Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Pfizer vaccin

28-05-2021 01:18 390 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week is het zover. Ik krijg m’n Pfizer vaccin. Ik ga het doen ondanks m’n vaccinatie-angst (voor de loepers, m’n ex is overleden aan Covid in november). Hebben jullie enige bijwerkingen genoten van dit vaccin ? Ik sta er niet volledig achter maar wil toch m’n angst overwinnen en een bijdrage leveren aan de maatschappij.
Ik heb mijn eerste Pfizer vaccin gehad. Totaal geen bijwerkingen. Zelfs geen dikke arm.
Gewoon recht vooruit kijken en de arm helemaal slap laten hangen. Zo ontspannen mogelijk doen. Je zal zien, geen problemen. Pijnloos.
fout
Alle reacties Link kopieren
Eerste prik gehad: twee dagen spierpijn in mijn arm en één dag en beetje hoofdpijn (waarvan ik denk dat het dit de vaccinatie kwam). Zeer goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op Aruba, waar iedereen de pfizer vaccin krijgt. Inmiddels is 60% van de bevolking helemaal gevaccineerd, waaronder mijn hele familie en mijzelf, dus ik ken talloze mensen die beide prikken allang hebben gehad.
Van de eerste prik ken ik niemand die er bijwerkingen van heeft gehad; mijn man en ik hadden alleen een zere arm voor 1-2 dagen. Van de tweede prik ken ik wel wat mensen die de volgende dag wat koortsig waren of hoodpijn hadden, maar dat het prima te doen was met paracetamol en binnen 48 uur weer over was. Bijwerkingen betekenen trouwens alleen maar dat het juist goed werkt, dat je immuunsysteem reageert. Van de tweede prik hebben mijn man en ik 0 last gehad, zelfs geen zere arm.
Je hoeft echt nergens voor bang te zijn, miljoenen mensen hebben de pfzir vaccin gehad, het is de veiligste van allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Dionne36 schreef:
28-05-2021 01:47
Ik woon op Aruba, waar iedereen de pfizer vaccin krijgt. Inmiddels is 60% van de bevolking helemaal gevaccineerd, waaronder mijn hele familie en mijzelf, dus ik ken talloze mensen die beide prikken allang hebben gehad.
Van de eerste prik ken ik niemand die er bijwerkingen van heeft gehad; mijn man en ik hadden alleen een zere arm voor 1-2 dagen. Van de tweede prik ken ik wel wat mensen die de volgende dag wat koortsig waren of hoodpijn hadden, maar dat het prima te doen was met paracetamol en binnen 48 uur weer over was. Bijwerkingen betekenen trouwens alleen maar dat het juist goed werkt, dat je immuunsysteem reageert. Van de tweede prik hebben mijn man en ik 0 last gehad, zelfs geen zere arm.
Je hoeft echt nergens voor bang te zijn, miljoenen mensen hebben de pfzir vaccin gehad, het is de veiligste van allemaal.
Dank voor je reactie! (de andere trouwens ook). Ik wou enkel en alleen Pfizer nemen en het is uiteindelijk gelukt. AZ heb ik geen vertrouwen meer in nadat Amerika heeft beslist om alle AZ vaccins te stoppen en te doneren aan Indië, is niet voor niks
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Amerika waar ik zelf kan kiezen welk vaccin ik neem. Ik heb voor Pfizer gekozen.
Mijn tweede vaccinatie op 28 april gehad.
Na de eerste vaccinatie wat spierpijn en een heel kleine beetje meh.
De dag na de tweede vaccinatie voelde ik me zwaar beroerd, een soort zware kater en griep mix 🥴. Duurde slechts één dag. De dag daarna was ik weer helemaal de oude. Na de tweede vaccinatie raadde de zuster in de observatieruimte aan om mijn arm veel te bewegen terwijl ik daar zat, dat zou spierpijn verminderen. Had weinig spierpijn waar ik geprikt was de tweede keer dus wie weet hielp dat.
Mij werd aangeraden geen paracetamol of iets anders voor de vaccinatie te nemen of op dezelfde dag van de vaccinatie.

Beide vaccinaties voelde ik bijna niets van!

Sterkte ❤️
Let’s go Brandon!
Pfizer gehad: pijnlijke arm (gewoon spierpijn) en een uurtje wat verhoging.
Maar zou ook A.Z hebben genomen (was ook eerst de bedoeling) want stap ook in het vliegtuig terwijl ik aan de pil ben voor vakantie.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3 schreef:
28-05-2021 01:39
Eerste prik gehad: twee dagen spierpijn in mijn arm en één dag en beetje hoofdpijn (waarvan ik denk dat het dit de vaccinatie kwam). Zeer goed te doen.

Ik had exact hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
2x Pfizer gehad.
Eerste x een pijnlijke arm op de prikplek en de volgende dag hoofdpijn (had ook mijn menstruatie waar dit door kon komen)
2e prik
‘S avonds begon de spierpijn en dit heeft zo’n 24 uur geduurd, daarna nergens last meer van gehad.

Als je je arm goed ontspant is de de kans op spierpijn het kleinst maar omdat de prik wel echt in de spier moet is een beetje pijn niet te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Beetje pijn in de arm, that's it.
Nu ik er zo over nadenk ga ik vandaag mijn nieuwe bril weer een kans geven.
Die had ik net de dag erna uitgeprobeerd en hoofdpijn, misschien was het wel vanwege de prik bedenk ik me nu.
Alle reacties Link kopieren
Van het prikken zelf voelde ik echt helemaal niks. Na de eerste prik was ik ‘s avonds een beetje moe (maar dat kan ook van de spanning zijn geweest, vond het namelijk toch best spannend, geen idee waarom) en ik had een soort ijzersmaak in mijn mond.

Na de tweede prik een klein beetje verhoging op de eerste avond en weer die smaak en wat spierpijn. Maar dat was na anderhalve dag weer weg. Ik heb er niet eens paracetamol voor genomen, stelde echt niet zoveel voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze allebei gehad. Na beide prikken had ik de volgende dag wat hoofdpijn en daarvoor ben ik 's avonds wat eerder gaan slapen maar verder heb ik nergens last van gehad.
Ik heb ook getwijfeld over waar ik goed aan deed maar ben in januari al ingeënt en heb er geen spijt van.

Stoofpotje ik hoop dat je die vaccinatie uiteindelijk ook voor jezelf neemt. Je hebt de ellende van heel dichtbij meegemaakt.
Ik wens je veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder heeft een week lang ziek op bed gelegen na Pfizer en ook een collega was twee dagen goed ziek.

Mijn oma (80) had geen klachten. Dus je kunt er niets van zeggen denk ik.
Ik mag ook volgende week, dus zelf nog geen ervaring. Kind van 20 heeft hem 2 weken geleden gekregen (medische indicatie), en alleen een beetje gevoelige plek op de arm gehad.

Stoer dat je het toch doet, ondanks je angst en twijfels. Een laatste tip: als je erg gespannen bent, meld dat dan als je aankomt, dan kunnen ze er rekening mee houden.
Alle reacties Link kopieren
Bij de 1e prik alleen een pijnlijke arm, wat 2 dagen heeft geduurd.

Bij de 2e prik ben ik de dag erna wat grieperig geweest, maar dat was na een dag weer helemaal over.
Alle reacties Link kopieren
Klein beetje gevoelig waar de prik gezet was . Man had nergens last van . Goed water drinken na de prik was het advies en dat heb ik gedaan geen idee of dat we daardoor geen klachten hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Beide prikken gehad al drie weken geleden de laatste.nergens last van gehad.
Hooguit n beetje spierpijn in de bovenarm.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Pfizer gehad in februari/maart en nergens last van gehad. Even een 'blauwe plek' gevoel op de prikplek, maar dat was binnen 24 uur al weer weg.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Prik 1 gehad, en net als bij de reguliere griepprik heb ik dan twee dagen een wat pijnlijke arm
Ik heb een zere arm en ben misselijk en heb overal pijn. Wat niet zo handig is, want ik heb altijd al zenuwpijnen. Nu even erger. Maar zal vast snel over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft beide prikken gehad en totaal geen last gehad behalve een iets pijnlijke bovenarm.

Ik krijg em dit weekend. Ik vind naalden ook een beetje eng maar ik kijk er echt naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste prik alleen een beetje beurs gevoel. Na de tweede prik de volgende dag wat koortsig en lamlendig. Maar met een dekentje op de bank prima te doen. Was na een dagje over.
Succes!
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Lady_Day schreef:
28-05-2021 08:48
Mijn moeder heeft beide prikken gehad en totaal geen last gehad behalve een iets pijnlijke bovenarm.

Ik krijg em dit weekend. Ik vind naalden ook een beetje eng maar ik kijk er echt naar uit.
Het is een mininaaldje en echt zo klaar. Het zetten is minst erg. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Prik 1 gehad, maar vermoedelijk vorig jaar ook COVID. Beetje beurse plekken, en de dag erna gevoel alsof ik kater had.
Man, ook Pfizer, heeft helemaal geen problemen gehad.
En kind (we staan alledrie op de griepprik lijst, maar zij wilde pas na haar eindexamen) gaat zondag. Die rekent op het kater gevoel, dus gaat zondagavond het einde van de eindexamens met een vriend en zelfgemaakte cocktails vieren. Als het zich dan een dag later wat beroerd voelt, kan het altijd nog zeggen dat het van de prik komt, maar is er ondertussen wel een mooi minifeestje geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven