Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 6)

11-03-2020 22:45 3009 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden in China in quarantaine, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen, veel zieken en helaas zijn er ook al meer dan 3000 doden. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 503 mensen positief getest en 5 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

COVID-19 dashboard waarop de uitbraak in kaart wordt gebracht
Worldometers statistieken COVID-19
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist voor als je vermoedt dat je besmet bent met COVID-19
Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5
-Bladora- schreef:
11-03-2020 23:24
Oefff ik heb me vandaag moeten laten testen. Koorts van 38,7 en hoesten. Ik werk in een omgeving met veel internationale gasten. Dus sowieso ga niet meer werken. Maar het is wel kut.
Heftig! Hopelijk valt het mee!
-Bladora- schreef:
11-03-2020 23:24
Oefff ik heb me vandaag moeten laten testen. Koorts van 38,7 en hoesten. Ik werk in een omgeving met veel internationale gasten. Dus sowieso ga niet meer werken. Maar het is wel kut.
Hier testen ze je dan echt niet. Ga maar gewoon thuis zitten is de reactie.
Maar sterkte! Ik hoop dat het meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
WittereigerWittereiger, tuurlijk zit je dat niet lekker. Ik vind het ook nogal vreemd dat ze het door laten gaan. Onderwijs, oké, maar onnodige bijeenkomsten zouden afgezegd moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
11-03-2020 23:25
Ik denk dat zoiets op deze schaal sinds de 2e wereldoorlog niet is voorgekomen.
Ik heb contact met een aantal Italiaanse vrienden en hun werk ligt vanaf deze week voor minimaal 3 weken stil. Het is de vraag of ze krijgen doorbetaald.
Bizar eigenlijk, Geen idee wat het ook allemaal voor gevolgen gaat hebben voor de mensen of de economie.
Wel heel boeiend om te volgen, tenminste zolang jezelf niet ziek bent natuurlijk.

Heel veel mensen zullen er ook niet in staat zijn om een loon-gat van 3 weken op te vangen.Dus al heb je geen zorgen over gezondheid dan heb je wel zorgen over de financiën.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
*Morrigan* schreef:
11-03-2020 23:27
Hier testen ze je dan echt niet. Ga maar gewoon thuis zitten is de reactie.
Maar sterkte! Ik hoop dat het meevalt.
Mijn huisarts was heel voortvarend! Je hebt die klachten en je werkt in zo’n bedrijf? Dan testen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Tvp! Hier op “mijn” eiland (Caribisch gebied) nog steeds geen besmettingen maar dat zit er aan te komen. Elke dag minimaal 1 cruiseboot en dagelijkse vluchten vanuit NL en Amerika.

Grootste probleem zit m hier in de bevoorrading van het eiland, als die om wat voor reden dan ook stil komt te liggen hebben we een groot probleem. Bij een ander eiland is het bevoorradingsschip terug gestuurd ivm mogelijke besmetting. Ook openbare diensten (politie, brandweer, zorg etc); als daar mensen uitvallen hebben we geen backup.
AllyMcBeal schreef:
11-03-2020 23:32
Bizar eigenlijk, Geen idee wat het ook allemaal voor gevolgen gaat hebben voor de mensen of de economie.
Wel heel boeiend om te volgen, tenminste zolang jezelf niet ziek bent natuurlijk.

Heel veel mensen zullen er ook niet in staat zijn om een loon-gat van 3 weken op te vangen.Dus al heb je geen zorgen over gezondheid dan heb je wel zorgen over de financiën.
Ik zou juist denken dat als iedereen, dus ieder individu, één maandinkomen zou inleveren zodat de hele wereld één maand on hold kon gaan behalve zorg, hulpdiensten en levensmiddelen (die uiteraard wel doorbetaald worden) of het daarmee opgelost kan worden. Je hebt toch allemaal wel 'n maandbuffer? Bovendien boeken we geen dure vakanties meer en kopen ook even niks. Van een maand op brood en pindakaas gaan we niet dood.
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje schreef:
11-03-2020 23:11
Hoe doen jullie werkgevers dan eigenlijk? Ik heb het idee dat mijn werkgever (multinational in de Randstad) behoorlijk strikte maatregelen oplegt aan het personeel. Zo goed al iedereen die thuis kan werken moet dat inmiddels doen. Ik zit vanaf morgen ook thuis voor onbepaalde tijd.

Als ik dat in mijn ongeving zich reageren heel veel mensen verbaasd en is iedereen nog gewoon op kantoor aan het werk. Terwijl als je het nieuws volgt het lijkt alsof er veel meer bedrijven dezelfde lijn aanhouden als mijn werkgever.
Mijn werkgever is ook vrij strikt. Alle medewerkers uit Brabant moeten thuis werken (wij zitten niet in Brabant, stuk noordelijker), als je ook maar iets van hoest, snot of verhoging hebt, thuis werken of ziek melden. Overal staan dozen met tissues en flesjes desinfecterende gel.
Ze nemen het wel serieus iig.
...
Alle reacties Link kopieren
ben blij dat ik nu niet de bus, tram of trein moet nemen,...jakkes...! vind het sowieso al vies!
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
11-03-2020 23:32
Mijn huisarts was heel voortvarend! Je hebt die klachten en je werkt in zo’n bedrijf? Dan testen.
Beterschap en hopelijk valt het mee. Goed van je huisarts !
Blijf in jezelf geloven !
redbulletje schreef:
11-03-2020 23:35
Ik zou juist denken dat als iedereen, dus ieder individu, één maandinkomen zou inleveren zodat de hele wereld één maand on hold kon gaan behalve zorg, hulpdiensten en levensmiddelen (die uiteraard wel doorbetaald worden) of het daarmee opgelost kan worden. Je hebt toch allemaal wel 'n maandbuffer? Bovendien boeken we geen dure vakanties meer en kopen ook even niks. Van een maand op brood en pindakaas gaan we niet dood.
Dat is denken vanuit privilege hoor, dat heeft echt niet iedereen.
-Bladora- schreef:
11-03-2020 23:32
Mijn huisarts was heel voortvarend! Je hebt die klachten en je werkt in zo’n bedrijf? Dan testen.
Fijne huisarts!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2020 23:35
Ik zou juist denken dat als iedereen, dus ieder individu, één maandinkomen zou inleveren zodat de hele wereld één maand on hold kon gaan behalve zorg, hulpdiensten en levensmiddelen (die uiteraard wel doorbetaald worden) of het daarmee opgelost kan worden. Je hebt toch allemaal wel 'n maandbuffer? Bovendien boeken we geen dure vakanties meer en kopen ook even niks. Van een maand op brood en pindakaas gaan we niet dood.
Ik denk dat heel veel mensen die nu op het minimum leven echt niet is staat zijn om een maand zonder salaris te kunnen hoor.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2020 23:35
Ik zou juist denken dat als iedereen, dus ieder individu, één maandinkomen zou inleveren zodat de hele wereld één maand on hold kon gaan behalve zorg, hulpdiensten en levensmiddelen (die uiteraard wel doorbetaald worden) of het daarmee opgelost kan worden. Je hebt toch allemaal wel 'n maandbuffer? Bovendien boeken we geen dure vakanties meer en kopen ook even niks. Van een maand op brood en pindakaas gaan we niet dood.
Er is een corona noodfonds, 25 miljard, gaat grotendeels naar Italie.
wij slapen nooit.
Preggie90 schreef:
11-03-2020 23:29
WittereigerWittereiger, tuurlijk zit je dat niet lekker. Ik vind het ook nogal vreemd dat ze het door laten gaan. Onderwijs, oké, maar onnodige bijeenkomsten zouden afgezegd moeten worden.
Dat vind ik ook. Veel mensen lijken ook niet te beseffen dat we met z'n allen ons best moeten doen om dit virus zo veel mogelijk af te remmen. Als het zo doorgaat krijgen we dezelfde taferelen als in Italië, waar de zorg het niet meer aankan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat mijn werkgever gaat doen (zuid-holland), Rijksoverheid, mijn baan is niet thuis uit te voeren eigenlijk..
Juventusspeler Daniele Rugani heeft corona. Nou De Ligt, jij dus waarschijnlijk ook.
Dat hele EK gaat niet door dit jaar. Wat een bizar jaar is dit nu al.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-03-2020 23:35
Ik zou juist denken dat als iedereen, dus ieder individu, één maandinkomen zou inleveren zodat de hele wereld één maand on hold kon gaan behalve zorg, hulpdiensten en levensmiddelen (die uiteraard wel doorbetaald worden) of het daarmee opgelost kan worden. Je hebt toch allemaal wel 'n maandbuffer? Bovendien boeken we geen dure vakanties meer en kopen ook even niks. Van een maand op brood en pindakaas gaan we niet dood.
Nee dat heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
AllyMcBeal schreef:
11-03-2020 23:38
Ik denk dat heel veel mensen die nu op het minimum leven echt niet is staat zijn om een maand zonder salaris te kunnen hoor.
Ik leef niet op het minimum maar heb, helaas, ook geen maandbuffer.
Ik probeer het wel hoor, sparen, maar oei oei oei ;-D
...
AllyMcBeal schreef:
11-03-2020 23:32
Bizar eigenlijk, Geen idee wat het ook allemaal voor gevolgen gaat hebben voor de mensen of de economie.
Wel heel boeiend om te volgen, tenminste zolang jezelf niet ziek bent natuurlijk.

Heel veel mensen zullen er ook niet in staat zijn om een loon-gat van 3 weken op te vangen.Dus al heb je geen zorgen over gezondheid dan heb je wel zorgen over de financiën.
Was het niet zo dat Italianen nu even geen huur hoeven te betalen om ze tegemoet te komen? Dan heb je uiteraard nog steeds kosten maar wellicht ben je dan je grootste kostenpost even kwijt. Geen idee of je dat later alsnog in moet halen.
Zwartvlekje schreef:
11-03-2020 23:11


Als ik dat in mijn ongeving zich reageren heel veel mensen verbaasd en is iedereen nog gewoon op kantoor aan het werk. Terwijl als je het nieuws volgt het lijkt alsof er veel meer bedrijven dezelfde lijn aanhouden als mijn werkgever.
Klein bedrijf waar thuiswerk zo'n beetje onmogelijk is.
(Lees: Ik raak niet eens aan mijn mails van thuis uit.)
Hier loopt alles gewoon nog door op kantoor.

En ik reis nog altijd per bus-trein-metro naar mijn werk.


De overheid zal onze voordeur toch écht hoogstpersoonlijk moeten komen dichtdraaien vooraleer de boel bij ons ooit sluit.
Blankepit schreef:
11-03-2020 23:41
Juventusspeler Daniele Rugani heeft corona. Nou De Ligt, jij dus waarschijnlijk ook.
Dat hele EK gaat niet door dit jaar. Wat een bizar jaar is dit nu al.
Op 31 december zei ik nog: Hopelijk wordt 2020 eindelijk eens een top jaar voor me want de afgelopen jaren was het niet veel. Nou ik denk dat dit jaar nog erger gaat worden dan sommige afgelopen jaren.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
11-03-2020 23:44
Was het niet zo dat Italianen nu even geen huur hoeven te betalen om ze tegemoet te komen? Dan heb je uiteraard nog steeds kosten maar wellicht ben je dan je grootste kostenpost even kwijt. Geen idee of je dat later alsnog in moet halen.
Geen hypotheek, bij een inkomen tot 30.000 euro.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
zeg, we leven niet in een oorlogszone he en dat heeft europa ook overleefd dus zal een viruske overleven ook nog wel lukken zeker???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven