Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 23)

29-07-2020 12:35 3000 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 11 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 538.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:50
Nee hoor ik erger me ook aan asos. Ik probeer ze ook te vermijden, maar altijd thuisblijven vind ik ook te ver gaan.
Zij gaat er helemaal niet “bijzonder” mee om.
Zij gaat er zéér bijzonder mee om. Thuisblijven om aso’s te vermijden :facepalm:
Wat een flauwekul!
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:50
Nee hoor ik erger me ook aan asos. Ik probeer ze ook te vermijden, maar altijd thuisblijven vind ik ook te ver gaan.
Zij gaat er helemaal niet “bijzonder” mee om.
Dat doet ze wel. Posting na posting na posting na posting
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
29-07-2020 17:52
Zij gaat er zéér bijzonder mee om. Thuisblijven om aso’s te vermijden :facepalm:
Wat een flauwekul!
Nee, ze wil juist niet thuisblijven maar zonder gedoe naar het winkelcentrum kunnen.
Ik geef haar groot gelijk.
Vivamensje schreef:
29-07-2020 18:01
Nee, ze wil juist niet thuisblijven maar zonder gedoe naar het winkelcentrum kunnen.
Ik geef haar groot gelijk.
Als haar winkelcentrum vol zit met onaangepaste asocialen moet ze daar niet naartoe gaan. Tenzij ze zich heel graag ergert. Zoek een gewoon winkelcentrum op!
Of niet natuurlijk. Je lekker ergeren is zoooo leuk! :O
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
29-07-2020 18:01
Nee, ze wil juist niet thuisblijven maar zonder gedoe naar het winkelcentrum kunnen.
Ik geef haar groot gelijk.
Ja, maar dat gaat dus niet, want er zijn nou eenmaal mensen die zich niet continu aan alle maatregelen houden. Dat weet je dus. Dan heb je de keus, ga ik dat opzoeken en blijven drammen over mensen die zich niet gedragen zoals jij dat wil, of regel ik het anders voor mezelf. Vrij simpel.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel typisch dat waar deze forummer ook komt er altijd ‘gedoe’ is.
Keer op keer verhalen over hoe vreselijk slecht anderen zich gedragen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:50
Nee hoor ik erger me ook aan asos. Ik probeer ze ook te vermijden, maar altijd thuisblijven vind ik ook te ver gaan.
Zij gaat er helemaal niet “bijzonder” mee om.
Ben jij haar persoonlijke HRS?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:50
Nee hoor ik erger me ook aan asos. Ik probeer ze ook te vermijden, maar altijd thuisblijven vind ik ook te ver gaan.
Zij gaat er helemaal niet “bijzonder” mee om.
Dankje. Als je alle topics op deze pijler langs gaat en het internet afspeurt kom je er al gauw achter dat bijna behalve op dit topic de er heel veel mensen hetzelfde over denken als ik. Hier zijn ontzettend veel meelezers maar maar heel weinig posters en dat komt omdat zoals wel vaker heel veel mensen zich helemaal niet durven te laten horen om redenen die zich laten raden. Ik ben daar duidelijk niet een dan. Ik zal mij altijd blijven laten horen.
Ik kwam net deze docu tegen over hoe het was aan boord van de Diamond Princess toen daar corona werd ontdekt en het hele schip in quarantaine moest:
https://www.youtube.com/watch?v=CDjM834YWrs

Heb de docu zelf nog niet gekeken maar ik dacht laat ik wel even de link delen.
Vivamensje schreef:
29-07-2020 17:50
Nee hoor ik erger me ook aan asos. Ik probeer ze ook te vermijden, maar altijd thuisblijven vind ik ook te ver gaan.
Zij gaat er helemaal niet “bijzonder” mee om.

En op basis waarvan dacht jij dat ik zou bedoelen dat je je niet aan aso's mag ergeren? :roll:
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 18:33
Dankje. Als je alle topics op deze pijler langs gaat en het internet afspeurt kom je er al gauw achter dat bijna behalve op dit topic de er heel veel mensen hetzelfde over denken als ik. Hier zijn ontzettend veel meelezers maar maar heel weinig posters en dat komt omdat zoals wel vaker heel veel mensen zich helemaal niet durven te laten horen om redenen die zich laten raden. Ik ben daar duidelijk niet een dan. Ik zal mij altijd blijven laten horen.

Ja want dat was het probleem natuurlijk :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 18:33
Dankje. Als je alle topics op deze pijler langs gaat en het internet afspeurt kom je er al gauw achter dat bijna behalve op dit topic de er heel veel mensen hetzelfde over denken als ik. Hier zijn ontzettend veel meelezers maar maar heel weinig posters en dat komt omdat zoals wel vaker heel veel mensen zich helemaal niet durven te laten horen om redenen die zich laten raden. Ik ben daar duidelijk niet een dan. Ik zal mij altijd blijven laten horen.
Ik kom mensen tegen bij het sporten en dat zijn geen aso's, en ook niet angstig. Gewoon allemaal positief denkend.
In het echte leven ben ik nog niet één angsthaas tegengekomen of ook maar iemand gezien die aso deed danwel anderen ergens op wees uit angst.
Waar is straks de persconferentie te zien?
Solomio schreef:
29-07-2020 17:29
Onderschat het niet hè......
Ik zal de laatste zijn die het onderschat!
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 18:33
Dankje. Als je alle topics op deze pijler langs gaat en het internet afspeurt kom je er al gauw achter dat bijna behalve op dit topic de er heel veel mensen hetzelfde over denken als ik. Hier zijn ontzettend veel meelezers maar maar heel weinig posters en dat komt omdat zoals wel vaker heel veel mensen zich helemaal niet durven te laten horen om redenen die zich laten raden. Ik ben daar duidelijk niet een dan. Ik zal mij altijd blijven laten horen.
Graag gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
29-07-2020 18:31
Ben jij haar persoonlijke HRS?
Wat betekent HRS?
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
29-07-2020 18:50
Waar is straks de persconferentie te zien?
Dat vraag ik me ook af. Er stond op de website van Telegraaf en BNR dat er een persconferentie was, maar verder zie ik het nergens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
29-07-2020 18:50
Waar is straks de persconferentie te zien?
Was ie niet om 6 uur?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
O, op de site van de NOS staat nu een link, het is om 19.00.

https://nos.nl/livestream/2342224-kijk- ... binet.html
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Solomio schreef:
29-07-2020 18:55
Was ie niet om 6 uur?
Dat is naar zeven uur verplaatst
Ik zit nu even npo politiek te kijken
Vivamensje schreef:
29-07-2020 18:54
Graag gedaan.

Geen dank
Ah, hier zijn jullie.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
29-07-2020 18:06
Het is ook wel typisch dat waar deze forummer ook komt er altijd ‘gedoe’ is.
Keer op keer verhalen over hoe vreselijk slecht anderen zich gedragen.
Ik woon op Rotterdam-Zuid, in een als slecht bekendstaande wijk.
Ik merk weinig van aso's.
In winkels en OV gedraagt men zich keurig.
In winkelcentra houden enkelen zich niet de looprichting, maar daar maak ik me niet druk om.
Ik denk dat de bewuste forummer te veel op anderen let. Kwestie van een half leeg glas vs een half vol glas. Laat het los, ontspan je en let er op wat er wèl goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven