Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Deze waanzin moet stoppen. Nu.

07-07-2020 23:20 618 berichten
Alle reacties Link kopieren
De waanzin van vandaag. Verzameld door mij, opgeschreven voor iedereen die wat minder tijd dan ik heeft om alle informatie tot zich te nemen. Gebruik de inhoud waar je maar kunt.


Het was aanpoten in de ziekenhuizen, maar we hebben het gered. Een maand of twee later blijkt dat in landen waar men slechts geringe of geen maatregelen had genomen de epidemie ongeveer hetzelfde verloop heeft gehad als in landen met een vorm van lockdown. Er gaan mensen dood, maar ja dat heb je met bepaalde besmettelijke ziektes. Fact of life.

Al een tijdje is duidelijk dat ziekte en sterfte onder de COVID-19 geïnfecteerden erg laag ligt. Het is niet bepaald Ebola. Er worden ongeschikte en onbetrouwbare tests gebruikt om besmetting vast te stellen en op de één of andere manier wordt bijna elke dode waarbij een COVID-19 besmetting wordt vastgesteld als COVID-19 slachtoffer geregistreerd.

De pers en het parlement zijn gelijkgeschakeld omdat het niet-steunen van de anderhalve meter maatregel tot doodzonde is bestempeld. You are either with us, or you are with the virus.

Dit jaar en de komende jaren leggen de maatregelen uit de noodverordening vele tientallen miljarden bovenop de staatsschuld terwijl de werkloosheid schrikbarend hoog oploopt. Het BNP duikt sterk omlaag en steeds minder werkenden moeten steeds meer uitkeringen bekostigen. Hoe gaan we dit betalen?

De anderhalve meter verordening veroorzaakt steeds schrijnendere toestanden in alle sectoren van onze samenleving en een ramp voor onze economie, maar het kabinet neemt dat voor lief.

Nieuwe uitbraken van COVID-19 worden nog steeds breed uitgemeten in de pers, maar nergens lees ik hoeveel mensen daar ziek van zijn geworden of als gevolg ervan zijn overleden. De IFR is inmiddels wel bekend (0,32 - 1) en ook dat 80% van de positief geteste personen geen of milde klachten hebben.

Mensen zijn bang van elkaar geworden door een virus waaraan ongeveer net zoveel mensen dood gaan als aan de griep. De jaarlijkse opruiming, zal ik maar zeggen. Griep is ook geen grapje; iedereen die zwaar de griep heeft gehad zal dat beamen.

Die anderhalve meter is onmenselijk. Mensen hebben contact met elkaar nodig, anders worden ze ziek en ongelukkig. Ze kunnen er zelfs dood aan gaan. Dood door ontzegging van menselijk contact, de zwaksten het eerst. De maatregelen beschermen hen niet, maar treffen hen.

Waarom laten we dit allemaal gebeuren? We kunnen ook gewoon weer normaal gaan doen met z'n allen. Dat kost ons een stuk minder, op letterlijk alle fronten.

Er gaat een aantal mensen dood met daarop het label COVID-19 geplakt en als gevolg daarvan wordt onze samenleving steeds zieker door die anderhalve meter. Dit onder een regering die in het wetboek wil laten vastleggen dat ze naar eigen inzicht mogen bepalen wanneer we met wie met hoeveel mensen waar bij elkaar mogen zijn. Op welke afstand. Het vaccin is er eerder dan die wet, verzekerde prof. mr. dr. Jan Brouwer ons gelukkig. Niet dat we een vaccin nodig hebben overigens, en we leven nog steeds onder noodverordeningen. Op 23 maart 2020 werd in NL de anderhalve meter van kracht en het einde is nog niet in zicht.

We mogen niet demonstreren tegen de anderhalve meter. Vorige week zijn alle in 20 steden aangemelde demonstraties van Viruswaanzin verboden. Je weet wel, dat is die club die het kort geding tegen de staat aangespannen heeft. Allemaal.

Eerst werden de gezondheidsrisico's van mogelijke schendingen van de anderhalve meter daarbij als argument gebruikt, maar nu daar amper meer draagvlak voor is zijn het vooral niet-gespecificeerde 'aanwijzingen voor ongeregeldheden' die de verboden motiveren. Het recht op demonstratie is hiermee afgeschaft. Geen demonstrant is bang voor ongeregeldheden, maar op z'n hoede voor politiegeweld. Het enige geweld tot op heden is van de politie gekomen.

Mogen demonstreren is een gunst geworden, bij beschikking van onze bestuurders. De rechtbanken gaan er wonderbaarlijk genoeg in mee tot nu toe.

Als een kerstcadeau aan het begin van het zomerseizoen worden we nu voorzichtig losgelaten. Maar pas op: we kunnen je riem zo weer aantrekken.

Er worden op social media regerings-onvriendelijke of regerings-ongemakkelijke posts en video's verwijderd.

Er wordt volstrekt onnodig angst gezaaid; angst voor COVID-19 zelf, angst voor besmetting door elkaar en angst voor associatie met dissidente geluiden. We zitten opgescheept met een overheid die ons via noodverordeningen met regels en protocollen opzadelt die ons op zoveel plekken zoveel pijn doen. Steeds meer handhavers, politiemensen en andere personen in overheidsdienst raken in gewetensnood maar durven zich maar amper publiekelijk uit te spreken door de ontstane polarisatie.

Waarom zouden we zo willen leven zoals het nu gaat? Deze waanzin moet stoppen. Nu.
smulrol schreef:
09-07-2020 20:45
Het groepje heeft het over veertigers, dat is de categorie 40-49 en mannen en vrouwen
Het groepje reageert op iemand die het expliciet heeft over de groep vrouwen van 40-44, met een repliek "wat een onzin". Dan is het niet aan haar om plots die groep open te trekken, om één of ander gefingeerd punt te maken, en al zeker niet als ze in die repliek niet eens de moeite neemt om te duiden dat zij het dan wel over iedereen van 40-49 heeft. Dat is immers net waar ze anderen van beschuldigt: fake news verspreiden.
anoniem_65340bc703a11 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 20:50
12.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat jij gelijk hebt Abyss! Echt, met heel mijn klote zieke hart.
En dat ik het "te pessimistisch" inzie. Ik HOOP dat ik een drama queen ben. Serieus.
smulrol schreef:
09-07-2020 20:45
Het groepje heeft het over veertigers, dat is de categorie 40-49 en mannen en vrouwen
Lees nou eens grapjas.

Het Groepje antwoord toch op mij? en zegt dat wat ik zeg niet klopt..

Dat Het groepje er vervolgens 40-49 van maakt. maakt nog niet dat ik er 40-49 van had gemaakt.

Dat is dus het probleem. woorden verdraaien.
QueenArachnia schreef:
09-07-2020 20:49
Ik hoop dat jij gelijk hebt Abyss! Echt, met heel mijn klote zieke hart.
En dat ik het "te pessimistisch" inzie. Ik HOOP dat ik een drama queen ben. Serieus.
Ah. Laten we het hopen inderdaad. Denk echt al zou je het krijgen je grote kans hebt dat je er goed vanaf komt.
En nog beter krijg je het helemaal niet. (ook grote kans trouwens)
Abyss schreef:
09-07-2020 20:49
Lees nou eens grapjas.

Het Groepje antwoord toch op mij? en zegt dat wat ik zeg niet klopt..

Dat Het groepje er vervolgens 40-49 van maakt. maakt nog niet dat ik er 40-49 van had gemaakt.

Dat is dus het probleem. woorden verdraaien.
Een dame van 45.
https://www.ad.nl/binnenland/rachel-45- ... ~a9ff7cca/

Sinjoren in koor: MaAr 45 iS gEeN 44. Scheelt weer typen, vriendin.

En er zijn twintigers overleden. Het is niet zo dat vrouwen van 40-44 immuun zijn ofzo.
Onbegrijpelijk dat je iemand binnen een risicogroep probeert wijs te maken dat ze geen risico loopt.
En als je uit sensatie en omdat je een bepaalde forummer niet mag zo iemand out of the blue bij gaat vallen. Wat nou als zo iemand gaat luisteren naar dit geblaat.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 20:51
Ah. Laten we het hopen inderdaad. Denk echt al zou je het krijgen je grote kans hebt dat je er goed vanaf komt.
En nog beter krijg je het helemaal niet. (ook grote kans trouwens)
Serieus?
Het-groepje schreef:
09-07-2020 21:08
Een dame van 45.
https://www.ad.nl/binnenland/rachel-45- ... ~a9ff7cca/

Sinjoren in koor: MaAr 45 iS gEeN 44. Scheelt weer typen, vriendin.

En er zijn twintigers overleden. Het is niet zo dat vrouwen van 40-44 immuun zijn ofzo.
Onbegrijpelijk dat je iemand binnen een risicogroep probeert wijs te maken dat ze geen risico loopt.
En als je uit sensatie en omdat je een bepaalde forummer niet mag zo iemand out of the blue bij gaat vallen. Wat nou als zo iemand gaat luisteren naar dit geblaat.

Ja prima allemaal
Maar waarom ga je dan zeggen dat wat ik zeg onzin is..

En wat ik zei was dat er geen vrouw in Nederland was overleden tussen de 40-44.

Als jij je punt wil maken, dat het wel gevaarlijk is. en er iemand van 45 is doodgegaan of wat dan ook. Ja prima.
Maar zeg dat dan..

Wat ik zeg was dus gewoon geen onzin. tenzij je andere data hebt, maar benoem het dan.

Ik wou juist haar geruststellen door te melden dat er in haar leeftijdsgroep. 40-44 nog niemand was overleden.
Dan ga jij zeggen nee dat is onzin.
Waarom? om haar nog banger te maken? en het klopte gewoon. gemeen is het van je.
anoniem_64900e86602d4 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 21:16
10.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 20:51
Ah. Laten we het hopen inderdaad. Denk echt al zou je het krijgen je grote kans hebt dat je er goed vanaf komt.
En nog beter krijg je het helemaal niet. (ook grote kans trouwens)

Oh nee natuurlijk, dan is het goed. Fijn dat je even je expert-mening over Queen Arachnia's gezondheid komt geven!
Heb je echt geen enkele rem op dit soort bullshit?
nounou
Enigme schreef:
09-07-2020 21:11
Serieus?
Dit is gewoon evil. Iemand de dood in willen jagen om een kinderachtig punt op internet te halen. Alsof is vastgesteld dat je immuun bent. Er zijn twintigers overleden.
Abyss schreef:
09-07-2020 20:51
Ah. Laten we het hopen inderdaad. Denk echt al zou je het krijgen je grote kans hebt dat je er goed vanaf komt.
En nog beter krijg je het helemaal niet. (ook grote kans trouwens)
In de persconferenties zeiden ze te verwachten dat de helft van alle Nederlanders ooit een besmetting zal door maken. Dus er is ook een grote kans dat je het wel krijgt.

Daarnaast zitten de meeste chronisch zieken sinds het begin van de uitbraak vooral thuis, en letten ze erg goed op. Als miljoenen Nederlanders het uiteindelijk toch krijgen, zullen er toch relatief veel jonge mensen dood gaan.

Dus ondanks dat het allemaal lijkt mee te vallen statistisch gezien. Is iedere extra Corona dode zinloos. Vooral omdat we misschien over een tijdje gewoon een vaccin hebben, of er zelfs voor kunnen zorgen dat het virus uitgedoofd word.
Zazamaenade schreef:
09-07-2020 21:15
Oh nee natuurlijk, dan is het goed. Fijn dat je even je expert-mening over Queen Arachnia's gezondheid komt geven!
Heb je echt geen enkele rem op dit soort bullshit?
Ja sorry. ik hoopte voor haar dat het goed uitpakt en dat ze hopelijk het virus niet krijgt.
En als ze het krijgt dat het hopelijk goed afloopt en daar goede kans op is.

Maar inderdaad.. lieve, hoopgevende en steunende berichten moet ik niet sturen naar mensen.

Schaam je.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
09-07-2020 20:35
Ben jij in het dagelijks leven ook zo hufterig?
Op dit forum in elk geval wel. Iedereen die het niet met hem eens is krijgt het stempel 'dramaqueen'.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
09-07-2020 21:19
Op dit forum in elk geval wel. Iedereen die het niet met hem eens is krijgt het stempel 'dramaqueen'.
Hem of haar, hangt er vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 21:18
Ja sorry. ik hoopte voor haar dat het goed uitpakt en dat ze hopelijk het virus niet krijgt.
En als ze het krijgt dat het hopelijk goed afloopt en daar goede kans op is.

Maar inderdaad.. lieve, hoopgevende en steunende berichten moet ik niet sturen naar mensen.

Schaam je.

Nee, dit heeft niets met hoopgevend of steunend te maken. Begrijp je dat verschil echt niet?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Twintigers die ineens de rest van hun leven hartpatiënt zijn. Ook veroorzaakt door Covid-19.
Zazamaenade schreef:
09-07-2020 21:20
Nee, dit heeft niets met hoopgevend of steunend te maken. Begrijp je dat verschil echt niet?
Zoals ik zei. doe even normaal. En ga je eens schamen om te zeiken over een goed bedoelt bericht.
Vraag het haar eens of ze mijn bericht kon waarderen, voordat je er ongevraagd in mengt.

Wil je ook wat aandacht?
Moet ik voor jouw ook wat kaarsjes uitblazen..
Alle reacties Link kopieren
Abyss ben jij medisch onderlegd?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken 2 vrij jonge vrouwen die behoorlijk ziek zijn geweest. Eentje kampt na maanden nog met plotselinge benauwdheidsklachten/ onwelwordingen. Het gaat hier niet alleen over statistieken en het aantal doden.
lila01 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 21:27
1.69% gewijzigd
Enigme schreef:
09-07-2020 21:24
Abyss ben jij medisch onderlegd?
Hey. ja!

jij ook? leuk iemand te vinden met dezelfde achtergrond.
Wanneer ben jij er in gerolt?
Alle reacties Link kopieren
Als je zo gek bent op statistieken... 5% van de rokers krijgt longkanker. Zullen we dan maar weer allemaal massaal beginnen? Nee hè? Want iets met COPD, hart en vaatziekten etc etc.....

Covid19 veroorzaakt niet alleen doden.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
09-07-2020 21:27
Hey. ja!

jij ook? leuk iemand te vinden met dezelfde achtergrond.
Wanneer ben jij er in gerolt?
Jij zit echt vol BS.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
09-07-2020 21:21
Twintigers die ineens de rest van hun leven hartpatiënt zijn. Ook veroorzaakt door Covid-19.
Volgens Viruswaanzin ben jij niet wakker en een schaap. Het vaccin dat er eventueel komt zal gevaarlijker zijn dan Corona zelf, dus er zullen aangiftes komen wegens poging tot moord. Oh, en vele aangiftes jegens Hugo de Jonge wegens stalking. En dan wordt er nog openlijk gevraagd waar Volkert is, want ze hebben hem nodig.

Aldus Viruswaanzin en haar leden op Facebook. Kunnen we al die leden niet een enkeltje naar een onbewoond eiland sturen?
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
Het lastige aan COVID is dat iedereen er anders op reageert. Over het algemeen hebben ouderen en mensen met onderliggende problemen meer kans om ernstig ziek te worden, maar het betekent niet dat die kans er bij jongeren helemaal niet is. Er is gewoon weinig bekend waarom sommige mensen er veel gevolgen aan hebben en anderen milde symptomen hebben.
Enigme schreef:
09-07-2020 21:29

Covid19 veroorzaakt niet alleen doden.
Behoorlijk statement dit.

bumper sticker niveau voor achter op mijn auto.
Abyss schreef:
09-07-2020 21:31
Behoorlijk statement dit.

bumper sticker niveau voor achter op mijn auto.
Ik vind het een goeie statement! Mensen vergeten wel eens dat de gevolgen van de ziekte lang te merken zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven