Coronavirus COVID-19 (deel 23)

woensdag 29 juli 2020 om 12:35
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.
Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 11 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 538.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid
Checklist bij vermoeden COVID-19

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22
Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 11 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 538.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid
Checklist bij vermoeden COVID-19

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22

woensdag 29 juli 2020 om 19:10

woensdag 29 juli 2020 om 19:16
woensdag 29 juli 2020 om 19:19
Dat doe ik ook af en toe, als het nodig is, maar er bestaan echt vervelende mensen en etters.
Je hoeft je alleen niet in hun bestaan vast te bijten (denk ik dan).
nounou
woensdag 29 juli 2020 om 19:37
Nee, het is nu bezig, maar er wordt weinig nieuws verteld. Vooralsnog verandert er niks, misschien gaan sommige veiligheidsregio's maatregelen nemen, bijvoorbeeld mondkapjes op bepaalde plekken, maar er is nog niks concreet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 29 juli 2020 om 19:41
mensen die last van haar hebben kunnen haar gewoon onder negeer zetten ipv pagina’s vol met gekat en trollhuntenZazamaenade schreef: ↑29-07-2020 19:10Moet dat nou elke dag, dat gedoe?
Op deze manier had je natuurlijk niet een nieuwe nick hoeven nemen.

woensdag 29 juli 2020 om 19:50
Het gaat echt twee kanten op. Het is hier toch geen kleuterschool?

woensdag 29 juli 2020 om 19:53
Tja, haar eindeloze agressieve posts dragen ook niet echt bij aan de sfeer.
Waarom zou ik die moeten negeren, terwijl ik het echt belangrijk vind dat mensen dat soort berichten in perspectief kunnen plaatsen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 29 juli 2020 om 19:56
Welnee!Yggdrasil schreef: ↑29-07-2020 18:33Dankje. Als je alle topics op deze pijler langs gaat en het internet afspeurt kom je er al gauw achter dat bijna behalve op dit topic de er heel veel mensen hetzelfde over denken als ik. Hier zijn ontzettend veel meelezers maar maar heel weinig posters en dat komt omdat zoals wel vaker heel veel mensen zich helemaal niet durven te laten horen om redenen die zich laten raden. Ik ben daar duidelijk niet een dan. Ik zal mij altijd blijven laten horen.

woensdag 29 juli 2020 om 19:58
Jamaar, jamaar kunnen we ons dan niet eens flink ergeren? Veel te logisch en conform de feiten dit!

woensdag 29 juli 2020 om 19:58
Ongelofelijk hoe snel de ziekenhuisopnames in Belgie gaan. Benieuwd wanneer wij deze aantallen gaan zien.
Uit de Morgen..
Crisiscentrum: ‘Ook ziekenhuisopnames nu zorgwekkend’
Ook de curves van de ziekenhuisopnames beginnen te bewegen waarschuwt het Crisiscentrum. ‘De situatie is zorgwekkend’, zegt Boudewijn Catry op de persconferentie. Gisteren werden 35 landgenoten opgenomen met Covid-19, een verdubbeling ten opzichte van vorige week.
Volgens het Crisiscentrum zou niets doen zou ervoor zorgen dat de situatie op korte termijn uit de hand loopt. "Het beperken van onze sociale contacten is op dit moment de meest efficiënte manier om de opflakkering van dit virus de kop in te drukken. Die contacten speelden immers een belangrijke rol in de vermenigvuldiging van het aantal besmettingen de voorbije weken", klinkt het.
Uit de Morgen..
Crisiscentrum: ‘Ook ziekenhuisopnames nu zorgwekkend’
Ook de curves van de ziekenhuisopnames beginnen te bewegen waarschuwt het Crisiscentrum. ‘De situatie is zorgwekkend’, zegt Boudewijn Catry op de persconferentie. Gisteren werden 35 landgenoten opgenomen met Covid-19, een verdubbeling ten opzichte van vorige week.
Volgens het Crisiscentrum zou niets doen zou ervoor zorgen dat de situatie op korte termijn uit de hand loopt. "Het beperken van onze sociale contacten is op dit moment de meest efficiënte manier om de opflakkering van dit virus de kop in te drukken. Die contacten speelden immers een belangrijke rol in de vermenigvuldiging van het aantal besmettingen de voorbije weken", klinkt het.