Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Beter buiten dan binnen...

22-05-2020 11:04 45 berichten
Uit steeds meer onderzoeken blijkt dat t gros van de besmettingen binnen plaatsvindt. Waarom wordt hier niet meer aandacht aangegeven? In de zin van: ontvang bezoek zoveel mogelijk buiten etc etc?
Wat zijn jullie gedachten hier over?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-05-2020 11:20
Dat was dus precies mijn punt.
Ja maar de overheid communiceert dat toch ook?

Buiten is beter dan binnen

én in alle gevallen genoeg afstand houden

én niet in grote groepen mensen bij elkaar komen
Alle reacties Link kopieren
Ik schuif in mijn achtertuin gewoon de tuinstoelen ver uit elkaar.. eigenlijk doet bezoek dat zelf al.
Dat is toch wat anders dan naast elkaar op de bank gaan zitten.
Daarbij blijft de verspreiding na een hoesje of nies van iemand, in huis lekker hangen.. buiten waaid het letterlijk weg.
En evengoed je huis ventileren mensen. Ook zonder Covid zooo' belangrijk!
charlymercury schreef:
22-05-2020 11:23
Ja maar de overheid communiceert dat toch ook?

Buiten is beter dan binnen

én in alle gevallen genoeg afstand houden

én niet in grote groepen mensen bij elkaar komen

Ja, vind ik ook. Maar ik heb nu een beetje de indruk dat sommige mensen denken dat het virus in de buitenlucht minder overdraagbaar is. Wat natuurlijk niet zo is.
Logisch toch. Werkt ook zo met andere virussen. Buiten waait de boel eerder uit elkaar, binnen blijft het rond circuleren. Hoe kleiner de ruimte hoe groter de kans op besmetting.

Een dag in de auto op weg naar zuid Frankrijk leverde vier verkouden gezinsleden op. Thuis ontsnapt er nog wel eens één de dans.
RikM schreef:
22-05-2020 11:29
Ja, vind ik ook. Maar ik heb nu een beetje de indruk dat sommige mensen denken dat het virus in de buitenlucht minder overdraagbaar is. Wat natuurlijk niet zo is.
Ja dat is wel zo! Dat komt door bijvoorbeeld de zon en de wind etc...
Pindakaasjes schreef:
22-05-2020 11:28
Ik schuif in mijn achtertuin gewoon de tuinstoelen ver uit elkaar.. eigenlijk doet bezoek dat zelf al.
Dat is toch wat anders dan naast elkaar op de bank gaan zitten.
Daarbij blijft de verspreiding na een hoesje of nies van iemand, in huis lekker hangen.. buiten waaid het letterlijk weg.
En evengoed je huis ventileren mensen. Ook zonder Covid zooo' belangrijk!

Misschien werkt een hoesje net zo goed als een mondmasker?
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
22-05-2020 11:09
Dit is helemaal nog niet bewezen..Over twee weken gaan we zien wat de consequenties van die idioten gisteren op de stranden en plassen en zul je zien dat je buiten ook besmet wordt..
Jij bent echt het zonnetje in huis hè? Oh nee, je hebt wel zelfkennis, je bent een dweilstok. Als nou blijkt dat je ongelijk had, over een paar weken, kom je dat dan ook toegeven? Of ga je vooral voor zoveel mogelijk pessimisme verspreiden?
Duomarker schreef:
22-05-2020 11:32
Ja dat is wel zo! Dat komt door bijvoorbeeld de zon en de wind etc...

Ik denk dat het meer te maken heeft met luchtvochtigheid. Virussen verspreiden makkelijker in droge lucht.

Van wind zou je verwachten dat het juist verspreiding bevordert.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
22-05-2020 11:33
Misschien werkt een hoesje net zo goed als een mondmasker?

Jij bent wakker en hebt de magnetron gewonnen .. ik was idd de t vergeten.
'Hoestje' moest er dus staan.
Op naar de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-05-2020 11:29
Ja, vind ik ook. Maar ik heb nu een beetje de indruk dat sommige mensen denken dat het virus in de buitenlucht minder overdraagbaar is. Wat natuurlijk niet zo is.

Weet ik zo net nog niet hoor!
Het is de algemeen bekend dat ramen en deuren potdicht houden en de cv aan, een aangenaam klimaat voor de groei en verspreiding van virussen is.
Niet dat je buiten dus helemaal te vrezen hebt.. dat niet. Maar het scheelt wel enorm denk ik.
RikM schreef:
22-05-2020 11:41
Ik denk dat het meer te maken heeft met luchtvochtigheid. Virussen verspreiden makkelijker in droge lucht.

Van wind zou je verwachten dat het juist verspreiding bevordert.
Minder denken, meer luisteren. Of ga onderzoeken lezen die daadwerkelijk zulke conclusies trekken. Anders is het gewoon in het wilde weg “denken”.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-05-2020 11:29
Ja, vind ik ook. Maar ik heb nu een beetje de indruk dat sommige mensen denken dat het virus in de buitenlucht minder overdraagbaar is. Wat natuurlijk niet zo is.

Het virus is in de buitenlucht minder overdraagbaar.

https://www.volkskrant.nl/cs-b28c006b
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
22-05-2020 12:06
Het virus is in de buitenlucht minder overdraagbaar.

https://www.volkskrant.nl/cs-b28c006b

En dat komt overeen met wat we hier in Nederland ook al wekenlang zien. Drukte buiten, maar geen nieuwe grote brandhaarden die daardoor ontstaan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat als spullen die buiten in de zon staan sneller clean zijn als ze aangeraakt zijn door een besmet persoon. UV stralen maken het virus sneller dood. dat las ik. Dus in die zin is het wel gunstiger om buiten af te spreken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Pindakaasjes schreef:
22-05-2020 11:49
Weet ik zo net nog niet hoor!
Het is de algemeen bekend dat ramen en deuren potdicht houden en de cv aan, een aangenaam klimaat voor de groei en verspreiding van virussen is.
Niet dat je buiten dus helemaal te vrezen hebt.. dat niet. Maar het scheelt wel enorm denk ik.

Verspreiding ja, door de droge lucht en hercirculatie. Maar groei, nee. Dan ben je in de war met bacteriën. Een virus heeft een gastheercel nodig om zich te vermenigvuldigen.
RikM schreef:
22-05-2020 11:41
Ik denk dat het meer te maken heeft met luchtvochtigheid. Virussen verspreiden makkelijker in droge lucht.

Van wind zou je verwachten dat het juist verspreiding bevordert.

Wind verspreidt, als in verdunt, dat klopt!
Santaaa schreef:
22-05-2020 11:51
Minder denken, meer luisteren. Of ga onderzoeken lezen die daadwerkelijk zulke conclusies trekken. Anders is het gewoon in het wilde weg “denken”.

Deden meer mensen dat maar, zelf ook een beetje nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Hier is eens uitgelegd dat door de wind de virusdeeltjes zo verspreid worden, dat je er niet meer ziek van kan worden. Het was iig, hoe meer wind, hoe beter.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wel vervelend als je geen tuin hebt (en in België mag je nog steeds niet in een park gaan zitten...)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij word hier ook aandacht aan gegeven, toch?

Je ziet het ook terug in de regels. Het is niet voor niks dat terrassen vanaf 1 juni onbeperkt mogen zijn qua grootte, terwijl binnen er dan maar 30 personen in één ruimte mogen zijn. En dat sporten in de buitenlucht al wel mag, maar sportscholen binnen nog dicht moeten blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven