Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Deze waanzin moet stoppen. Nu.

07-07-2020 23:20 618 berichten
Alle reacties Link kopieren
De waanzin van vandaag. Verzameld door mij, opgeschreven voor iedereen die wat minder tijd dan ik heeft om alle informatie tot zich te nemen. Gebruik de inhoud waar je maar kunt.


Het was aanpoten in de ziekenhuizen, maar we hebben het gered. Een maand of twee later blijkt dat in landen waar men slechts geringe of geen maatregelen had genomen de epidemie ongeveer hetzelfde verloop heeft gehad als in landen met een vorm van lockdown. Er gaan mensen dood, maar ja dat heb je met bepaalde besmettelijke ziektes. Fact of life.

Al een tijdje is duidelijk dat ziekte en sterfte onder de COVID-19 geïnfecteerden erg laag ligt. Het is niet bepaald Ebola. Er worden ongeschikte en onbetrouwbare tests gebruikt om besmetting vast te stellen en op de één of andere manier wordt bijna elke dode waarbij een COVID-19 besmetting wordt vastgesteld als COVID-19 slachtoffer geregistreerd.

De pers en het parlement zijn gelijkgeschakeld omdat het niet-steunen van de anderhalve meter maatregel tot doodzonde is bestempeld. You are either with us, or you are with the virus.

Dit jaar en de komende jaren leggen de maatregelen uit de noodverordening vele tientallen miljarden bovenop de staatsschuld terwijl de werkloosheid schrikbarend hoog oploopt. Het BNP duikt sterk omlaag en steeds minder werkenden moeten steeds meer uitkeringen bekostigen. Hoe gaan we dit betalen?

De anderhalve meter verordening veroorzaakt steeds schrijnendere toestanden in alle sectoren van onze samenleving en een ramp voor onze economie, maar het kabinet neemt dat voor lief.

Nieuwe uitbraken van COVID-19 worden nog steeds breed uitgemeten in de pers, maar nergens lees ik hoeveel mensen daar ziek van zijn geworden of als gevolg ervan zijn overleden. De IFR is inmiddels wel bekend (0,32 - 1) en ook dat 80% van de positief geteste personen geen of milde klachten hebben.

Mensen zijn bang van elkaar geworden door een virus waaraan ongeveer net zoveel mensen dood gaan als aan de griep. De jaarlijkse opruiming, zal ik maar zeggen. Griep is ook geen grapje; iedereen die zwaar de griep heeft gehad zal dat beamen.

Die anderhalve meter is onmenselijk. Mensen hebben contact met elkaar nodig, anders worden ze ziek en ongelukkig. Ze kunnen er zelfs dood aan gaan. Dood door ontzegging van menselijk contact, de zwaksten het eerst. De maatregelen beschermen hen niet, maar treffen hen.

Waarom laten we dit allemaal gebeuren? We kunnen ook gewoon weer normaal gaan doen met z'n allen. Dat kost ons een stuk minder, op letterlijk alle fronten.

Er gaat een aantal mensen dood met daarop het label COVID-19 geplakt en als gevolg daarvan wordt onze samenleving steeds zieker door die anderhalve meter. Dit onder een regering die in het wetboek wil laten vastleggen dat ze naar eigen inzicht mogen bepalen wanneer we met wie met hoeveel mensen waar bij elkaar mogen zijn. Op welke afstand. Het vaccin is er eerder dan die wet, verzekerde prof. mr. dr. Jan Brouwer ons gelukkig. Niet dat we een vaccin nodig hebben overigens, en we leven nog steeds onder noodverordeningen. Op 23 maart 2020 werd in NL de anderhalve meter van kracht en het einde is nog niet in zicht.

We mogen niet demonstreren tegen de anderhalve meter. Vorige week zijn alle in 20 steden aangemelde demonstraties van Viruswaanzin verboden. Je weet wel, dat is die club die het kort geding tegen de staat aangespannen heeft. Allemaal.

Eerst werden de gezondheidsrisico's van mogelijke schendingen van de anderhalve meter daarbij als argument gebruikt, maar nu daar amper meer draagvlak voor is zijn het vooral niet-gespecificeerde 'aanwijzingen voor ongeregeldheden' die de verboden motiveren. Het recht op demonstratie is hiermee afgeschaft. Geen demonstrant is bang voor ongeregeldheden, maar op z'n hoede voor politiegeweld. Het enige geweld tot op heden is van de politie gekomen.

Mogen demonstreren is een gunst geworden, bij beschikking van onze bestuurders. De rechtbanken gaan er wonderbaarlijk genoeg in mee tot nu toe.

Als een kerstcadeau aan het begin van het zomerseizoen worden we nu voorzichtig losgelaten. Maar pas op: we kunnen je riem zo weer aantrekken.

Er worden op social media regerings-onvriendelijke of regerings-ongemakkelijke posts en video's verwijderd.

Er wordt volstrekt onnodig angst gezaaid; angst voor COVID-19 zelf, angst voor besmetting door elkaar en angst voor associatie met dissidente geluiden. We zitten opgescheept met een overheid die ons via noodverordeningen met regels en protocollen opzadelt die ons op zoveel plekken zoveel pijn doen. Steeds meer handhavers, politiemensen en andere personen in overheidsdienst raken in gewetensnood maar durven zich maar amper publiekelijk uit te spreken door de ontstane polarisatie.

Waarom zouden we zo willen leven zoals het nu gaat? Deze waanzin moet stoppen. Nu.
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
08-07-2020 00:40
Je zult er mee moeten dealen dat de situatie nu zo is.
De viruswaanzinnigen willen niet dealen met de realiteit. Daarom hobbelen ze achter hun sproojesprins Engel aan.
Alle reacties Link kopieren
https://pbs.twimg.com/media/EarzjV-U4AA_KHc.jpg

Haha. Nog zo'n pareltje. :-D

Wordt ook en masse gedeeld op die FB-pagina.
Gij zult uw tijd niet verspillen aan bodemloze putten en aandachtshoeren.

Livin' da StiffmeisterLife!
Alle reacties Link kopieren
'De jaarlijkse opruiming' in de OP.
:sick:

En ja hoor: 'het is maar een griepje'.
Droom rustig verder, TO.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-07-2020 00:21
Babe36 is nu in overleg met goeroe Engel hoe verder te reageren in dit topic?
Het loopt niet zoals verwacht
De opdracht was om nieuwe zieltjes te winnen.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
08-07-2020 00:45
En dat, ja. Dat gejank. Hoeveel is er hier al niet over Corona geschreven? Een hele pijler vol, en we zijn toe aan het 22e algemene coronatopic.

Je kiest toch zelf welk topic je leest en of je wil reageren?
lila01 schreef:
08-07-2020 00:46
De viruswaanzinnigen willen niet dealen met de realiteit. Daarom hobbelen ze achter hun sproojesprins Engel aan.
Nee, maar ze zullen wel moeten. Dat is wennen, vooral voor een bepaalde generatie die gewend is dat alles mogelijk is. Helaas pindakaas, het leven is geen sprookje, leer maar omgaan met tegenslag, word je groot en sterk van.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
08-07-2020 00:49
Je kiest toch zelf welk topic je leest en of je wil reageren?
Huh? Dit was een reactie op Julius, die schreef dat het op dit forum niet over de inhoud mocht gaan. Wat dus aperte apenkool is.
Alle reacties Link kopieren
Rachmaninoff schreef:
08-07-2020 00:51
Nee, maar ze zullen wel moeten. Dat is wennen, vooral voor een bepaalde generatie die gewend is dat alles mogelijk is. Helaas pindakaas, het leven is geen sprookje, leer maar omgaan met tegenslag, word je groot en sterk van.
Ze zullen tot het uiterste gaan in hun ontkenning, ben ik bang. Engel gaat zelf ook steeds vreemder doen.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
08-07-2020 00:52
Huh? Dit was een reactie op Julius, die schreef dat het op dit forum niet over de inhoud mocht gaan. Wat dus aperte apenkool is.

Daar geef ik Julius dan gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Willem Engel, ach ja, de appel valt niet ver van de boom. En dan heb ik t over zn vader Rene, de crimineel die Fort Oranje beheerde.
Ze komen beide positief in het nieuws ( not).
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Regenboogjongen schreef:
08-07-2020 00:46
https://pbs.twimg.com/media/EarzjV-U4AA_KHc.jpg

Haha. Nog zo'n pareltje. :-D

Wordt ook en masse gedeeld op die FB-pagina.

In Florida was er een hearing over mondkapjes waar 'We the people are waking up' ook spraken.
Huiveringwekkend: https://edition.cnn.com/videos/politics ... us-vpx.cnn
nounou
Alle reacties Link kopieren
Over de inhoud praten: prima. Meegaan in de waanzin en propaganda van Engel en zijn groupies: nee.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
08-07-2020 00:55
Daar geef ik Julius dan gelijk in.
Het over de inhoud hebben en gelijk krijgen zijn twee aparte dingen hè.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
08-07-2020 00:57
Over de inhoud praten: prima. Meegaan in de waanzin en propaganda van Engel en zijn groupies: nee.

Dan zijn we snel klaar, als alle argumenten tegen de coronamaatregelen worden gezien als propaganda.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
08-07-2020 00:56
Willem Engel, ach ja, de appel valt niet ver van de boom. En dan heb ik t over zn vader Rene, de crimineel die Fort Oranje beheerde.
Ze komen beide positief in het nieuws ( not).
Zijn vader is huisjesmelker Cees Engel, maar dat zou er niet toe moeten doen. Zoon is niet verantwoordelijk voor wat zijn vader heeft uitgevreten.
Alle reacties Link kopieren
Of heb jij nog argumenten tegen de maatregelen die niet door Engel en zn groupies worden aangedragen?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
08-07-2020 01:01
Dan zijn we snel klaar, als alle argumenten tegen de coronamaatregelen worden gezien als propaganda.

Welnee. Je ziet toch zelf ook wel dat dit topic een pareltje van propaganda is, en geen discussietopic zoals er hier wel eerder geweest zijn?
nounou
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
08-07-2020 01:02
Zijn vader is huisjesmelker Cees Engel, maar dat zou er niet toe moeten doen. Zoon is niet verantwoordelijk voor wat zijn vader heeft uitgevreten.

Dat doet er ook totaal niet toe, maar toch fijn dat je het hier nog even noemt, ook al doet het er totaal niet toe.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-07-2020 01:03
Welnee. Je ziet toch zelf ook wel dat dit topic een pareltje van propaganda is, en geen discussietopic zoals er hier wel eerder geweest zijn?

Ik zie vooral mensen nogal spastisch reageren. Waaronder ik zelf ook hoor, waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Was aanpoten in de ziekenhuizen, maar "we" hebben het gered? Ik hoop dat je niet in de zorg werkt.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
08-07-2020 01:01
Dan zijn we snel klaar, als alle argumenten tegen de coronamaatregelen worden gezien als propaganda.
Tja, daar kan ik verder ook niet veel aan doen. Zo lang er geen deugdelijke argumenten tegen de maatregelen zijn, kan ik ze onmogelijk serieus nemen. Het bewijs dat ze wél werken is ook nogal overweldigend. Daar waar de maatregelen zijn opgelegd en worden gehandhaafd, gaat het een stuk beter dan in de landen waar dat niet het geval is.

En daar waar de hele gezondheidszorg plat ligt als gevolg van een onstuitbare stroom coronapatienten, is heus ook geen plek en tijd voor bijvoorbeeld bevolkingsonderzoek naar kanker.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is denk ik ook niet of de maatregelen werken. De vraag is of het het waard is om een land bijna failliet te laten gaan.

En het is natuurlijk van de gekke dat er ondernemers failliet gaan doordat ze door deze maatregelen hun werk niet kunnen doen, en de overheid dan zoiets heeft van, ah, pech voor jou, we zouden je financieel kunnen redden maar daar hebben we geen zin in. Het is al duur genoeg allemaal.
Misschien ook verder kijken dan alleen bij jouw om de hoek.
Coronamaatregelen bestaat niet alleen uit Nederland.

In Nederland is het op dit moment nog tot daar aan toe.

Maar als je hoort dat een stad als Melbourne in complete lockdown gaat, na een aantal besmettingen. Dat zijn dat wel heftige maatregelen.

Australie heeft welgeteld 106 corona doden in 6 maand tijd.

Kijk naar Afrika wat er daar gebeurd.
Landen in lockdown, scholen die dicht zijn. arme mensen die straks nog armer zijn, die al bijna geen eten hebben..

En de cijfers..
nog geen 12.000 doden over het hele continent van afrika.
Populatie 1.2 miljard.

Dan vind ik het waanzin roepen nog niet zo overdreven ver gaan(alleen jammer dat het woord waanzin nu automatisch aan deze Engel gelinkt wordt, want ik kan hem ook niet uitstaan)
Abyss schreef:
08-07-2020 01:16
Misschien ook verder kijken dan alleen bij jouw om de hoek.
Coronamaatregelen bestaat niet alleen uit Nederland.

In Nederland is het op dit moment nog tot daar aan toe.

Maar als je hoort dat een stad als Melbourne in complete lockdown gaat, na een aantal besmettingen. Dat zijn dat wel heftige maatregelen.

Australie heeft welgeteld 106 corona doden in 6 maand tijd.

Kijk naar Afrika wat er daar gebeurd.
Landen in lockdown, scholen die dicht zijn. arme mensen die straks nog armer zijn, die al bijna geen eten hebben..

En de cijfers..
nog geen 12.000 doden over het hele continent van afrika.
Populatie 1.2 miljard.

Dan vind ik het waanzin roepen nog niet zo overdreven ver gaan(alleen jammer dat het woord waanzin nu automatisch aan deze Engel gelinkt wordt, want ik kan hem ook niet uitstaan)
Ik snap wel dat landen in Afrika compleet in lockdown gaan. Er zijn nu relatief weinig doden daar, maar als het echt losbreekt hebben zij helemaal een probleem (gebrek aan ziekenhuizen en goeie zorg). Niet in alle Afrikaanse landen, maar in de armere wel.
julius schreef:
08-07-2020 01:15
De vraag is denk ik ook niet of de maatregelen werken. De vraag is of het het waard is om een land bijna failliet te laten gaan.

En het is natuurlijk van de gekke dat er ondernemers failliet gaan doordat ze door deze maatregelen hun werk niet kunnen doen, en de overheid dan zoiets heeft van, ah, pech voor jou, we zouden je financieel kunnen redden maar daar hebben we geen zin in. Het is al duur genoeg allemaal.
Wat ik mij afvraag is hoeveel effect een pandemie sowieso al op de economie zou hebben. Want al is alles zonder regels open, dan nog zullen mensen weinig winkelen als het virus heel erg aanwezig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven