Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet meer ongesteld sinds 2e Pfizer prik

14-07-2021 18:00 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Sinds mijn 2e vaccinatie ben ik niet meer ongesteld geworden. Daarvoor kon je de klok erop gelijk zetten, 26 dagen. Nu dag 38.
Uiteraard getest en niet zwanger. Zijn er meer hier? Gewoon benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog maar 1 vaccinatie gehad maar bij mij is het ook van slag. Heb zelfs zwangerschapstest gedaan. Ook lang pijnlijke borsten gehad en een druk op mijn buik.

Ik ga het denk ik maar wel melden bij lareb. Had ook nog een andere bijwerking dus wel handig om te melden.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toevallig dat ik dit lees, hier ook ineens twee weken later ongesteld, ook na mijn Pfizer prik. Ik ben normaal redelijk strak ongesteld, dus was nogal verbaasd dat het nu zo zoveel scheelde.
Alle reacties Link kopieren
Geen menstruatiestoornis sinds 1e prik (2e volg week) maar ik hou veel vocht vast en ben 4 kg aangekomen terwijl ik niet anders ben gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
14-07-2021 19:44
Geen menstruatiestoornis sinds 1e prik (2e volg week) maar ik hou veel vocht vast en ben 4 kg aangekomen terwijl ik niet anders ben gaan eten.
Ik hou ook veel vocht vast en ben iedere keer een opgezette buik.
Alle reacties Link kopieren
Lilly1234 schreef:
14-07-2021 19:46
Ik hou ook veel vocht vast en ben iedere keer een opgezette buik.
Dat heb ik dus ook, een opgezette buik
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het wel frappant. Mijn menstruatie is nu al een aantal maanden van slag. Ik dacht eerst aan de overgang, maar ondanks mijn leeftijd (53) was ik nog steeds tot bijna op de dag precies om de 28 dagen ongesteld en heb ook geen overgangsklachten. Exact na de 2e vaccinatie in februari is het gedonder begonnen. En nu 5 maanden later dondert het nog steeds. Als ik hier de verhalen lees, denk ik nu ook ontregelde menstruatie na vaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
Watsons991 schreef:
14-07-2021 18:26
Ik heb de berichten ook wel gelezen maar deze bijwerking werd daar ook weer naar het land der fabelen verwezen.

Het heeft op de site van Lareb zelfs een eigen kopje onder de bijwerkingen!

https://www.lareb.nl/coronameldingen
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
14-07-2021 18:43
Problemen of (tijdelijke) veranderingen?

Veranderingen, en in hoeverre dat als een probleem wordt ervaren kan ieder inderdaad voor zich uitmaken. Maar ik heb nog weinig vrouwen gehoord die tussentijdse bloedingen, hevigere menstruaties of juist het uitblijven van de menstruatie niet zorgelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Is bekende bijwerking check de site van larep
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
14-07-2021 20:21
Is bekende bijwerking check de site van larep
Ik wilde net een soort geruststellend bericht plaatsen dat bij mij alles nog normaal is , maar het is dus een bekende bijwerking. Hopelijk is het onschuldig en heeft het verder geen gevolgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind februari 2020 een raar 'griepje' gehad waarvan ik 2 dagen echt ziek was en daarna bijna een jaar lang vage klachten zoals hartkloppingen en totaal ontregelde cyclus/menstruatie. Ben 39, onderzocht op de overgang, afwijkingen etc maar niets te vinden. En nu sinds maart zijn cyclus en menstruatie weer zoals vanouds. :-? Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik corona heb gehad, en dat dit de oorzaak was van de kjachten maar dat is altijd weggewuifd en er zou geen verband zijn.

Benieuwd of de 2e prik nog effect heeft, heb 'm gehad maar moet nog ongesteld worden.
nootboek wijzigde dit bericht op 14-07-2021 22:39
6.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind mei de tweede vaccinatie gehad, astra zeneca, en sindsdien niet meer ongesteld geworden. Ik ben 41 jaar. Ik weet zeker dat ik niet zwanger ben. ( gelukkig). Ik dacht aan de overgang omdat mijn oma en moeder ook vroeg in de overgang kwamen. Ik had zelf de link met de vaccinatie niet gelegd (stom)maar nu ik dit lees vind ik het wel heel toevallig. Ik ben er niet gerust op, meestal is het een noodgreep van je lichaam als je cyclus stopt, ondervoeding, stress enz. Daar heb ik allemaal geen last van dus hoe komt het???
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook wel verontrustend. Al die tijd wordt er gezegd dat het geen invloed heeft op je vruchtbaarheid en dat zal misschien best kloppen, maar je cyclus kan dus blijkbaar best een lange tijd in de war zijn? Daar is nooit over gesproken!
Ik heb de prik niet voor mezelf genomen en zou het mezelf toch wel heel erg verwijten als dit blijvende invloed heeft op m’n cyclus, die prima onder controle was met de pil.
Alle reacties Link kopieren
16 van de 93.000 hebben dit gemeld als bijwerking, staat op site Lareb.
Kans op trombose bij pilgebruik minder dan 1 op 100, dit plaatst het misschien in perspectief.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist andersom. Ik heb een implanon en was al 4 jaar niet meer ongesteld. Na vaccinatie met Janssen heb ik 5 weken bloedverlies gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niemand bang maken maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het verontrustend kan zijn voor bepaalde mensen. Als ik dit van te voren had geweten terwijl ik een actieve kinderwens had dan had ik me waarschijnlijk pas later laten vaccineren. Dus niet vanwege de angst om onvruchtbaar te worden maar meer omdat je hele cyclus kennelijk ontregeld kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik de pil altijd door, maar een week na de prik last van licht bloedverlies, menstruatiepijn én mijn borsten waren een volle cup groter en gevoeliger. Op zich wel leuk want heb een A cup.

Ik legde de link niet, heb ongeveer 1x per jaar een lichte bloeding dacht dit zal 'm zijn, maar die borsten doen normaal echt niet zo enthousiast mee.

Ik heb volgende week mijn tweede vaccinatie ( Pfizer ) ik zal laten weten of het nu weer zo is.
Alle reacties Link kopieren
Lilly1234 schreef:
14-07-2021 19:12
Ik heb nog maar 1 vaccinatie gehad maar bij mij is het ook van slag. Heb zelfs zwangerschapstest gedaan. Ook lang pijnlijke borsten gehad en een druk op mijn buik.

Ik ga het denk ik maar wel melden bij lareb. Had ook nog een andere bijwerking dus wel handig om te melden.
Jaaaa ik heb dus ook een test gedaan!
Alle reacties Link kopieren
toulouse74 schreef:
14-07-2021 21:51
16 van de 93.000 hebben dit gemeld als bijwerking, staat op site Lareb.
Kans op trombose bij pilgebruik minder dan 1 op 100, dit plaatst het misschien in perspectief.

Ik denk dat er veel meer vrouwen zijn die deze bijwerkingen hebben, maar dat ze het niet melden omdat ze de link niet (meteen) leggen.

Lees dit topic maar door; één en al herkenning, maar ik vraag me af hoeveel van deze forummers het hebben gemeld bij Lareb.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
14-07-2021 19:44
Geen menstruatiestoornis sinds 1e prik (2e volg week) maar ik hou veel vocht vast en ben 4 kg aangekomen terwijl ik niet anders ben gaan eten.
Oh wow als dat het zou zijn!! Ik schrok me echt dood toen ik vorige week voor het eerst sinds m’n vaccinatie op de weegschaal ging staan. Ook inderdaad + 4 kg min of meer.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik las vanavond een arts op linkedin. Het is een bekende bijwerkingen bij griep en vaccins in het algemeen. Je immuunsysteem is verder even te druk. Voortplanting heeft dan geen prioriteit volgens de natuur.

Meestal de volgende maand weer goed. Schuift menstruatie schuift even op.
cappi schreef:
14-07-2021 19:44
Geen menstruatiestoornis sinds 1e prik (2e volg week) maar ik hou veel vocht vast en ben 4 kg aangekomen terwijl ik niet anders ben gaan eten.
Ooohhh, zou ik daarom de afgelopen weken ook 3 kg zijn aangekomen, terwijl ik hetzelfde eetpatroon heb aangehouden. Ik begreep er al niks van. Ook ik heb met name een opgezette buik. Ik heb overigens geen Pfizer gehad, maar Moderna. Vandaag heb ik de 2e prik gehad; ik ben benieuwd of ik daar wat betreft mijn gewicht weer iets van ga merken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook over tijd na mijn eerste prik. Ben benieuwd hoe het zit na de tweede.
Ik was na mijn eerste prik (Moderna) gewoon weer op de dag af ongesteld, alleen wel heel kort. Normaal ben ik al niet lang ongesteld maar nu echt maar 1 dag. Maar het kan net zo goed toeval zijn en dat dit de voortekenen van de overgang zijn (ben 44).
Alle reacties Link kopieren
tinydancer schreef:
14-07-2021 18:48
Bij Janssen was mijn menstruatie ook van slag. Kwam dik een week later dan normaal. Ook had ik in de aanloop naar mijn menstruatie meer last van opgeblazen gevoel, en volle borsten.
Heb begin juni Janssen gekregen en tot nu toe geen gekke dingen rondom mijn menstruatie bemerkt (gelukkig). (ben 44).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven