“Coronapas”
maandag 13 september 2021 om 11:54
dinsdag 21 september 2021 om 22:34
Dat heeft HdJ letterlijk zo aangegeven toen hij in eerste instantie sprak over de lancering van dit plan.
Hoe kun je dat nou gemist hebben. Is gewoon uitvoerig besproken toen op het forum.
En wederom kwam mijn voorspelling uit, dat als het echt ingevoerd gaat worden er ineens gezegd gaat worden dat het noodzakelijk is en stomtoevallig het OMT het ook als noodzaak gaat adviseren.
dinsdag 21 september 2021 om 22:45
https://www.scientias.nl/volledig-gevac ... tavariant/
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 21 september 2021 om 22:46
Gister poste ik er iets over. In Israël hebben ze daar een studie naar gedaan en ook hoe groot de kans is na de derde prik. Als je het wil lezen moet je mij maar even loepen
Gevonden:
https://www.haaretz.com/israel-news/cov ... f3gcXPHp6k
dinsdag 21 september 2021 om 22:49
Ja, dat heb ik gemist. En heel eerlijk gezegd denk ik dat als ik de letterlijke tekst zou hebben, dat De Jonge dan toch net iets anders gezegd heeft.DS1971 schreef: ↑21-09-2021 22:34Dat heeft HdJ letterlijk zo aangegeven toen hij in eerste instantie sprak over de lancering van dit plan.
Hoe kun je dat nou gemist hebben. Is gewoon uitvoerig besproken toen op het forum.
En wederom kwam mijn voorspelling uit, dat als het echt ingevoerd gaat worden er ineens gezegd gaat worden dat het noodzakelijk is en stomtoevallig het OMT het ook als noodzaak gaat adviseren.
dinsdag 21 september 2021 om 22:50
Dank, al staat daar nog steeds niet hoeveel de reductie is zodra je besmet bent. Er staat alleen maar dat de kans kleiner is.
dinsdag 21 september 2021 om 22:51
Enthousiasteling postte dit in het topic Toegangstesten:bluekiss00 schreef: ↑21-09-2021 22:00En nu raken mensen besmet als ze naar het toilet gaan? Ik weet niet hoor, maar de restaurants, etc. waar ik nog kom, bestaat de 1,5 meter al lang niet meer. Waar blijven toch al die besmettingen? Of komt straks die vaccinatieplicht om de hoek als de cijfers omhoog schieten, omdat gevaccineerde mensen ziek worden.
Ik was vandaag op het werk, een man, heeft corona gehad, 2 keer gevaccineerd, rond de 55 jaar en nu weer corona. Was alsnog 3 weken heftig ziek. Net zoals de vorige keer, nee, die prik werkt goed hoor.
Uit de Volkrant van afgelopen zaterdag bijvoorbeeld. Er stond een onderzoek in, uitgevoerd door het RIVM, over de besmettelijkheid van gevaccineerden tov ongevaccineerden. Daaruit kwam wederom heel duidelijk naar voren hoeveel minder besmettelijk mensen zijn die wel gevaccineerd zijn. Hoe klein de kans is op besmetting tussen gevaccineerde mensen. Ook de besmettelijkheid van gevaccineerde mensen naar ongevaccineerde mensen was klein. Veel kleiner dan andersom. Ongevaccineerde mensen besmetten dus vaker gevaccineerde mensen.
uiteraard was de besmetting het grootst tussen de niet gevaccineerden mensen onderling.
Alsjeblieft! Speciaal voor jou ook nog even hier gepost! Wil je er ook nog een grafiekje bij?
Vaccineren helpt, voor de tigmiljoenste keer.
janiva wijzigde dit bericht op 21-09-2021 22:54
3.63% gewijzigd
dinsdag 21 september 2021 om 22:53
Wat dan weer wel raar is dat ik afgelopen week las dat die derde prik helemaal niet nodig zou zijn voor niet kwetsbaren. Onderzoek in Israel wijst dan weer steeds een andere kant op.Arena89 schreef: ↑21-09-2021 22:46Gister poste ik er iets over. In Israël hebben ze daar een studie naar gedaan en ook hoe groot de kans is na de derde prik. Als je het wil lezen moet je mij maar even loepen
Gevonden:
https://www.haaretz.com/israel-news/cov ... f3gcXPHp6k
dinsdag 21 september 2021 om 22:57
Klopt. Maar als de kans om besmet te raken al ruim 50% kleiner is en vervolgens de kans dat je het overdraagt ook kleiner, dan kom je toch op een aanzienlijk verschil met ongevaccineerden.
dinsdag 21 september 2021 om 23:01
Dat komt omdat het nogal onzeker is. Het is lastig te voorspellen wat er nodig is voor kwetsbaren, want het hangt van nogal wat dingen af. Bijv de vaccinatiegraad, in hoeverre er nog veel besmettingen om hen heen zijn, hoeveel je immuniteit nou echt omhoog gaat als kwetsbare in je specifieke geval (aandoening, leeftijd, genen, etc), wat de relatie is tussen meer antistoffen en meer bescherming (wat voor relatie zit daar precies tussen, is dat lineair of anders van aard en zit er ergens een soort van cut-off van een minimum aan antistoffen dat nodig is en een maximum waarboven het niks meer toevoegt?).
dinsdag 21 september 2021 om 23:11
Dat zou dan wel een heel dom vooropgezet plan zijn, als hij het eerst zo hardop in de media zegt en dan later doet alsof het helemaal anders is. Het kan natuurlijk ook zijn dat het wat genuanceerder ligt dan ‘ongevaccineerde pesten’ en dat je dingen in hun context en in hun situatie moet zien. Bijv zonder/met Delta. Voordat Delta kwam zijn er dingen door politici gezegd die mensen als een vaste belofte uitleggen, maar als de situatie verandert dan kan het beleid ook veranderen. Dat doe je in het dagelijks leven ook. Als jij tegen je kinderen zegt dat je ‘s avonds pannenkoeken zult bakken, maar je moeder komt onder een auto en je moet daar acuut naar toe en jullie eten ‘s avonds een boterham, dan wijzigt ook de situatie en doe je iets anders dan je eerst gezegd had.
Verder is of de regels wel of niet consequent zijn hierbij totaal niet ter zake als argument. Al die mazen die jullie hier opsporen als een soort munitie tegen de QR codes bewijzen eerder het tegendeel. Als het echt om pesten was gegaan dan hadden ze het onder het mom van ‘we moeten wel consequent zijn’ ook wel doorgetrokken naar sportkantines, dierentuin horeca, musea, etc. want hoe meer druk hoe beter dan toch?
dinsdag 21 september 2021 om 23:15
Volgens mij heeft De Jonge gezegd (zo ongeveer) dat je nooit zult hoeven aantonen dat je gevaccineerd bent.
En aangezien er 3 manieren zijn om aan een QR-code te komen klopt dat nog steeds.
Dat een neveneffect is dat mensen zich dan alsnog laten vaccineren vindt ie mooi meegenomen.
Tot zover mijn, niet zo actieve, herinneringen.
En aangezien er 3 manieren zijn om aan een QR-code te komen klopt dat nog steeds.
Dat een neveneffect is dat mensen zich dan alsnog laten vaccineren vindt ie mooi meegenomen.
woensdag 22 september 2021 om 00:01
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/21/on ... n-a4059125
Uit de NRC: Online handel in valse vaccinatiebewijzen. Er zijn al valse vaccinatiebewijzen in omloop:
De prijzen voor een vaccinatiebewijs zijn nog wat variabel: tussen de 150 en 1.000 euro moet-ie kosten, maandagnacht op een anonieme Telegram-chat ‘Coronapaspoort zonder vaccinatie’, met honderdzestig anonieme leden. „Onze contacten bij de GGD en RIVM voeren de registraties in”, beweert ene Martijn. „Wij zorgen ook voor de QR-code en gele boekje”.
En:
En er is ook aanbod. Maandag maakte de politie bekend dat ze een GGD-medewerker uit de regio Utrecht heeft opgepakt op verdenking van fraude met vaccinatiebewijzen. Er was door de GGD aangifte gedaan tegen een 20-jarige man uit Alphen aan den Rijn die valse vaccinatieregistraties zou hebben gemaakt. Daardoor zou ten minste één persoon onterecht een QR-code hebben ontvangen die geldt als bewijs van volledige vaccinatie.
Uit de NRC: Online handel in valse vaccinatiebewijzen. Er zijn al valse vaccinatiebewijzen in omloop:
De prijzen voor een vaccinatiebewijs zijn nog wat variabel: tussen de 150 en 1.000 euro moet-ie kosten, maandagnacht op een anonieme Telegram-chat ‘Coronapaspoort zonder vaccinatie’, met honderdzestig anonieme leden. „Onze contacten bij de GGD en RIVM voeren de registraties in”, beweert ene Martijn. „Wij zorgen ook voor de QR-code en gele boekje”.
En:
En er is ook aanbod. Maandag maakte de politie bekend dat ze een GGD-medewerker uit de regio Utrecht heeft opgepakt op verdenking van fraude met vaccinatiebewijzen. Er was door de GGD aangifte gedaan tegen een 20-jarige man uit Alphen aan den Rijn die valse vaccinatieregistraties zou hebben gemaakt. Daardoor zou ten minste één persoon onterecht een QR-code hebben ontvangen die geldt als bewijs van volledige vaccinatie.
woensdag 22 september 2021 om 00:15
Godsammekraken wat kansloos dit. Maar je hoeft tenminste niet een (gratis!) test te doen of (gratis!) gevaccineerd te worden of (gratis!) een bewijs dat je beter bent te hebben. Lekker puh!soliver schreef: ↑22-09-2021 00:01https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/21/on ... n-a4059125
En:
Verrekte idioten. Bah.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
woensdag 22 september 2021 om 07:47
Dat zei hij later, toen een jurist hem duidelijk even had bijgepraat.Solomio schreef: ↑21-09-2021 23:15Volgens mij heeft De Jonge gezegd (zo ongeveer) dat je nooit zult hoeven aantonen dat je gevaccineerd bent.
Bij de lancering van het idee ging het puur om vaccineren. Zijn woorden waren: er komt geen vaccinatieplicht, maar de vrijblijvendheid voorbij.
Dat is newspeak voor dat je dus niet meer vrij bent om het te weigeren, maar er wordt geen pistool op je hoofd gezet.
woensdag 22 september 2021 om 08:40
Je zet jezelf wel een beetje voor paal met hoe je het opblaast, met dat pistool op je hoofd. Uit dit soort teksten spreekt vooral veel frustratie omdat je nu zelf de lasten moet gaan dragen van het niet gevaccineerd zijn en dat is natuurlijk minder leuk dan dat iedereen 1,5 meter moet aanhouden, dat snap ik.
Natuurlijk ben je vrij om vaccinatie te weigeren, want ten eerste is je gratis laten testen geen verschrikkelijk gebeuren en ten tweede een restaurant geen eerste levensbehoefte. Toen je tijdens de lockdowns helemaal niks kon ben je daar ook niet aan dood gegaan. Als de balans bij sommige mensen nu omslaat naar vaccineren dan vonden ze dat vaccineren blijkbaar helemaal niet zo heel erg en waren ze daar niet principieel tegen, maar hadden ze alleen enige stimulans nodig.
woensdag 22 september 2021 om 09:01
Ik snap alleen niet dat de qr code van gefraudeerde passen niet ongeldig gemaakt kan worden? Bij iemand die getest heeft vervalt/verloopt die qr code toch ook na 24 uur?
Maar misschien heeft het ermee te maken dat iemand die gevaccineerd is altijd een groen vinkje blijft houden, daarom was het ook niet mogelijk om bij positief geteste gevaccineerden een rood vinkje te maken. Maar dat is ook gek want ik dacht dat dat ding om de zoveel tijd ververst werd.
Maar misschien heeft het ermee te maken dat iemand die gevaccineerd is altijd een groen vinkje blijft houden, daarom was het ook niet mogelijk om bij positief geteste gevaccineerden een rood vinkje te maken. Maar dat is ook gek want ik dacht dat dat ding om de zoveel tijd ververst werd.
woensdag 22 september 2021 om 09:53
Jij zet jezelf te kijk door meteen weer een ad hominem erin te gooien.nicole123 schreef: ↑22-09-2021 08:40Je zet jezelf wel een beetje voor paal met hoe je het opblaast, met dat pistool op je hoofd. Uit dit soort teksten spreekt vooral veel frustratie omdat je nu zelf de lasten moet gaan dragen van het niet gevaccineerd zijn en dat is natuurlijk minder leuk dan dat iedereen 1,5 meter moet aanhouden, dat snap ik.
Natuurlijk ben je vrij om vaccinatie te weigeren, want ten eerste is je gratis laten testen geen verschrikkelijk gebeuren en ten tweede een restaurant geen eerste levensbehoefte. Toen je tijdens de lockdowns helemaal niks kon ben je daar ook niet aan dood gegaan. Als de balans bij sommige mensen nu omslaat naar vaccineren dan vonden ze dat vaccineren blijkbaar helemaal niet zo heel erg en waren ze daar niet principieel tegen, maar hadden ze alleen enige stimulans nodig.
Het gaat helemaal niet om mij (even afgezien van het feit dat ik er helemaal geen last van heb, aangezien ik binnenkort ook gewoon gevaccineerd ben), maar om de afbraak van de rechtsstaat. Dat jij dat allemaal prima vindt, mag.
Die afbraak van de rechtsstaat is wel waar de excessen vandaan komen zoals de toeslagenaffaire. En het is dus wel heel bijzonder dat terwijl die affaire nog zo vers in het geheugen ligt zovelen dat niet zien.
anoniem_382249 wijzigde dit bericht op 22-09-2021 09:59
4.53% gewijzigd
woensdag 22 september 2021 om 09:57
Het kan wel, Belgen doen het immers gewoon en het is niet zo dat ze daar een hele andere techniek gebruiken.Neoflux schreef: ↑22-09-2021 09:01Ik snap alleen niet dat de qr code van gefraudeerde passen niet ongeldig gemaakt kan worden? Bij iemand die getest heeft vervalt/verloopt die qr code toch ook na 24 uur?
Nederland vindt kennelijk dat het niet belangrijk is.
woensdag 22 september 2021 om 10:00
Nee het kan nu niet omdat er in NL een ander soort app is gebouwd. Onze app haalt op 1 moment gestuurd door de eigenaar van de telefoon de info op en zet die los van connectie op je telefoon. Er is geen updatemoment vanuit een centrale op afstand, maar alleen een ophalen op commando van de eigenaar van de telefoon.
Ze zouden de app om kunnen bouwen maar dan is er minder privacy en meer invloed vanaf de centrale en dat wil de overheid in NL niet.
Een zebra is geen paard met strepen
woensdag 22 september 2021 om 10:06
Volgens mij was mijn reactie behoorlijk inhoudelijk. En je illustreert precies wat ik bedoel met opblazen. Afbraak van de rechtsstaat nog wel, dat je mag kiezen tussen een vaccin, testen, afhalen of een tijdje niet naar een restaurant gaan. Klinkt precies hetzelfde als mensen die 'apartheid' en 'dictatuur' roepen omdat ze dan denken een punt te hebben.DS1971 schreef: ↑22-09-2021 09:53Jij zet jezelf te kijk door meteen weer een ad hominem erin te gooien.
Het gaat helemaal niet om mij, maar om de afbraak van de rechtsstaat. Dat jij dat allemaal prima vindt, mag.
Die afbraak van de rechtsstaat is wel waar de excessen vandaan komen zoals de toeslagenaffaire. En het is dus wel heel bijzonder dat terwijl die affaire nog zo vers in het geheugen ligt zovelen dat niet zien.
woensdag 22 september 2021 om 10:11
Je zou ipv je eigen inlegkunde te gebruiken nav het plaatje in jouw hoofd je ook kunnen verdiepen in hoe het echt zit. Zoals wat Jamaarhoe uitlegt over hoe het werkt met de app en bedenken waarom bepaalde grenzen getrokken worden in waar de QR code wel/niet nodig is. De vooringenomenheid om in alles direct vaccinatiedwang te zien zonder maar even na te denken waarom of hoe spat er vanaf.