Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, ik blijf er zo ontiegelijk klaar mee! Deel 3

15-02-2021 22:39 3855 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. En nog steeds is het vaccinatiebeleid van prutser De Jonge om te huilen zo slecht, is er elke dag wel een nieuw schandaal (krokettenbakker, anyone? vaccinatievoordringers, anyone?) en staat schijnheil Rutte nog steeds met die godvergeten grijns te doen alsof hij er niks mee te maken heeft.

Jullie lezen het al: ook in deel 3 blijf ik ongelooflijk, ontzettend, ontiegelijk klaar met die kutlockdown en dat kloteCorona.

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2021 04:14
Reden: Titel aangepast ⁰
0.00% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
23-02-2021 20:43
:hug: Dat is lief!!

En ja, overgeleverd aan de wolven, zo voelt het wel een beetje. Dus ik ga weer even struisvogelen en in mijn online cursus duiken. Afleiding gegarandeerd.
En dat is het voor mij! Plaatsvervangende schaamte / woede... Ik ben veilig......... Maar ik ben ook ondernemer geweest.......En bij iedere persco kan ik alleen maar denken aan de wanhoop die bij ondernemer leeft............

En kan ik alleen nog maar meer schelden!! Want het kan anders!!! Zonder deze enorme nevenschade!!

Meerkat en alle anderen ...........stomme virtuele knuffels voor jullie!! :hug::hug:
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
23-02-2021 20:47
Ik sluit me hier bij aan.
Hopelijk is dit topic voor iedereen die hier graag schrijft een beetje een lichtpuntje en kunnen we elkaar er, voor zover dat mogelijk is, doorheen slepen.
Met een luisterend oor, met humor, met (de horror), wat gezelligheid. Ik vind dit een hele fijne uitlaadklep en ik merk verschil met hoe ik me vóór dit topic voelde.
Dat is toch wel weer heel mooi he? Ik heb precies hetzelfde. Stoom afblazen en gedeelde smart helpt dus echt.
En ik vind het ook wel heel bijzonder dat je je zo betrokken kan gaan voelen bij mensen die je eigenlijk niet kent.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor 3 maart een afspraak om 9 uur bij de nagelstudio. Nu nog de kapper ritselen maar ik kom er niet door.

First world problems 😏
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Schaapies schreef:
23-02-2021 20:53
En dat is het voor mij! Plaatsvervangende schaamte / woede... Ik ben veilig......... Maar ik ben ook ondernemer geweest.......En bij iedere persco kan ik alleen maar denken aan de wanhoop die bij ondernemer leeft............

En kan ik alleen nog maar meer schelden!! Want het kan anders!!! Zonder deze enorme nevenschade!!

Meerkat en alle anderen ...........stomme virtuele knuffels voor jullie!! :hug::hug:
Dat precies.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
23-02-2021 20:55
Dat is toch wel weer heel mooi he? Ik heb precies hetzelfde. Stoom afblazen en gedeelde smart helpt dus echt.
En ik vind het ook wel heel bijzonder dat je je zo betrokken kan gaan voelen bij mensen die je eigenlijk niet kent.
Ja inderdaad.

Door jou ben ik rode wijn gaan drinken Juliet. Is nog nooit iemand gelukt irl :heart:
Alle reacties Link kopieren
Die vervloekte kut AZ gaat de helft minder leveren dan beloofd in kwartaal twee. Wat een ongelovelijk onbetrouwbaar kutbedrijf is dat ook (6)
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik heb ook zin om te zuipen, en eigenlijk vind ik dat ik mezelf weer ziek moet melden, maar zodra ik dat durf te denken is er een ander stemmetje die zegt: nee gek, gewoon nog ff doorzetten, t is bijna klaar en achter de rug. Echt nog even doorzetten...
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
23-02-2021 20:58
Ja inderdaad.

Door jou ben ik rode wijn gaan drinken Juliet. Is nog nooit iemand gelukt irl :heart:
:rofl:
Ik voel me bijna een beetje vereerd!
Mijn beste vriendin heb ik ook aan de rode wijn geholpen, zo'n 30 jaar geleden.
Zo zie je maar :proud:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Schaapies schreef:
23-02-2021 19:49
Wat ik dan echt echt niet begrijp, ook die RIVM link weer lezend.....

Als dan de capaciteit in de zorg het grootste probleem is waarom ik daar dan geen enkel initatief zie dat op te hogen!!!

Dit is echt als... oh u heeft verdriet, hier neem maar een AD pilletje dan wordt het minder..... NEE, doe wat met de oorzaak!!

Ben ik nou gek?
IC en ziekenhuizen zijn op dit moment helemaal niet overbelast.
Het is de angst voor de Britse variant, dus dat het kán gebeuren.
Voorlopig heeft de IC de capaciteit verdubbeld tov vorige lente, doordat mensen nu door betere behandelingswijzen de helft korter op de IC hoeven te verblijven .

En toen was er ook sprake van zorghotels inrichten om de ziekenhuizen te ontlasten (van niet-IC-patienten) maar daar hoor je nu ook niks meer over.

Ook met die Britse variant stijgt het aantal positief geteste besmettingen niet en blijft stabiel, vandaag weer wat lager, en het reproductiegetal ligt nog steeds onder de 1.

Bij dezelfde cijfers eerder hadden we deze vergaande maatregelen niet, maar willen ze niet versoepelen om wat er dus misschien evt aan zit te komen.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Schaapies schreef:
23-02-2021 20:53
En dat is het voor mij! Plaatsvervangende schaamte / woede... Ik ben veilig......... Maar ik ben ook ondernemer geweest.......En bij iedere persco kan ik alleen maar denken aan de wanhoop die bij ondernemer leeft............

En kan ik alleen nog maar meer schelden!! Want het kan anders!!! Zonder deze enorme nevenschade!!

Meerkat en alle anderen ...........stomme virtuele knuffels voor jullie!! :hug::hug:
Rake woorden :heart:
...
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
23-02-2021 20:04
De slijter is gewoon open hoor.
Ja en dat is zeker wel een essentiele winkel! :proud:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Alice75 schreef:
23-02-2021 21:03
Ik heb ook zin om te zuipen, en eigenlijk vind ik dat ik mezelf weer ziek moet melden, maar zodra ik dat durf te denken is er een ander stemmetje die zegt: nee gek, gewoon nog ff doorzetten, t is bijna klaar en achter de rug. Echt nog even doorzetten...
Luister niet naar dat andere stemmetje, volg je gevoel en vooral: bewaak je grenzen voordat je helemaal instort. Ziek melden dus :hug: :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
23-02-2021 21:08
Ja en dat is zeker wel een essentiele winkel! :proud:
;-D
...
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
23-02-2021 19:31
En dan ga je zien dat half Nederland Rutte nog altijd "de beste minister-president die we ooit gehad hebben" gaat vinden en dat jullie hem na de verkiezingen gewoon weer terug krijgen voor een paar jaar :-D.

Tuurlijk, zitten we weer 4 jaar aan pinokkio vast, zucht. Wees maar blij dat jij in Belgie woont. Ik wil emigreren, Zweden lijkt me wel wat.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
meisje22 schreef:
23-02-2021 20:47
Ik sluit me hier bij aan.
Hopelijk is dit topic voor iedereen die hier graag schrijft een beetje een lichtpuntje en kunnen we elkaar er, voor zover dat mogelijk is, doorheen slepen.
Met een luisterend oor, met humor, met (de horror), wat gezelligheid. Ik vind dit een hele fijne uitlaadklep en ik merk verschil met hoe ik me vóór dit topic voelde.
Volledig mee eens. Heb de perskutconferenhatsjie niet gekeken en alleen gevolgd via dit topic en dat was al meer dan genoeg ellende. Ik begrijp nog net een paar zaken, er is een nieuw/oud virus in de wereld dat onvoorspelbaar is en muteert, halleluja, beste is om wat afstand te houden van elkaar en te zorgen dat de hygiene klopt, maar jemig!!!!???? Daarom hoef je toch niet zulke belachelijke maatregelen te nemen? De hele horeca- en cultuursector ligt op zijn reet te creperen. Elk pleziertje mag niet meer lijkt het wel.

Gotfersssesakkes!
Alle reacties Link kopieren
Versoepelen richting zomer, ja duh, ook als het mis blijft gaan met die vaccinaties is dan het normale griepseizoen ook over en dus dit virus ook vanzelf al bijna op 0, (zie afgelopen zomer).

En maar wijzen op de burgerverantwoordelijkheid, op ons gedrag en dat vind ik misselijkmakend als er van overheidskant zo weinig gebeurt wat zoden aan de dijk kan zetten.

Door dat geklungel is ons gedrag idd het enige wat nu verschil moet maken, ja..
18 miljoen mensen binnen voor (nu) 500 IC-patienten, waar we die capaciteit gewoon voor hebben momenteel..
Want we willen geen jojo-effect en er komt nog heeeeel wat engs aan!

En scholen open, is maar 1 dag per week dat ze naar school mogen, he.
Schiet ook niet op.

Avondklok is alleen voor groepjes jongeren, zodat ze niet in het (vondel)park gaan rondhangen. Daar moet de hele bevolking voor thuis en binnen blijven.

Het is niet die avondklok, maar de 1 bezoeker-regel die effect heeft.
Die avondklok is er alleen maar om het voor politiek en politie makkelijker te maken om te controleren wat je op straat uitspookt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Godskolere de tering ik heb me dus ook laten verleiden om te kijken. Wat een tyfuszooi zeg.
Wat zijn dit nou voor versoepelingen, weer geen horeca, en normaal een winkel in kunnen. Ik ga daar ook niet aan beginnen, ik shop wel online of helemaal niet. Ben er zo kut klote klaar mee.

Ik heb zin om mijn tuin te gaan doen er is zoveel zooi naar de klote gegaan tijdens de ijstijd van twee weken geleden. Ik ga toch geen 10 min naar de Intratuin ik wil planten zien ipv online kopen.

En ik ben helemaal niet zo een shopper, maar godsamme ik heb een fucking plumeau nodig gewoon een goedkoop ding om die spinraggen weg te halen, ja bij Bol voor een jezus bedrag dat soort shit. En nee Action heeft het niet bij de cc had ik al gekeken.

En nu heb ik zin in een patatje pinda, maar ja ik heb geen patat in huis en ohhh morgen ga ik naar de KFC ( ik weet niet wat ik heb maar heb zoveel zin in vette hap, al een paar dagen )

Gelukkig heb ik nog wel een schaal baklava en Kaluha en Baileys en Port en wijn.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
23-02-2021 20:04
Echt, zoals het er nu naar uit ziet verwacht ik, zonder overdrijven, dat ik tot het volgend voorjaar niet normaal kan werken.
:hug: :hug: :hug:

Ook evenementenbranche?

Ik zie ons werk ook gewoon het hele komende jaar niet mogen, terwijl dat allemaal buiten is ook nog.
En in de zomer kunnen wij het al niet meer bij elkaar verdienen, (áls dat al open gaat, en dan is het nu al te laat en te onzeker voor organisaties om dat allemaal nog te regelen. Dat doen ze maaaaanden vooruit, dus 3 weken van tevoren groen licht is kansloos.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Omg komt mijn 16 jarige net al zingend naar beneden

Fuck bein' good, I'm a bad bitch (ah)
I'm sick of motherfuckers aka Rutte/ de Jong tryna tell me how to live (fuck y'all)

Van een of ander nummer wat ik verder niet zo erg leuk vind, maar ik begrijp haar wel.

Binnenkort te zien bij de Voice of Hollaaaaaaaand :rofl:
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
23-02-2021 21:04
:rofl:
Ik voel me bijna een beetje vereerd!
Mijn beste vriendin heb ik ook aan de rode wijn geholpen, zo'n 30 jaar geleden.
Zo zie je maar :proud:
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
23-02-2021 21:08
Luister niet naar dat andere stemmetje, volg je gevoel en vooral: bewaak je grenzen voordat je helemaal instort. Ziek melden dus :hug: :hug:
Dat dus; ziek melden! Laat de BV Nederland maar weten dat deze maatregelen ongelooflijk veel nevenschade hebben, anders is het niet meetbaar,
Ik las in een ander topic hier dat een demente man in een tehuis gedwongen werd gevaccineerd, want de familie had aangegeven dat opa wel een vaccinatie mocht hebben. Mijn broek zakt af! Ik ben bewindvoerder van mijn thuiswonende 90-jarige demente moeder en heb al geweigerd om haar 30 km verderop te slepen voor een prik, dus zij staat op de wachtlijst bij de huisarts (als die ooit vaccins krijgt). Bovendien heeft ze een bovenarm ooit verbrijzeld na een val van de fiets en kan daardoor maar op een zij slapen, welke arm moet dan geprikt worden? Het arme mensje heeft altijd prikken geweigerd, zelfs de griepprik nooit gehad.

Mijn broer en ik hebben besloten dat zij het vaccin niet krijgt en als ze dood gaat aan corona dan is dat maar zo.

En sorry als dit off-topic lijkt, maar het is wel mijn geklaag over die kutsooi!
Alle reacties Link kopieren
Andrieske1976 schreef:
23-02-2021 21:33
Ik las in een ander topic hier dat een demente man in een tehuis gedwongen werd gevaccineerd, want de familie had aangegeven dat opa wel een vaccinatie mocht hebben. Mijn broek zakt af! Ik ben bewindvoerder van mijn thuiswonende 90-jarige demente moeder en heb al geweigerd om haar 30 km verderop te slepen voor een prik, dus zij staat op de wachtlijst bij de huisarts (als die ooit vaccins krijgt). Bovendien heeft ze een bovenarm ooit verbrijzeld na een val van de fiets en kan daardoor maar op een zij slapen, welke arm moet dan geprikt worden? Het arme mensje heeft altijd prikken geweigerd, zelfs de griepprik nooit gehad.

Mijn broer en ik hebben besloten dat zij het vaccin niet krijgt en als ze dood gaat aan corona dan is dat maar zo.

En sorry als dit off-topic lijkt, maar het is wel mijn geklaag over die kutsooi!
:hug:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Andrieske1976 schreef:
23-02-2021 21:33
Ik las in een ander topic hier dat een demente man in een tehuis gedwongen werd gevaccineerd, want de familie had aangegeven dat opa wel een vaccinatie mocht hebben. Mijn broek zakt af! Ik ben bewindvoerder van mijn thuiswonende 90-jarige demente moeder en heb al geweigerd om haar 30 km verderop te slepen voor een prik, dus zij staat op de wachtlijst bij de huisarts (als die ooit vaccins krijgt). Bovendien heeft ze een bovenarm ooit verbrijzeld na een val van de fiets en kan daardoor maar op een zij slapen, welke arm moet dan geprikt worden? Het arme mensje heeft altijd prikken geweigerd, zelfs de griepprik nooit gehad.

Mijn broer en ik hebben besloten dat zij het vaccin niet krijgt en als ze dood gaat aan corona dan is dat maar zo.

En sorry als dit off-topic lijkt, maar het is wel mijn geklaag over die kutsooi!
Dit is zeker kut :hug:
Alle reacties Link kopieren
Zo kak
Al die mensen in het park... overvol..
Logisch. Maar waarom niet meer mogelijk voor winkelen? Restaurants? Bioscopen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven