Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Preventief testen

08-05-2021 09:25 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister van mijn werkgever thuistesten gehad zodat je eventueel preventief kan testen. Het is dus niet verplicht, maar we krijgen 2 testen per week. (Kinderopvang)

Ik heb nog geen collega horen zeggen, handig dat ga ik doen. Eigenlijk zie ik zelf ook de meerwaarde niet echt.

Zijn er hier mensen die dit wel doen?

Test jij preventief?

Totaal aantal stemmen: 31

Ja, vrijwillig (42%)
Ja, op verzoek van mijn werkgever (29%)
Nee, maar krijg ze wel van mijn werkgever. (29%)
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de optie 'Nee'.
Zo lang die dingen niet betrouwbaar zijn zie ik geen enkele meerwaarde.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het netjes van je werkgever en het verplicht je tot niets.
Mijn werkgevers hebben teveel geld voor zichzelf nodig om hun personeel van 2 testjes per week te voorzien. Ik heb ze zelf gekocht.
Ik heb erge hooikoorts en kan dus haast mijn tentje opslaan bij de teststraat.
Ik vind het wel handig zo. Een 100% betrouwbaar?? Dat is zelfs de anticonceptiepil niet.
Ik doe ze wel. Kleine moeite en ik vind het fijn om te weten dat ik niet anderen ongemerkt besmet.
Alle reacties Link kopieren
Hier primair onderwijs, en ons bestuur heeft aangegeven hier geen heil in te zien . Zij verwachten niet van ons dat we ons preventief gaan testen, maar mochten we dat zelf willen kunnen we ze ophalen bij de directie.
Het brengt geen continuïteit van het onderwijs, ook al wordt het wel zo gepresenteerd. We moeten nog steeds met elk snotje naar de teststraat.
Het wekt schijnveiligheid op terwijl we ons moeten blijven richten op het naleven (tot zover mogelijk) van de maatregelen.
Ik vind het een zoethoudertje. Kom maar door met die vaccinaties!
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
08-05-2021 09:43
Ik vind het netjes van je werkgever en het verplicht je tot niets.
Mijn werkgevers hebben teveel geld voor zichzelf nodig om hun personeel van 2 testjes per week te voorzien. Ik heb ze zelf gekocht.
Ik heb erge hooikoorts en kan dus haast mijn tentje opslaan bij de teststraat.
Ik vind het wel handig zo. Een 100% betrouwbaar?? Dat is zelfs de anticonceptiepil niet.
Maar met die hooikoortsklachten mag je ze dus niet gebruiken. Alleen als je klachtenvrij bent. Voor gebruik bij klachten (ook al passen ze bij een voor jou bekend beeld) moet je naar de teststraat. Als het mij al die ritjes naar de teststraat zou schelen dan was ik er WEL blij mee geweest. Maar dit voelt voor mij als een dooie mus.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Gastouder hier. Ik kreeg een bericht dat ik een set zelftests thuis gestuurd krijg om mezelf 2x per week preventief te kunnen testen. Ik heb mezelf hiervoor afgemeld. Ik ken mezelf, ik ga dat geheid vergeten. En ik ben ook bang dat ik de test niet goed uitvoer waardoor ik een verkeerde uitslag krijg.

Als ik 'morgens bel voor een coronatest kan ik dezelfde dag nog getest worden en heb een uur of 3 later de uitslag. Dat is mij snel genoeg.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee maanden worden op middelbare scholen hier in Engeland twee keer per week thuistests gedaan en sindsdien zijn er op onze school geen hele klassen meer in quarantaine geweest omdat er gewoon veel minder leerlingen en leraren in contact komen met iemand die later besmet blijkt te zijn. Dat vind ik een positieve ontwikkeling.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Preventief testen werkt volgens mij vooral goed als je het met z’n allen doet, om uitbraken vroeg op te sporen. Als je in je eentje test, is de kans best groot dat de test dat niet opspoort. Maar als je met meerdere collega’s of klasgenoten test, dan vind je het waarschijnlijk wél als er meerdere mensen besmet zijn, en kun je vroeg ingrijpen.

Edit: Dan zou je het dus moeten doen zoals ze het in sommige buurlanden doen; twee keer per week alle collega’s/leerlingen testen.
Een beetje los in je uppie testen, daar zie ik het nut niet echt van in.
agen wijzigde dit bericht op 08-05-2021 10:04
23.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het een fijn idee dat ik niet per ongeluk iemand kan besmetten. Ze zijn 98% betrouwbaar en een kleine moeite.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nee. Gisteren nog een mail gekregen van de directie dat zelftesten niet bedoeld zijn voor professioneel gebruik. (Geen onderwijs)
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
08-05-2021 09:48
Hier primair onderwijs, en ons bestuur heeft aangegeven hier geen heil in te zien . Zij verwachten niet van ons dat we ons preventief gaan testen, maar mochten we dat zelf willen kunnen we ze ophalen bij de directie.
Het brengt geen continuïteit van het onderwijs, ook al wordt het wel zo gepresenteerd. We moeten nog steeds met elk snotje naar de teststraat.
Het wekt schijnveiligheid op terwijl we ons moeten blijven richten op het naleven (tot zover mogelijk) van de maatregelen.
Ik vind het een zoethoudertje. Kom maar door met die vaccinaties!
Eens!
Ik vind het een slechte investering. Ik denk dat de meeste mensen in betreffende beroepsgroepen zich sowieso al netjes laten testen bij klachten. De kans op vals negatief of vals positief bij de sneltest is naar mijn mening veel te groot. Het geld wat hierin is geïnvesteerd hadden ze veel beter kunnen besteden aan sneller vaccineren of het wegwerken van alle fouten die worden gemaakt bij vlot uitvoeren van het vaccinatiebeleid.
Sonnemaatje schreef:
08-05-2021 09:53
Gastouder hier. Ik kreeg een bericht dat ik een set zelftests thuis gestuurd krijg om mezelf 2x per week preventief te kunnen testen. Ik heb mezelf hiervoor afgemeld. Ik ken mezelf, ik ga dat geheid vergeten. En ik ben ook bang dat ik de test niet goed uitvoer waardoor ik een verkeerde uitslag krijg.

Als ik 'morgens bel voor een coronatest kan ik dezelfde dag nog getest worden en heb een uur of 3 later de uitslag. Dat is mij snel genoeg.
Jij had er op MP je slag mee kunnen slaan. 2 tests per week opsparen en uiteindelijk in pakketjes verkopen. :nut:

Nee, even serieus, ik zou ze wel hebben laten komen. Ookal vergeet je ze zo nu en dan, dan heb je toch enkele keren waarop je het niet vergat getest. Lijkt mij als ouder van een kind dat bij jou zit wel zo prettig.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
08-05-2021 09:58
Preventief testen werkt volgens mij vooral goed als je het met z’n allen doet, om uitbraken vroeg op te sporen. Als je in je eentje test, is de kans best groot dat de test dat niet opspoort. Maar als je met meerdere collega’s of klasgenoten test, dan vind je het waarschijnlijk wél als er meerdere mensen besmet zijn, en kun je vroeg ingrijpen.

Edit: Dan zou je het dus moeten doen zoals ze het in sommige buurlanden doen; twee keer per week alle collega’s/leerlingen testen.
Een beetje los in je uppie testen, daar zie ik het nut niet echt van in.

Helemaal mee eens. In je uppie testen lijkt me zinloos. En die collega's zie ik nu zo goed als niet, maar als we allemaal een negatieve test hebben dan wordt het ineens druk bij het koffiezetapparaat hoor 😀. En of je dan echt negatief bent...
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
08-05-2021 09:43
Ik vind het netjes van je werkgever en het verplicht je tot niets.
Mijn werkgevers hebben teveel geld voor zichzelf nodig om hun personeel van 2 testjes per week te voorzien. Ik heb ze zelf gekocht.
Ik heb erge hooikoorts en kan dus haast mijn tentje opslaan bij de teststraat.
Ik vind het wel handig zo. Een 100% betrouwbaar?? Dat is zelfs de anticonceptiepil niet.
Kinderopvang krijgt ze van de overheid.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
08-05-2021 09:58
Preventief testen werkt volgens mij vooral goed als je het met z’n allen doet, om uitbraken vroeg op te sporen. Als je in je eentje test, is de kans best groot dat de test dat niet opspoort. Maar als je met meerdere collega’s of klasgenoten test, dan vind je het waarschijnlijk wél als er meerdere mensen besmet zijn, en kun je vroeg ingrijpen.

Edit: Dan zou je het dus moeten doen zoals ze het in sommige buurlanden doen; twee keer per week alle collega’s/leerlingen testen.
Een beetje los in je uppie testen, daar zie ik het nut niet echt van in.
Dit is dus wat mij tegen houdt, ik zou dan 2x per week kunnen testen, ik werk 4 dagen, dus tussendoor kan ik makkelijk alsnog besmet raken en dus ongemerkt andere besmetten.

Maar ik lees hier ook dat het in Engeland dus wel werkt.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
08-05-2021 10:12
Dit is dus wat mij tegen houdt, ik zou dan 2x per week kunnen testen, ik werk 4 dagen, dus tussendoor kan ik makkelijk alsnog besmet raken en dus ongemerkt andere besmetten.

Maar ik lees hier ook dat het in Engeland dus wel werkt.
Omdat daar ook de kinderen preventief getest worden.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
08-05-2021 10:12
Dit is dus wat mij tegen houdt, ik zou dan 2x per week kunnen testen, ik werk 4 dagen, dus tussendoor kan ik makkelijk alsnog besmet raken en dus ongemerkt andere besmetten.

Maar ik lees hier ook dat het in Engeland dus wel werkt.
Daar kun je aan rekenen. Als je iedereen ongeveer elke drie dagen test, is dat volgens wiskundige modellen genoeg om besmettingen flink terug te dringen - of tenminste, dat was vorig jaar bij de ‘klassieke’ variant zo.
Het heeft wel zin, preventief testen, als je het grootschalig doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook in de kinderopvang en krijg ook per week 2 testen om mezelf preventief te testen. Ik vind het geen probleem hier aan mee te werken. Ik werk met veel kinderen die van verschillende scholen komen, bij verschillende sportverenigingen sporten en wat dan niet meer, dus verspreiding is zo gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Hier een duidelijke nee. Mijn werkgever heeft ze ook op kantoor staan. Wij zitten in de reclamewereld / website ontwerp dus kunnen echt allemaal thuiswerken maar wordt niet gestimuleerd. Laatst moest een collega in quarantaine wegens corona bij thuiswonende zoon. Ze moest toch komen, op de parkeerplaats testen en daarna binnen komen werken.

Bizar maar het is lastig om weerstand te bieden. Je ben niks verplicht, mag weigeren maar de relatie met je werkgever wordt er niet beter op. Ik gun het absoluut niemand maar eigenlijk hoop ik een keer dat het hele team besmet wordt zodat we allemaal 2 weken thuis moeten blijven zodat duidelijk is dat we dit serieus moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Het is alleen effectief wanneer de kinderen en hun ouders ook testen, anders is het vooral hele erge onzin en schijn veiligheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze net voor de vakantie gekregen van m’n werkgever (werk in het VO) en ik ben van plan ze alleen te doen als daar enige aanleiding toe is: kortdurend contact met positief geteste collega, les aan een klas met een coronageval. Zo’n geval waarbij ik dus officieel niet hoef te testen (want, kort contact en altijd op minstens 1,5 meter afstand), maar gewoon voor mezelf een check wil doen.

Overigens heeft man m’n eerste exemplaar gebruikt :hihi: , want net voordat we op vakantie gingen was er een uitbraak(je) op zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
08-05-2021 09:53
Sinds twee maanden worden op middelbare scholen hier in Engeland twee keer per week thuistests gedaan en sindsdien zijn er op onze school geen hele klassen meer in quarantaine geweest omdat er gewoon veel minder leerlingen en leraren in contact komen met iemand die later besmet blijkt te zijn. Dat vind ik een positieve ontwikkeling.
En daar gaat het om. Dat je niet toch besmet, maar zonder klachten, in die klas gaat rondhuppelen. En met een zelftest die positief is ga je officieel testen.
Mevrouw75 schreef:
08-05-2021 11:19
En daar gaat het om. Dat je niet toch besmet, maar zonder klachten, in die klas gaat rondhuppelen. En met een zelftest die positief is ga je officieel testen.
Precies.

Het is weer fraai, dit topic. Iemand vraagt je iets te doen dat je alleen twee minuten van je tijd kost en massaal gaat de kont tegen de krib omdat we het zelluf allemaal beter weten.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
08-05-2021 11:37
Precies.

Het is weer fraai, dit topic. Iemand vraagt je iets te doen dat je alleen twee minuten van je tijd kost en massaal gaat de kont tegen de krib omdat we het zelluf allemaal beter weten.
Ik doe ze ook. Ik kan me voorstellen dat als die staat zo diep zou moeten als die PCR-test, dat je dat niet twee keer per week doet als je geen klachten hebt. Maar dit ding hoeft veel minder ver je neus in. Dat is een kleine moeite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven