Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 20)

19-05-2020 22:22 3008 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 4.6 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 297.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 44.249 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 10:37
3.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
08-06-2020 18:26
Dat jij dat vindt, was mij al een tijdje duidelijk. Je laat geen kans voorbij gaan om dat er in te wrijven. En het maakt niet uit wat ik zeg, het is niet goed of het deugt niet. Wat bedoel je dan met populistisch getint? Stel je nu voor dat ik een FvD-er zou zijn, wat ik (nog) niet ben, dat is toch niet verboden of zo? Blijkbaar bepaal jij dat je hier alleen linkse opvattingen mag delen. Het mooie is natuurlijk dat ik zelf ook links stem (bij gebrek aan beter, dat geef ik toe).
En hoe ik verder post en of ik jou uitnodig tot nadenken, is toch echt totaal niet relevant. Ik post hier niet om jou te behagen.

Ik heb niets kunnen vinden over het OMT op een paar personen na. Ik hoop toch dat je niet verwacht dat ik 20 delen á 3000 posts ga napluizen om het op te zoeken, hè? Dus als je linkje hebt naar die info, zou ik dat zeer op prijs stellen.
Is je google stuk? Leden OMT in google en hier vind je de info: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-06-2020 18:45
Dat zijn denk ik gevolgen geweest van het gekozen beleid. Er waren landen die wel aan testmateriaal konden komen en landen die dat niet lukte. Waarom lukte het Duitsland wel en Nederland niet?
Zelfde verhaal schijnt voor mondkapjes en ander persoonlijk beschermend materiaal te gelden.
Het fijne weet ik er ook niet van maar het lijken me goede vragen voor een parlementair onderzoek.
Bijna alle laboratoria in NL gebruiken apparaten van Roche en die had leverings problemen , zoiets was het toch?
En onze zks worden niet centraal aangestuurd zoals in andere landen maar zijn zelfstandige bedrijven met zelfstandig inkoopbeleid
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2020 18:54
Het is toch een statement tégen de vluchten die wél door mogen gaan?
Er wordt met twee maten gemeten. Op meer fronten dan alleen die demonstraties. Vliegtuigen wel, touringcars niet bijv.
oh als statement mag het wel....

Volgens mij zijn de demonstraties ook statements, of is het dan weer anders?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Nieuw topic: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/463641
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-06-2020 18:45
Dat zijn denk ik gevolgen geweest van het gekozen beleid. Er waren landen die wel aan testmateriaal konden komen en landen die dat niet lukte. Waarom lukte het Duitsland wel en Nederland niet?
Zelfde verhaal schijnt voor mondkapjes en ander persoonlijk beschermend materiaal te gelden.
Het fijne weet ik er ook niet van maar het lijken me goede vragen voor een parlementair onderzoek.
Eens. Een tijdje terug stond er een stuk in de krant (Volkskrant of nrc, denk ik) over verschillen tussen Duitse en Nederlandse zorg. De Duitse zorg zou ‘ouderwetser’ zijn: waar in Nederland alles volledig geoptimaliseerd is, zou dat in Duitsland minder zo zijn, waardoor er nu meer reserves zijn. Kanttekening is wel dat minder efficiënt natuurlijk ook duurder is - wat in een maatschappij waarin kosten van zorg echt heel hoog zijn, wel een dingetje is.

Maar goed, de vraag is dus of RKI en RIVM echt zo verschillend zijn, of dat het ook voor een flink deel de voorwaarden zijn waaronder ze moeten werken. En die zijn dan weer het gevolg van politieke keuzes. Rutte doet het nu leuk, maar of zijn partij in het verleden nou altijd de beste keuzes voor de zorg gemaakt heeft?
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
08-06-2020 18:55
Is je google stuk? Leden OMT in google en hier vind je de info: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Fijn, dankjewel :)
Louter medici dus. Die staan erom bekend dat ze vooral voorzichtig zijn, better safe than sorry.
Voor de beginfase kan ik dat nog begrijpen, maar het wordt nu tijd dat er ook andere experts worden geraadpleegd. Eigenlijk is het al te laat. :|
rosanna08 schreef:
08-06-2020 19:01
oh als statement mag het wel....

Volgens mij zijn de demonstraties ook statements, of is het dan weer anders?
Jij verwacht echt dat KLM daar 'n dure boeing voor verhuurt om 'm te laten wonen door een band met publiek?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2020 19:09
Jij verwacht echt dat KLM daar 'n dure boeing voor verhuurt om 'm te laten wonen door een band met publiek?
Boeing is van een prive verzamelaar blijkbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven