Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 6)

11-03-2020 22:45 3009 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 3000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 503 mensen positief getest en 5 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist voor als je vermoedt dat je besmet bent met COVID-19
Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5
Alle reacties Link kopieren
Lees net op twitter dat Tom Hanks en zijn vrouw besmet zijn geraakt tijdens het filmen in Australië. Zij heeft net kanker achter de rug en hij is diabetespatiënt, dus beiden risicogroep.

Ik vind het van de VS dan weer zo raar dat Europese landen die onder het Schengenverdrag vallen een inreisverbod hebben maar het verenigd koninkrijk mag nog wel binnen.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
12-03-2020 04:32
Lees net op twitter dat Tom Hanks en zijn vrouw besmet zijn geraakt tijdens het filmen in Australië. Zij heeft net kanker achter de rug en hij is diabetespatiënt, dus beiden risicogroep.

Ik vind het van de VS dan weer zo raar dat Europese landen die onder het Schengenverdrag vallen een inreisverbod hebben maar het verenigd koninkrijk mag nog wel binnen.
Ik vond dat ook nogal opvallend maar ik denk na er nog eens over nagedacht te hebben dat het is vanwege Schengen; niet te controleren waar iemand vandaan komt?
Hello, can you hear me?
vanaf zondag mogen mensen die via Nederland het land (korea) in komen niet zomaar het land in. Mogelijk eerst quarantaine. (geldt voor meerdere europese landen hier, omdat er van de 114 nwe gevallen enkele zijn die meegebracht zijn vanuit europa.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Geen reizen maar naar USA vanuit Europa voor 30 dagen vanaf vrijdagm
😩😱😰 it scares me
Alle reacties Link kopieren
Ik begin steeds bozer te worden. De cijfers liegen er verdorie toch niet om.

Waar blijft onze regering met maatregelen? Of zijn ze eerst aan het hamsteren ;-)

Dat "we zijn zo lekker nuchter" principe gaat ons heel lelijk opbreken.
Alle reacties Link kopieren
tryagain2020 schreef:
12-03-2020 02:36
Trump verbied alle reizen tussen Amerika en Europa voor 30 dagen.
http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20200312000182
Ik las het ja.. :|
.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
12-03-2020 06:24
Ik begin steeds bozer te worden. De cijfers liegen er verdorie toch niet om.

Waar blijft onze regering met maatregelen? Of zijn ze eerst aan het hamsteren ;-)

Dat "we zijn zo lekker nuchter" principe gaat ons heel lelijk opbreken.

Ik ook. Maatregelen zijn veel te vrijblijvend.
Alle reacties Link kopieren
Jonesboro schreef:
12-03-2020 06:15
Geen reizen maar naar USA vanuit Europa voor 30 dagen vanaf vrijdagm
😩😱😰 it scares me
Ik zou 1 april naar Amerika vliegen.... Hoop dat m’n annuleringsverzekering dit dekt anders ben ik €1000 vlucht kwijt :(
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
12-03-2020 06:41
Ik zou 1 april naar Amerika vliegen.... Hoop dat m’n annuleringsverzekering dit dekt anders ben ik €1000 vlucht kwijt :(
Ligt eraan wanneer je geboekt hebt, waarschijnlijk.

Grote kans dat vlucht sowieso gecanceled wordt en dan krijg je een refund.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vind ik het voor het eerst echt naar en best eng dat ik op een school werk...
Alle reacties Link kopieren
Dochter is nog steeds flink ziek, werd vanmorgen wakker met 39.2.

Om 8u meteen naar de huisarts bellen.
Gisteravond zei de hap dat we vandaag langs moeten gaan bij eigen huisarts.

Wanneer zouden ze nu nog wel gaan testen? Zouden ze kinderen eerder testen dan volwassen?
TsumTsum schreef:
11-03-2020 23:11
Lockdown betekent niet dat de supermarkten dicht gaan. Je komt alleen een bepaald gebied niet meer in of uit zonder goede reden. In Wuhan kon men gewoon nog naar de supermarkt maar mensen mochten alleen binnen bepaalde tijden naar buiten. Het OV lag stil en auto rijden mocht niet zonder toestemming.
Hoe moet je boodschappen doen zonder auto? Wat een drama lijkt mij dat.

Ik lees dat iedereen steeds het aantal besmettingen neerzet, maar dit is toch totaal niet realistisch. Dat zijn alleen de geteste mensen. Hoe kunnen we nou zeggen hoever het virus is verspreid en hoeveel er besmet zijn? Zoveel mensen met klachten die niet getest worden. Of mensen die alleen de lichtere symptomen vertonen. Enige is dat in italie en wuhang veel mensen in het ziekenhuis ook door het virus liggen en dat wij dat hier nog niet hebben. Misschien hebben Nederlanders een betere weerstand? Of beter klimaat? Het lijkt mij door de beperkte maatregelen dat het virus al door heel Nederland flink verspreid moet zijn.
Ik weet niet of het al eerder geplaatst is, maar de oversterfte tijdens een normale griepgolf kan zomaar richting de 10.000 gaan.

In het seizoen 2017/2018 stierven er 9400 extra mensen aan de normale griep. Daar hoorde je toen niemand over.

Het kan dus hard gaan, maar dat is normaal. Ik gun natuurlijk iedereen het beste, dat sowieso.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... -influenza
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2020 23:35
Ik zou juist denken dat als iedereen, dus ieder individu, één maandinkomen zou inleveren zodat de hele wereld één maand on hold kon gaan behalve zorg, hulpdiensten en levensmiddelen (die uiteraard wel doorbetaald worden) of het daarmee opgelost kan worden. Je hebt toch allemaal wel 'n maandbuffer? Bovendien boeken we geen dure vakanties meer en kopen ook even niks. Van een maand op brood en pindakaas gaan we niet dood.
Jij kunt je echt niet in anderen verplaatsen.
Ga jij ook betalen voor de mensen met enkel een AOW, bijstand of laag inkomen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag: ik heb a.s woensdag een afspraak in het ziekenhuis.
Het is geen spoed of hoogst noodzakelijk.. gewoon een controle bij de dermatoloog.
Ik wil het afzeggen. Ik weet dat je het overal kunt oplopen, maar je hoeft het ook niet op te zoeken vind ik.
Zouden jullie afzeggen?
In mijn omgeving zijn de meningen vedeeld. De een zegt het overdreven te vinden en een ander juist weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op 9 mei naar Jordanië vliegen...
Dat gaat misschien ook niet door. Mijn zoontje en dochter blijven hier, bij oma, maar mijn zoontje heeft Diabetes en ik kan niet het risico lopen dat ik daar vast kom te zitten. Ik moet echt terug na een week.
beetjegek schreef:
12-03-2020 07:16
Ik zou op 9 mei naar Jordanië vliegen...
Dat gaat misschien ook niet door. Mijn zoontje en dochter blijven hier, bij oma, maar mijn zoontje heeft Diabetes en ik kan niet het risico lopen dat ik daar vast kom te zitten. Ik moet echt terug na een week.
Dat is pas over 1,5 maand. Dat kan je dan pas overzien. Tenzij je wilt annuleren, dan zou ik dat doen. Anders maak je je doodongerust tijdens je vakantie over je kinderen en moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
12-03-2020 07:22
Dat is pas over 1,5 maand. Dat kan je dan pas overzien. Tenzij je wilt annuleren, dan zou ik dat doen. Anders maak je je doodongerust tijdens je vakantie over je kinderen en moeder.
We gaan met de schoonouders, die hebben ook de vakantie betaald, dus het ligt er ook aan of zij willen annuleren.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
beetjegek wijzigde dit bericht op 12-03-2020 07:25
Reden: Dubbel
97.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
12-03-2020 07:12
Vraag: ik heb a.s woensdag een afspraak in het ziekenhuis.
Het is geen spoed of hoogst noodzakelijk.. gewoon een controle bij de dermatoloog.
Ik wil het afzeggen. Ik weet dat je het overal kunt oplopen, maar je hoeft het ook niet op te zoeken vind ik.
Zouden jullie afzeggen?
In mijn omgeving zijn de meningen vedeeld. De een zegt het overdreven te vinden en een ander juist weer niet.
Ik zou het afzeggen als het toch niet belangrijk is. Beter safe dan sorry, artsen zijn zo ongeveer de eersten die besmet raken en een dermatoloog zit letterlijk dicht op je huid.
.
Alle reacties Link kopieren
Hier de uni's van de kinderen dicht, co-schappen gaan niet door, scholen spannen er nog om maar gaan een dezer dagen ook dicht. Middelste zit midden in examens en mondelingen. Mijn man blijft gewoon het land doorreizen. Die laat zich de pis niet lauw maken. Ik heb al dagen een soort koude oorlog met hem.
Dit kut virus begint me de strot uit te hangen om heel veel redenen. Ik ben gewoon boos merk ik. Er zit woede in mijn systeem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag ook een afspraak in het ziekenhuis. Ik ga wel even bellen of die uitslag niet gewoon mondeling kan. En anders: jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
12-03-2020 06:56
Hoe moet je boodschappen doen zonder auto? Wat een drama lijkt mij dat.
Los van de Coronastress moest ik hier toch wel heel erg om lachen.

Dan ben je wel heel erg verwend hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
12-03-2020 07:12
Vraag: ik heb a.s woensdag een afspraak in het ziekenhuis.
Het is geen spoed of hoogst noodzakelijk.. gewoon een controle bij de dermatoloog.
Ik wil het afzeggen. Ik weet dat je het overal kunt oplopen, maar je hoeft het ook niet op te zoeken vind ik.
Zouden jullie afzeggen?
In mijn omgeving zijn de meningen vedeeld. De een zegt het overdreven te vinden en een ander juist weer niet.
Ik zou gaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven