Coronavirus COVID-19 alle pijlers

“Coronapas”

13-09-2021 11:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
De OP gewijzigd aangezien de link naar de petitie aangaande toegangsbewijzen niet geplaatst mag worden.
De snelheid van ondertekenen valt op.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2021 13:20
Reden: titel aangepast, omdat vaccinatiepaspoort de verkeerde benaming is
68.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekker voor je dat er een vaccinatiepaspoort komt ;-) .
Spammerd :moon:
Saivash schreef:
13-09-2021 12:53
Lekker voor je dat er een vaccinatiepaspoort komt is ;-) .
Spammerd :moon:
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik ben gevaccineerd en heb een QR code laten aanmaken, maar ik vind dit ook dubieus.

Het brengt een tweedeling in de maatschappij en verplicht mensen om hun medische gegevens bekend te maken. (Kijk hiernaar als naar een precedent en je kunt de een zee aan narigheid zien aankomen.)

Je dwingt mensen indirect zich te laten vaccineren. Bijna nog kwalijker vind ik dat je mensen die zich niet kunnen laten vaccineren dwingt om zich te laten testen, om niet buitengesloten te worden. Dat druist allemaal in tegen de het recht op lichamelijke integriteit. Grondrechten inperken mag in uitzonderlijke omstandigheden waarbij er sprake is van massaal dreigend gevaar. Dat is hier niet aan de orde op dit moment. De IC's liggen niet vol en de coronacijfers lopen niet op.

En als laatste vind ik het kwalijk dat Hugo De Jonge keer op keer gezegd heeft dat verplichten van vaccinatie in de toekomst niet aan de orde zou zijn, ook niet indirect, en de demissionaire (!) regering nu 180 graden draait.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal vóór een vaccinatiepaspoort, maar vraag me wel iets af:
Als je naar een restaurant, museum, theater enz. wil moet je je vaccinatiepaspoort laten zien. Maar hoe zit dat met de eigenaren/medewerkers van de locatie waar je naar toe gaat?
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
13-09-2021 12:58
Tja, ik ben gevaccineerd en heb een QR code laten aanmaken, maar ik vind dit ook dubieus.

Het brengt een tweedeling in de maatschappij en verplicht mensen om hun medische gegevens bekend te maken. (Kijk hiernaar als naar een precedent en je kunt de een zee aan narigheid zien aankomen.)

Je dwingt mensen indirect zich te laten vaccineren. Bijna nog kwalijker vind ik dat je mensen die zich niet kunnen laten vaccineren dwingt om zich te laten testen, om niet buitengesloten te worden. Dat druist allemaal in tegen de het recht op lichamelijke integriteit. Grondrechten inperken mag in uitzonderlijke omstandigheden waarbij er sprake is van massaal dreigend gevaar. Dat is hier niet aan de orde op dit moment. De IC's liggen niet vol en de coronacijfers lopen niet op.

En als laatste vind ik het kwalijk dat Hugo De Jonge keer op keer gezegd heeft dat verplichten van vaccinatie in de toekomst niet aan de orde zou zijn, ook niet indirect, en de demissionaire (!) regering nu 180 graden draait.
Je hebt liever dat we solidair met de wappies allemaal thuis gaan zitten in een nieuwe lockdown? Ik niet.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
13-09-2021 13:00
Ik ben helemaal vóór een vaccinatiepaspoort, maar vraag me wel iets af:
Als je naar een restaurant, museum, theater enz. wil moet je je vaccinatiepaspoort laten zien. Maar hoe zit dat met de eigenaren/medewerkers van de locatie waar je naar toe gaat?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Of personeel in de horeca gevaccineerd dan wel getest voor aanvang gechecked wordt? Ik vraag het me af? Hoe zou dat praktisch moeten? Als je niet gevaccineerd bent elke keer testen voor je gaat werken?
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
13-09-2021 12:58
Tja, ik ben gevaccineerd en heb een QR code laten aanmaken, maar ik vind dit ook dubieus.

Het brengt een tweedeling in de maatschappij en verplicht mensen om hun medische gegevens bekend te maken. (Kijk hiernaar als naar een precedent en je kunt de een zee aan narigheid zien aankomen.)

Je dwingt mensen indirect zich te laten vaccineren. Bijna nog kwalijker vind ik dat je mensen die zich niet kunnen laten vaccineren dwingt om zich te laten testen, om niet buitengesloten te worden. Dat druist allemaal in tegen de het recht op lichamelijke integriteit. Grondrechten inperken mag in uitzonderlijke omstandigheden waarbij er sprake is van massaal dreigend gevaar. Dat is hier niet aan de orde op dit moment. De IC's liggen niet vol en de coronacijfers lopen niet op.

En als laatste vind ik het kwalijk dat Hugo De Jonge keer op keer gezegd heeft dat verplichten van vaccinatie in de toekomst niet aan de orde zou zijn, ook niet indirect, en de demissionaire (!) regering nu 180 graden draait.
Mijn initialen en een geboortejaar en -dag en een groen scherm. Heftig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het woord "tweedeling" ondertussen behoorlijk zat aan het worden. Er is geen tweedeling, en als die er al is maken mensen die zelf. Iedereen mag overal naar binnen mits je aan een paar voorwaarden voldoet. Of je laat je vaccineren, of je laat je testen. Dat is voor iedereen mogelijk. Draai het eens om: wees blij dat er geen vaccinatieplicht is en dat je keus hebt als burger.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb liever dat iedereen die dat kan zich vrijwillig laat vaccineren en dat we geen grondrechten schenden.

Overigens is er geen enkele indicatie dat er een nieuwe coronagolf met lockdown aankomt en dat die veroorzaakt wordt door de niet gevaccineerden.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
13-09-2021 12:29
Is er al een mod wakker?
Yep.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
13-09-2021 13:07
Nee, ik heb liever dat iedereen die dat kan zich vrijwillig laat vaccineren en dat we geen grondrechten schenden.

Overigens is er geen enkele indicatie dat er een nieuwe coronagolf met lockdown aankomt en dat die veroorzaakt wordt door de niet gevaccineerden.
Naar een restaurant of naar de bios gaan is geen grondrecht wel?
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
13-09-2021 13:07
Nee, ik heb liever dat iedereen die dat kan zich vrijwillig laat vaccineren en dat we geen grondrechten schenden.

Overigens is er geen enkele indicatie dat er een nieuwe coronagolf met lockdown aankomt en dat die veroorzaakt wordt door de niet gevaccineerden.
Dus OMT, Rivm, deskundigen kletsen uit hun nek?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
13-09-2021 13:07
Nee, ik heb liever dat iedereen die dat kan zich vrijwillig laat vaccineren en dat we geen grondrechten schenden.

Overigens is er geen enkele indicatie dat er een nieuwe coronagolf met lockdown aankomt en dat die veroorzaakt wordt door de niet gevaccineerden.
Nee geen lockdown, maar wel dusdanig veel mensen die alsnog in het ziekenhuis /ic terechtkomen dat de zorg overspoeld wordt en de zorg die ingehaald moet worden wéér uitgesteld wordt. Moeten we gewoon niet willen
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
13-09-2021 13:08
Naar een restaurant of naar de bios gaan is geen grondrecht wel?
Nee.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Mevrouwplopper schreef:
13-09-2021 13:05
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Of personeel in de horeca gevaccineerd dan wel getest voor aanvang gechecked wordt? Ik vraag het me af? Hoe zou dat praktisch moeten? Als je niet gevaccineerd bent elke keer testen voor je gaat werken?
Ik denk dat dat dus niet mag; je mag immers als werkgever niet aan je personeel vragen of ze gevaccineerd zijn. En wat nu als je als eigenaar zelf niet gevaccineerd bent?

Ik vind het een geruststelling te weten dat als ik straks naar bijvoorbeeld een café ga (en de anderhalve meter is weg), dat in elk geval alle mensen om me heen een groen vinkje hebben. (En ja, ik weet: nog steeds kans op besmetting enz. enz.), maar van de medewerkers weet ik dat dus niet.
Vind ik toch niet zo prettig...
Maar dat geldt natuurlijk ook voor zorgmedewekers en eigenlijk iedereen die ik tegenkom, realiseer ik me nu ik dit typ.
Lastig...
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
13-09-2021 12:58
Tja, ik ben gevaccineerd en heb een QR code laten aanmaken, maar ik vind dit ook dubieus.

Het brengt een tweedeling in de maatschappij en verplicht mensen om hun medische gegevens bekend te maken. (Kijk hiernaar als naar een precedent en je kunt de een zee aan narigheid zien aankomen.)

Je dwingt mensen indirect zich te laten vaccineren. Bijna nog kwalijker vind ik dat je mensen die zich niet kunnen laten vaccineren dwingt om zich te laten testen, om niet buitengesloten te worden. Dat druist allemaal in tegen de het recht op lichamelijke integriteit. Grondrechten inperken mag in uitzonderlijke omstandigheden waarbij er sprake is van massaal dreigend gevaar. Dat is hier niet aan de orde op dit moment. De IC's liggen niet vol en de coronacijfers lopen niet op.

En als laatste vind ik het kwalijk dat Hugo De Jonge keer op keer gezegd heeft dat verplichten van vaccinatie in de toekomst niet aan de orde zou zijn, ook niet indirect, en de demissionaire (!) regering nu 180 graden draait.

Er zijn plekken waar ik meer bekend moet maken dan de gegevens die via de app bekend worden. Denk aan vliegen, de bonuskaart van Albert Heijn of de OV kaart.

Overigens is vaccineren ook nu nog niet verplicht. Ook niet indirect. Als je een negatieve test hebt volstaat dat ook. Als je mazelen, TBC of iets anders besmettelijk hebt blijf je ook thuis. En als je kind waterpokken heeft, of jij een verkoudheid, ga je niet op kraambezoek. Dat is gewoon common sense. Ik begrijp deze ophef dan ook helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
13-09-2021 13:16
Ik denk dat dat dus niet mag; je mag immers als werkgever niet aan je personeel vragen of ze gevaccineerd zijn. En wat nu als je als eigenaar zelf niet gevaccineerd bent?

Ik vind het een geruststelling te weten dat als ik straks naar bijvoorbeeld een café ga (en de anderhalve meter is weg), dat in elk geval alle mensen om me heen een groen vinkje hebben. (En ja, ik weet: nog steeds kans op besmetting enz. enz.), maar van de medewerkers weet ik dat dus niet.
Vind ik toch niet zo prettig...
Maar dat geldt natuurlijk ook voor zorgmedewekers en eigenlijk iedereen die ik tegenkom, realiseer ik me nu ik dit typ.
Lastig...
Als de werkgever de werknemer scant ziet ie niet dat het om vaccinatie of test gaat.... dus dat zou het probleem niet moeten zijn. En snap je ik zou me ook geruster voelen als het “ veilig” is. Klanten oké maar personeel dan ook
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
13-09-2021 12:58
Tja, ik ben gevaccineerd en heb een QR code laten aanmaken, maar ik vind dit ook dubieus.

Het brengt een tweedeling in de maatschappij en verplicht mensen om hun medische gegevens bekend te maken. (Kijk hiernaar als naar een precedent en je kunt de een zee aan narigheid zien aankomen.)

Je dwingt mensen indirect zich te laten vaccineren. Bijna nog kwalijker vind ik dat je mensen die zich niet kunnen laten vaccineren dwingt om zich te laten testen, om niet buitengesloten te worden. Dat druist allemaal in tegen de het recht op lichamelijke integriteit. Grondrechten inperken mag in uitzonderlijke omstandigheden waarbij er sprake is van massaal dreigend gevaar. Dat is hier niet aan de orde op dit moment. De IC's liggen niet vol en de coronacijfers lopen niet op.

En als laatste vind ik het kwalijk dat Hugo De Jonge keer op keer gezegd heeft dat verplichten van vaccinatie in de toekomst niet aan de orde zou zijn, ook niet indirect, en de demissionaire (!) regering nu 180 graden draait.
Doe jij wel eens mee aan zo'n nametest op facebook om te zien welk dier jij in een vorig leven was of hoeveel geluk je in de toekomst gaat hebben? Heb jij je echte geboortedatum op Facebook? Je echte naam? Heb jij er foto's op staan? Doe jij wel eens mee aan een win actie online? Wil jij wel eens iets kijken waardoor je de cookies van de website accepteert? Laat jij je boodschappen bezorgen? Neem jij je telefoon overal mee naartoe, terwijl deze aan staat? Doe jij alle betalingen met de pin? Heb jij het geboortekaartje van je kind opgestuurd voor gratis spullen overal?

Kijk dus al eens hoeveel gegevens over jezelf je al aan het verspreiden bent in ruil van een gratis quick fix. En dan nu een app waarin alléén staat of je wel/niet gevaccineerd bent, met duidelijk het doel waarom het gevraagd word.

Als je bang bent over je gegevens, ga dan vanaf nu eens heel kritisch kijken naar je eigen gegevens die je vrijwillig overhandigt voor een klein gratis cadeautje.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
13-09-2021 13:32
Doe jij wel eens mee aan zo'n nametest op facebook om te zien welk dier jij in een vorig leven was of hoeveel geluk je in de toekomst gaat hebben? Heb jij je echte geboortedatum op Facebook? Je echte naam? Heb jij er foto's op staan? Doe jij wel eens mee aan een win actie online? Wil jij wel eens iets kijken waardoor je de cookies van de website accepteert? Laat jij je boodschappen bezorgen? Neem jij je telefoon overal mee naartoe, terwijl deze aan staat? Doe jij alle betalingen met de pin? Heb jij het geboortekaartje van je kind opgestuurd voor gratis spullen overal?

Kijk dus al eens hoeveel gegevens over jezelf je al aan het verspreiden bent in ruil van een gratis quick fix. En dan nu een app waarin alléén staat of je wel/niet gevaccineerd bent, met duidelijk het doel waarom het gevraagd word.

Als je bang bent over je gegevens, ga dan vanaf nu eens heel kritisch kijken naar je eigen gegevens die je vrijwillig overhandigt voor een klein gratis cadeautje.

Er staat toch alleen een groen vinkje? En dat groene vinkje kan ook zijn dat je negatief getest bent. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
13-09-2021 13:39
Er staat toch alleen een groen vinkje? En dat groene vinkje kan ook zijn dat je negatief getest bent. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Nee hoor dat is juist. Groen vinkje is gevaccineerd, negatief getest of hersteld.
Alle reacties Link kopieren
Alle gevaccineerden hier wanen zich heilig en veilig. Iedere kritische vraag of geluid wordt afgedaan als wappie of spammer.

Ik ben ook gevaccineerd maar absoluut tegen de toegangsbewijzen. Met mijn oneindig geldige qr code heb ik alle vrijheid. Maar ook ik kan het virus nog oplopen en overdragen, dus het scannen van mijn code is slechts schijnveiligheid.

Verder 100% eens met merano.
Alle reacties Link kopieren
mifaa schreef:
13-09-2021 13:42
Alle gevaccineerden hier wanen zich heilig en veilig. Iedere kritische vraag of geluid wordt afgedaan als wappie of spammer.

Ik ben ook gevaccineerd maar absoluut tegen de toegangsbewijzen. Met mijn oneindig geldige qr code heb ik alle vrijheid. Maar ook ik kan het virus nog oplopen en overdragen, dus het scannen van mijn code is slechts schijnveiligheid.

Verder 100% eens met merano.
Ik zou toch nog eens een cursus begrijpend lezen doen anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik waan me niet veilig en heilig.
Ik waan me op weg naar de uitgang en een leven met Corona inbegrepen en op termijn een medische zorg die golven van Corona kan opvangen en we tot die tijd op zoek moeten hoe we dat doen zonder voortijdig op andere fronten de strijd definitief te hebben verloren.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met dat paspoort. Dat gezemel over tweedeling komt me ook mijn neus uit. Alles wordt aangegrepen om maar ergens tegen te zijn.
Zogenaamd heel erg principieel tegen zijn, maar de consequenties dragen, ho maar.
mifaa schreef:
13-09-2021 13:42
Alle gevaccineerden hier wanen zich heilig en veilig. Iedere kritische vraag of geluid wordt afgedaan als wappie of spammer.

Ik ben ook gevaccineerd maar absoluut tegen de toegangsbewijzen. Met mijn oneindig geldige qr code heb ik alle vrijheid. Maar ook ik kan het virus nog oplopen en overdragen, dus het scannen van mijn code is slechts schijnveiligheid.

Verder 100% eens met merano.

Blijf maar lekker thuis dan. Niemand verplicht je om de app te gebruiken he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven