Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe lang doe jij met 1 mondkapje?

16-01-2022 17:29 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in een ander topic een enorme smeerlap blijk en mijn mondkapje ook, toch nieuwsgierig. Hoe lang doen jullie met een mondkapje? Ik bedoel dan dus zonder wassen tussendoor in het geval van wasbare. Als je ze vanwege je werk in de zorg draagt, niet mee stemmen, want daar zijn de regels natuurlijk strenger en ook echt van groot belang voor je eigen gezondheid en die van anderen.

Ik bedoel dus hoe lang je gemiddeld doet met je mondkapje in privé/(kantoor)werk gebruik (binnenlocaties, winkels, in de gang op je werk, etc.)

Lekker anoniem smerig zijn hier 🎉

Hoe lang doe jij met één mondkapje?

Totaal aantal stemmen: 309

Ik wissel elke keer als ik hem op zet voor een schone (7%)
Ik wissel elke 1-4 uur (5%)
Ik wissel elke 4-8 uur (4%)
Ik wissel één keer per dag (20%)
Ik wissel één keer per 2/3 dagen (16%)
Ik wissel één keer per 4-7 dagen (17%)
Ik wissel pas als het ding van ellende uit elkaar valt of er heel smerig uit ziet. (30%)
Anders, namelijk…. (3%)
Iemand vertelde me een keer dat ze expres zwarte (wegwerp-) mondkapjes gebruikte, omdat die niet zo gauw vies worden als lichtere. Ik vroeg me toen wel af hoe lang en hoe vaak ze één en hetzelfde mondkapje gebruikt.
Ik heb er in al in al mijn jassen en tassen wel eentje zitten. En ja, die gebruik ik zeker een paar keer voor ik ze weggooi.
Ik wissel wel veel met jassen dus ik gebruik niet dagenlang dezelfde achter elkaar, maar wel dus een aantal keer dezelfde voor ik een nieuwe pak.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag een schone. Maar er zijn ook veel dagen dat ik geen mondkapje nodig heb, dus ik gebruik er zo'n drie per week.

Als ik een treinreis maak die langer dan 3-4 uur duurt, neem ik een tweede kapje mee. Maar dat is in de praktijk nog maar één keer voorgekomen de afgelopen 1,5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 4 uur. Op een werkdag wissel ik in de middag van mondkapje. Maar ik draag het ook bijna de hele dag door en ik reis nog steeds regelmatig met het OV. Een fris mondkapje voelt dan direct als slapen met schoon beddengoed, haha!
broccolibloemkool123 wijzigde dit bericht op 16-01-2022 17:47
7.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo'n chirurgisch masker mag je twee uur gebruiken. Daarna wordt het te vochtig.
Een FFP2 masker mag je vier uur gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk fulltime met een mondmasker, dus draag er twee per dag.
Gizmoreturns schreef:
16-01-2022 17:42
Ik heb er in al in al mijn jassen en tassen wel eentje zitten. En ja, die gebruik ik zeker een paar keer voor ik ze weggooi.
Ik wissel wel veel met jassen dus ik gebruik niet dagenlang dezelfde achter elkaar, maar wel dus een aantal keer dezelfde voor ik een nieuwe pak.
Aanvulling: tot op heden alleen nodig gehad af en toe in de winkel en 10 min OV 2 x per week.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een masker alleen als ik gebruik moet maken van ov of als ik winkel (komt beide niet vaak voor, boodschappen worden oa bezorgd). Ik pak een nieuwe als ik de deur uit ga, zet hem op tot ik klaar ben en dan gaat ie meteen de prullenbak in. Dit is gemiddeld 1 masker per week gok ik. Dus ik heb gestemd voor optie 1
Alle reacties Link kopieren
Ik werk vanuit huis, bestel mijn boodschappen online (dus zie zo goed als geen winkel etc van binnen) en reis nooit met het OV... dus ik doe best lang met een mondkapje aangezien ik er zelden een op heb.

Ik heb een wasbare en ik denk dat ik die zo'n 4 tot 6 keer gebruik tot hij in de was gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er verschillende rondzwerven. Een paar in m’n werkttas, paar in m’n jaszakken. Even ontfrommelen en dragen. Als ze stuk gaan gooi ik ze weg. Tot die tijd gebruik ik ze.
Minstens 2 per werkdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel wat wasbare en daarvan pak ik (bijna) elke dag een nieuwe. Soms komt het wel eens voor dat ik het vergeet en dan zit de oude gewoon nog in mijn jaszak.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij wel af of de mensen die iedere keer een schone op zetten nooit dagen hebben zoals ik gisteren. Ik heb er sommige dagen geen nodig maar ook dagen dat ik er 10 keer 1 op zet. Dan heb je er die dag dus 10 nodig. Ik heb er 9 van de 10 keer 1 korter op dan 5 minuten. Dus ik neem zeker niet iedere keer een nieuwe.
Als ik hem langer dan 2 uur 1 op moet (is afgelopen 2 jaar 3 keer geweest) dan wissel ik wel iedere paar uur.
In de herfst wat vaker, dan heb ik ze nodig om de autoruiten schoon te poetsen
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in mondkapjes. Ben ook niet gevaccineerd. Verwissel wel regelmatig want ik vind het goor 😉
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
16-01-2022 17:46
Zo'n chirurgisch masker mag je twee uur gebruiken. Daarna wordt het te vochtig.
Een FFP2 masker mag je vier uur gebruiken.
2 uur achter elkaar. Toch niet als je hem op-af-op-af-etc zet.
Toen ze weer verplicht werden heb ik er in elke jaszak 1 gestopt. Ik wissel ze als ze van ellende uit elkaar vallen. Beetje lui dus :proud:
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
16-01-2022 17:46
Zo'n chirurgisch masker mag je twee uur gebruiken. Daarna wordt het te vochtig.
Een FFP2 masker mag je vier uur gebruiken.
Dat.

Het nut ervan gaat ook wel weg als je zo vaak en lang dezelfde gebruikt. Als je er aan zit met je handen is het eigenlijk tijd voor een nieuwe. Terug in je zak stoppen en weer opnieuw gebruiken schiet helemaal niet op. Zo snap ik wel dat mensen bedenken dat mondkapjes niet helpen :roll: dat geldt voor de meeste dingen wanneer je ze verkeerd gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Normaal elke keer/dag een schone van zowel de wegwerp als stoffen versie.

Maar als die duurdere medische echt verplicht gaan worden dan zal het 1x per week of twee weken gaan worden.

Mijn ouders dragen die dingen tot ze uit elkaar vallen, zuinige 60 plussers.....
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind al die reacties hier echt heel bijzonder.

Die dingen zijn er niet voor de mooiigheid. Ze werken gewoon. Niet 100% maar ze helpen wel. En dan ga je ze steeds maar weer hergebruiken?

Buiten dat ze op die manier dus gewoon niet werken, is dit ook gewoon smerig. Ik snap wel dat mensen klagen over puisten om de mond als je hem op bovenstaande manier gebruikt.

Ik snap inmiddels wel waarom we dus niet van dit hele gedoe afkomen. We houden ons aan de maatregelen, maar we bedenken ons dan niet dat die maatregelen er niet alleen voor de vorm zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgens de richtlijnen doe ik elke keer een nieuwe op (geen hergebruik dus). De oude doe ik, zodra ik hem heb afgezet in een afgesloten plastic zakje in mijn tas, waarbij ik probeer de buitenkant niet aan te raken.

Mondkapjes draag ik maximaal 10 minuten achtereen want ik hoef ze niet de hele dag op voor mijn werk. Dus alleen als ik door de gang loop op werk of een winkel in ga etc.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
16-01-2022 18:52
Ik vind al die reacties hier echt heel bijzonder.

Die dingen zijn er niet voor de mooiigheid. Ze werken gewoon. Niet 100% maar ze helpen wel. En dan ga je ze steeds maar weer hergebruiken?

Buiten dat ze op die manier dus gewoon niet werken, is dit ook gewoon smerig. Ik snap wel dat mensen klagen over puisten om de mond als je hem op bovenstaande manier gebruikt.

Ik snap inmiddels wel waarom we dus niet van dit hele gedoe afkomen. We houden ons aan de maatregelen, maar we bedenken ons dan niet dat die maatregelen er niet alleen voor de vorm zijn.
Ja, ik snap dit dus ook niet. Je moet gewoon elke keer een nieuwe op, niet hergebruiken. En ook niet in je zak proppen of los in je tas gooien etc. maar in een afgesloten zakje of bakje doen nadat je 'm gebruikt hebt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
16-01-2022 18:33
In de herfst wat vaker, dan heb ik ze nodig om de autoruiten schoon te poetsen
😂
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
16-01-2022 18:46
Normaal elke keer/dag een schone van zowel de wegwerp als stoffen versie.

Maar als die duurdere medische echt verplicht gaan worden dan zal het 1x per week of twee weken gaan worden.

Mijn ouders dragen die dingen tot ze uit elkaar vallen, zuinige 60 plussers.....
Die zijn zo'n 11 à 12 euro voor 50 stuks, dus dat vind ik nog wel te overzien.

Maar ik wissel niet na elk gebruik zo'n ding. Heb hem over het algemeen alleen even op bij een snelle boodschap of mijn kind (buiten) droppen op het kinderdagverblijf. Dan blijf ik weggooien en dat vind ik onzin en qua ecologische voetstap ook niet zo best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven