Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Daar gaan we weer...in quarantaine

21-01-2022 23:39 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel zegt: daar gaan we weer!

Twee weken geleden was mijn man positief. Onze kinderen en ik zijn steeds negatief gebleven: we hebben op dag 1 en dag 5 getest. Ik op dag 9 nogmaals voor de zekerheid ivm opleidingsdag de dag erna.

Afgelopen maandagochtend en woensdagavond had onze oudste nog een negatieve zelftest.
Vanavond had ze een kriebel in haar keel en dus wilde ze testen: positief!
Op zich niet zo gek met al meerdere positieve klasgenoten, maar echt zo balen.


Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ze zich niet te ziek gaat voelen, maar ik weet nu al dat ik vannacht weinig slaap zal krijgen ivm piekeren: hoe gaan we dit in hemelsnaam weer oplossen?!?!

Mijn man hoeft niet in quarantaine ivm doorgemaakte Covid, ik hoef niet in quarantaine ivm werk in de zorg en een booster.
Dus er wordt verwacht dat wij komen werken, maar onze kinderen moeten thuisblijven en we laten natuurlijk geen anderen op onze kinderen passen.

Op mijn werk betekent het dat mijn enige collega mijn dagen over moet nemen of dat ik meer dan 20 patiënten af moet bellen.
Op mijn mans zijn werk verwachten ze hem ook.

Help! Wij zijn echt niet de enige die in deze situatie zitten, maar hoe lossen jullie dit op?
Alle reacties Link kopieren
Nope! Sterkte.. adem in en uit.. veel mensen hebben begrip en zitten in dezelfde situatie… booster helpt niet tegen besmetting.. ( is om uitval te verminderen) dus misschien toch je patiënten af bellen. Zou mijn voorkeuren hebben als cliënt/ klant.
Alle reacties Link kopieren
Kan je man echt niet thuiswerken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als patiënt ook liever hebben dat ik afgebeld zou worden in deze, ik zou er alle begrip voor hebben en het juist niet fijn vinden als ik achteraf gebeld wordt met de melding dat jij toch besmet blijkt te zijn.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
21-01-2022 23:57
Kan je man echt niet thuiswerken?
Nee, helaas echt niet. Om het algemeen te houden: hij werkt met zijn handen en dat werk is niet mee naar huis te nemen.
Hij heeft afgelopen week nog halve dagen gewerkt ivm vermoeidheid en toevallig vanmiddag afgesproken met zijn baas om vanaf maandag weer te proberen om hele dagen te werken.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
22-01-2022 00:00
Ik zou als patiënt ook liever hebben dat ik afgebeld zou worden in deze, ik zou er alle begrip voor hebben en het juist niet fijn vinden als ik achteraf gebeld wordt met de melding dat jij toch besmet blijkt te zijn.
Ik ben het met jou eens, maar helaas mijn leidinggevende niet. Mijn patiënten staan al maanden op de wachtlijst en als ik een juist mondkapje gebruik en mijn handen desinfecteer (ik kan ivm mijn werk geen 1,5 meter afstand houden), vindt zij dat ik voldoende beschermd ben én mijn patiënten geen risico lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
22-01-2022 00:00
Ik zou als patiënt ook liever hebben dat ik afgebeld zou worden in deze, ik zou er alle begrip voor hebben en het juist niet fijn vinden als ik achteraf gebeld wordt met de melding dat jij toch besmet blijkt te zijn.
Ik zou daar als patiënt flink van balen. Ik snap dat het even niet anders is, maar ik vind wel dat werk in de zorg door/voor zou moeten gaan. Dat zie ik in mijn omgeving ook. De partner van mensen in zorg en onderwijs is altijd de pineut als er kinderen ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je jezelf al getest? Want als je het zelf ook hebt, moet je wel in quarantaine. Ook met je booster.
Alle reacties Link kopieren
Om en om, dus maandag jij werken, dinsdag man.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan werken. Het is omikron, je wordt er amper ziek van en iedereen heeft de kans gehad zich te laten boosteren.
Mijn kinderen zitten voor de zoveelste keer in quarantaine en lopen maar geen corona op. Ik begin bijna zoiets te krijgen van laat maar in je gezicht blazen dan zijn we er eindelijk vanaf.

Op zich wel raar dat je aan het werk moet de richtlijnen rivm voor zorgpersoneel (dus wel voor andere mensen) zijn nog niet zo aangepast dat je geboosterd en in nauw contact aan het werk mag.
Hoe oud zijn je kinderen? Kunnen ze niet alleen thuis blijven?
mariposa2 schreef:
22-01-2022 07:10
Om en om, dus maandag jij werken, dinsdag man.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
In principe staat Corona hier natuurlijk los van. Althans, ik begrijp dat je normaal gesproken anderen liet oppassen als je kinderen ziek waren en ik snap dat dat nu niet kan. Maar er zijn natuurlijk talrijke gezinnen waarbij dat normaal ook al nooit een optie was. Daar heb je kortdurend zorgverlof voor. Het is natuurlijk balen voor de werkgevers en patiënten, maar je kan ze moeilijk alleen thuis laten. Dus gewoon om en om werken.
Misschien is het nog een optie om wat langere dagen te maken, bijvoorbeeld patiënten naar de avond verschuiven?
En sterkte deze week. Het is balen, ik zit in hetzelfde schuitje momenteel..
milka wijzigde dit bericht op 22-01-2022 08:45
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
22-01-2022 08:01
Gewoon gaan werken. Het is omikron, je wordt er amper ziek van en iedereen heeft de kans gehad zich te laten boosteren.
Mijn kinderen zitten voor de zoveelste keer in quarantaine en lopen maar geen corona op. Ik begin bijna zoiets te krijgen van laat maar in je gezicht blazen dan zijn we er eindelijk vanaf.

Op zich wel raar dat je aan het werk moet de richtlijnen rivm voor zorgpersoneel (dus wel voor andere mensen) zijn nog niet zo aangepast dat je geboosterd en in nauw contact aan het werk mag.
Hoe oud zijn je kinderen? Kunnen ze niet alleen thuis blijven?
Mijn kinderen zijn er overigens toch goed ziek van geweest. Ik schrok echt hoe ze eraan toe waren. Gelukkig knappen ze al weer wat op na een paar dagen, maar dat je amper ziek wordt van Omikron geldt echt niet voor iedereen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Milka schreef:
22-01-2022 08:45
Mijn kinderen zijn er overigens toch goed ziek van geweest. Ik schrok echt hoe ze eraan toe waren. Gelukkig knappen ze al weer wat op na een paar dagen, maar dat je amper ziek wordt van Omikron geldt echt niet voor iedereen helaas.
Dat is ook het dubbele aan de situatie maar inmiddels zitten ze ondanks dat ze gevaccineerd zijn al meer dan 4 weken thuis met hier en daar 1 dagje niet.
Hoe schadelijk is dat. Dan maar een paar dagen ziek en gewoon weer naar school zonder in quarantaine te hoeven. De klas is op 3 leerlingen na al ziek geweest.
Alle reacties Link kopieren
Tja als de kinderen nog niet op een leeftijd zijn dat ze niet alleen kunnen thuisblijven dan zullen jullie toch echt zelf moeten thuis blijven. Dat is jammer en vervelend voor het werk, maar is niet anders. Om en om is dan natuurlijk het eerlijkste.
Reficul schreef:
22-01-2022 08:01
Gewoon gaan werken. Het is omikron, je wordt er amper ziek van en iedereen heeft de kans gehad zich te laten boosteren.
Mijn kinderen zitten voor de zoveelste keer in quarantaine en lopen maar geen corona op. Ik begin bijna zoiets te krijgen van laat maar in je gezicht blazen dan zijn we er eindelijk vanaf.

Op zich wel raar dat je aan het werk moet de richtlijnen rivm voor zorgpersoneel (dus wel voor andere mensen) zijn nog niet zo aangepast dat je geboosterd en in nauw contact aan het werk mag.
Hoe oud zijn je kinderen? Kunnen ze niet alleen thuis blijven?
Pardon?!
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
22-01-2022 08:01
Gewoon gaan werken. Het is omikron, je wordt er amper ziek van en iedereen heeft de kans gehad zich te laten boosteren.
Mijn kinderen zitten voor de zoveelste keer in quarantaine en lopen maar geen corona op. Ik begin bijna zoiets te krijgen van laat maar in je gezicht blazen dan zijn we er eindelijk vanaf.

Op zich wel raar dat je aan het werk moet de richtlijnen rivm voor zorgpersoneel (dus wel voor andere mensen) zijn nog niet zo aangepast dat je geboosterd en in nauw contact aan het werk mag.
Hoe oud zijn je kinderen? Kunnen ze niet alleen thuis blijven?
Ik snap deze reactie echt, alleen vergeet niet dat er ook een groep patiënten is met een verminderde weerstand waarbij het vaccin mogelijk niet (goed) werkt. Daarnaast heb je ook mensen die zich nog niet kunnen laten vaccineren door bepaalde behandelingen. Nogmaals, ik begrijp écht wat je zegt, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je in de zorg met mensen werkt die een kwetsbare gezondheid hebben, dit net wat anders ligt,
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
22-01-2022 08:01
Gewoon gaan werken. Het is omikron, je wordt er amper ziek van en iedereen heeft de kans gehad zich te laten boosteren.
Mijn kinderen zitten voor de zoveelste keer in quarantaine en lopen maar geen corona op. Ik begin bijna zoiets te krijgen van laat maar in je gezicht blazen dan zijn we er eindelijk vanaf.

Op zich wel raar dat je aan het werk moet de richtlijnen rivm voor zorgpersoneel (dus wel voor andere mensen) zijn nog niet zo aangepast dat je geboosterd en in nauw contact aan het werk mag.
Hoe oud zijn je kinderen? Kunnen ze niet alleen thuis blijven?
Totdat je kinderen er echt ziek van worden en 6 weken erna nog moe en duizelig worden.
En dan na 2,5 maand opnieuw besmet zijn.
Die pech kan je hebben.
Denk dat jij dan wel anders praat.

Aangezien er normaal oppas voor nodig zullen ze nog niet alleen thuis kunnen blijven he?
Alle reacties Link kopieren
eef-- schreef:
22-01-2022 09:43
Ik snap deze reactie echt, alleen vergeet niet dat er ook een groep patiënten is met een verminderde weerstand waarbij het vaccin mogelijk niet (goed) werkt. Daarnaast heb je ook mensen die zich nog niet kunnen laten vaccineren door bepaalde behandelingen. Nogmaals, ik begrijp écht wat je zegt, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je in de zorg met mensen werkt die een kwetsbare gezondheid hebben, dit net wat anders ligt,
Dat begrijp ik (echt)maar het is niet te doen. Onze halve personeelsbestand en clientenbestand heeft corona. Het is gewoon niet meer op te vangen. We krijgen het niet rond qua personeel.
Als je dan geboosterd en geen klachten, in nauw contact geweest thuisblijft is dat niet meer te doen.
Even los van de kinderen die nu onnodig thuis zitten.
Alle reacties Link kopieren
hofdame1981 schreef:
22-01-2022 09:45
Totdat je kinderen er echt ziek van worden en 6 weken erna nog moe en duizelig worden.
En dan na 2,5 maand opnieuw besmet zijn.
Die pech kan je hebben.
Denk dat jij dan wel anders praat.

Aangezien er normaal oppas voor nodig zullen ze nog niet alleen thuis kunnen blijven he?
reficul wijzigde dit bericht op 22-01-2022 09:54
Reden: Dubbel
23.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hofdame1981 schreef:
22-01-2022 09:45
Totdat je kinderen er echt ziek van worden en 6 weken erna nog moe en duizelig worden.
En dan na 2,5 maand opnieuw besmet zijn.
Die pech kan je hebben.
Denk dat jij dan wel anders praat.

Aangezien er normaal oppas voor nodig zullen ze nog niet alleen thuis kunnen blijven he?
Het raakt je persoonlijk merk ik. Dat is niet de bedoeling. Ieder gaat uit van zijn eigen situatie en ervaring en mijn ervaring is dat ze er amper ziek van zijn.
Wat ik verder met corona mee heb gemaakt weet jij niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen?

Mijn dochter (16 jr) en al haar vriendinnen zitten thuis met corona, nier ziek, ze zouden maar wat graag ergens wat verdienen door op te passen bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
En, heb ik ook al in een ander topic geschreven: omicron is dominant, maar niet de enigste variant die rondgaan. Delta is er ook nog steeds, dus de aanname dat wanneer je nu corona krijgt, het dus omicron is, klopt niet. Die kans is wel het grootste, maar Delta kan ook: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... /varianten
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
22-01-2022 10:00
Hoe oud zijn je kinderen?

Mijn dochter (16 jr) en al haar vriendinnen zitten thuis met corona, nier ziek, ze zouden maar wat graag ergens wat verdienen door op te passen bijvoorbeeld
Dat gebeurde hier ook. Of omdat de hele klas thuiszit de positief geteste kinderen bij elkaar zijn en ouders zo af kunnen wisselen met oppas. Bij ons kon dat helaas niet omdat ze niet besmet raken tot nu toe. Heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
22-01-2022 09:52
Het raakt je persoonlijk merk ik. Dat is niet de bedoeling. Ieder gaat uit van zijn eigen situatie en ervaring en mijn ervaring is dat ze er amper ziek van zijn.
Wat ik verder met corona mee heb gemaakt weet jij niet.
Ja dat is idd maar net welke ervaring je ermee hebt.
De meeste kinderen hebben ook alleen die verkoudheid. Gelukkig maar.

Ik heb het trouwens niet alleen over mijn eigen kinderen.
Dus ik dacht ik zet het erop dan weet je hoe het voor een ander kan zijn(geweest)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven