Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!
dinsdag 8 juni 2021 om 17:53
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.
Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie
p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

We blijven positief al het goede nieuws delen!

Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.
Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie
p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
maandag 6 december 2021 om 19:28
Winterkoud schreef: ↑06-12-2021 19:07Jij woont vast niet in het midden van het landof je nick is heel misleidend haha!
Allebei

maandag 6 december 2021 om 19:35

dinsdag 7 december 2021 om 07:40
AnAppleADay schreef: ↑07-12-2021 07:30Vandaag is de mooiste dag van het jaar want er ligt een lief klein appeltje naast me![]()
Ooooh... van harte Apple! Wat een geweldig kadootje is dat

dinsdag 7 december 2021 om 07:54
Ooooh gefeliciteerdAnAppleADay schreef: ↑07-12-2021 07:30Vandaag is de mooiste dag van het jaar want er ligt een lief klein appeltje naast me![]()

dinsdag 7 december 2021 om 08:09
Gisteren ingeleid dus het was een lange dag maar laat op de avond ging het ineens heel snel.
Uiteindelijk alles goed gegaan, heb nu alleen een compleet gesloopte man die alleen maar wil slapen terwijl ik zelf aan het stuiteren ben van de adrenaline

dinsdag 7 december 2021 om 08:20
haha, dat is wel herkenbaar. Maar geen zorgen, de klap komt nog wel bij je. Ik voorspel: overmorgen kan je alleen nog maar huilen (de welbekende kraamtranen!) Dan mag je hier ook even komen uithuilen hoorAnAppleADay schreef: ↑07-12-2021 08:09Gisteren ingeleid dus het was een lange dag maar laat op de avond ging het ineens heel snel.
Uiteindelijk alles goed gegaan, heb nu alleen een compleet gesloopte man die alleen maar wil slapen terwijl ik zelf aan het stuiteren ben van de adrenaline![]()

dinsdag 7 december 2021 om 08:21
En on topic, een fijn positief stuk over Omikron in het NRC vandaag:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/06/ee ... n-a4068043
"In de onderzochte periode lagen 166 patiënten met Covid in het Tshwane District-ziekenhuis van Pretoria. Zo’n 70 procent van hen had geen extra zuurstof nodig. Sterker nog: dit waren allen patiënten die niet vanwege hun Covid in het ziekenhuis waren beland, maar om een andere reden, en bij wie de besmetting toen pas aan het licht kwam – dus asymptomatische besmettingen. Bij andere ziekenhuizen in de provincie Gauteng zijn die cijfers nog opvallender: gemiddeld heeft 80 procent van de coronapatiënten met corona daar nu geen extra zuurstof nodig.
Van de 166 patiënten in het Pretoriaanse ziekenhuis lagen er slechts twee op de IC; 63 ontvingen ‘high care’, maar bij ‘de meerderheid’ van hen was dat vanwege niet-coronagerelateerde aandoeningen. De sterfte onder Covid-ziekenhuispatiënten was zo’n 6 procent – veel minder dan de 23 procent in heel Zuid-Afrika tot nu toe."
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/06/ee ... n-a4068043
"In de onderzochte periode lagen 166 patiënten met Covid in het Tshwane District-ziekenhuis van Pretoria. Zo’n 70 procent van hen had geen extra zuurstof nodig. Sterker nog: dit waren allen patiënten die niet vanwege hun Covid in het ziekenhuis waren beland, maar om een andere reden, en bij wie de besmetting toen pas aan het licht kwam – dus asymptomatische besmettingen. Bij andere ziekenhuizen in de provincie Gauteng zijn die cijfers nog opvallender: gemiddeld heeft 80 procent van de coronapatiënten met corona daar nu geen extra zuurstof nodig.
Van de 166 patiënten in het Pretoriaanse ziekenhuis lagen er slechts twee op de IC; 63 ontvingen ‘high care’, maar bij ‘de meerderheid’ van hen was dat vanwege niet-coronagerelateerde aandoeningen. De sterfte onder Covid-ziekenhuispatiënten was zo’n 6 procent – veel minder dan de 23 procent in heel Zuid-Afrika tot nu toe."
dinsdag 7 december 2021 om 08:45
Gefeliciteerd met jullie fruitschaal-uitbreiding!AnAppleADay schreef: ↑07-12-2021 07:30Vandaag is de mooiste dag van het jaar want er ligt een lief klein appeltje naast me![]()

The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
dinsdag 7 december 2021 om 08:50
Van harte gefeliciteerd met jullie kleine Appeltje!AnAppleADay schreef: ↑07-12-2021 07:30Vandaag is de mooiste dag van het jaar want er ligt een lief klein appeltje naast me![]()
Heerlijk om op deze donkere dagen zo'n lief klein mensje in je armen te hebben.
Fijn dat alles goed is gegaan!
dinsdag 7 december 2021 om 09:07
O wat leuk!! Gefeliciteerd met mini appeltjeAnAppleADay schreef: ↑07-12-2021 08:09Gisteren ingeleid dus het was een lange dag maar laat op de avond ging het ineens heel snel.
Uiteindelijk alles goed gegaan, heb nu alleen een compleet gesloopte man die alleen maar wil slapen terwijl ik zelf aan het stuiteren ben van de adrenaline![]()

Geniet ervan en heel logisch de adreline bij jou

dinsdag 7 december 2021 om 09:14
Dat kan misschien nog wel even duren nu sneltesten massaal worden ingezet in met name het onderwijs. Maar het zou mooi zijn.Winterkoud schreef: ↑06-12-2021 18:43Ja ik zag het ook in Martijn zijn tweet. En Kuipers was ook positief daarover.
Houden we alleen wel dat de besmettingen nog niet echt hard dalen, zou fijn zijn als die onder de 20.000 komen!
dinsdag 7 december 2021 om 09:15
Dat is heel positief nieuws!AnAppleADay schreef: ↑07-12-2021 07:30Vandaag is de mooiste dag van het jaar want er ligt een lief klein appeltje naast me![]()

Gefeliciteerd met jullie appeltje, geniet er van!

het is wat het is

dinsdag 7 december 2021 om 09:30
AnAppleADay schreef: ↑07-12-2021 07:30Vandaag is de mooiste dag van het jaar want er ligt een lief klein appeltje naast me![]()
Wauw! Gefeliciteerd!