Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gaan bedrijven dit overleven?

24-03-2020 05:17 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me niet af of, maar meer hoeveel bedrijven er failliet gaan door corona. Want als er geen klanten meer komen wordt het lastig, voor de kleine winkeltjes tot aan grote bedrijven. Ligt er ook aan hoe lang het duurt en aan wat de regering er aan geld in wil steken. Wat denken jullie, komt er een ramp na de ramp?
viva-amber schreef:
24-03-2020 09:48
Men blijft maar zeuren over oude mensen maar deze ziekte kan iedereen treffen en blijvende schade toe brengen. Allemaal jonge mensen met een longfunctie van 50% en luchtvervuiling vanwege het slechte mileu daar kunnen we ook levenslang een uitkering aan betalen en we hebben al 900.000 arbeidsongeschikten in Nederland.
Stop FF met zo verwend doen en zet je schouders er onder.
En daarbij: al zijn mensen oud en hebben ze een mooi leven gehad, dan nog gun je ze geen afschuwelijk en vooral eenzaam ziekbed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag een koffietentje in het dorp , briefje erop dat ze door corona gesloten zijn, pand was al leeg. Eerste bedrijf die ik zag die er aan onderdoor gaat.
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
24-03-2020 22:25
Ik zag een koffietentje in het dorp , briefje erop dat ze door corona gesloten zijn, pand was al leeg. Eerste bedrijf die ik zag die er aan onderdoor gaat.
Vreselijk.
Hoe moet dit verder?
ekeim schreef:
24-03-2020 22:25
Ik zag een koffietentje in het dorp , briefje erop dat ze door corona gesloten zijn, pand was al leeg. Eerste bedrijf die ik zag die er aan onderdoor gaat.
Dat is al snel...
Ab_Normaal schreef:
24-03-2020 22:40
Dat is al snel...
Een berekening is snel gemaakt, het regent ontslagen van ZZP'ers in mijn omgeving want iedereen weet dat alle vaste lasten doorgaan maar er voorlopig geen vraag is. We kunnen ons ook aan geen enkel land optrekken want iedereen zit in het zelfde schuitje. Het is na de laatste dolle jaren van economische voorspoed alsof je een heel harde klap in je gezicht krijgt. Gelukkig exporteert Nederland heel veel voedsel dus we hebben een bepaalde basis, maar een land als de UK gaat het nog veel zwaarder krijgen en we hebben al helemaal maar niet over de USA. Maar ook hun economieën gaan bepalen hoe wij het gaan doen. Daarnaast gaat de hypotheekrente omhoog en hebben burgers en de staat en de EU gigantische schulden aan het eind van de rit, en ook deze moeten we met zijn allen betalen. Ik denk dat we een tijd krijgen waarin armoede heel zichtbaar gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
24-03-2020 13:00
En daarbij: al zijn mensen oud en hebben ze een mooi leven gehad, dan nog gun je ze geen afschuwelijk en vooral eenzaam ziekbed.
Nee, dan zou het mogelijk moeten zijn snel en zonder allerlei poespas euthanasie toe te passen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
24-03-2020 09:32
Bezorgen geen optie? Wij laten nu vaker eten bezorgen (van een restaurant dan, niet van de domino's) dan we eerst uit eten gingen!
Nee, helaas. Het is "Michelinster-niveau" dus dat kwak je niet in een bakje. :-(
Al aan privatedinners gedacht, maar dan moet je restaurant "open" en dat mag niet.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
24-03-2020 09:32
Bezorgen geen optie? Wij laten nu vaker eten bezorgen (van een restaurant dan, niet van de domino's) dan we eerst uit eten gingen!
Nee, helaas. Het is "Michelinster-niveau" dus dat kwak je niet in een bakje. :-(
Al aan privatedinners gedacht, maar dan moet je restaurant "open" en dat mag niet.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
25-03-2020 08:26
Nee, helaas. Het is "Michelinster-niveau" dus dat kwak je niet in een bakje. :-(
Al aan privatedinners gedacht, maar dan moet je restaurant "open" en dat mag niet.
In mijn woonplaats doen ook enkele "echte" restaurants aan Bezorgen
(denk aan: 65 euro voor een visplateau, en dat is nog zonder kreeft)
KataTonDemonaEaytoy schreef:
25-03-2020 08:26
Nee, helaas. Het is "Michelinster-niveau" dus dat kwak je niet in een bakje. :-(
Al aan privatedinners gedacht, maar dan moet je restaurant "open" en dat mag niet.

Er zijn anders sterrenrestaurants en die bezorgen wel, lees dit artikel maar;

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7a4d314/
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
25-03-2020 08:26
Nee, helaas. Het is "Michelinster-niveau" dus dat kwak je niet in een bakje. :-(
Al aan privatedinners gedacht, maar dan moet je restaurant "open" en dat mag niet.
Nou nou, niet zo denegerend 'in een bakje kwakken'. Bij 1 restaurant krijgen we een keurig opgemaakt bord, de laatste opmaak-dingetjes werden in de bus voor het huis gedaan en daarna kregen wij het eten. Via Whatsapp kregen we een spraakbericht met wat er op ons bord lag en een leuk verhaaltje.over de wijn.
Zoeken naar mogelijkheden!
simbalabimba schreef:
25-03-2020 08:11
Nee, dan zou het mogelijk moeten zijn snel en zonder allerlei poespas euthanasie toe te passen.
Bij jou en andere mensen die dit soort dingen schrijven, vraag ik me af of je zelf geen oudere geliefden hebt in je omgeving.
thistle schreef:
25-03-2020 08:38
Nou nou, niet zo denegerend 'in een bakje kwakken'. Bij 1 restaurant krijgen we een keurig opgemaakt bord, de laatste opmaak-dingetjes werden in de bus voor het huis gedaan en daarna kregen wij het eten. Via Whatsapp kregen we een spraakbericht met wat er op ons bord lag en een leuk verhaaltje.over de wijn.
Zoeken naar mogelijkheden!

Wat goed gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
25-03-2020 08:47
Bij jou en andere mensen die dit soort dingen schrijven, vraag ik me af of je zelf geen oudere geliefden hebt in je omgeving.
Dan nog kun je voor euthanasie zijn hè.

De wens om je (groot)ouders zo lang mogelijk bij je te houden is ook maar vanuit één kant bekeken hè.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel het idee dat de 'laat de ouderen maar creeperen want ze kosten geld' wat hier elke dag minstens 15x als stelling herhaald wordt, tot op het irritante af, vooral een stelling is die door de autisten wordt onderschreven. Misschien kunnen jullie je dan vrijwillig inzetten voor de ruiming zoals ze hier in Spanje meemaken: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... irus-leger

Daar je niet veel meer te doen hebt dan zeuren dat de ouderen die ziek worden de economie om zeep helpen vraag ik mij af wellicht kun je nog iets positiefs bijdragen in deze tijd en je handen uit de mouwen steken (niet te ver natuurlijk je weet nooit wat je oploopt).
viva-amber wijzigde dit bericht op 25-03-2020 09:08
22.85% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
25-03-2020 09:00
Dan nog kun je voor euthanasie zijn hè.

De wens om je (groot)ouders zo lang mogelijk bij je te houden is ook maar vanuit één kant bekeken hè.
Dit. En ik heb mijn ouders nog, maar ik wens ze vooral een prettig leven en indien mogelijk een prettig einde. Dat vind ik belangrijker dan mijn wens om ze nog in mijn leven te hebben en houden.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
25-03-2020 09:05
Ik heb wel het idee dat de 'laat de ouderen maar creeperen want ze kosten geld' wat hier elke dag minstens 15x als stelling herhaald wordt, tot op het irritante af, vooral een stelling is die door de autisten wordt onderschreven. Misschien kunnen jullie je dan vrijwillig inzetten voor de ruiming zoals ze hier in Spanje meemaken: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... irus-leger
En bedankt.

Kolere zeg, wat een opmerking. :facepalm:

Lees anders ff in HET Corona-topic, waar een aantal autisten alleen maar roeptoeteren dat de maatregelen strenger moeten en de deskundigen een stelletje liegende prutsers zijn.
solomio wijzigde dit bericht op 25-03-2020 09:08
13.03% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
25-03-2020 09:05
Ik heb wel het idee dat de 'laat de ouderen maar creeperen want ze kosten geld' wat hier elke dag minstens 15x als stelling herhaald wordt, tot op het irritante af, vooral een stelling is die door de autisten wordt onderschreven. Misschien kunnen jullie je dan vrijwillig inzetten voor de ruiming zoals ze hier in Spanje meemaken: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... irus-leger
ik lees hier sowieso al 1 autist die dat niet onderschrijft dus die conclusie slaat ergens nergens op
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
24-03-2020 09:59
En er zijn ook mensen die wel werk-zekerheid hebben (nou ja, niets is zeker) die heel bewust nu het geld juist wel laten rollen. En juist wel eten afhalen bij een restaurant, grote aankopen doen, enz. De drukte bij tuincentra die we met zijn allen zo verfoeien, dat betekent wel inkomsten voor dat tuincentrum, de siertelers die het aanleveren enz. Als we nu eens met zijn allen stoppen met fun-shoppen, maar met voldoende afstand en in je eentje een kar laadt met hortensia's en viooltjes, dan houden we de boel een beetje draaiend! Ik wil graag een nieuwe fotocamera kopen, ik doe dat liever bij de plaatselijke fotograaf dan bij Coolblue. Coolblue is ook een nederlands bedrijf, heeft ook medewerkers in dienst die je hun werk gunt, maar die kunnen heel makkelijk switchen naar een ander product. Als het kan, als je wat meer zekerheid hebt, blijf dan gewoon je geld uitgeven, maar doe dat doordacht en volgens de richtlijnen!
Zo doe ik het dus ook. Mijn brood haal ik nu van de lokale bakker. Heb ook planten en potgrond etc gekocht van de planten zaak op de hoek, de lijstenmakerij en ik ga, zodra het salaris is gestort, een fiets kopen. Ondertussen ondersteun ik een teler met een tulpenactie waarbij ik bloemen verzorg voor eenzame ouderen, geïsoleerde mensen, verzorgingstehuizen. Geheel contactloos overigens. Je dient gewoon de regels in acht te nemen.

Ik zit nu in een vitale sector dus onze klap zal straks pas komen als onze klanten failliet gaan. Maar we hebben er ook een aantal zoals banken, ziekenhuizen, Schiphol, supermarkten die die failliet gaan of mogen gaan. Ik zal iig niet de eerste zijn die er uit gaat. Geld wat ik eerst uit gaf aan etentjes buiten de deur of een terrasje geef ik nu uit aan de lokale ondernemers en goede initiatieven. Meer dan dat kan je niet doen momenteel.

Als ondernemer moet je nu creatief zijn en snel kunnen schakelen. Ik zie heel erg veel in de wijk die zich nu anders inrichten en daardoor nog wat langer door kunnen. Neemt niet weg dat er straks een berg werklozen bij komen en veel bedrijven het ondanks de steun niet gaan redden.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
25-03-2020 09:05
Ik heb wel het idee dat de 'laat de ouderen maar creeperen want ze kosten geld' wat hier elke dag minstens 15x als stelling herhaald wordt, tot op het irritante af, vooral een stelling is die door de autisten wordt onderschreven. Misschien kunnen jullie je dan vrijwillig inzetten voor de ruiming zoals ze hier in Spanje meemaken: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... irus-leger

Daar je niet veel meer te doen hebt dan zeuren dat de ouderen die ziek worden de economie om zeep helpen vraag ik mij af wellicht kun je nog iets positiefs bijdragen in deze tijd en je handen uit de mouwen steken (niet te ver natuurlijk je weet nooit wat je oploopt).
je aanvulling maakt het nog een tandje erger :facepalm:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Het economisch systeem was sowieso al niet houdbaar en alles-vernietigend. Dit is juist dé kans om het anders te gaan regelen.

Hoop dat mensen door deze ellende inzien dat je geen donder hebt aan economie als de randvoorwaarden er niet zijn. Deze coronacrisis is nog maar een voorproefje van de ontwrichting van een klimaatcrisis. Die verdient hierna de absolute volle prioriteit!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
25-03-2020 09:05
Ik heb wel het idee dat de 'laat de ouderen maar creeperen want ze kosten geld' wat hier elke dag minstens 15x als stelling herhaald wordt, tot op het irritante af, vooral een stelling is die door de autisten wordt onderschreven. Misschien kunnen jullie je dan vrijwillig inzetten voor de ruiming zoals ze hier in Spanje meemaken: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... irus-leger

Daar je niet veel meer te doen hebt dan zeuren dat de ouderen die ziek worden de economie om zeep helpen vraag ik mij af wellicht kun je nog iets positiefs bijdragen in deze tijd en je handen uit de mouwen steken (niet te ver natuurlijk je weet nooit wat je oploopt).
Tegen wie heb je het nu in je toevoeging?
Als je het tegen mij hebt, ik ben voor zover ik weet de enige openlijke autist in dit topic, dan moet je je heel diep gaan schamen.
Heb je het tegen een ander: het leuke aan autisten is dat ze vaak lekker rechtlijnig zijn. Soms een tikje te, maar als je bereid en in staat bent ze te volgen hierin kun je ook een hoop over jezelf leren.
solomio wijzigde dit bericht op 25-03-2020 09:17
9.52% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik wil niemand laten creperen!

Gisteren was ik idd zo in ontkenning en recalcitrant omdat ik gigantisch in de stress was geschoten.
Wat ik schreef gisteren is niet hoe ik er nu nog over denk, in elk geval zeker niet het volledige beeld.
Nu zit ik weer een beetje in het midden.

Natuurlijk maak ik mij zorgen om de gezondheid van iedereen, maar daarnaast maak ik mij ook zorgen om het financiële gedeelte, omdat het bedrijf waar ik nog maar in de proeftijd zat ineens dicht moest.
Solomio schreef:
25-03-2020 09:00
Dan nog kun je voor euthanasie zijn hè.

De wens om je (groot)ouders zo lang mogelijk bij je te houden is ook maar vanuit één kant bekeken hè.
Nee je begrijpt me verkeerd. Ik ben niet tegen euthanasie. Mijn ouders hebben beide een niet-reanimeren verklaring, en ik weet zeker dat ze van behandeling af zouden zien mochten ze besmet raken, iets waar ik 100% achtersta. Wat mij tegen de borst stuit, is dat over ouderen geschreven wordt alsof ze een soort wegwerpartikelen zijn, en dat de maatregelen die ten behoeve van hen worden genomen best afgeschaft kunnen worden omdat ze toch wel (al dan niet binnenkort) dood zullen gaan.
Solomio schreef:
24-03-2020 09:05
Alle maatregelen zijn er nu op gericht om te zorgen dat iedereen die (ic-)zorg nodig heeft die zorg kan krijgen.
Het 'flatten the curve'.
Voor de rest maakt het niet uit qua uitkomst.
Dit is dus het cruciale punt. De mensen die op de IC komen dat zijn mensen met een toekomst, geen oudjes die toch al zouden sterven bij de eerste griepgolf. Zolang de IC's niet uitpuilen met dit soort anderszins gezonde mensen, dan zeg ik 'laat maar vieren' die lockdowns. En dat is dus precies wat het RIVM voor ogen heeft.

Ik snap dat het heel aanlokkelijk is om deze ziekte gewoon uit te laten razen, maar neem je dan voor lief dat je zoon met een gebroken been ook gewoon kan sterven omdat er geen mankracht over is in het ziekenhuis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven