon om 1 uur s nachts naar huis vanaf het terras. En dat is allemaal ok maar ik maak me echt mega zorgen om de kinderen. Een jaar ontwikkeling missen en sociale contacten als je 13/14/15/16/17/18 bent (en daarboven ook nog) is gigántisch qua impact. De jaren dat je met vriendjes moet rondhangen en naar de bios moet, naar klassenfeestjes gaat en slaapfeestjes hebt met vriendinnen, je eerste zoen krijgt (Corona! Mag niet!) en net iets te vaak te laat op school komt zijn gewoon belangrijk.

En ik zie door het extra kind in wat voor ellendige situatie kinderen kunnen zitten. En dit kind is nu ok, want bij ons, maar kinderen met een minder doortastende gezinsvoogd, betrokken mensen om zich heen, die gaan hier daadwerkelijk aan kapot.


Maar gelukkig krijgen de 90+ers een vaccinatie.
Wat fijn dat ‘extra kind’ een warm plekje bij jullie heeft :heart:

Tja, vaccins, ik weet t niet hoor... Echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Alice75 schreef:
25-02-2021 09:46
Bij mij ook!
KAPPEN!!!
anders heb ik dat straks ook!
Voor tieners en jonge mensen vind ik dit zo erg. Een jaar is lang! Niet stappen, geen feestjes, niet reizen en niet eens samen naar school. Ik had het echt de hel gevonden op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Oh hier zijn jullie! :D
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
25-02-2021 09:56
Voor tieners en jonge mensen vind ik dit zo erg. Een jaar is lang! Niet stappen, geen feestjes, niet reizen en niet eens samen naar school. Ik had het echt de hel gevonden op die leeftijd.
Ik vind het moeillijk hierop te reageren.

Mijn jeugd was een grote lockdown en daarom vind ik dat mensen niet moeten zeuren maar tegelijkertijd lees ik de verhalen en dan vind ik mezelf harteloos.
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
25-02-2021 09:56
Oh hier zijn jullie! :D
welkom terug jukebox
Westerpaviljoen schreef:
25-02-2021 09:59
Ik vind het moeillijk hierop te reageren.

Mijn jeugd was een grote lockdown en daarom vind ik dat mensen niet moeten zeuren maar tegelijkertijd lees ik de verhalen en dan vind ik mezelf harteloos.
Dat is ook naar, maar kun je nagaan hoe het is voor kinderen die het al kut hebben thuis. Dan is school een soort escape. En dat is weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven