Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Duizelig-zouden jullie een test doen?

30-12-2020 01:30 108 berichten
Ik lig er duidelijk wakker van! Vanavond wees ik ineens en langdurig duizelig alsof ik flauw ging vallen. Ik moest ook erg huilen (wat ik niet snel doe). Een dame in de buurt riep meteen: ‘oh, dat is Corona, zo begon het bij mij ook’.

En dat laat me niet los.. ik ben super voorzichtig en zou dan ook geen risico moment kunnen bedenken... Wel was ik de laatste tijd extreem druk en had ik vandaag veel stress. De klachten passen daar uitstekend bij.

Met het oog op de jaarwisseling: zouden jullie testen? Voor 139 Euro kan ik morgen een PCR test doen met dezelfde dat uitslag.

Dank voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
30-12-2020 12:32
Ik bedoelde bij de reguliere teststraat. Daar had je gister prima voor vandaag in kunnen plannen. Voor niks.
Inplannen inderdaad, maar het is dan onzeker of je de uitslag nog voor oudjaarsavond kan verwachten.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
30-12-2020 12:32
Ik bedoelde bij de reguliere teststraat. Daar had je gister prima voor vandaag in kunnen plannen. Voor niks.
Lees je nou echt niet wat ze schrijft? @(
...
Djessy schreef:
30-12-2020 12:47
Lees je nou echt niet wat ze schrijft? @(
Ze zegt dat ze zo’n dure test had ingepland. En ik zeg dat ze gisteren net zo goed een gratis test van de ggd in had kunnen plannen en nog voor oud en nieuw de uitslag had gehad.

Maar ik zal wel iets niet goed begrijpen. Excuses dan.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
30-12-2020 13:08
Ze zegt dat ze zo’n dure test had ingepland. En ik zeg dat ze gisteren net zo goed een gratis test van de ggd in had kunnen plannen en nog voor oud en nieuw de uitslag had gehad.

Maar ik zal wel iets niet goed begrijpen. Excuses dan.
Toen had ze nog geen klachten. Die kreeg ze pas om 22.00
...
Djessy schreef:
30-12-2020 13:10
Toen had ze nog geen klachten. Die kreeg ze pas om 22.00
Ja, dat is ruim op tijd om met je digid in te plannen. 1 uur ‘s nachts had dat ook nog gekund. Maar goed, zo is het ook prima!
Alle reacties Link kopieren
Verstandig dat je gaat testen. Corona komt in vele vormen. Eigenlijk alles dat anders is dan anders kan het zijn. Het standaard lijstje zegt niet veel. Daar staat bijvoorbeeld hoesten op. Nou ik hoest dus altijd en toen ik corona had niet, dat was dus anders dan anders. Bij veel mensen begint het met een down gevoel en huilen. Staat niet op het lijstje, maar van veel mensen gehoord. Mijn man was al 3 dagen boos en chagrijnig en wilde zelfs ontslag nemen, pas daarna werd hij ziek.
lattemachiato schreef:
30-12-2020 14:50
Verstandig dat je gaat testen. Corona komt in vele vormen. Eigenlijk alles dat anders is dan anders kan het zijn. Het standaard lijstje zegt niet veel. Daar staat bijvoorbeeld hoesten op. Nou ik hoest dus altijd en toen ik corona had niet, dat was dus anders dan anders. Bij veel mensen begint het met een down gevoel en huilen. Staat niet op het lijstje, maar van veel mensen gehoord. Mijn man was al 3 dagen boos en chagrijnig en wilde zelfs ontslag nemen, pas daarna werd hij ziek.
Oh jeetje, dat laatste herken ik helemaal. Blij dat ik getest heb!
Alle reacties Link kopieren
Omdat de ene situatie op de andere volgt, wil nog niet zeggen dat er een causaal verband is
lattemachiato schreef:
30-12-2020 14:50
Verstandig dat je gaat testen. Corona komt in vele vormen. Eigenlijk alles dat anders is dan anders kan het zijn. Het standaard lijstje zegt niet veel. Daar staat bijvoorbeeld hoesten op. Nou ik hoest dus altijd en toen ik corona had niet, dat was dus anders dan anders. Bij veel mensen begint het met een down gevoel en huilen. Staat niet op het lijstje, maar van veel mensen gehoord. Mijn man was al 3 dagen boos en chagrijnig en wilde zelfs ontslag nemen, pas daarna werd hij ziek.
Oh dan heb ik elke maand corona denk ik. Al jaren.
Neeeee! Wat vervelend voor je :( :hug: het zou corona kúnnen zijn, nog niet eerder gehoord van duizeligheid als symptoom, maar vermoeidheid is er ook 1 en duizeligheid en vermoeidheid gaan ook vaak samen natuurlijk.

Niet zo handig van de buurvrouw dat ze meteen de conclusie trekt dat het corona is. Als ik jou was, zou ik me inderdaad wel laten testen. Gewoon voor de zekerheid.

Maar... Ik zou me niet meteen druk maken. Je schrijft dat je het de laatste tijd druk hebt en veel stress hebt. De kans is héél groot dat de duizeligheid voortkomt uit oververmoeidheid.

Kortom: test om het uit te sluiten, maar niet té druk proberen te maken. Blijf relativeren wat het óók kan zijn en ga daarvan uit tot het tegendeel bewezen is. Met stressen schiet je nu niets op, dat gaat het waarschijnlijk erger maken.

Veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
30-12-2020 11:55
Maar ze is de hele nacht duizelig geweest of lees ik het verkeerd? En nu nog klachten toch?
Zo las ik het niet. Ik heb haar bericht geïnterpreteerd als: Duizelig na het sporten en daarna de halve nacht wakker van de stress, niet van de duizeligheid.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik ben natuurlijk geen expert en ik zou mij gewoon laten testen. Geen sneltest, maar gewone test.
Geen idee of je daar al voor gebeld hebt, maar als je dat vanmorgen meteen had gedaan, dan kun je vandaag of morgen toch al terecht?

Ik ken inmiddels wel al wat mensen met corona. En werkelijk niemand heeft over duizeligheid geklaagd.
Maar hey, ik zeg niet dat het niet kan.
Heb je verder iets? Keelpijn, reukverlies, koorts, hoofdpijn, spierpijn? Benauwd, geen lucht?

Bel anders het telefoonnummer van het rivm.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Gamayun schreef:
30-12-2020 15:38
Zo las ik het niet. Ik heb haar bericht geïnterpreteerd als: Duizelig na het sporten en daarna de halve nacht wakker van de stress, niet van de duizeligheid.
Yep, je hebt gelijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
30-12-2020 15:48


Bel anders het telefoonnummer van het rivm.
(ze is al getest)
Inmiddels weet ik dat ik sowieso een flinke blaasontsteking heb. Die uitslag is binnen en kan ook alle klachten verklaren.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 15:55
Inmiddels weet ik dat ik sowieso een flinke blaasontsteking heb. Die uitslag is binnen en kan ook alle klachten verklaren.
mocht je weer eens een topic openen: zet alle informatie er in
lilalinda schreef:
30-12-2020 16:10
mocht je weer eens een topic openen: zet alle informatie er in
Hoezo? Ik had geen klachten die mij aan een blaasontsteking deden denken. Ik heb echter mijn huisarts gebeld omdat ik dacht aan oververmoeidheid/ stress en ik wilde niet richting een burn-out. En ik mocht meteen langskomen. Hij kwam met het idee voor een test voor blaasontsteking omdat ik die vroeger vaak had en de klachten overeenkwamen. Zonder branderig gevoel bij plassen (had ik toen ook nooit). En dat was raak.
lilalinda schreef:
30-12-2020 16:10
mocht je weer eens een topic openen: zet alle informatie er in
Hoezo? Ik had geen klachten die mij aan een blaasontsteking deden denken. Ik heb echter mijn huisarts gebeld omdat ik dacht aan oververmoeidheid/ stress en ik wilde niet richting een burn-out. En ik mocht meteen langskomen. Hij kwam met het idee voor een test voor blaasontsteking omdat ik die vroeger vaak had en de klachten overeenkwamen. Zonder branderig gevoel bij plassen (had ik toen ook nooit). En dat was raak.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 16:17
Hoezo? Ik had geen klachten die mij aan een blaasontsteking deden denken. Ik heb echter mijn huisarts gebeld omdat ik dacht aan oververmoeidheid/ stress en ik wilde niet richting een burn-out. En ik mocht meteen langskomen. Hij kwam met het idee voor een test voor blaasontsteking omdat ik die vroeger vaak had en de klachten overeenkwamen. Zonder branderig gevoel bij plassen (had ik toen ook nooit). En dat was raak.
langskomen? je zit toch in quarantaine?
lilalinda schreef:
30-12-2020 16:20
langskomen? je zit toch in quarantaine?
Volgens mijn huisarts mocht ik langskomen. Hij vond het niet als Corona klinken en vond de duizeligheid wel zorgelijk. Ik ben vanmorgen ook naar de testlocatie geweest.
Alle reacties Link kopieren
RosainVietnam schreef:
30-12-2020 16:25
Volgens mijn huisarts mocht ik langskomen. Hij vond het niet als Corona klinken en vond de duizeligheid wel zorgelijk. Ik ben vanmorgen ook naar de testlocatie geweest.
Heb je de uitslag van je coronatest al?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-12-2020 16:20
langskomen? je zit toch in quarantaine?
Ze heeft geen officiële coronaklachten, ik kan me voorstellen dat je dan dus ook niet in quarantaine hoeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
30-12-2020 16:32
Ze heeft geen officiële coronaklachten, ik kan me voorstellen dat je dan dus ook niet in quarantaine hoeft.
jawel hoor,
als je besluit dat je klachten voldoende zijn voor een test, dan ook voor quarantaine

dat ze volstrekt overbodig is gaan testen, ben ik met je eens
Ze kan best Corona hebben, dat schijnt voor te komen, maar niet obv deze duzeligheid

Goed eten en lekker slapen TO!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-12-2020 16:34
jawel hoor,
als je besluit dat je klachten voldoende zijn voor een test, dan ook voor quarantaine

dat ze volstrekt overbodig is gaan testen, ben ik met je eens
Ze kan best Corona hebben, dat schijnt voor te komen, maar niet obv deze duzeligheid

Goed eten en lekker slapen TO!
De huisarts beslist hier of ze naar de praktijk mag komen en hij of zij heeft niks te maken met het feit dat zij zelf heeft bepaald zich te willen laten testen. De huisarts kan dus gewoon besluiten dat ze naar de praktijk mag komen, want geen coronaklachten, of ze nu op eigen gelegenheid is gaan testen of niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
30-12-2020 16:47
De huisarts beslist hier of ze naar de praktijk mag komen en hij of zij heeft niks te maken met het feit dat zij zelf heeft bepaald zich te willen laten testen. De huisarts kan dus gewoon besluiten dat ze naar de praktijk mag komen, want geen coronaklachten, of ze nu op eigen gelegenheid is gaan testen of niet.
we praten vreselijk langs elkaar heen.
1. ja hoor, prima, mag arts inderdaad zelf weten
2. TO had zich niet hoeven laten testen
3. wie denkt dat hij corona heeft (en zich laat testen) gaat in quarantaine

allemaal los staand allemaal waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven