“Coronapas”
maandag 13 september 2021 om 11:54
dinsdag 21 september 2021 om 21:36
dinsdag 21 september 2021 om 21:38
Ze zeggen expliciet dat het voor de horecalocaties geldt en de grootste daarvan is echt een binnenlocatie. Dat is ook de enige die altijd open is. Dus een deel van de tijd is het de enige die ze hebben.
Maar goed, mocht ik met de kids er zijn kan ik pas zeggen hoe de praktijk is.
Andere praktijk die er zeker is: horeca op sportparken. Gewoon open zonder test nodig. Dat is toch wel bijzonder als je elders niet eens even naar het toilet mag.
dinsdag 21 september 2021 om 21:39
Ik zie dat de meesten juist wel hun bronnen paraat hebben.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 21 september 2021 om 21:40
Ik ben er wat verder ingedoken want op de nieuwssite stond: dat in de afhaal- en bedieningsrestaurants je zonder coronapas eten kan halen. HdJ zei dat je gecontroleerd zou moeten worden zodra je over de drempel naar binnen stapt (in dat bericht over toiletten).
Maar het blijkt dat ze nu 1 restaurant in het park hebben aangewezen waar wel gecontroleerd wordt voor de mensen die dit prettig vinden.
dinsdag 21 september 2021 om 21:46
Nee, ze zijn enorm inconsistent. De kans dat je iemand besmet door even naar het toilet te gaan is nihil.
dinsdag 21 september 2021 om 21:51
Hoeveel procent tegen is zegt niets over hoeveel procent voor is.
Het kan dus ook 25% tegen, 70% neutraal, 5% voor zijn.
Echter, hier bleek net iets meer dan de helft voor te zijn, 25% tegen dan kennelijk en de rest zal dan wel neutraal zijn geweest.
Wat ik schreef was derhalve exact wat de boodschap was die de media bracht.
dinsdag 21 september 2021 om 21:53
Nee, je bent aan het zoeken.
Dan kun je ook wel een uitzondering gaan maken voor mensen die van plan zijn om binnen een kwartier weer te vertrekken.
Het moet ook haalbaar blijven.
dinsdag 21 september 2021 om 22:00
En nu raken mensen besmet als ze naar het toilet gaan? Ik weet niet hoor, maar de restaurants, etc. waar ik nog kom, bestaat de 1,5 meter al lang niet meer. Waar blijven toch al die besmettingen? Of komt straks die vaccinatieplicht om de hoek als de cijfers omhoog schieten, omdat gevaccineerde mensen ziek worden.
Ik was vandaag op het werk, een man, heeft corona gehad, 2 keer gevaccineerd, rond de 55 jaar en nu weer corona. Was alsnog 3 weken heftig ziek. Net zoals de vorige keer, nee, die prik werkt goed hoor.
Ik was vandaag op het werk, een man, heeft corona gehad, 2 keer gevaccineerd, rond de 55 jaar en nu weer corona. Was alsnog 3 weken heftig ziek. Net zoals de vorige keer, nee, die prik werkt goed hoor.
dinsdag 21 september 2021 om 22:00
dinsdag 21 september 2021 om 22:01
En je punt is?bluekiss00 schreef: ↑21-09-2021 22:00En nu raken mensen besmet als ze naar het toilet gaan? Ik weet niet hoor, maar de restaurants, etc. waar ik nog kom, bestaat de 1,5 meter al lang niet meer. Waar blijven toch al die besmettingen? Of komt straks die vaccinatieplicht om de hoek als de cijfers omhoog schieten, omdat gevaccineerde mensen ziek worden.
dinsdag 21 september 2021 om 22:02
Dat was in het begin toen velen ook nog dachten dat je besmet kon raken van een winkelwagentje en ze die dingen allemaal na gebruik aan het poetsen waren.
Is al lang en breed onzin gebleken.
Daarnaast: een dixie mag wel, dus als het risicovol zou zijn, dan zou ook die dixie niet als alternatief mogen.
Het is echt wel lachwekkend aan het worden hoe sommigen zich vastbijten in recht praten wat krom is. Die coronapas is er overduidelijk maar om 1 reden en dat is exact de reden die HdJ gaf toen hij er de eerste keer over sprak: om mensen te bewegen zich te laten vaccineren die dat nog niet gedaan hebben. Volledig afgekeken van wat Frankrijk heeft gedaan, inclusief de ridicule verplichting voor het terras.
dinsdag 21 september 2021 om 22:04
dinsdag 21 september 2021 om 22:05
Ik denk dat dit in bv het bericht van de dierentuin niet te doen is omdat het take-away restaurant zo is ingericht dat je toch een drempel over moet.
dinsdag 21 september 2021 om 22:05
dinsdag 21 september 2021 om 22:07
Sjonge, wat een kinderachtig gefrustreerd gezoek zeg naar of er inconsistenties zijn. Natuurlijk zijn er inconsistenties, dat is inherent aan het ergens leggen van een grens. Dat is altijd al zo geweest met de coronamaatregelen (en welke regel of wet dan ook). Ze kunnen namelijk niet alle duizenden mogelijke situaties en honderdduizenden locaties allemaal los van elkaar beoordelen op covid risico’s, dus er worden zaken gegroepeerd en zo recht mogelijke lijnen getrokken.
Wat willen jullie dan, wel helemaal consistente maatregelen en ook met QR naar de kantine, op het terras, naar het museum of pretpark en in de horeca van de dierentuin? Of kom je dan weer zaniken dat je in het apenverblijven wel vlakbij elkaar mag staan zonder QR en in de horeca in diezelfde dierentuin bij een meter uit elkaar wel een QR moet laten zien? Want als je de grens iets verlegt dan is er wel weer een volgende grens waar je over kunt zaniken. Wees blij dat er mazen in de maatregelen zitten zou ik denken.
Het punt van naar de wc gaan is niet dat er op wc’s massaal covid verspreid zou worden, maar dat je anders als horeca gelegenheid continu iemand bij de wc’s iedereen zou moeten laten checken op hun QR code. Anders kun je die namelijk heel makkelijk omzeilen door het gevaccineerde deel van je vriendengroep binnen te laten plaatsnemen, de ongevaccineerden op het terras, die gaan naar de wc en daarna sluiten ze zich aan bij de groep binnen. Daarom de makkelijke regel: zonder QR code simpelweg niet naar binnen.
Wat willen jullie dan, wel helemaal consistente maatregelen en ook met QR naar de kantine, op het terras, naar het museum of pretpark en in de horeca van de dierentuin? Of kom je dan weer zaniken dat je in het apenverblijven wel vlakbij elkaar mag staan zonder QR en in de horeca in diezelfde dierentuin bij een meter uit elkaar wel een QR moet laten zien? Want als je de grens iets verlegt dan is er wel weer een volgende grens waar je over kunt zaniken. Wees blij dat er mazen in de maatregelen zitten zou ik denken.
Het punt van naar de wc gaan is niet dat er op wc’s massaal covid verspreid zou worden, maar dat je anders als horeca gelegenheid continu iemand bij de wc’s iedereen zou moeten laten checken op hun QR code. Anders kun je die namelijk heel makkelijk omzeilen door het gevaccineerde deel van je vriendengroep binnen te laten plaatsnemen, de ongevaccineerden op het terras, die gaan naar de wc en daarna sluiten ze zich aan bij de groep binnen. Daarom de makkelijke regel: zonder QR code simpelweg niet naar binnen.
dinsdag 21 september 2021 om 22:12
Niemand stelt dat vaccineren 100% waterdicht is en een gevaccineerde 100% veilig. Echter, het risico dat een niet-geteste gevaccineerde het covid virus bij zich draagt is kleiner dan dat een wel-geteste ongevaccineerde het virus bij zich draagt (bron: technische briefing OMT). Verder is het risico als ze covid oplopen met zo’n 95% afgenomen t.o.v. ongevaccineerden dat ze in het ziekenhuis moeten worden opgenomen. Als je het nog veiliger wilt dan moet je pleiten voor alleen toegang voor gevaccineerden en mensen die covid hebben doorgemaakt.bluekiss00 schreef: ↑21-09-2021 22:05Dat je als gevaccineerd persoon ook nog besmettelijk kunt zijn, er ernstig ziek van kunt worden en je dus ook zou moeten laten testen als je de horeca binnen wilt gaan. Ook voor gevaccineerde personen is Corona nog gevaarlijk.
dinsdag 21 september 2021 om 22:28
Wat ik wil is dat HdJ eerlijk blijft en niet (omdat een jurist hem dat heeft ingefluisterd zoals ik reeds voorspelde dat zou gebeuren) een onzinverhaal gaat ophangen dat dit nodig is, maar gewoon zegt waar het op staat: dat dit is om mensen zo ver te krijgen dat ze zich laten vaccineren.nicole123 schreef: ↑21-09-2021 22:07Sjonge, wat een kinderachtig gefrustreerd gezoek zeg naar of er inconsistenties zijn. Natuurlijk zijn er inconsistenties, dat is inherent aan het ergens leggen van een grens. Dat is altijd al zo geweest met de coronamaatregelen (en welke regel of wet dan ook). Ze kunnen namelijk niet alle duizenden mogelijke situaties en honderdduizenden locaties allemaal los van elkaar beoordelen op covid risico’s, dus er worden zaken gegroepeerd en zo recht mogelijke lijnen getrokken.
En dan de rechter laten beslissen of daarmee de staat buiten haar boekje gaat of niet.
Ik wil een eerlijke overheid en niet dit gedraai en gelieg om maar niet rekening te hoeven houden met wet- en regelgeving.
dinsdag 21 september 2021 om 22:29
Ja, jij weet overal een punt van te maken.
De horeca heeft maanden alleen take-away mogen doen en dat ging prima.
dinsdag 21 september 2021 om 22:31
En waar vind ik hier de bron van?DS1971 schreef: ↑21-09-2021 22:28Wat ik wil is dat HdJ eerlijk blijft en niet (omdat een jurist hem dat heeft ingefluisterd zoals ik reeds voorspelde dat zou gebeuren) een onzinverhaal gaat ophangen dat dit nodig is, maar gewoon zegt waar het op staat: dat dit is om mensen zo ver te krijgen dat ze zich laten vaccineren.
En dan de rechter laten beslissen of daarmee de staat buiten haar boekje gaat of niet.
Ik wil een eerlijke overheid en niet dit gedraai en gelieg om maar niet rekening te hoeven houden met wet- en regelgeving.
dinsdag 21 september 2021 om 22:32
Maar. De. Kans. Is. Veel. Kleiner.bluekiss00 schreef: ↑21-09-2021 22:05Dat je als gevaccineerd persoon ook nog besmettelijk kunt zijn, er ernstig ziek van kunt worden en je dus ook zou moeten laten testen als je de horeca binnen wilt gaan. Ook voor gevaccineerde personen is Corona nog gevaarlijk.
1683