Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 23)

29-07-2020 12:35 3000 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 11 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 538.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22
Solomio schreef:
29-07-2020 18:31
Ben jij haar persoonlijke HRS?
😂 er is echt letterlijk 1 iemand die niet met jullie meemekkert en dan is het ineens mijn persoonlijk hrs 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn het nog niet eens (ofzo :biggrin: ) Persconferentie om 19:45.
nounou
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 19:08
😂 er is echt letterlijk 1 iemand die niet met jullie meemekkert en dan is het ineens mijn persoonlijk hrs 🤣

Er is ook letterlijk maar 1 iemand naar wie je luistert omdat die met je mee mekkert. :idee:
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 19:08

Moet dat nou elke dag, dat gedoe?
Op deze manier had je natuurlijk niet een nieuwe nick hoeven nemen.
nounou
-Shifty- schreef:
29-07-2020 19:09
Er is ook letterlijk maar 1 iemand naar wie je luistert omdat die met je mee mekkert. :idee:
Hahahaha neuh 😇
Ik denk dat ik niet groots en meeslepend genoeg leef om er last van te hebben.

Of ik vraag gewoon vriendelijk genoeg of mensen even uit mijn aura willen gaan.
Niemand die weet waar ik kan kijken?
En on topic. Om bij de ggd als nauw contact in aanmerking te komen moet je langer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter contact hebben gehad.
Iedereen hysterisch uit je zone meppen is dus echt niet nodig.
*2020* schreef:
29-07-2020 19:12
NOS heeft meestal een livestream.
*2020* schreef:

Susan had een link geplaatst: https://nos.nl/livestream/2342224-kijk- ... binet.html
nounou
Er gebeurt nog weinig. Zal zo hopelijk wel beginnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Merys schreef:
29-07-2020 19:11
Ik denk dat ik niet groots en meeslepend genoeg leef om er last van te hebben.

Of ik vraag gewoon vriendelijk genoeg of mensen even uit mijn aura willen gaan.

Dat doe ik ook af en toe, als het nodig is, maar er bestaan echt vervelende mensen en etters.
Je hoeft je alleen niet in hun bestaan vast te bijten (denk ik dan).
nounou
Susan schreef:
29-07-2020 19:18
Er gebeurt nog weinig. Zal zo hopelijk wel beginnen.
19:45 pas toch?
AnAppleADay schreef:
29-07-2020 19:36
19:45 pas toch?
Nee, het is nu bezig, maar er wordt weinig nieuws verteld. Vooralsnog verandert er niks, misschien gaan sommige veiligheidsregio's maatregelen nemen, bijvoorbeeld mondkapjes op bepaalde plekken, maar er is nog niks concreet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dank voor de info.
Zazamaenade schreef:
29-07-2020 19:10
Moet dat nou elke dag, dat gedoe?
Op deze manier had je natuurlijk niet een nieuwe nick hoeven nemen.
mensen die last van haar hebben kunnen haar gewoon onder negeer zetten ipv pagina’s vol met gekat en trollhunten
Gedragsbeinvloeding vind ik een hele goede! Ik ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen. Het wordt steeds drukker en de besmettingen nemen toe. Locaal gaan ze kijken of er een mondkapjesverplichting kan komen experimenteel. We gaan het zien.
smulrol schreef:
29-07-2020 19:41
mensen die last van haar hebben kunnen haar gewoon onder negeer zetten ipv pagina’s vol met gekat en trollhunten
Ik stel voor dat de betreffende user stopt met gekat.
Zeepje-uit-de-zee schreef:
29-07-2020 19:46
Ik stel voor dat de betreffende user stopt met gekat.
Het gaat echt twee kanten op. Het is hier toch geen kleuterschool?
smulrol schreef:
29-07-2020 19:50
En jij bent niet onze moeder. Nu weer terug on topic.
smulrol schreef:
29-07-2020 19:50
Tja, haar eindeloze agressieve posts dragen ook niet echt bij aan de sfeer.
Waarom zou ik die moeten negeren, terwijl ik het echt belangrijk vind dat mensen dat soort berichten in perspectief kunnen plaatsen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Yggdrasil schreef:
29-07-2020 18:33
Dankje. Als je alle topics op deze pijler langs gaat en het internet afspeurt kom je er al gauw achter dat bijna behalve op dit topic de er heel veel mensen hetzelfde over denken als ik. Hier zijn ontzettend veel meelezers maar maar heel weinig posters en dat komt omdat zoals wel vaker heel veel mensen zich helemaal niet durven te laten horen om redenen die zich laten raden. Ik ben daar duidelijk niet een dan. Ik zal mij altijd blijven laten horen.
Welnee!
Zo boeiend was die persconferentie ook niet.
Merys schreef:
En on topic. Om bij de ggd als nauw contact in aanmerking te komen moet je langer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter contact hebben gehad.
Iedereen hysterisch uit je zone meppen is dus echt niet nodig.
Jamaar, jamaar kunnen we ons dan niet eens flink ergeren? Veel te logisch en conform de feiten dit!
Ongelofelijk hoe snel de ziekenhuisopnames in Belgie gaan. Benieuwd wanneer wij deze aantallen gaan zien.

Uit de Morgen..

Crisiscentrum: ‘Ook ziekenhuisopnames nu zorgwekkend’

Ook de curves van de ziekenhuisopnames beginnen te bewegen waarschuwt het Crisiscentrum. ‘De situatie is zorgwekkend’, zegt Boudewijn Catry op de persconferentie. Gisteren werden 35 landgenoten opgenomen met Covid-19, een verdubbeling ten opzichte van vorige week.

Volgens het Crisiscentrum zou niets doen zou ervoor zorgen dat de situatie op korte termijn uit de hand loopt. "Het beperken van onze sociale contacten is op dit moment de meest efficiënte manier om de opflakkering van dit virus de kop in te drukken. Die contacten speelden immers een belangrijke rol in de vermenigvuldiging van het aantal besmettingen de voorbije weken", klinkt het. 

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven