Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Deze waanzin moet stoppen. Nu.

07-07-2020 23:20 618 berichten
Alle reacties Link kopieren
De waanzin van vandaag. Verzameld door mij, opgeschreven voor iedereen die wat minder tijd dan ik heeft om alle informatie tot zich te nemen. Gebruik de inhoud waar je maar kunt.


Het was aanpoten in de ziekenhuizen, maar we hebben het gered. Een maand of twee later blijkt dat in landen waar men slechts geringe of geen maatregelen had genomen de epidemie ongeveer hetzelfde verloop heeft gehad als in landen met een vorm van lockdown. Er gaan mensen dood, maar ja dat heb je met bepaalde besmettelijke ziektes. Fact of life.

Al een tijdje is duidelijk dat ziekte en sterfte onder de COVID-19 geïnfecteerden erg laag ligt. Het is niet bepaald Ebola. Er worden ongeschikte en onbetrouwbare tests gebruikt om besmetting vast te stellen en op de één of andere manier wordt bijna elke dode waarbij een COVID-19 besmetting wordt vastgesteld als COVID-19 slachtoffer geregistreerd.

De pers en het parlement zijn gelijkgeschakeld omdat het niet-steunen van de anderhalve meter maatregel tot doodzonde is bestempeld. You are either with us, or you are with the virus.

Dit jaar en de komende jaren leggen de maatregelen uit de noodverordening vele tientallen miljarden bovenop de staatsschuld terwijl de werkloosheid schrikbarend hoog oploopt. Het BNP duikt sterk omlaag en steeds minder werkenden moeten steeds meer uitkeringen bekostigen. Hoe gaan we dit betalen?

De anderhalve meter verordening veroorzaakt steeds schrijnendere toestanden in alle sectoren van onze samenleving en een ramp voor onze economie, maar het kabinet neemt dat voor lief.

Nieuwe uitbraken van COVID-19 worden nog steeds breed uitgemeten in de pers, maar nergens lees ik hoeveel mensen daar ziek van zijn geworden of als gevolg ervan zijn overleden. De IFR is inmiddels wel bekend (0,32 - 1) en ook dat 80% van de positief geteste personen geen of milde klachten hebben.

Mensen zijn bang van elkaar geworden door een virus waaraan ongeveer net zoveel mensen dood gaan als aan de griep. De jaarlijkse opruiming, zal ik maar zeggen. Griep is ook geen grapje; iedereen die zwaar de griep heeft gehad zal dat beamen.

Die anderhalve meter is onmenselijk. Mensen hebben contact met elkaar nodig, anders worden ze ziek en ongelukkig. Ze kunnen er zelfs dood aan gaan. Dood door ontzegging van menselijk contact, de zwaksten het eerst. De maatregelen beschermen hen niet, maar treffen hen.

Waarom laten we dit allemaal gebeuren? We kunnen ook gewoon weer normaal gaan doen met z'n allen. Dat kost ons een stuk minder, op letterlijk alle fronten.

Er gaat een aantal mensen dood met daarop het label COVID-19 geplakt en als gevolg daarvan wordt onze samenleving steeds zieker door die anderhalve meter. Dit onder een regering die in het wetboek wil laten vastleggen dat ze naar eigen inzicht mogen bepalen wanneer we met wie met hoeveel mensen waar bij elkaar mogen zijn. Op welke afstand. Het vaccin is er eerder dan die wet, verzekerde prof. mr. dr. Jan Brouwer ons gelukkig. Niet dat we een vaccin nodig hebben overigens, en we leven nog steeds onder noodverordeningen. Op 23 maart 2020 werd in NL de anderhalve meter van kracht en het einde is nog niet in zicht.

We mogen niet demonstreren tegen de anderhalve meter. Vorige week zijn alle in 20 steden aangemelde demonstraties van Viruswaanzin verboden. Je weet wel, dat is die club die het kort geding tegen de staat aangespannen heeft. Allemaal.

Eerst werden de gezondheidsrisico's van mogelijke schendingen van de anderhalve meter daarbij als argument gebruikt, maar nu daar amper meer draagvlak voor is zijn het vooral niet-gespecificeerde 'aanwijzingen voor ongeregeldheden' die de verboden motiveren. Het recht op demonstratie is hiermee afgeschaft. Geen demonstrant is bang voor ongeregeldheden, maar op z'n hoede voor politiegeweld. Het enige geweld tot op heden is van de politie gekomen.

Mogen demonstreren is een gunst geworden, bij beschikking van onze bestuurders. De rechtbanken gaan er wonderbaarlijk genoeg in mee tot nu toe.

Als een kerstcadeau aan het begin van het zomerseizoen worden we nu voorzichtig losgelaten. Maar pas op: we kunnen je riem zo weer aantrekken.

Er worden op social media regerings-onvriendelijke of regerings-ongemakkelijke posts en video's verwijderd.

Er wordt volstrekt onnodig angst gezaaid; angst voor COVID-19 zelf, angst voor besmetting door elkaar en angst voor associatie met dissidente geluiden. We zitten opgescheept met een overheid die ons via noodverordeningen met regels en protocollen opzadelt die ons op zoveel plekken zoveel pijn doen. Steeds meer handhavers, politiemensen en andere personen in overheidsdienst raken in gewetensnood maar durven zich maar amper publiekelijk uit te spreken door de ontstane polarisatie.

Waarom zouden we zo willen leven zoals het nu gaat? Deze waanzin moet stoppen. Nu.
Sinjoren schreef:
11-07-2020 16:34
Je hebt gelijk hoor; ik zal mee beginnen met roepen dat het allemaal nog niet weg is, dat jongeren bij bosjes sterven, dat zij die het overleefd hebben ongetwijfeld levenslange schade opgelopen hebben en dat we met zijn allen veel te snel veel te veel terug willen gaan doen. Dàt is uiteraard hét toonbeeld van geen tunnelvisie hebben. Die rare tunneldenkers ook met hun focus op het bredere plaatje; absolute laserfocus op de dramaverhalen uit de media, meer is niet nodig voor een verlicht denker.

Beter zo? :biggrin:
Ik roep al die dingen nergens, en mijn visie op het bredere plaatje is, dat je niet zomaar kunt zeggen het virus behalve sterfgevallen geen andere effecten heeft. Je alleen maar focussen op het aantal sterfgevallen vind ik namelijk nu niet bepaald een voorbeeld van een bredere visie. Daarover kunnen we van mening verschillen natuurlijk: misschien vind jij het meer dan voldoende om alleen dat punt steeds maar te blijven herhalen. Ik word een beetje moe van deze discussie die maar in kringetjes rond blijft draaien, dus ik hou het voor gezien.
Astromeria schreef:
11-07-2020 16:57
Ik roep al die dingen nergens, en mijn visie op het bredere plaatje is, dat je niet zomaar kunt zeggen het virus behalve sterfgevallen geen andere effecten heeft. Je alleen maar focussen op het aantal sterfgevallen vind ik namelijk nu niet bepaald een voorbeeld van een bredere visie. Daarover kunnen we van mening verschillen natuurlijk: misschien vind jij het meer dan voldoende om alleen dat punt steeds maar te blijven herhalen. Ik word een beetje moe van deze discussie die maar in kringetjes rond blijft draaien, dus ik hou het voor gezien.
Misschien moet je dan in de eerste plaats niet beginnen zeuren over je eigen visie, als tussenwerping in een "discussie" (toegegeven, discussies vind je hier niet, al zeker niet in deze topics) die letterlijk over sterfgevallen ging. Dat is zowat hetzelfde als in een gesprek tussen twee mensen onderbreken, eisen dat ze het over jouw topic hebben en per direct er bij gaan stellen dat ze bekrompen denken als ze het niet over jouw topic hebben.

Maar als je het dan toch met alle geweld over jouw onderwerp wil hebben: je hebt op dit moment geen enkele wetenschappelijke bron, geen WHO-bron en geen RIVM-bron die bevestigen dat er een groot algemeen risico is dat "overlevers" nog met een hele andere hoop restsymptomen en ziektebeelden te kampen krijgen nadat ze Corona-vrij zijn verklaard. Je hebt op dat vlak niet meer dan wat cases die in de media uitgelicht worden, waarbij je dan vlotjes de ettelijke veelvouden aan cases die niet eens merken dat ze het hebben of die gewoon vrolijk verder kunnen gaan na uitzieken, compleet negeert. Tunnelvisie zei je?
Alle reacties Link kopieren
Geniet je ervan om mensen de les te lezen, Sinjoren?
lila01 schreef:
11-07-2020 17:46
Geniet je ervan om mensen de les te lezen, Sinjoren?
:biggrin:
:popcorn:
Sinjoren reageert hier meestal feitelijk en inhoudelijk. Dat is juist het tegenovergestelde van ‘de les lezen’.
ManOpHetPrikbord schreef:
11-07-2020 18:04
Sinjoren reageert hier meestal feitelijk en inhoudelijk. Dat is juist het tegenovergestelde van ‘de les lezen’.
Sinjoren knipt en plakt feiten naar hun waarheid en maakt van alles wat dat tegenspreekt een 'individueel geval'. Boven water staat dat er weinig van deze ziekte bekend is, het is dan ook nogal bizar om van het weinige dat er bekend is het meest rooskleurige verhaal te maken. Voor anderen welteverstaan, ik gok zomaar dat dit echtpaar zelf niet tot de risicogroepen behoort.
Het-groepje schreef:
11-07-2020 19:39
Sinjoren knipt en plakt feiten naar hun waarheid en maakt van alles wat dat tegenspreekt een 'individueel geval'. Boven water staat dat er weinig van deze ziekte bekend is, het is dan ook nogal bizar om van het weinige dat er bekend is het meest rooskleurige verhaal te maken. Voor anderen welteverstaan, ik gok zomaar dat dit echtpaar zelf niet tot de risicogroepen behoort.
Precies.. er is weinig bekend.
maar een rooskleurig verhaal maak je er zelf van, en anderen maken er weer een overdreven duister verhaal van.

Als iedereen gewoon feitelijke statistieken noemt kan iedereen er zijn eigen verhaal van maken..

Ik roep hier twee dagen terug tegen iemand iets positiefs omdat zij nogal angstig was. Dan geef je iemand een positieve statistiek. van In Nederland is er nog geen vrouw in jouw leeftijdsklasse overleden.. specifiek tussen de 40-44..

Dat is feitelijk juist. en is positief bedoelt. en klopt. Verder helemaal niks...

Dat zegt vervolgens helemaal niks over de ernst.. en ook niet dat niemand tussen de 40-44 kan overlijden.. of dat de ziekte niet ernstig is.. of dat er andere klachten kunnen zijn etc..

Het zegt enkel wat ik opschrijf.. een feitelijke statistiek.

Ik begrijp vervolgens dan niet waarom er mensen zijn die er op in gaan en dan blijkbaar het tegendeel moeten bewijzen? en dan dingen roepen die nergens mee te maken heeft..

Als ik roep dat iets twee meter is.. kun je dat gewoon nameten.,. en als het niet klopt kun je dat aangeven..
Maar vervolgens roepen dat andere dingen 3 meter zijn, slaat dan nergens op..
Het-groepje schreef:
11-07-2020 19:39
Sinjoren knipt en plakt feiten naar hun waarheid en maakt van alles wat dat tegenspreekt een 'individueel geval'. Boven water staat dat er weinig van deze ziekte bekend is, het is dan ook nogal bizar om van het weinige dat er bekend is het meest rooskleurige verhaal te maken. Voor anderen welteverstaan, ik gok zomaar dat dit echtpaar zelf niet tot de risicogroepen behoort.
Dan moet het een ijskoud kunstje zijn om wat ik zeg feitelijk en factueel te weerleggen, maar dat zie ik je desondanks niet doen.
Sinjoren schreef:
11-07-2020 17:24
Misschien moet je dan in de eerste plaats niet beginnen zeuren over je eigen visie, als tussenwerping in een "discussie" (toegegeven, discussies vind je hier niet, al zeker niet in deze topics) die letterlijk over sterfgevallen ging. Dat is zowat hetzelfde als in een gesprek tussen twee mensen onderbreken, eisen dat ze het over jouw topic hebben en per direct er bij gaan stellen dat ze bekrompen denken als ze het niet over jouw topic hebben.

Maar als je het dan toch met alle geweld over jouw onderwerp wil hebben: je hebt op dit moment geen enkele wetenschappelijke bron, geen WHO-bron en geen RIVM-bron die bevestigen dat er een groot algemeen risico is dat "overlevers" nog met een hele andere hoop restsymptomen en ziektebeelden te kampen krijgen nadat ze Corona-vrij zijn verklaard. Je hebt op dat vlak niet meer dan wat cases die in de media uitgelicht worden, waarbij je dan vlotjes de ettelijke veelvouden aan cases die niet eens merken dat ze het hebben of die gewoon vrolijk verder kunnen gaan na uitzieken, compleet negeert. Tunnelvisie zei je?
Echt, het enige wat ik probeerde was om nog een onderwerp in de discussie te brengen om deze wat te verdiepen (dat is toch de bedoeling van een discussie, of zie ik dat verkeerd?). En wederom vul je voor me in, want dit is echt totaal niet wat ik bedoel of waar ik het over wilde hebben. Ik moet zeggen dat ik je manier van antwoorden als erg onprettig ervaar. Jammer dat een normale discussie niet mogelijk is.
Astromeria schreef:
11-07-2020 20:27
Echt, het enige wat ik probeerde was om nog een onderwerp in de discussie te brengen om deze wat te verdiepen (dat is toch de bedoeling van een discussie, of zie ik dat verkeerd?). En wederom vul je voor me in, want dit is echt totaal niet wat ik bedoel of waar ik het over wilde hebben. Ik moet zeggen dat ik je manier van antwoorden als erg onprettig ervaar. Jammer dat een normale discussie niet mogelijk is.
Want met termen als "jij hebt tunnelvisie" smijten, is uiteraard een toonbeeld van prettig discussiëren, niet?
Abyss schreef:
11-07-2020 19:49
Precies.. er is weinig bekend.
maar een rooskleurig verhaal maak je er zelf van, en anderen maken er weer een overdreven duister verhaal van.

Als iedereen gewoon feitelijke statistieken noemt kan iedereen er zijn eigen verhaal van maken..

Ik roep hier twee dagen terug tegen iemand iets positiefs omdat zij nogal angstig was. Dan geef je iemand een positieve statistiek. van In Nederland is er nog geen vrouw in jouw leeftijdsklasse overleden.. specifiek tussen de 40-44..

Dat is feitelijk juist. en is positief bedoelt. en klopt. Verder helemaal niks...

Dat zegt vervolgens helemaal niks over de ernst.. en ook niet dat niemand tussen de 40-44 kan overlijden.. of dat de ziekte niet ernstig is.. of dat er andere klachten kunnen zijn etc..

Het zegt enkel wat ik opschrijf.. een feitelijke statistiek.

Ik begrijp vervolgens dan niet waarom er mensen zijn die er op in gaan en dan blijkbaar het tegendeel moeten bewijzen? en dan dingen roepen die nergens mee te maken heeft..

Als ik roep dat iets twee meter is.. kun je dat gewoon nameten.,. en als het niet klopt kun je dat aangeven..
Maar vervolgens roepen dat andere dingen 3 meter zijn, slaat dan nergens op..
Dat komt, zoals ik al eerder schreef, omdat mensen nu eenmaal geen cijfertjes zijn in statistieken. En ik begrijp heus wel dat individuele gevallen geen invloed hebben op het grote geheel, maar dat wil niet zeggen dat deze gevallen geen grote impact hebben op de mensen die het treft. Als jij in een omgeving woont waar veel besmettingen zijn, en je hebt bovendien zelf een slechte gezondheid, dan is het logisch dat je angstig bent, daar helpen statistieken je dan echt niet overheen. (En nogmaals; ik heb het niet over mezelf: ik behoor tot de gelukkigen die weinig hebben te vrezen. Maar ik begrijp het wel, omdat ik veel zie en hoor in mijn eigen omgeving.)
En zoals Het Groepje al schreef; we weten nog lang niet het fijne van deze ziekte. Hoe het allemaal af gaat lopen, kunnen we uit de statistieken helaas niet aflezen.
Sinjoren schreef:
11-07-2020 20:30
Want met termen als "jij hebt tunnelvisie" smijten, is uiteraard een toonbeeld van prettig discussiëren, niet?
Sorry, dat was niet netjes inderdaad.
Astromeria schreef:
11-07-2020 20:37
Sorry, dat was niet netjes inderdaad.
Je hebt je laten gaslighten.
Het-groepje schreef:
11-07-2020 20:38
Je hebt je laten gaslighten.
Ik ben bang van wel :$
Astromeria schreef:
11-07-2020 20:36
Dat komt, zoals ik al eerder schreef, omdat mensen nu eenmaal geen cijfertjes zijn in statistieken. En ik begrijp heus wel dat individuele gevallen geen invloed hebben op het grote geheel, maar dat wil niet zeggen dat deze gevallen geen grote impact hebben op de mensen die het treft. Als jij in een omgeving woont waar veel besmettingen zijn, en je hebt bovendien zelf een slechte gezondheid, dan is het logisch dat je angstig bent, daar helpen statistieken je dan echt niet overheen. (En nogmaals; ik heb het niet over mezelf: ik behoor tot de gelukkigen die weinig hebben te vrezen. Maar ik begrijp het wel, omdat ik veel zie en hoor in mijn eigen omgeving.)
En zoals Het Groepje al schreef; we weten nog lang niet het fijne van deze ziekte. Hoe het allemaal af gaat lopen, kunnen we uit de statistieken helaas niet aflezen.
Het is allemaal niet interessant wat iedereen denkt. Het enige dat ik zeg..
Dat wanneer ik iets roep.. over dat er tussen de 40-44 jarige vrouwen geen enkel iemand in Nederland is overleden..
Er dan niemand op mij hoeft te reageren en interessant te doen om maar aan te tonen hoe heftig het virus wel niet is.. en dat het er niet om gaat en niet klopt

Ik roep iets dat klopt.. Mag dat? zonder dat er gelijk aanvallen komen.

Van mij mag je iemand aanvallen op wat diegene zegt. Maar nogmaals het klopte gewoon..
Ik zeg er verder niks bij, trek er geen conclussies bij.. helemaal niks..
Ik snap die drang dan niet om maar tegen alles in te gaan..
Het enige dat je kunt zeggen is. nou ik vind je statistiek niet zo belangrijk of wat dan ook.. Dat is dan een mening. Een beetje flauw maar wel een mening..

Ik zeg niks meer en niks minder dan wat ik zei.. een statistiek die klopte.. Dat iedereen er vervolgens conclussies aan verbind of mij een standpunt op legt dat ligt niet aan mij.

Nogmaals.. stel

ik ben 1.40m En ik roep ik ben 1.40m. en bijna elk ander mens is 2 meter..

Ik roep hier, hey ik ben 1.40m.
Als je dan er in op gaat van ja maar wij zijn 2 meter... en het klopt niet.. want bijna iedereen is langer 1.40... etc etc..

Dat is nou exact wat er gebeurde..,
Dan zou ik ook denken.. ja prima joh.. iedereen is langer.. maar daarom ben ik nog wel 1.40m. en is er niks mis met wat ik zojuist zei.
Abyss schreef:
11-07-2020 20:49
Het is allemaal niet interessant wat iedereen denkt. Het enige dat ik zeg..
Dat wanneer ik iets roep.. over dat er tussen de 40-44 jarige vrouwen geen enkel iemand in Nederland is overleden..
Er dan niemand op mij hoeft te reageren en interessant te doen om maar aan te tonen hoe heftig het virus wel niet is.. en dat het er niet om gaat en niet klopt

Ik roep iets dat klopt.. Mag dat? zonder dat er gelijk aanvallen komen.

Van mij mag je iemand aanvallen op wat diegene zegt. Maar nogmaals het klopte gewoon..
Ik zeg er verder niks bij, trek er geen conclussies bij.. helemaal niks..
Ik snap die drang dan niet om maar tegen alles in te gaan..
Het enige dat je kunt zeggen is. nou ik vind je statistiek niet zo belangrijk of wat dan ook.. Dat is dan een mening. Een beetje flauw maar wel een mening..

Ik zeg niks meer en niks minder dan wat ik zei.. een statistiek die klopte.. Dat iedereen er vervolgens conclussies aan verbind of mij een standpunt op legt dat ligt niet aan mij.

Nogmaals.. stel

ik ben 1.40m En ik roep ik ben 1.40m. en bijna elk ander mens is 2 meter..

Ik roep hier, hey ik ben 1.40m.
Als je dan er in op gaat van ja maar wij zijn 2 meter... en het klopt niet.. want bijna iedereen is langer 1.40... etc etc..

Dat is nou exact wat er gebeurde..,
Dan zou ik ook denken.. ja prima joh.. iedereen is langer.. maar daarom ben ik nog wel 1.40m. en is er niks mis met wat ik zojuist zei.
Die forummer werd drama queen genoemd door forummer nav je 'gerustellende en vriendelijke' post. Iemand uit de risicogroep. Omdat ze voorzichtig deed. Echt waar heb je het over.
Het-groepje schreef:
11-07-2020 21:32
Die forummer werd drama queen genoemd door forummer nav je 'gerustellende en vriendelijke' post. Iemand uit de risicogroep. Omdat ze voorzichtig deed. Echt waar heb je het over.
ok ik volg je niet.. maar ok.
"forummer dit en dat en nav je.."

Diegene die dat zei over mij werd al door anderen er op aangesproken ofzo?
prima dat wist ik niet. dat is fijn dan.

Ik ga er van uit dat je bericht positief was..
Dus ehm. Dankje..

We gaan verder.. iemand nog een inside scoop on the latest?
Het-groepje schreef:
11-07-2020 21:32
Die forummer werd drama queen genoemd door forummer nav je 'gerustellende en vriendelijke' post. Iemand uit de risicogroep. Omdat ze voorzichtig deed. Echt waar heb je het over.
En daar is het fake news van de dag weeral ; you're on a roll! :biggrin:

In realiteit werd de term dramaqueen niet eens gebruikt tegen diegene waar Abyss op reageerde; dat ging over iemand heel anders :).

En waar heeft ze het over? Onder andere over jou, die haar feitelijk statement als onzin bestempelde, ook al heeft ze in dat feitje jullie RIVM achter haar staan...
Abyss schreef:
11-07-2020 20:49
Het is allemaal niet interessant wat iedereen denkt. Het enige dat ik zeg..
Dat wanneer ik iets roep.. over dat er tussen de 40-44 jarige vrouwen geen enkel iemand in Nederland is overleden..
Er dan niemand op mij hoeft te reageren en interessant te doen om maar aan te tonen hoe heftig het virus wel niet is.. en dat het er niet om gaat en niet klopt

Ik roep iets dat klopt.. Mag dat? zonder dat er gelijk aanvallen komen.

Van mij mag je iemand aanvallen op wat diegene zegt. Maar nogmaals het klopte gewoon..
Ik zeg er verder niks bij, trek er geen conclussies bij.. helemaal niks..
Ik snap die drang dan niet om maar tegen alles in te gaan..
Het enige dat je kunt zeggen is. nou ik vind je statistiek niet zo belangrijk of wat dan ook.. Dat is dan een mening. Een beetje flauw maar wel een mening..

Ik zeg niks meer en niks minder dan wat ik zei.. een statistiek die klopte.. Dat iedereen er vervolgens conclussies aan verbind of mij een standpunt op legt dat ligt niet aan mij.

Nogmaals.. stel

ik ben 1.40m En ik roep ik ben 1.40m. en bijna elk ander mens is 2 meter..

Ik roep hier, hey ik ben 1.40m.
Als je dan er in op gaat van ja maar wij zijn 2 meter... en het klopt niet.. want bijna iedereen is langer 1.40... etc etc..

Dat is nou exact wat er gebeurde..,
Dan zou ik ook denken.. ja prima joh.. iedereen is langer.. maar daarom ben ik nog wel 1.40m. en is er niks mis met wat ik zojuist zei.
Ik val je niet aan. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Ik probeer alleen uit te leggen dat statistieken weinig zeggend zijn op het moment dat iemand zich bedreigd voelt. Als er een onzichtbaar, potentieel dodelijk virus rondwaard, dan word je angstig in geval je een onderliggende aandoening hebt, en dat kunnen alle statistieken met gunstige uitkomsten niet verhelpen. Als je in je directe omgeving een jong, gezond iemand kent die wél ernstig ziek is geworden, dan denk je: leuk die statistieken, maar ik zie hier het voorbeeld dat het toch echt ook heel anders kan aflopen. Als er een leeuw is ontsnapt die vermoedelijk rondloopt in jouw stad, dan zal niemand het gek vinden als jij binnenblijft, ook al zeggen de statistieken dat de kans dat jij zult worden aangevallen door een leeuw klein is, en ook al zal je waarschijnlijk nog steeds best naar buiten kunnen zonder dat er iets zal gebeuren. Het gaat dus niet om gelijk hebben, het gaat erom dat je sommige zaken nu eenmaal niet altijd helemaal rationeel kunt benaderen, hoe graag je het ook zou willen. Daarom heeft het geen zin om mensen met statistieken om de oren te blijven slaan. Het is als tegen iemand met hoogtevrees zeggen dat hij zich niet moet aanstellen, omdat statistisch gezien de kans dat hij van de toren valt, verwaarloosbaar is. Je hebt 100% gelijk, maar je helpt er die persoon niet verder mee.
Sinjoren schreef:
11-07-2020 21:52
En daar is het fake news van de dag weeral ; you're on a roll! :biggrin:

In realiteit werd de term dramaqueen niet eens gebruikt tegen diegene waar Abyss op reageerde; dat ging over iemand heel anders :).

En waar heeft ze het over? Onder andere over jou, die haar feitelijk statement als onzin bestempelde, ook al heeft ze in dat feitje jullie RIVM achter haar staan...
ja ik volg het niet meer.. degene die wat angstig was.. bedoelde het juist goed..

en dat was juist niet degene die er hard inging met.. ja maar er zijn wel degelijk mensen overleden tussen 40-50 etc.
Terwijl dat weer nergens op sloeg. aangezien niemand dat beweerde..

Het is allemaal vrij duidelijk. wat er wel en niet gezegd is. je kunt op een forum namelijk alles terug lezen.
Dus ik ga het er ook bij laten.
Alle reacties Link kopieren
Iemand net nieuwsuur gezien op NPO2? Toestand in Israël? Kijk het ff.

Oh en Google 'weanen' eens... dan leer je ook nog wat.
enigme wijzigde dit bericht op 11-07-2020 22:06
9.39% gewijzigd
Astromeria schreef:
11-07-2020 21:57
Ik val je niet aan. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Ik probeer alleen uit te leggen dat statistieken weinig zeggend zijn op het moment dat iemand zich bedreigd voelt. Als er een onzichtbaar, potentieel dodelijk virus rondwaard, dan word je angstig in geval je een onderliggende aandoening hebt, en dat kunnen alle statistieken met gunstige uitkomsten niet verhelpen. Als je in je directe omgeving een jong, gezond iemand kent die wél ernstig ziek is geworden, dan denk je: leuk die statistieken, maar ik zie hier het voorbeeld dat het toch echt ook heel anders kan aflopen. Als er een leeuw is ontsnapt die vermoedelijk rondloopt in jouw stad, dan zal niemand het gek vinden als jij binnenblijft, ook al zeggen de statistieken dat de kans dat jij zult worden aangevallen door een leeuw klein is, en ook al zal je waarschijnlijk nog steeds best naar buiten kunnen zonder dat er iets zal gebeuren. Het gaat dus niet om gelijk hebben, het gaat erom dat je sommige zaken nu eenmaal niet altijd helemaal rationeel kunt benaderen, hoe graag je het ook zou willen. Daarom heeft het geen zin om mensen met statistieken om de oren te blijven slaan. Het is als tegen iemand met hoogtevrees zeggen dat hij zich niet moet aanstellen, omdat statistisch gezien de kans dat hij van de toren valt, verwaarloosbaar is. Je hebt 100% gelijk, maar je helpt er die persoon niet verder mee.
Nee ik begrijp je wel..
Maar dat was even de discussie niet.. ik heb mij in dit topic helemaal niet uitgelaten over standpunten en wat wel of niet belangrijk is.

iemand hier die 42 jaar oud is. Zij dat ze het waarschijnlijk niet overleeft als ze het virus krijgt.. want ze heeft enkele kwalen.. ze was er wel bang voor.

Het enige dat ik vervolgens tegen haar zeg. Om gewoon positiief te zijn. was.. dat het hopelijk wel goed komt en je er ook grote kans op hebt..
En ik gaf even een statistiek mee van.. In nederland is er nog geen vrouw overleden in jouw leeftijdsgroep. tussen de 40 en 44 jaar.

Dit is het enige dat ik zeg. En dit is feitelijk correct.. volgens de gegevens die wij op dit moment hebben..

Als er dan mensen op die stelling in gaan. en van alles roepen . ja maar het gaat niet om doden.. en er zijn wel degelijk mensen overleden tuissen de 40 en 50 en van alles roepen..

Dan denk ik... Ja prima... Dat heb ik allemaal ook niet beweerd. Vanwaar die drang om overal op in te gaan? Ik zeg enkel wat ik zeg.. Doe eens rustig.. wat is dit?
Abyss schreef:
11-07-2020 22:06
Nee ik begrijp je wel..
Maar dat was even de discussie niet.. ik heb mij in dit topic helemaal niet uitgelaten over standpunten en wat wel of niet belangrijk is.

iemand hier die 42 jaar oud is. Zij dat ze het waarschijnlijk niet overleeft als ze het virus krijgt.. want ze heeft enkele kwalen.. ze was er wel bang voor.

Het enige dat ik vervolgens tegen haar zeg. Om gewoon positiief te zijn. was.. dat het hopelijk wel goed komt en je er ook grote kans op hebt..
En ik gaf even een statistiek mee van.. In nederland is er nog geen vrouw overleden in jouw leeftijdsgroep. tussen de 40 en 44 jaar.

Dit is het enige dat ik zeg. En dit is feitelijk correct.. volgens de gegevens die wij op dit moment hebben..

Als er dan mensen op die stelling in gaan. en van alles roepen . ja maar het gaat niet om doden.. en er zijn wel degelijk mensen overleden tuissen de 40 en 50 en van alles roepen..

Dan denk ik... Ja prima... Dat heb ik allemaal ook niet beweerd. Vanwaar die drang om overal op in te gaan? Ik zeg enkel wat ik zeg.. Doe eens rustig.. wat is dit?
Dit hele gebeuren is niet los van emoties; het raakt iedereen wel op de een of andere manier. Misschien dat mensen daarom soms heftig reageren.
Sinjoren schreef:
11-07-2020 21:52
En daar is het fake news van de dag weeral ; you're on a roll! :biggrin:

In realiteit werd de term dramaqueen niet eens gebruikt tegen diegene waar Abyss op reageerde; dat ging over iemand heel anders :).

En waar heeft ze het over? Onder andere over jou, die haar feitelijk statement als onzin bestempelde, ook al heeft ze in dat feitje jullie RIVM achter haar staan...
Je bent echt alle aansluiting met de realiteit kwijt. Veel spookrijders overal he.
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
11-07-2020 22:04
Iemand net nieuwsuur gezien op NPO2? Toestand in Israël? Kijk het ff.

Oh en Google 'weanen' eens... dan leer je ook nog wat.

Ja, ik heb het gezien. Volgens Worldometers vandaag bijna 1200 nieuwe besmettingen, op ruim 9 miljoen inwoners. En een tweede golf die hoger is dan de eerste :|
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven