Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 23)

29-07-2020 12:35 3000 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 11 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 538.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
29-07-2020 16:47
LCPS is al weken lager dan NICE.
Tijdens de piek was het juist hoger omdat de registraties van NICE achter lopen.
Op de dag met het hoogste aantal zat LCPS ruim 100 hoger dan NICE. 1424 tegenover 1311. Fors verschil dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Nandina* schreef:
29-07-2020 16:10
Ik begrijp niet zo goed die weerstand tegen een vaccin dat sneller door procedures is gegaan, vanwege de gote noodzaak. Dat een vaccin sneller door een procedure is gegaan zegt iets over de grote bureaucratie in het algemeen. Nu de hele wereld 'on hold' staat en er veel mensen overlijden kunnen stappen sneller. Dat is fijn.

Ik zou me laten inenten.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
29-07-2020 16:51
Maar goed, ook als je liever Stichting NICE als uitgangspunt neemt blijft het aantal patiënten op de IC redelijk stabiel. Daar gaat het om.
Ja, mee eens, maar ik wilde dat ook niet in twijfel trekken hoor.
Ik vroeg me alleen af waar dat verschil door kwam.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
29-07-2020 16:52
Op de dag met het hoogste aantal zat LCPS ruim 100 hoger dan NICE. 1424 tegenover 1311. Fors verschil dus.
Dat kan ook te maken hebben met dat LCPS volgens mij ook nog deels inschatting van de verwachting meenamen. Dus obv de informatie die ze binnen kregen maakten ze een inschatting van de daadwerkelijke vraag naar IC plekken op dat moment, juist omdat er vertraging in meldingen is. Nu is dat minder relevant omdat er genoeg plek is maar tijdens de piek liepen ze dus bewust voor op de feiten.

Precies weet ik het ook niet maar ze zeggen zelf ook dat ze anders rekenen: LCPS is meer ‘realtime’ en NICE is meer accuraat.
Ik schrik van het aantal positief geteste mensen 😳

Vandaag in ons buurt winkelcentrum een dikke ruzie. Opgeschoten aso jongeren weigerende opzij te gaan en hielden gangpad van de action bezet. Iemand zei daar blijkbaar wat van en is volledig uit de hand gelopen (ik was er niet bij)
Echt ik kan hier met mijn pet niet bij.
Aso’s die letterlijk schijt hebben aan je. Vooral het wat minder ontwikkelde deel van Nederland zeg maar. En die expres tegen je omhoog lopen of je uitlachen als je met een boog om ze heenloopt.
Of zoals hier gebeurde dat iemand door de rij heen wil en zegt: mag ik er wel even langs waarna iemand zei: dat lukt niet u zult even moeten omlopen en dan meteen een brutale mond opzetten en blaffen dat als die man zo’n bange poeperd is hij zichzelf voortaan maar moet opsluiten. Ik snap wel dat Corona hier vrij baan heeft. Tegelijkertijd zullen deze droeftoeters niet degene zijn die zich zullen laten testen. Ik word hier moedeloos van. Het duurt maar en duurt maar op deze manier.
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 16:59
Ik schrik van het aantal positief geteste mensen 😳

Vandaag in ons buurt winkelcentrum een dikke ruzie. Opgeschoten aso jongeren weigerende opzij te gaan en hielden gangpad van de action bezet. Iemand zei daar blijkbaar wat van en is volledig uit de hand gelopen (ik was er niet bij)
Echt ik kan hier met mijn pet niet bij.
Aso’s die letterlijk schijt hebben aan je. Vooral het wat minder ontwikkelde deel van Nederland zeg maar. En die expres tegen je omhoog lopen of je uitlachen als je met een boog om ze heenloopt.
Of zoals hier gebeurde dat iemand door de rij heen wil en zegt: mag ik er wel even langs waarna iemand zei: dat lukt niet u zult even moeten omlopen en dan meteen een brutale mond opzetten en blaffen dat als die man zo’n bange poeperd is hij zichzelf voortaan maar moet opsluiten. Ik snap wel dat Corona hier vrij baan heeft. Tegelijkertijd zullen deze droeftoeters niet degene zijn die zich zullen laten testen. Ik word hier moedeloos van. Het duurt maar en duurt maar op deze manier.
Als je zo ontzettend angstig bent en zelfs moedeloos (m.i. wenig reden toe) waarom ga je dan naar een winkelcentrum? Laar gewoon je boodschappen bezorgen. Zorg dat je drukke plekken mijdt. Scheelt een hoop ergenis en is zo makkelijk te realiseren. Lees ook alle sensatieberichten niet, houd je aan de regels en geniet gewoon van de zomer. Veel gezonder.
Waarom dat uitlichten van een incident? Dat er aso's zijn is toch niks nieuws? Daar gaat het toch ook helemaal niet om?

Incidenten bepalen niet de ontwikkelingen, maar algemene tendensen wel. Het heeft weinig zin om je druk te maken over een paar opgeschoten jongeren in de action als 's-avonds de cafés vol stromen met hele vrolijke aardige jongeren die elkaar heel gemoedelijk corona geven.
anoniem_393485 wijzigde dit bericht op 29-07-2020 17:12
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 16:59
Ik schrik van het aantal positief geteste mensen 😳

Vandaag in ons buurt winkelcentrum een dikke ruzie. Opgeschoten aso jongeren weigerende opzij te gaan en hielden gangpad van de action bezet. Iemand zei daar blijkbaar wat van en is volledig uit de hand gelopen (ik was er niet bij)
Echt ik kan hier met mijn pet niet bij.
Aso’s die letterlijk schijt hebben aan je. Vooral het wat minder ontwikkelde deel van Nederland zeg maar. En die expres tegen je omhoog lopen of je uitlachen als je met een boog om ze heenloopt.
Of zoals hier gebeurde dat iemand door de rij heen wil en zegt: mag ik er wel even langs waarna iemand zei: dat lukt niet u zult even moeten omlopen en dan meteen een brutale mond opzetten en blaffen dat als die man zo’n bange poeperd is hij zichzelf voortaan maar moet opsluiten. Ik snap wel dat Corona hier vrij baan heeft. Tegelijkertijd zullen deze droeftoeters niet degene zijn die zich zullen laten testen. Ik word hier moedeloos van. Het duurt maar en duurt maar op deze manier.
Het wordt wel een beetje saai nu hoor.

Wat een raar soort volk woont er bij jou.
Ben blij dat ik in de Randstad woon, veel beschaafder publiek.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 16:59
Ik schrik van het aantal positief geteste mensen 😳

Vandaag in ons buurt winkelcentrum een dikke ruzie. Opgeschoten aso jongeren weigerende opzij te gaan en hielden gangpad van de action bezet. Iemand zei daar blijkbaar wat van en is volledig uit de hand gelopen (ik was er niet bij)
Echt ik kan hier met mijn pet niet bij.
Aso’s die letterlijk schijt hebben aan je. Vooral het wat minder ontwikkelde deel van Nederland zeg maar. En die expres tegen je omhoog lopen of je uitlachen als je met een boog om ze heenloopt.
Of zoals hier gebeurde dat iemand door de rij heen wil en zegt: mag ik er wel even langs waarna iemand zei: dat lukt niet u zult even moeten omlopen en dan meteen een brutale mond opzetten en blaffen dat als die man zo’n bange poeperd is hij zichzelf voortaan maar moet opsluiten. Ik snap wel dat Corona hier vrij baan heeft. Tegelijkertijd zullen deze droeftoeters niet degene zijn die zich zullen laten testen. Ik word hier moedeloos van. Het duurt maar en duurt maar op deze manier.
En dan sta jij toe dat je kinderen dat soort situaties gaan vloggen?

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2020 18:55
Reden: op de man
1.89% gewijzigd
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 16:59
Ik schrik van het aantal positief geteste mensen 😳

Vandaag in ons buurt winkelcentrum een dikke ruzie. Opgeschoten aso jongeren weigerende opzij te gaan en hielden gangpad van de action bezet. Iemand zei daar blijkbaar wat van en is volledig uit de hand gelopen (ik was er niet bij)
Echt ik kan hier met mijn pet niet bij.
Aso’s die letterlijk schijt hebben aan je. Vooral het wat minder ontwikkelde deel van Nederland zeg maar. En die expres tegen je omhoog lopen of je uitlachen als je met een boog om ze heenloopt.
Of zoals hier gebeurde dat iemand door de rij heen wil en zegt: mag ik er wel even langs waarna iemand zei: dat lukt niet u zult even moeten omlopen en dan meteen een brutale mond opzetten en blaffen dat als die man zo’n bange poeperd is hij zichzelf voortaan maar moet opsluiten. Ik snap wel dat Corona hier vrij baan heeft. Tegelijkertijd zullen deze droeftoeters niet degene zijn die zich zullen laten testen. Ik word hier moedeloos van. Het duurt maar en duurt maar op deze manier.
Je dochter heeft wel mooie vlog op kunnen nemen? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze er serieus over gevlogd dan? Ik vind echt weinig zo stom als vloggers die erop uit zijn om anderen te kakken te zetten op internet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
29-07-2020 17:07
Als je zo ontzettend angstig bent en zelfs moedeloos (m.i. wenig reden toe) waarom ga je dan naar een winkelcentrum? Laar gewoon je boodschappen bezorgen. Zorg dat je drukke plekken mijdt. Scheelt een hoop ergenis en is zo makkelijk te realiseren. Lees ook alle sensatieberichten niet, houd je aan de regels en geniet gewoon van de zomer. Veel gezonder.
Dus omdat mensen zich aso gedragen moet zij maar thuis blijven? Ik vind dat de asos zelf thuis moeten blijven.
Solomio schreef:
29-07-2020 17:11
Het wordt wel een beetje saai nu hoor.

Wat een raar soort volk woont er bij jou.
Ben blij dat ik in de Randstad woon, veel beschaafder publiek.
Ik zie in de Randstad waar ik woon ook veel normaler gedrag. Fiets nu het hele land door van restaurant naar restaurant en van hotel naar hotel .Zie overal prima aanpassingen en 100% corono-veilig gedrag. Ik hoor, door leeftijd, bij de zgn kwetsbare doelgroep maar heb me sinds maart nergens onveilig gevoeld. Zo moeilijk is het niet om aso’s te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:18
Dus omdat mensen zich aso gedragen moet zij maar thuis blijven? Ik vind dat de asos zelf thuis moeten blijven.
Maar (terecht) klagen op een forum helpt dan niet echt hè?

Als ik hier in de buurt bang ben voor het vuurwerk met Oud en Nieuw, kan ik dan beter binnenblijven of ga ik dan toch naar buiten omdat ik vind dat de aso's geen harde vuurwerkbommen moeten afsteken?
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:18
Dus omdat mensen zich aso gedragen moet zij maar thuis blijven? Ik vind dat de asos zelf thuis moeten blijven.
Nee, maar de 'aso's' zullen zeker niet thuisblijven, dus aan jou de keuze of je je wilt blijven ergeren. Andermans gedrag ga je niet veranderen, alleen dat van jezelf kun je iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:18
Dus omdat mensen zich aso gedragen moet zij maar thuis blijven? Ik vind dat de asos zelf thuis moeten blijven.
Omdat sommige mensen alleen de aso's zien is het voor sommige mensen mss verstandiger om thuis te blijven.

Ik zie ook weleens een aso, maar ik zie vooral mensen die hun best doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 16:59
Ik schrik van het aantal positief geteste mensen 😳


Het zijn er toch niet veel meer dan gisteren?
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:18
Dus omdat mensen zich aso gedragen moet zij maar thuis blijven? Ik vind dat de asos zelf thuis moeten blijven.
Onzin. Dat er asos zijn is een gegeven. Als je niet angstig of overdreven geërgerd wil zijn mijd je ze. Hoe moeilijk kan het zijn?
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
29-07-2020 17:25
Het zijn er toch niet veel meer dan gisteren?
Onderschat het niet hè......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Lacuba schreef:
29-07-2020 17:07
Als je zo ontzettend angstig bent en zelfs moedeloos (m.i. wenig reden toe) waarom ga je dan naar een winkelcentrum? Laar gewoon je boodschappen bezorgen. Zorg dat je drukke plekken mijdt. Scheelt een hoop ergenis en is zo makkelijk te realiseren. Lees ook alle sensatieberichten niet, houd je aan de regels en geniet gewoon van de zomer. Veel gezonder.
Ja nu doe je dus precies wat die mensen zeggen: als je een schijtluis bent blijf jíj maar thuis! Beetje omgekeerde wereld. Ik wil ook een beetje bewegingsruimte en wij werken overdag. Als ik dan het commentaar krijg: live a little en ik kom in een winkel en zie dat mensen zich gewoon massaal níet aan de regels houden dan ligt dat echt niet aan mij. Ik kan in mijn eentje alleen de wereld niet veranderen. Maar ik leef er wel in samen met al die anderen. Ik probeer te schipperen tussen dat virus en nog een beetje leven en dat is verdomde lastig.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:18
Dus omdat mensen zich aso gedragen moet zij maar thuis blijven? Ik vind dat de asos zelf thuis moeten blijven.

Maar dat doen ze dus niet, ook niet als jij of ik dat willen.
Hier stonden laatst (in een niet zo'n fijn gedeelte van een wijk) wat jongeren het fietspad te blokkeren, heel bewust ook, want ik vroeg ze even opzij te gaan, en één van hen antwoordde dat hij dat niet nodig vond.
Ik ben er langsgelopen, het was onaangenaam, maar als ik me op dit soort incidenten focus lijkt de wereld vol van dit soort figuren, en dat is dus in werkelijkheid niet zo.
nounou
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 17:29
Ja nu doe je dus precies wat die mensen zeggen: als je een schijtluis bent blijf jíj maar thuis! Beetje omgekeerde wereld. Ik wil ook een beetje bewegingsruimte en wij werken overdag. Als ik dan het commentaar krijg: live a little en ik kom in een winkel en zie dat mensen zich gewoon massaal níet aan de regels houden dan ligt dat echt niet aan mij. Ik kan in mijn eentje alleen de wereld niet veranderen. Maar ik leef er wel in samen met al die anderen. Ik probeer te schipperen tussen dat virus en nog een beetje leven en dat is verdomde lastig.

De hoeveelheid reacties op jouw post doet jou niet vermoeden dat jij er wat bijzonder mee om gaat? En dat er mogelijk in dat opzicht wel iets aan jou ligt?
Alle reacties Link kopieren
Straks persconferentie:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6561073 ... ona-aanpak
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 17:29
Ja nu doe je dus precies wat die mensen zeggen: als je een schijtluis bent blijf jíj maar thuis! Beetje omgekeerde wereld. Ik wil ook een beetje bewegingsruimte en wij werken overdag. Als ik dan het commentaar krijg: live a little en ik kom in een winkel en zie dat mensen zich gewoon massaal níet aan de regels houden dan ligt dat echt niet aan mij. Ik kan in mijn eentje alleen de wereld niet veranderen. Maar ik leef er wel in samen met al die anderen. Ik probeer te schipperen tussen dat virus en nog een beetje leven en dat is verdomde lastig.
Thuisblijven is nergens voor nodig. Gewoon een beetje kritisch zijn. Kijken waar je wel en niet wil zijn nu. Het virus Is er nu eenmaal. Je kan zelf kiezen hoe je ermee omgaat. Ik geniet van mijn vakantie in Nederland. Niet minder dan andere jaren in andere verre landen. Wij komen op heel veel plaatsen en hoeven ons werkelijk nooit te ergeren. Accepteer dat er aso’s zijn. En wees blij dat de overgrote meerderheid zich gewoon aan de regels houdt en dat het best goed gaat zo.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
29-07-2020 17:36
De hoeveelheid reacties op jouw post doet jou niet vermoeden dat jij er wat bijzonder mee om gaat? En dat er mogelijk in dat opzicht wel iets aan jou ligt?
Nee hoor ik erger me ook aan asos. Ik probeer ze ook te vermijden, maar altijd thuisblijven vind ik ook te ver gaan.
Zij gaat er helemaal niet “bijzonder” mee om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven