Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Krijgen gevaccineerden privileges?

21-11-2020 14:40 1103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het was onderwerp van gesprek aan de talkshowtafels, in de kranten, op de radio en - uiteraard - op de sociale media.

Mogen mensen die zich laten vaccineren tegen corona binnenkort meer dan mensen die zo'n prik weigeren.

Minister de Jonge had er er over in de Tweede Kamer
https://www.ad.nl/politiek/de-jonge-gee ... ~a0de8b86/

Volgens zorgminister Hugo de Jonge komt er geen ‘indirecte vaccinatieplicht’ in de strijd tegen het coronavirus. Wel zou het kunnen dat gevaccineerden meer vrijheden krijgen dan mensen die nog niet zijn ingeënt. Regeringspartij VVD sluit ‘indirecte dwang’ niet uit: wie zich niet laat vaccineren, mag dan bijvoorbeeld niet naar binnen in overheidsgebouwen of naar evenementen.

Wat vinden jullie hier van?
Mag een organisator van een festival eisen dat een bezoeker gevaccineerd is?
Maar als een organisator van een festival dat mag vinden jullie dat een werkgever of school dat mag eisen?



Afbeelding
Een beetje dezelfde discussie als de mazelen prik bij de dagopvang.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -raemakers


Uiteraard ga ik er vanuit dat er binnenkort voldoende vaccins voorhanden zijn.

TO trap af:

Ik vind dat bijvoorbeeld een festival zo'n voorwaarde mag stellen, het is aan de persoon de keus of hij daar wel of niet in meegaat.
Een festival is ook geen eerste levensbehoefte

Als werkgevers, scholen, gemeentehuizen etc. dat soort eisen gaan stellen wordt het al discutabel, ik kan nergens anders een paspoort halen, er is leerplicht en werk heb ik nodig voor een dak boven mijn hoofd en brood in de kast.
Ik word dan min of meer gedwongen mezelf te vaccineren.


Tijd voor een stevig debat :lol:

Gevaccineerden privileges geven vind ik

Totaal aantal stemmen: 368

Een goed idee (48%)
Schandalig (35%)
Mwah ben er nog niet helemaal uit (16%)
Anders, zie mijn toelichting in de draad (1%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
*2020* schreef:
21-11-2020 15:28
En wie krijgt er inzage in? Strooi jij graag met je medische gegevens?
Wat een gejammer. Een bewijs dat je een prik heb gehad is strooien met medische gegevens? :facepalm:

En trouwens mijn id kaart is net vernieuwd moet ik hem dan weer op nieuw laten vernieuwen?
Wie gaat dat betalen?
Vragen vragen vragen.
Ik zie het ook allemaal nooit gebeuren.

Daar zijn dus de vaccinatiepaspoorten voor uitgevonden. Die krijg je nu al bij vaccinaties voor DTP, hep A, hep B enz..

Prima dat jij dat niet wilt maar ga nou niet net doen of jij dit niet wilt omdat je dan op kosten gejaagd wordt. Blijf lekker thuis de rest van je leven, maak je ook geen kosten.
anoniem_400810 wijzigde dit bericht op 21-11-2020 15:32
8.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
21-11-2020 15:21
Ik was erg tegen vaccinatie en vooral als het gedwongen wordt (wat hoogstwaarschijnlijk gaat gebeuren gezien de luide geluiden om het oude leven weer snel op te kunnen pakken) maar ik ben niet zo zelfstandig en financieel onafhankelijk dat ik me zonder vaccinatie kan terugtrekken op mijn privé eiland. Zal er als het zover is aan moeten geloven. Misschien ook niet als ik morgen doodval.

Gevaccineerden gaan inderdaad een leven met meer bewegingsvrijheid leiden dan de niet gevaccineerden. Dat wordt letterlijk zo gebracht. Waar moet dan nog over gediscussieerd worden?
We discussieren hier over de legitimiteit ervan. Gelukkig leven we nog in een democratie en dus kan niks ons 'zomaar' opgelegd worden. Men kan protesteren, een regering kan vallen en met kan via verkiezingen vertegenwoordigers verkiezen die er anders over denken.
Passief alles accepteren is niet zoals een actieve burger betaamt.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
21-11-2020 15:30
Dus je mag alleen op het terras met een geldig id kaart met vaccinatie code er op.
Ik hoop nooit dat dat zo ver gaat komen.
Zo ver is het nu.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
21-11-2020 15:32
Zo ver is het nu.
Gelukkig nog niet. Ik zie niet in waarom ik aan de eerste de beste particulier (bar of restauranteigenaar, winkeleigenaar, etc.) gegevens betreffende mijn gezondheid zou moeten overhandigen.
Wel grappig dat mensen hier zeggen dat niet gevaccineerde mensen meer premie moeten gaan betalen. Vind ik trouwens prima.

Maar dan gaan de rokers, drinkers, verslaafden en de dikkerds ook meer betalen neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
21-11-2020 15:29
Dat denk je in ieder geval nu.
Maar bepalen die ongevaccineerde verpleegkundigen dat straks voor onze (groot) ouders ?
Ik geloof wel dat mensen daar zo instaan. Waarom zou ze daar nu wel zo over denken en als ze 90 is de verpleegster uitfoeteren?
Tot zover de saamhorigheid van Nederland.
*2020* schreef:
21-11-2020 15:30
Dus je mag alleen op het terras met een geldig id kaart met vaccinatie code er op.
Ik hoop nooit dat dat zo ver gaat komen.

Dit verzin je nu ter plekke.
Alle reacties Link kopieren
Nepnaam schreef:
21-11-2020 15:32
We discussieren hier over de legitimiteit ervan. Gelukkig leven we nog in een democratie en dus kan niks ons 'zomaar' opgelegd worden. Men kan protesteren, een regering kan vallen en met kan via verkiezingen vertegenwoordigers verkiezen die er anders over denken.
Passief alles accepteren is niet zoals een actieve burger betaamt.




Als ik morgen een festival organiseer en als voorwaarde een inentingsbewijs vraag heeft dat niets met democratie te maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nepnaam schreef:
21-11-2020 15:33
Gelukkig nog niet. Ik zie niet in waarom ik aan de eerste de beste particulier (bar of restauranteigenaar, winkeleigenaar, etc.) gegevens betreffende mijn gezondheid zou moeten overhandigen.
Ze schreef geldige ID. Je moet nu, nou ja niet nu want dicht, je naam en telefoonnummer achterlaten in de horeca.
Honey, you should see me in a crown
PoezzinBoots schreef:
21-11-2020 15:34
Dit verzin je nu ter plekke.
Dit hele topic is al verzonnen.
*2020* schreef:
21-11-2020 15:34
Tot zover de saamhorigheid van Nederland.
Saamhorigheid is er op de eerste prille weken na nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
21-11-2020 15:29
Dat denk je in ieder geval nu.
Maar bepalen die ongevaccineerde verpleegkundigen dat straks voor onze (groot) ouders ?
Het bijzondere wat ik ook merk in mijn eigen omgeving is dat mensen die geen vaccinatie willen prima begrijpen dat mensen zich wel laten vaccineren. Andersom is dat begrip er niet.
Bizar vind ik.

Mijn moeder was degene die met corona in het ziekenhuis heeft gelegen. Ze heeft een kwetsbare gezondheid en heeft nog last van de gevolgen. Maar ook zij weigert een vaccin. Net zoals mijn vader.
En mijn oma van 90 wil ook geen vaccinatie. Net zoals ze niet accepteerde dat haar zoon vond dat haar achterkleinkind haar geen knuffel mocht geven.
Sommige mensen accepteren het als hun tijd daar is. Ze wil ook niet op de IC als ze corona krijgt. Het is oké.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
21-11-2020 15:31
Wat een gejammer. Een bewijs dat je een prik heb gehad is strooien met medische gegevens? :facepalm:





Daar zijn dus de vaccinatiepaspoorten voor uitgevonden. Die krijg je nu al bij vaccinaties voor DTP, hep A, hep B enz..

Prima dat jij dat niet wilt maar ga nou niet net doen of jij dit niet wilt omdat je dan op kosten gejaagd wordt. Blijf lekker thuis de rest van je leven, maak je ook geen kosten.
Waarom is dat gejammer en facepalm waardig?
Alle reacties Link kopieren
pingpang schreef:
21-11-2020 15:37
Het bijzondere wat ik ook merk in mijn eigen omgeving is dat mensen die geen vaccinatie willen prima begrijpen dat mensen zich wel laten vaccineren. Andersom is dat begrip er niet.
Bizar vind ik.

Mijn moeder was degene die met corona in het ziekenhuis heeft gelegen. Ze heeft een kwetsbare gezondheid en heeft nog last van de gevolgen. Maar ook zij weigert een vaccin. Net zoals mijn vader.
En mijn oma van 90 wil ook geen vaccinatie. Net zoals ze niet accepteerde dat haar zoon vond dat haar achterkleinkind haar geen knuffel mocht geven.
Sommige mensen accepteren het als hun tijd daar is. Ze wil ook niet op de IC als ze corona krijgt. Het is oké.
ik begrijp het idd niet dat iemand zich niet wil laten vaccineren, welke vaccinatie dan ook. Ik accepteer het, maar begrijpen? Nee
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Maar wat mij betreft; vaccinatie prima op vrijwillige basis. En zonder een soort door bevolking bedachte 'strafregels"als andere zich niet laten vaccineren.
Doe maar net als de griepprik daar staat die arts ook niet met een wijzend vingertje van jij hebt je niet laten inenten dikke foei.
Ik verwacht trouwens een zeer lucratieve handel in valse bewijzen. Dat je zo'n verklaring dat je bent ingeënt voor een paar honderd euro kan kopen op de zwarte markt.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
21-11-2020 15:34
Tot zover de saamhorigheid van Nederland.
Je bedoelt dat er niet met je meegepraat wordt?
Honey, you should see me in a crown
pingpang schreef:
21-11-2020 15:37
Het bijzondere wat ik ook merk in mijn eigen omgeving is dat mensen die geen vaccinatie willen prima begrijpen dat mensen zich wel laten vaccineren. Andersom is dat begrip er niet.
Bizar vind ik.

Mijn moeder was degene die met corona in het ziekenhuis heeft gelegen. Ze heeft een kwetsbare gezondheid en heeft nog last van de gevolgen. Maar ook zij weigert een vaccin. Net zoals mijn vader.
En mijn oma van 90 wil ook geen vaccinatie. Net zoals ze niet accepteerde dat haar zoon vond dat haar achterkleinkind haar geen knuffel mocht geven.
Sommige mensen accepteren het als hun tijd daar is. Ze wil ook niet op de IC als ze corona krijgt. Het is oké.
En dat ze anderen met 'n (wellicht voor hen fatale) besmetting op kunnen schepen, daar hebben ze schijt aan?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
21-11-2020 15:26
Misschien moet je eens gaan lezen hoe een vaccin precies werkt, dan hoef je niet dit soort onzin uit te kramen.
Niemand weet hoe dit vaccin werkt. Ze zijn nog niet eens klaar met testen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
21-11-2020 15:34
Ik geloof wel dat mensen daar zo instaan. Waarom zou ze daar nu wel zo over denken en als ze 90 is de verpleegster uitfoeteren?
Omdat je nu denkt dat je met 90 het wel gehad hebt. Maar ben je 90 en heb je een heel leuk leven wil je misschien nog lang niet dood.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Eurus schreef:
21-11-2020 15:38
Je bedoelt dat er niet met je meegepraat wordt?
Nee dat bedoel ik niet.
*2020* schreef:
21-11-2020 15:28
En wie krijgt er inzage in? Strooi jij graag met je medische gegevens?
En trouwens mijn id kaart is net vernieuwd moet ik hem dan weer op nieuw laten vernieuwen?
Wie gaat dat betalen?
Vragenlijst vragen vragen.
Ik zie het ook allemaal nooit gebeuren.

Ik zie een ID niet anders dan een vaccinatie paspoort. Wil ik werken moet ik voor indiensttreding mijn paspoort tonen. Wil ik straks nog blijven werken dan moet ik mijn vaccinatie paspoort tonen anders kom ik het gebouw niet in. Ik ben anders een gevaar voor mijn collega's.

Wie het gaat betalen? Jij en ik natuurlijk. Daar is de belasting voor: een gemeenschappelijke pot geldt waar we gemeenschappelijke middelen mee bekostigen.

Overigens ben ik niet voor vaccinatieplicht en ook niet voor het dragen van een vaccinatie bewijs, maar wat ik vind zal geen verandering brengen in de koers van de Corona trein waar we allemaal in zitten. Die koers is al uitgestippeld. Ik zie wel waar we uitkomen. Met een beetje geluk valt het straks allemaal reuze mee. En anders blijft de wereld echt wel doordraaien na mijn dood.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
21-11-2020 15:38
ik begrijp het idd niet dat iemand zich niet wil laten vaccineren, welke vaccinatie dan ook. Ik accepteer het, maar begrijpen? Nee



Ik ben erg voor vaccineren maar wacht wel even af.
Ben gewoon bang voor bijwerkingen.
Wil niet de eerste zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
pingpang schreef:
21-11-2020 15:37
Het bijzondere wat ik ook merk in mijn eigen omgeving is dat mensen die geen vaccinatie willen prima begrijpen dat mensen zich wel laten vaccineren. Andersom is dat begrip er niet.
Bizar vind ik.

Mijn moeder was degene die met corona in het ziekenhuis heeft gelegen. Ze heeft een kwetsbare gezondheid en heeft nog last van de gevolgen. Maar ook zij weigert een vaccin. Net zoals mijn vader.
En mijn oma van 90 wil ook geen vaccinatie. Net zoals ze niet accepteerde dat haar zoon vond dat haar achterkleinkind haar geen knuffel mocht geven.
Sommige mensen accepteren het als hun tijd daar is. Ze wil ook niet op de IC als ze corona krijgt. Het is oké.
O ik vind het gezien de niet onderbouwde/niet wetenschappelijke argumenten die de anti-vaxxers opvoeren allesbehalve bizar.
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven