Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, iedereen is er straks klaar mee! Deel 4

24-02-2021 23:47 2960 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. En ondanks lichte versoepelingen is er geen licht aan het einde van de tunnel. Integendeel, die kwal van een Rutte, zijn horrible sidekick De Jonge en hun walgelijke posse bestaande uit types als Van Dissel hebben het inmiddels over de derde golf alsof ze er voor betaald krijgen.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 4. Fuck Corona.

Hier vind je deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben naar de Welkoop geweest en 4/5 van de winkel was afgezet met linten. Mocht dus geen bloempotjes en zaadjes kopen. Maar wel konijnenvoer, hamsterkoekjes en een nieuwe waterfles voor de konijnen (was kapot gevroren). Ben meteen doorgelopen naar de Aldi en heb daar een zak paaseitjes gescoord.
Heb in weken niet meer zo ruig gewinkeld.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
25-02-2021 11:28
Waarom wel met z’n allen in de supermarkt en niet in het tuincentrum.
Sommige dingen begrijp ik echt niet.
Dat hadden ze ook liever niet gehad, die supermarkt..
Mensen moeten hun noodzakelijke dingen kunnen halen, eerste levensbehoeften vervullen en dan denkt de regering aan eten en drinken. Dus Gall & Gall wel open, tuincentrum niet, want plantjes is luxe en geen noodzaak.. @(

Dat zonder (enig) vooruitzicht je eigen úitzicht op balkon of tuin (als je die al hebt) wel degelijk van belang is, denken ze niet aan.
Zeker zelf een appartement of zo, en zij komen nog eens ergens, want politieke bijeenkomsten zijn uitgezonderd.

Ging de regering maar eens zoomen, ipv de koppen bij elkaar irl.
Dan zouden ze zelf ondervinden waar je dan tegenaan loopt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
25-02-2021 08:48
Dat mensen de regels zat zijn begrijp ik. Maar die menigte in het Vondelpark (en andere parken) vind ik werkelijk van de pot gerukt.
En dan zo'n teringbende achterlaten, wat bezielt je dan?!? :steam: :swear: :furious:
Ja, hoe stom kun je zijn, dit is nou precies wat het verpest voor anderen.
Kan me echt heel goed voorstellen dat ze elkaar opzoeken, maar waarom moet dat per sé en masse en bovenop elkaar en aan álles schijt hebben?! B-)

Laten ze een voorbeeld nemen aan de jongere hangouderen: subtiel ongehoorzaam een uurtje buiten voor de vit D-aanmaak in het zonnetje, staand, met groepje eigen vrienden op gepaste (gehoors)afstand met to go drankje. Zo kan het ook en kraait geen haan naar :$
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Happy nieuw klaagtopic :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Hetismogelijk schreef:
25-02-2021 11:39
Nou, ik ben naar de Welkoop geweest en 4/5 van de winkel was afgezet met linten. Mocht dus geen bloempotjes en zaadjes kopen. Maar wel konijnenvoer, hamsterkoekjes en een nieuwe waterfles voor de konijnen (was kapot gevroren). Ben meteen doorgelopen naar de Aldi en heb daar een zak paaseitjes gescoord.
Heb in weken niet meer zo ruig gewinkeld.
Bij de Aldi hadden ze hortensia's binnen uur uitverkocht!
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
25-02-2021 11:40
Dat hadden ze ook liever niet gehad, die supermarkt..
Mensen moeten hun noodzakelijke dingen kunnen halen, eerste levensbehoeften vervullen en dan denkt de regering aan eten en drinken. Dus Gall & Gall wel open, tuincentrum niet, want plantjes is luxe en geen noodzaak.. @(

Dat zonder (enig) vooruitzicht je eigen úitzicht op balkon of tuin (als je die al hebt) wel degelijk van belang is, denken ze niet aan.
Zeker zelf een appartement of zo, en zij komen nog eens ergens, want politieke bijeenkomsten zijn uitgezonderd.

Ging de regering maar eens zoomen, ipv de koppen bij elkaar irl.
Dan zouden ze zelf ondervinden waar je dan tegenaan loopt.
Dat vraag ik mij ook telkens af, maarja ‘baas boven baas’ he?! En zo wrijven ze ons weer eens in waar wij staan.
Alle reacties Link kopieren
Noglangniet jarig: oei, je nek, dat is helemaal shit, zeg!

Ik had chronische rug- en uitstralingspijn en weet wat dat al met je doet, dat vergt zoveel van je energie, het lekt als het ware de hele tijd weg en je kúnt ook gewoon zo weinig/ niks!

Hopelijk blijkt er toch iets aan te doen te zijn en is het niet iets waar je maar mee moet leren leven :hug: :hug: :hug:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
25-02-2021 11:51
Ja, hoe stom kun je zijn, dit is nou precies wat het verpest voor anderen.
Kan me echt heel goed voorstellen dat ze elkaar opzoeken, maar waarom moet dat per sé en masse en bovenop elkaar en aan álles schijt hebben?! B-)

Laten ze een voorbeeld nemen aan de jongere hangouderen: subtiel ongehoorzaam een uurtje buiten voor de vit D-aanmaak in het zonnetje, staand, met groepje eigen vrienden op gepaste (gehoors)afstand met to go drankje. Zo kan het ook en kraait geen haan naar :$
Op dit deel van de aarde maken we pas vanaf april vit D aan.
Mag ik ook weer even meedoen? Ik moet opeens een flink deel van mijn steun terugbetalen, uweetwel, die steun waar ik als zzp'er toch al niet genoeg aan had. Reden is te ingewikkeld en te prive om hier neer te pennen, maar ik heb bijna niet geslapen vannacht. :'(
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
25-02-2021 09:00
Ik moet eerlijk bekennen dat alles wel iets minder kut is geworden sinds het weer langer licht is en het niet meer zo koud is buiten. Dat heeft die zware deken iets opgelicht :)

Nu nog een middagje kunnen terrassen en die hoerenavondklok opheffen :-x
Ja, ik doe liever eerst alles wat "moet" gebeuren om dan daarna iets gezelligs te doen zoals samen eten of borrelen.
Nu moet het allemaal in "overdagtijd" gepropt, terwijl je dan sowieso al genoeg te doen hebt.
Maar ja, dat is persoonlijk, ik ben meer avondmens, maar eerst gezelligheid en dan thuis nog een lange avond in je eentje tv kijken/forummen/ netflix/boek lezen/hobbyen of wat iemand maar doet na het avondeten, daar mis ik niet veel aan.

Als het buiten koud en donker is is het denk ik makkelijker om in de huismusmodus te gaan (als je dat van nature niet bent) dan nu het langer licht is en warmer wordt.
Ik vind het zelf ook moeilijker om ná relaxen en wat gezelligheid nog iets aktiefs te gaan doen iig.
Gisteren was het nog licht en kon ik daarna nog eea afmaken en schoonmaken, maar toen was de energie op.

Terwijl ik op bezoek of met meer mensen samen eigenlijk nooit moe ben.
Ik kak in als ik 's avonds een avond op koken na, vooral "niksdoen" in het vooruitzicht heb.
Zal het extraverte wel zijn, groepen mensen laadt mij op.

Alleen als het niet anders kan, of als ik zelf moet bijtanken met "me-time" kan ik dat (blijkbaar maar deels) via de introverte modus (eigen interesses en bezigheden)..
Maar niet hele dagen én avonden op mezelf zijn, er moet een evenwicht in zijn en dat is in de winter al meer introvert, maar is nu totáál uit balans met die avondklok en 1 bezoeker.

Buiten kan imo gewoon geen kwaad (met wat afstand), en ik snap het als mensen binnenkort tóch gaan bbq-en in de tuin met de buren(koppel) of of buiten bij de voordeur desnoods als je geen tuin hebt, familie/vrienden enzo. Verruim dat dan naar 2 minstens, want ik vind dit op lange termijn niet reeel en straks gaan ook gewone mensen "rellen" omdat ze het niet volhouden zo.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik schop mezelf aan het werk, tis vandaag nog best lekker weer, met zon, goed licht om te klussen dus, en kan een heel eind komen als ik nú begin..
Chill muziekje erbij.. B-) en dan kan ik straks als beloning nog even naar buiten in de :sun:

(= mijn stok achter de deur om eerder aktief te zijn ipv te blijven zitten waar ik zit ;-D ).

Mijn bezoek van vanmiddag gaat niet door vanwege dat degene met wie de werkafspraak was getest moest worden en uitslag niet tijdig komt. Ik vind het niet zo erg, kan ik mijn gangetje gewoon gaan hier, vond het al niet fijn om in deze troep visite te ontvangen..

Ik lees vanavond bij..
suzy65 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 12:23
29.56% gewijzigd
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
25-02-2021 12:16
Mag ik ook weer even meedoen? Ik moet opeens een flink deel van mijn steun terugbetalen, uweetwel, die steun waar ik als zzp'er toch al niet genoeg aan had. Reden is te ingewikkeld en te prive om hier neer te pennen, maar ik heb bijna niet geslapen vannacht. :'(
Wat verschrikkelijk!!!

Hoe gaat Nederland (en de rest vd wereld) naar de kloten?! Godver!!!
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
25-02-2021 11:40
Dat hadden ze ook liever niet gehad, die supermarkt..
Mensen moeten hun noodzakelijke dingen kunnen halen, eerste levensbehoeften vervullen en dan denkt de regering aan eten en drinken. Dus Gall & Gall wel open, tuincentrum niet, want plantjes is luxe en geen noodzaak.. @(

Dat zonder (enig) vooruitzicht je eigen úitzicht op balkon of tuin (als je die al hebt) wel degelijk van belang is, denken ze niet aan.
Zeker zelf een appartement of zo, en zij komen nog eens ergens, want politieke bijeenkomsten zijn uitgezonderd.

Ging de regering maar eens zoomen, ipv de koppen bij elkaar irl.
Dan zouden ze zelf ondervinden waar je dan tegenaan loopt.
En Gall & Gall is wel eerste levensbehoefte. Nou doe mij maar plantjes.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Meerkat schreef:
25-02-2021 12:16
Mag ik ook weer even meedoen? Ik moet opeens een flink deel van mijn steun terugbetalen, uweetwel, die steun waar ik als zzp'er toch al niet genoeg aan had. Reden is te ingewikkeld en te prive om hier neer te pennen, maar ik heb bijna niet geslapen vannacht. :'(
Wat erg.
Keuken1987 schreef:
25-02-2021 12:24
En Gall & Gall is wel eerste levensbehoefte.
Ik denk dat er nog veel meer problemen ontstaan als je mensen hun neut (en hun peuk) nu ook nog ontzegt.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
25-02-2021 11:57
Op dit deel van de aarde maken we pas vanaf april vit D aan.
Oh, dat is ook zo ja. Ik slik het er sowieso bij.
Nou, dan gaan we voor het kleurtje, want zonder zonnebank kan ik wel wat zon gebruiken, volgens mij doet de zon al wel wat, ook al is dat na 4 uur, iig doet het al wat met mijn humeur :proud:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
25-02-2021 12:16
Mag ik ook weer even meedoen? Ik moet opeens een flink deel van mijn steun terugbetalen, uweetwel, die steun waar ik als zzp'er toch al niet genoeg aan had. Reden is te ingewikkeld en te prive om hier neer te pennen, maar ik heb bijna niet geslapen vannacht. :'(
Sjezus, wat een horror voor jou, 1 grote worst nachtmerrie, :@@: houdt het dan nooit op?!
Ik hoop zo dat je hieruit kunt komen, er een niet al te rigoureuze oplossing is, ik ga hard voor je :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

En ik neem alles hierbij terug wat ik te "klagen" had, dat is nog maar wat ongemak in het licht van waar jij voor staat.
Heel veel sterkte!
suzy65 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 12:31
10.33% gewijzigd
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
25-02-2021 12:16
Mag ik ook weer even meedoen? Ik moet opeens een flink deel van mijn steun terugbetalen, uweetwel, die steun waar ik als zzp'er toch al niet genoeg aan had. Reden is te ingewikkeld en te prive om hier neer te pennen, maar ik heb bijna niet geslapen vannacht. :'(
Wat een verschrikking! En ik begrijp dat je details niet kunt delen hier, maar is er (juridische) bijstand mogelijk? Is er uberhaupt een professionele organisatie die hier mee kan helpen? Of hebben ze gewoon gelijk?

Dit drama wordt met de dag erger erger en erger....Ik leef zo mee met iedereen!! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Haii!

Jullie ook weer gevonden.
Knuffel voor een ieder die m nodig heeft!

Vandaag echt een rukdag. Gisteren late dienst, vandaag vroege. Ja ik mag tenminste nog naar werk, maar ben kapot.

Mn spastische darm speelt enorm op, en moet binnenkort terug naar de neuroloog. Waarschijnlijk toch een hernia. Dus mn rug is killing me ook.

@meerkat. Nu nog even lastig hier, maar ik lees je vaak mee en ga je binnenkort even pben, misschien ook interesse in een stel mooie foto’s van mn kinderen!
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-02-2021 12:25
Ik denk dat er nog veel meer problemen ontstaan als je mensen hun neut (en hun peuk) nu ook nog ontzegt.
Dat denk ik ook! En ik denk ook aan al die kinderen thuis met een mishandelende ouder. Hoe is dit allemaal mogelijk? Er blijft natuurlijk al veel onder de radar, maar dit moet zovele malen erger zijn nu!

Ben zo blij met dit topic, maar ik kan er tegelijkertijd ook zo verdrietig van worden. Wat een machteloosheid allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
25-02-2021 12:16
Mag ik ook weer even meedoen? Ik moet opeens een flink deel van mijn steun terugbetalen, uweetwel, die steun waar ik als zzp'er toch al niet genoeg aan had. Reden is te ingewikkeld en te prive om hier neer te pennen, maar ik heb bijna niet geslapen vannacht. :'(
Jezus, wat vreselijk! :(
:hug: :hug: :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
25-02-2021 12:16
Mag ik ook weer even meedoen? Ik moet opeens een flink deel van mijn steun terugbetalen, uweetwel, die steun waar ik als zzp'er toch al niet genoeg aan had. Reden is te ingewikkeld en te prive om hier neer te pennen, maar ik heb bijna niet geslapen vannacht. :'(
Als iemand mag meedoen, ben jij het wel. Heel veel sterkte!
Schaapies schreef:
25-02-2021 12:31
Wat een verschrikking! En ik begrijp dat je details niet kunt delen hier, maar is er (juridische) bijstand mogelijk? Is er uberhaupt een professionele organisatie die hier mee kan helpen? Of hebben ze gewoon gelijk?

Dit drama wordt met de dag erger erger en erger....Ik leef zo mee met iedereen!! :hug:

Ik heb net mijn boekhouder gesproken; hij begrijpt waar het probleem vandaan komt en gaat erin duiken. Ik heb niets fout gedaan en heb er gewoon recht op, maar mijn business zit wat anders in elkaar dan hoe de rijksoverheid denkt dat het standaard zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat je bovenop zit Meerkat :hug:

Boekhouders komen er ook in om in deze tijd, ja door de drukte dan he.

Maar zorg dat je boekhouder er voor nu even in blijft duiken, in jou case.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 25-02-2021 12:45
Reden: Ik had een toevoeging (in jou case)
3.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
25-02-2021 12:16
Mag ik ook weer even meedoen? Ik moet opeens een flink deel van mijn steun terugbetalen, uweetwel, die steun waar ik als zzp'er toch al niet genoeg aan had. Reden is te ingewikkeld en te prive om hier neer te pennen, maar ik heb bijna niet geslapen vannacht. :'(
Oh nee. :hug:
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven