Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Protest op de dam

01-06-2020 19:25 2184 berichten
Ik zie net dit bericht voorbij komen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1397493 ... ans-geweld

Vooropgesteld, ik vind het helemaal prima dat deze demonstratie toegestaan is.

Alleen, wat ik niet kan begrijpen is dat als het te druk is op het strand, of in het Vondpark er ingegrepen wordt, dat de horeca die op sterven na dood is zich in allerhande bochten moet wringen.

Gaat het echter om iets wat Femke belangrijk vindt, dan is het willekeur wat de klok slaat.

Dit is dezelfde idioterie als Trump die de regels in de VS openlijk bekritiseert.

Ofwel je hebt de regels en past ze gewoon toe, ofwel niet. Wat mij betreft het laatste, maar in ieder geval geen willekeur.

Zelf schat ik in dat hiermee de gehoorzame burger inmiddels ook de schouders op gaat halen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
16-06-2020 10:46
Nee, eigenlijk niet. Immers, inmiddels weten we dat het uiterst zeldzaam is indien je asymptomatisch bent dat je anderen besmet.

Dus hiermee is eens temeer duidelijk dat een festival in de buitenlucht geen probleem is.

Ik zeg: snel een BLM festival organiseren. Nu nog een paar goede namen boeken. Volgens mij is zo’n beetje iedereen beschikbaar nu. ;)

Zodra dit weer kan/mag moeten ze dat echt doen. I’m in :lol:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
smulrol schreef:
16-06-2020 11:04
als je denkt dat je op een festival waar drank en drugs gebruikt worden ook zo braaf mondkapjes gedragen worden ben je echt zwaar naief
Je bedoelt die mondkapjes waarvan onze overheid zegt dat ze in de buitenlucht onnodig zijn?
Eze schreef:
16-06-2020 10:58
Nee, dat is het niet. De kans is namelijk behoorlijk groot dat we mazzel gehad hebben, en dat er op de Dam niemand besmettelijk was. Dan kun je dus niet concluderen dat evenementen in de buitenlucht safe zijn, want je weet nog helemaal niets over wat er gebeurt als er wel mensen zijn die besmettelijk zijn.
Uit alle onderzoeken komt naar voren dat overdracht in de buitenlucht hoogst onwaarschijnlijk is, alsmede bij asymptomatische patiënten en dan gooi jij het hier met 10.000 aanwezigen op puur toeval?
DS1971 schreef:
16-06-2020 14:26
Uit alle onderzoeken komt naar voren dat overdracht in de buitenlucht hoogst onwaarschijnlijk is, alsmede bij asymptomatische patiënten en dan gooi jij het hier met 10.000 aanwezigen op puur toeval?
Een voetbalstadion was 'n superspreadevent en dat was ook buitenlucht. En daar zitten mensen nog op vaste plekken. Op festivals wordt er rondgelopen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
16-06-2020 14:26
Uit alle onderzoeken komt naar voren dat overdracht in de buitenlucht hoogst onwaarschijnlijk is, alsmede bij asymptomatische patiënten en dan gooi jij het hier met 10.000 aanwezigen op puur toeval?
Het hoeft geen toeval te zijn maar het bevestigt ook niks.
1 op de 10.000 Nederlanders is besmettelijk. Dus zoveel toeval is het ook weer niet als dat er 0 zijn.
redbulletje schreef:
16-06-2020 14:28
Een voetbalstadion was 'n superspreadevent en dat was ook buitenlucht. En daar zitten mensen nog op vaste plekken. Op festivals wordt er rondgelopen.
Was het in het stadion of in het drukke ov naar dat stadion toe. Of was het in de kroeg voor of na de wedstrijd?

Maar festival is ook lastig als ze allemaal met de pendelbus moeten.
redbulletje schreef:
16-06-2020 14:28
Een voetbalstadion was 'n superspreadevent en dat was ook buitenlucht. En daar zitten mensen nog op vaste plekken. Op festivals wordt er rondgelopen.
Was het in het stadion, of vooraf in de bars?
AnAppleADay schreef:
16-06-2020 14:32
Het hoeft geen toeval te zijn maar het bevestigt ook niks.
1 op de 10.000 Nederlanders is besmettelijk. Dus zoveel toeval is het ook weer niet als dat er 0 zijn.
Ok, festival met 10.000 man dan.
Alle reacties Link kopieren
21 oktober 2020
Onderzoek: Femke Halsema, politie en OM faalden voor, tijdens en na BLM-demonstratie
https://tpo.nl/2020/10/21/onderzoek-fem ... onstratie/

Onderzoek: besluitvorming Dam-protest was slordig
https://images4.persgroep.net/rcs/gwIGM ... ormat=webp
Afbeelding

https://www.nu.nl/binnenland/6085369/ha ... meren.html
Ze stond erbij en keek er naar.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven