Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe staat het eigenlijk met die stijging op de IC enzo?

25-05-2020 10:14 205 berichten
"Pas maar op, over twee weken zie je weer een stijging in de dodentallen en IC-cijfers."

"Dit leidt over twee weken tot een nieuwe golf/lockdown/etc."

Dat riep iedereen bij de eerste mooie dag. Bij Pasen. Afgelopen week met Hemelvaartsdag. "Let maar op over twee weken..."

Maar hebben we die stijging ook daadwerkelijk gezien? Ik heb de indruk van niet.
Solomio schreef:
25-05-2020 10:28
Ik denk dat die 1,5e meter echt behoorlijk goed wordt opgevolgd en dat dat de belangrijkste maatregel is.
Dit. En daarbij hebben we veel minder contacten. In Brabant is het uit de hand gelopen door carnaval. De rest van Nederland vier ook mee. Nu er geen grote groepen samen komen is de verspreiding sowieso al vele malen kleiner.
Ik ben wel heel benieuwd wat het in de herfst/winter gaat doen. En hoelang we de 1,5 meter vol gaan houden.
watdachtjehiervan schreef:
25-05-2020 10:37
Dit. En daarbij hebben we veel minder contacten. In Brabant is het uit de hand gelopen door carnaval. De rest van Nederland vier ook mee. Nu er geen grote groepen samen komen is de verspreiding sowieso al vele malen kleiner.
Ik ben wel heel benieuwd wat het in de herfst/winter gaat doen. En hoelang we de 1,5 meter vol gaan houden.
Ja ik denk wel dat dat lastiger wordt, maar zo lang er geen grote evenementen zijn, is het denk ik nog relatief in de hand te houden?

De tijd dat je onbezorgd carnaval kan vieren of naar een concert kan duurt in ieder geval nog wel even vrees ik.
Deze zomer blijft het lekker rustig op de IC, want we zijn veel buiten. En dan tegen het einde van de zomer, als we die maatregelen niet meer zo nauw nemen en we weer naar binnen gaan, dan begint het hele feest weer van voor af aan. Ergens in oktober/november zullen de IC's wel weer vol lopen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
25-05-2020 10:37
Of later. Of helemaal niet.
'de tweede golf' zit nogal in mijn irritatie.
Bij mij ook, net als 'nieuwe piek'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
kindrebel schreef:
25-05-2020 10:40
Deze zomer blijft het lekker rustig op de IC, want we zijn veel buiten. En dan tegen het einde van de zomer, als we die maatregelen niet meer zo nauw nemen en we weer naar binnen gaan, dan begint het hele feest weer van voor af aan. Ergens in oktober/november zullen de IC's wel weer vol lopen.
Waarom denk je dat?
AnAppleADay schreef:
25-05-2020 10:37
Of later. Of helemaal niet.
'de tweede golf' zit nogal in mijn irritatie.
Bij mij ook.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
25-05-2020 10:40
Deze zomer blijft het lekker rustig op de IC, want we zijn veel buiten. En dan tegen het einde van de zomer, als we die maatregelen niet meer zo nauw nemen en we weer naar binnen gaan, dan begint het hele feest weer van voor af aan. Ergens in oktober/november zullen de IC's wel weer vol lopen.
denk dat dat reuze meevalt
zolang we geen domme dingen doen, zoals carnaval toestaan
Want het is geen garantie dat er überhaupt een piek / tweede golf / opleving gaat komen toch? Het scenario is plausibel, dat zeker. Maar zeker weten doen we het pas als ie er is.

En wanneer is iets een piek? Of tweede golf?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-05-2020 10:43
denk dat dat reuze meevalt
zolang we geen domme dingen doen, zoals carnaval toestaan
Inderdaad.
De situatie voor die eerste uitbraak was totaal niet te vergelijken met de situatie straks aan het eind van de zomer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik hoop-denk dat t testen dat vanaf 1 juni voor iedereen mogelijk is zeker ook gaat helpen!
Susan schreef:
25-05-2020 10:44
Inderdaad.
De situatie voor die eerste uitbraak was totaal niet te vergelijken met de situatie straks aan het eind van de zomer.
Dit inderdaad.

En ik denk dat het op lange termijn goed vol te houden is zonder concerten/festivals/carnaval. Maar wel met kleinschalige horeca bijvoorbeeld. En dat daarmee de verspreiding ook beperkt blijft.
captain_hindsight schreef:
25-05-2020 10:46
Dit inderdaad.

En ik denk dat het op lange termijn goed vol te houden is zonder concerten/festivals/carnaval. Maar wel met kleinschalige horeca bijvoorbeeld. En dat daarmee de verspreiding ook beperkt blijft.
Alleen is het op de lange termijn voor de concertzalen etc niet goed vol te houden ;-)

Mijn man werkt in die sector. Ik vind het spannend voor 'm (en al z'n collega's).
captain_hindsight schreef:
25-05-2020 10:42
Waarom denk je dat?
Common sense. Menselijk gedrag i.c.m. de besmettelijkheid van het virus.
Ik zeg overigens niet dat het weer een crisis wordt met een lockdown en al dat soort fratsen. Maar ik ga er wel vanuit dat het aantal besmettingen en dus IC-opnames dan weer zal toenemen.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
25-05-2020 10:46
Dit inderdaad.

En ik denk dat het op lange termijn goed vol te houden is zonder concerten/festivals/carnaval. Maar wel met kleinschalige horeca bijvoorbeeld. En dat daarmee de verspreiding ook beperkt blijft.
ik denk, dat zomerse festivals best weer kunnen, volgend jaar
Mits buiten en minder mensen en geen festivalcamping
captain_hindsight schreef:
25-05-2020 10:46
Dit inderdaad.

En ik denk dat het op lange termijn goed vol te houden is zonder concerten/festivals/carnaval. Maar wel met kleinschalige horeca bijvoorbeeld. En dat daarmee de verspreiding ook beperkt blijft.
Dit denk ik ook. Maar als het goed blijft gaan dan zien veel mensen misschien het nut niet in van de 1,5 meter afstand. En dus gaan ze het niet meer doen. Maar dat is misschien niet eens zo erg zolang we geen massa evenementen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Drijfzand_ schreef:
25-05-2020 10:47
Alleen is het op de lange termijn voor de concertzalen etc niet goed vol te houden ;-)

Mijn man werkt in die sector. Ik vind het spannend voor 'm (en al z'n collega's).
nou ja, het kan natuurlijk prima (zou het jammer vinden hoor)
lilalinda schreef:
25-05-2020 10:48
ik denk, dat zomerse festivals best weer kunnen, volgend jaar
Mits buiten en minder mensen en geen festivalcamping
Maar ook geen 1.5 meter afstand. Ik ben wel benieuwd hoe dat zal gaan. Of ze dan een leeftijdsgrens stellen oid.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
25-05-2020 10:44
Inderdaad.
De situatie voor die eerste uitbraak was totaal niet te vergelijken met de situatie straks aan het eind van de zomer.
Precies, iedereen is nu veel beter voorbereid. Ook is er veel meer bewustzijn onder de bevolking. Er zullen zeker nog uitbraken komen, maar ik verwacht dat die veel beter in de hand te houden zijn. Iedereen weet nu veel meer over het virus. De GGD's zullen veel meer contactonderzoek doen. Iets wat ze al kennen va bijvoorbeeld een open TBC uitbraak. Tegen het einde van de zomer hebben ze daar nog meer ervaring in en hopelijk voldoende mensen die dit contactonderzoek en alles daarbij horend kunnen uitvoeren.

Beperkingen zullen blijven, grote evenementen en het uitgaansleven blijven nog wel even stil liggen.
lilalinda schreef:
25-05-2020 10:49
nou ja, het kan natuurlijk prima (zou het jammer vinden hoor)
Nee, zo'n concertzaal of theaterzaal overleeft dat toch niet? Tenzij de staat steun blijft geven. Al gaat dat nu ook niet geweldig van wat ik ervan hoor via mijn man.
captain_hindsight schreef:
25-05-2020 10:46
Dit inderdaad.

En ik denk dat het op lange termijn goed vol te houden is zonder concerten/festivals/carnaval. Maar wel met kleinschalige horeca bijvoorbeeld. En dat daarmee de verspreiding ook beperkt blijft.
Dat denk ik ook. Vooral als je dan ook bij de eerste klachten ook binnen blijft en niet alsnog naar je werk gaat of het OV in.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat heel veel mensen (inclusief ikzelf) bijna vergeten zijn hoe wij voor Corona leefden. En wat we toen onder 'druk' verstonden. De cijfers zullen best weer wat oplopen op een gegeven moment, maar zoals het was... nee, dat denk (en hoop) ik niet.
Drijfzand_ schreef:
25-05-2020 10:47
Alleen is het op de lange termijn voor de concertzalen etc niet goed vol te houden ;-)

Mijn man werkt in die sector. Ik vind het spannend voor 'm (en al z'n collega's).
Ja tuurlijk! Dat is voor die sector echt dramatisch en ik weet zelf ook niet goed hoe dat op te lossen is (niemand eigenlijk). Ja, snel medicijnen of een vaccin ontwikkelen...

Maar ik noemde het ook volhouden, niet leuk of zo. Want leuk wordt het niet, met dreigende faillissementen en alle beperkingen.
kindrebel schreef:
25-05-2020 10:48
Common sense. Menselijk gedrag i.c.m. de besmettelijkheid van het virus.
Ik zeg overigens niet dat het weer een crisis wordt met een lockdown en al dat soort fratsen. Maar ik ga er wel vanuit dat het aantal besmettingen en dus IC-opnames dan weer zal toenemen.
Oh, ja het zal heus wel een keer oplopen.
Drijfzand_ schreef:
25-05-2020 10:50
Nee, zo'n concertzaal of theaterzaal overleeft dat toch niet? Tenzij de staat steun blijft geven. Al gaat dat nu ook niet geweldig van wat ik ervan hoor via mijn man.
Velen gaan dit niet overleven. En dat is echt zuur.
De hele industrie rondom grote evenementen en podia e.d. en bioscopen zal het alleen overleven als de overheid de omzet die ze mislopen 1 op 1 gaat vergoeden. Want zij gaan echt dit jaar niet op normale schaal weer open.

Ik heb twee concerten in de afas staan in oktober. Die gaan gewoon niet door tenzij we het vaccin of geneesmiddel hebben en die voldoende is getest. Ik hoop er op, maar dat is ijdele hoop denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven