Coronavirus COVID-19 alle pijlers

“Coronapas”

13-09-2021 11:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
De OP gewijzigd aangezien de link naar de petitie aangaande toegangsbewijzen niet geplaatst mag worden.
De snelheid van ondertekenen valt op.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2021 13:20
Reden: titel aangepast, omdat vaccinatiepaspoort de verkeerde benaming is
68.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
beau30 schreef:
13-09-2021 14:22
Heb je ook gezien hoe hoog de vaccinatie graad is in Frankrijk? Hoogste van Europa volgens mij.
Nee juist niet.
Ik ben ook helemaal voor het corona paspoort en TvT als je geen vaccinaties of herstelbewijs hebt. Die tweedeling in de maatschappij is er al zo'n beetje sinds het begin van de pandemie en het wordt tijd dat de gevaccineerden meer vrijheden krijgen en de niet gevaccineerden eens met de consequenties moeten dealen.

En dan laat ik de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden buiten beschouwing. Maar ik denk niet dat die groep nu om het hardst schreeuwt.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 13-09-2021 14:30
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
beau30 schreef:
13-09-2021 14:22
Heb je ook gezien hoe hoog de vaccinatie graad is in Frankrijk? Hoogste van Europa volgens mij.
Juist niet. Bleef hangen op iets van 25%, toen zijn ze met maatregelen gekomen waarin café bezoek etc alleen mogelijk zou worden met die pas en vanaf dat moment is het percentage flink omhoog geschoten. Maar nog altijd aanzienlijk lager dan NL.

Bij vergelijken wel altijd appels en peren uit elkaar houden. Veel mensen pakken 18+ vaccinatiegraad in het ene land en gaan die dan vergelijken met vaccinatiegraad over alle inwoners van een ander land…
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
13-09-2021 14:23
62% volledig gevaccinneerd. Ook weerstand natuurlijk, gewoon vaccinatie niet gaan halen.

Maar dat noem ik niet hevig. Dat is juist passief.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maanden in Frankrijk en Denemarken geweest, waar je ook QR moest laten zien als je ergens naar binnen wilde.
Werkte prima.

En dan hier vorige week lezen dat Nederland een voorbeeld moet nemen aan Denemarken omdat daar de maatregelen overboord gaan. Tja, iets met keuzes en consequenties.
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
13-09-2021 14:24
Nee juist niet.
Dan ben ik verkeerd geinformeerd excuus
Alle reacties Link kopieren
PogingTwee schreef:
13-09-2021 12:01
Is er ook een tegenhanger? Die wil ik graag tekenen.
Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/vrouw/44647864 ... iets-op-he
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gevonden en ondertekend. Hopelijk doen genoeg mensen dat en zien genoeg mensen in dat dut nirt de oplossing is en er een glijdende schaal is nu. Jammer dat de link weg is [...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 13-09-2021 15:57
Reden: ongepast
38.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
beau30 schreef:
13-09-2021 14:53
Dan ben ik verkeerd geinformeerd excuus

Nee hoor, je bent niet verkeerd geïnformeerd, Stampertje12 wel, althans als het om 18 plus gaat.
Frankrijk: 79,7% volledig gevaccineerd, 93,3% een dosis.
Nederland: 77,2% en 85,5%.
https://qap.ecdc.europa.eu/public/exten ... uptake-tab

Of de cijfers onder de 18 erg afwijken weet ik niet.

IJsland en Portugal staan nu bovenaan.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-09-2021 15:08
Nee hoor, je bent niet verkeerd geïnformeerd, Stampertje12 wel, althans als het om 18 plus gaat.
Frankrijk: 79,7% volledig gevaccineerd, 93,3% een dosis.
Nederland: 77,2% en 85,5%.
https://qap.ecdc.europa.eu/public/exten ... uptake-tab

Of de cijfers onder de 18 erg afwijken weet ik niet.
Frankrijk had een hele lage vaccinatiegraad, maar heeft een grote inhaalslag gemaakt sinds ze o.a. een coronapaspoort hebben.
Agen schreef:
13-09-2021 15:11
Frankrijk had een hele lage vaccinatiegraad, maar heeft een grote inhaalslag gemaakt sinds ze o.a. een coronapaspoort hebben.

Mooi dat dat dus blijkbaar werkt :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
13-09-2021 15:08
Ik heb hem gevonden en ondertekend. Hopelijk doen genoeg mensen dat en zien genoeg mensen in dat dut nirt de oplossing is en er een glijdende schaal is nu. Jammer dat de link weg is, maar dat zal wel zijn omdat alleen overheidspropaganda hier gewenst is blijkbaar. [...]

[...]
Heb je zelf niet door hoe wanstaltig en onjuist dat is?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2021 09:07
Reden: quote verwijderd
20.95% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
13-09-2021 14:05
Zouden jullie dan ook in een restaurant, museum de medewerkers en eigenaar om hun Coronapas vragen?
En als ze dat niet willen tonen dan weggaan?
Ik zou het wel prettig vinden om te weten dat personeel ook een groen vinkje heeft. Dat vragen vind ik lastig, dat doe ik ook niet aan mijn tandarts of verkoopster in een winkel.

Ik zou wél weggaan als ik bijvoorbeeld in een café zou zijn, en de medewerkster verteld dat ze tegen testen en vaccineren is. Bij de snackbar hier vlakbij weet ik dat toevallig, en daar ga ik niet meer heen. Pak wel de fiets en ga naar een ander.
Maar dat is niet eens direct omdat ik bang ben voor corona, maar omdat ik een enorme hekel aan wappies heb.
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
13-09-2021 15:08
Alleen wappies en verwerpelijke eikels vergelijken de huidige situatie met de jaren 30. Hoe durf je de jodenvervolging gelijk te trekken met een gezondheidspas laten zien in tijden van een pandemie. Dan spoor je gewoon niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-09-2021 13:52
Reden: quote verwijderd
41.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
13-09-2021 15:08
Ik heb hem gevonden en ondertekend. Hopelijk doen genoeg mensen dat en zien genoeg mensen in dat dut nirt de oplossing is en er een glijdende schaal is nu. Jammer dat de link weg is, maar dat zal wel zijn omdat alleen overheidspropaganda hier gewenst is blijkbaar. Door dit in te voeren komen de jaren 30 weer terug maar dan in een iets andere vorm. Zeer verwerpelijk vind ik dat (en nee ik ben gewoon gevaccineerd).
Ach de Godwin… Hoe sla je iedere discussie kapot, betrek Hitler er maar weer bij.

Bah… mensen die een pandemie bestrijden een vergelijking in willen sleuren bij gestructureerd uitmoorden van hele bevolkingsgroepen.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
13-09-2021 15:11
Frankrijk had een hele lage vaccinatiegraad, maar heeft een grote inhaalslag gemaakt sinds ze o.a. een coronapaspoort hebben.

Precies!
In Frankrijk had een aanzienlijk deel van de vaccinatiemijders blijkbaar een zetje nodig.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-09-2021 15:08
Nee hoor, je bent niet verkeerd geïnformeerd, Stampertje12 wel, althans als het om 18 plus gaat.
Frankrijk: 79,7% volledig gevaccineerd, 93,3% een dosis.
Nederland: 77,2% en 85,5%.
https://qap.ecdc.europa.eu/public/exten ... uptake-tab

Of de cijfers onder de 18 erg afwijken weet ik niet.

IJsland en Portugal staan nu bovenaan.
Wat een raar bericht van je. Hoe kom je bij dat ik niet goed geïnformeerd ben?

Belangrijk detail: NL rapporteert een deel van de gevaccineerden niet. Je kunt die cijfers die niet direct zo vergelijken op dat ECDC-platform.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 13-09-2021 15:26
12.72% gewijzigd
RoamingZombie schreef:
13-09-2021 14:19
100.000 man de straat op in een land met 67 miljoen inwoners (juli 2021). Valt wel mee dus met dat 'veel' en 'hevig'. In verhouding komt het op zelfde neer en is het gewoon de luidruchtige maar extreem kleine minderheid (0.15%). 237.000 in augustus maar dat is in verhouding dus ook peanuts.
Er is meer verzet in Frankrijk dan in Nederland. Al waren het er maar 100 in Frankrijk, als het in Nederland 2 personen zijn, dan is het verzet aldaar heviger, nietwaar?
beau30 schreef:
13-09-2021 14:22
Heb je ook gezien hoe hoog de vaccinatie graad is in Frankrijk? Hoogste van Europa volgens mij.
Ik reageer alleen op de stelling dat in andere landen geen verzet is. Dus ik snap niet waar je naartoe wil.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik en gezeur weer in dit land. Ik was op vakantie in Frankrijk. Overal werd een QR code gescand. Je komt aan bij een restaurant QR code laten zien bliep bliep en je mag aan tafel zitten, dat gaat heel snel.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
13-09-2021 14:27
Ik ben ook helemaal voor het corona paspoort en TvT als je geen vaccinaties of herstelbewijs hebt. Die tweedeling in de maatschappij is er al zo'n beetje sinds het begin van de pandemie en het wordt tijd dat de gevaccineerden meer vrijheden krijgen en de niet gevaccineerden eens met de consequenties moeten dealen.

En dan laat ik de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden buiten beschouwing. Maar ik denk niet dat die groep nu om het hardst schreeuwt.
Precies. Eigen verantwoordelijkheid voor iedereen. De gevaccineerden hoeven geen rekening te houden met de niet gevaccineerden.

In Frankrijk werkt het heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
13-09-2021 15:20
Wat een raar bericht van je. Hoe kom je bij dat ik niet goed geïnformeerd ben?

Het zou je sieren je excuus aan te bieden!

Eh, lees dan even wat je tikte in reactie op Beau30, zonder enige onderbouwing. Het is niet 'aanzienlijk lager' dan in Nederland.
Dat iemand het dan nodig vindt om excuus te maken terwijl wat jij tikt niet klopt vind ik best raar.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Yasinaa schreef:
13-09-2021 15:08
Ik heb hem gevonden en ondertekend. Hopelijk doen genoeg mensen dat en zien genoeg mensen in dat dut nirt de oplossing is en er een glijdende schaal is nu. Jammer dat de link weg is, maar dat zal wel zijn omdat alleen overheidspropaganda hier gewenst is blijkbaar. Door dit in te voeren komen de jaren 30 weer terug maar dan in een iets andere vorm. Zeer verwerpelijk vind ik dat (en nee ik ben gewoon gevaccineerd).
Fijn, zulke creatievelingen die hun eigen weg vinden 🤗! En ja… helemaal met jou eens!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-09-2021 15:28
Eh, lees dan even wat je tikte in reactie op Beau30, zonder enige onderbouwing. Het is niet 'aanzienlijk lager' dan in Nederland.
Dat iemand het dan nodig vindt om excuus te maken terwijl wat jij tikt niet klopt vind ik best raar.
Komt gewoon van cijfers af. Geef zelfs nog aan dat je goed moet kijken naar de cijfers en geen appels en peren dient te vergelijken.

Snap dat zij andere cijfers gebruikt, die iets anders suggereren en had dus al voordat jij reageerde mijn bericht aangepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven