Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak al getest?

27-10-2020 08:40 253 berichten
Ik sta op het punt me voor de 4e keer te laten testen. Heb geen auto, dus moet steeds door weer en wind op de fiets naar de teststraat. Niemand ook die me kan brengen. Hoe vaak zijn jullie al getest?
Saivash schreef:
27-10-2020 08:48
Vraagje voor de mensen die nog nooit getest zijn. Zijn jullie niet ziek of verkouden geweest sinds maart of toch wel, maar besloten jullie gewoon binnen te blijven?
Ik vraag dit omdat ik idd ook mensen ken die nog niet hebben getest, maar binnenshuis hun verkoudheid uitzitten (kan natuurlijk alleen als je niet hoeft te werken).

Niet verkouden geweest. Sowieso ben ik al heel lang niet verkouden geweest. Ik neem immuunonderdrukkende medicijnen en ik let altijd al erg op mijn hygiëne. Als mensen in mijn buurt verkouden waren, hield ik altijd al wat afstand. En regelmatig handen wassen of desinfecteren zat er ook al in.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
27-10-2020 08:48
Vraagje voor de mensen die nog nooit getest zijn. Zijn jullie niet ziek of verkouden geweest sinds maart of toch wel, maar besloten jullie gewoon binnen te blijven?
Ik vraag dit omdat ik idd ook mensen ken die nog niet hebben getest, maar binnenshuis hun verkoudheid uitzitten (kan natuurlijk alleen als je niet hoeft te werken).
1x wat snotterig, een weekendje, maar dat werd niet erger en ik kon eenvoudig thuis blijven
Alle reacties Link kopieren
1x. koorts, keelpijn en hoesten. Negatief. Vriendin van me 1 dag keelpijn, positief.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
27-10-2020 08:48
Vraagje voor de mensen die nog nooit getest zijn. Zijn jullie niet ziek of verkouden geweest sinds maart of toch wel, maar besloten jullie gewoon binnen te blijven?
Ik vraag dit omdat ik idd ook mensen ken die nog niet hebben getest, maar binnenshuis hun verkoudheid uitzitten (kan natuurlijk alleen als je niet hoeft te werken).
Nee, niet ziek of verkouden geweest.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
27-10-2020 08:48
Dan vind je het vast erg leuk of je gaat al bij het allereerste snufje. Ik ben nog nul keer getest, er is ook nog geen aanleiding voor geweest. Als ik al eens een snotje of keelpijn heb, is het de volgende dag over.
Ja, vast.
1x thuis uitgezeten (was toevallig net in mijn vakantie) 1x getest en mogelijk snel voor de 2e keer, want vanmorgen werd ik wakker met een prikkende keel en dat gaat bij mij meestal maar één kant op.
Heb twee kleuters en een auto-imuun ziekte, dus pik bijna alles van ze op. Het zijn dus veelal kinderkoudjes, maar mijn inschatting geeft natuurlijk geen enkele garantie, dus ik meld met toch iedere keer aan.
Ik wil geen risico lopen mijn omgeving te infecteren, omdat ik denk het beter te weten. Zeker met de huidige cijfers
KamilleT schreef:
27-10-2020 08:48
Dan vind je het vast erg leuk of je gaat al bij het allereerste snufje. Ik ben nog nul keer getest, er is ook nog geen aanleiding voor geweest. Als ik al eens een snotje of keelpijn heb, is het de volgende dag over.
Dat is toch ook gewoon het advies? Heb je klachten, laat je testen. En een snufje is een klacht die bij Corona past.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 09:00
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik me ook wel voor kan stellen dat je eerder laat testen als je een beroep hebt waarbij je veel onder de mensen komt. Ik had vorige week klachten, maar ik had een week vakantie en ik was toch niet van plan om iets te gaan doen. Heb erover nagedacht om me te laten testen, maar heb het niet gedaan, kwam toch niet onder de mensen, dus het leek me niet nodig. Een dag later waren de klachten dan ook weer weg.

Nu sta ik weer voor de klas en zou ik me dus wel direct laten testen. Ik kan het risico niet lopen om hier corona mee naar binnen te brengen.
KamilleT schreef:
27-10-2020 08:48
Dan vind je het vast erg leuk of je gaat al bij het allereerste snufje. Ik ben nog nul keer getest, er is ook nog geen aanleiding voor geweest. Als ik al eens een snotje of keelpijn heb, is het de volgende dag over.
Jazeker, ik vind het geweldig!

Ik heb meerdere keren een verstopte neus gehad, nu last van keelpijn en een kriebelhoest. Klachten waarmee ik normaal niet zou thuisblijven, maar nu wel. Collega van me had corona, helemaal geen klachten. Meerdere mensen op het werk zijn in de afgelopen maanden positief getest dus ik ben zeker voorzichtig. Niet vaak ziek, meestal ook niet verkouden, nu dus wel...
Ik ben het hele jaar nog niet verkouden geweest, dus ook niet getest. Man en kinderen ook niet. Een van mijn kinderen is in februari ziek geweest, maar toen deden we nog niet aan corona, dus die telt niet.
Alle reacties Link kopieren
1 ivm operatie , verder niet. Ook niet verkouden geweest. Ben wel erg voorzichtig en werk voornamelijk thuis
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
27-10-2020 09:00
Jazeker, ik vind het geweldig!

Ik heb meerdere keren een verstopte neus gehad, nu last van keelpijn en een kriebelhoest. Klachten waarmee ik normaal niet zou thuisblijven, maar nu wel. Collega van me had corona, helemaal geen klachten. Meerdere mensen op het werk zijn in de afgelopen maanden positief getest dus ik ben zeker voorzichtig. Niet vaak ziek, meestal ook niet verkouden, nu dus wel...
Goed dat je je gewoon steeds hebt laten testen. Daar kunnen sommige mensen een voorbeeld aan nemen.
Whomi schreef:
27-10-2020 08:54
1x getest, had een beetje een snotneus. Positief en daarna een week heel beroerd geweest en nog steeds wat vermoeid nu. Test is 2,5 week geleden.
Beterschap! 💐
Die ene keer dat ik verkouden werd was wel nadat ik met mensen wat was gaan drinken. Vroeger zou ik nooit zo snel iets overnemen. Dus je ziet wel dat al dat afzonderden niet goed is voor je weerstand. Het lichaam is niet meer gewend te vechten.
elmo11 schreef:
27-10-2020 08:43
Wat naar! Ben je wel steeds negatief getest?
Ja, gelukkig wel!!!
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
27-10-2020 08:44
Ik verbaas me erover dat sommige mensen zo vaak getest zijn. Heb je zo vaak klachten?
Ik heb sinds maart geen snotneus of kuchje gehad...

Ik snotter al sinds februari, het is een verschrikkelijk hooikoortsjaar voor mij, ook m'n astma was dit jaar veel erger dan anders. Ik wilde dat ik kon zeggen dat ik sinds maart geen kuchje of snotneus had gehad :D

Met dat al ben ik 1x getest. Een paar weken terug werd het niezen en de benauwdheid ineens weer erger en hoewel ik wel dacht dat het toch weer allergie was, voor de zekerheid getest. Negatief gelukkig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
0 keer
Mijn man en zonen wel die waren ziek ik niet ten tijden van de test aanvraag..hun bleken negatief en toen wed ik verkouden nog wel gebeld voor een test maar was alleen ver weg plaats en heb mijn tijd toen thuis uitgezeten.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
27-10-2020 08:59
Ik moet zeggen dat ik me ook wel voor kan stellen dat je eerder laat testen als je een beroep hebt waarbij je veel onder de mensen komt. Ik had vorige week klachten, maar ik had een week vakantie en ik was toch niet van plan om iets te gaan doen. Heb erover nagedacht om me te laten testen, maar heb het niet gedaan, kwam toch niet onder de mensen, dus het leek me niet nodig. Een dag later waren de klachten dan ook weer weg.

Nu sta ik weer voor de klas en zou ik me dus wel direct laten testen. Ik kan het risico niet lopen om hier corona mee naar binnen te brengen.
Dit ook, ja. Toen ik die ene keer een beetje keelpijn had, was ik ook alleen maar thuis. Ik heb mijn dochter boodschappen laten doen voor de zekerheid. En de dag daarna was het alweer over.
1 keer. Ik ben eigenlijk zelden echt verkouden. Alleen door mijn huisstofmijt heb ik bijna dagelijks klachten, maar dat onderscheid ik van een normale verkoudheid aan het gekriebel in neus, gehemelte en oren.
Dame28 schreef:
27-10-2020 09:02
Beterschap! 💐
Dank je! Ben gelukkig wel weer aan het werk na 2 weken thuis te zijn geweest. Maar merk echt dat ik nu meer bij moet komen na zo’n dag. Hopen dat dat wel nog bijtrekt :)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat vervelend. Maar goed dat je je steeds laat testen! Gelukkig negatief.

Ik heb me 1 keer laten testen, wel positief. Ben nu bijna 2 weken thuis, en begin nu weer op te knappen.

Hopelijk ben je weer negatief. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
27-10-2020 08:59
Dat is toch ook gewoon het advies? Heb je klachten, laat je testen. En een snufje is een klacht die bij Corona past.
Nou inderdaad! Ik verbaas me erover dat mensen (weliswaar thuisblijven, hopelijk dan ook echt) maar zich niet laten testen. Mijn collega had 1 dag lichte keelpijn. Bleek wel positief. Weliswaar hoef jij geen langdurige klachten te hebben maar voor anderen neem je zo wel een risico! Ik ben oprecht heel benieuwd naar het waarom toch niet laten testen. Neem je het niet serieus, ben je bang voor de test, of wat is het?
Alle reacties Link kopieren
Ik houd met iedereen afstand behalve een peuter van 2 en mijn vriend. Laat die peuter nou naar een KDV gaan en chronisch verkouden zijn. Drie weken geleden was het bij mij raak. Ik heb me laten testen, negatief. Ik snotter nog steeds een beetje en gisteren dacht ik dat het weer erger werd.

Hiervoor was ik al drie jaar niet verkouden geweest.
Alle reacties Link kopieren
1 keer getest, 2 weken geleden. Enkel wat keelpijn en lichte snotneus toen, maar met 2 klachten is het de bedoeling dat je je laat testen. Test was positief en de klachten werden ook snel erger. Nu nog steeds ziek, 3de week isolatie .

Daarvoor was het al van maart geleden dat ik verkouden was, toen werd nog niet getest.

Goed om te lezen dat je je stilletjes aan beter voelt, Whomi en je terug aan het werk bent! Hopelijk voel je je binnenkort terug de oude!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij niet laten testen omdat ik van rotterdam naar hoofddorp moest.
Omdat mijn familie negatief bleek en ik daardoor de kans dat ik positief was veel kleiner was. En omdat ik nergens heen hoefde ik was al vrij en heb me keurig aan de isolatie gehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven