Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Reclamespotjes

23-04-2020 19:44 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word een beetje wee van al die gemaakt positieve reclamespotjes die je nu voortdurend ziet. Een supermarkt die vooral benadrukt dat ze er voor ons zijn en dat we het samen doen. Of een drogist. Of van die BN'-ers die helemaal positief geladen hun boodschap overbrengen (we zijn er voor jou, hou vol). Rot op, denk ik dan, doe normaal. Er is niks leuks aan de huidige situatie, er is niks positiefs aan, doe dan niet alsof het allemaal "geweldig sámen" is terwijl juist sámen niet mag. Zeg dan alsjeblieft niks als je niks beters hebt dan dat geitewollensokkengeneuzel. Of ben ik de enige die dat vind?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ja, vooral dat liedje. Bleh.
En op het werk hebben we geen last van de maatregelen, nee, we grijpen de kansen op de markt.
Zag gisteren ook een spotje over Koningsdag. Overdreven vrolijk, want het zou ondanks alles een feest worden. Mensen die hun balkon versieren met vlaggetjes en dan het volkslied gaan zingen met elkaar, of muziek maken op dat balkon. Een vrouw van middelbare leeftijd die zich verheugd lachend in haar oranje outfit stond te hijsen in haar slaapkamer, want tja, feest. Welk feest dan? Waar ga je dan naartoe met je oranje feestkleding aan? Word de dag leuker als je voor de tigste dag gaat Netflixen met een oranje opblaaskroon op? Wordt het echt een leukere dag als de buurman op zijn balkon eindeloos op zijn saxofoon gaat staan te tetteren? Terwijl jij nergens heen kunt om aan de rotherrie te ontkomen, want je moet thuis blijven (en buiten is sowieso niks te doen)? Wat is daar feestelijk aan?
Andersom schreef:
23-04-2020 21:20
Nee! Er zit een knop op je TV Die helpt je zo uit de puree. Druk 'em in en ga maar mee. De bloemen buiten zetten
ja ja, maar het programma wat er omheen zit, wil ik wel graag zien en het is zo'n gedoe om steeds aan en uit te zetten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ook helemaal mee eens.

Maar is toch één reclame verbeterd. Ja, echt! Dat geschreeuw en hysterie in de reclame van de Kruidvat was er al heel snel niet meer toen de crisis serieus werd. Daar ben ik wel weer blij om. Maar voor de rest word ik er echt helemaal kriegelig van.
Maloochem schreef:
23-04-2020 21:45
Ook helemaal mee eens.

Maar is toch één reclame verbeterd. Ja, echt! Dat geschreeuw en hysterie in de reclame van de Kruidvat was er al heel snel niet meer toen de crisis serieus werd. Daar ben ik wel weer blij om. Maar voor de rest word ik er echt helemaal kriegelig van.
Ik weet niet wat ik erger vind. Die schreeuwreclame of dat halfzachte gedoe van "We zijn er in deze tijd ook voor jou" met allemaal medewerkers die zogenaamd selfies hebben gemaakt...
Oh en die op de radio : de medewerkers in de Nederlandse papier en karton wereld werken door voor uw toiletpapier. Of iets van die strekking.

Ja duh, iedereen werkt door al dan niet thuis.
Mugske schreef:
23-04-2020 21:56
Oh en die op de radio : de medewerkers in de Nederlandse papier en karton wereld werken door voor uw toiletpapier. Of iets van die strekking.

Ja duh, iedereen werkt door al dan niet thuis.
Oh ja, inderdaad!

En al een paar keer een directeur in een of ander branche die "ons" vraagt om ons waardering te uiten voor zijn mensen, en dat hij zo trots op ze is, en dat door hun inzet Nederland nog doordraait.

:-[
Maloochem schreef:
23-04-2020 22:01
Oh ja, inderdaad!

En al een paar keer een directeur in een of ander branche die "ons" vraagt om ons waardering te uiten voor zijn mensen, en dat hij zo trots op ze is, en dat door hun inzet Nederland nog doordraait.

:-[
En waarschijnlijk heeft diezelfde directeur een paar maanden geleden zijn mensen nog laten weten dat een loonsverhoging er niet in zat... omdat hij zo trots op ze is, weet je wel, en dat door hun inzet Nederland nog doordraait...
En een keer een bonus voor die mensjes in de supermarkt en drogisten ho maar. Ik weet zeker dat ze dat liever hebben dan een reep chocolade of een kaartje met “we zijn trots op je”
Sjiraf schreef:
23-04-2020 22:09
En een keer een bonus voor die mensjes in de supermarkt en drogisten ho maar. Ik weet zeker dat ze dat liever hebben dan een reep chocolade of een kaartje met “we zijn trots op je”
Sterker nog, over een paar maanden krijgen die waarschijnlijk te horen dat hun salaris naar beneden gaat of voorlopig niet verhoogd wordt, want tja, crisis he, niet de corona-crisis, maar economische crisis...
pejeka schreef:
23-04-2020 22:03
En waarschijnlijk heeft diezelfde directeur een paar maanden geleden zijn mensen nog laten weten dat een loonsverhoging er niet in zat... omdat hij zo trots op ze is, weet je wel, en dat door hun inzet Nederland nog doordraait...
Inderdaad :hamer:
Ik kijk alleen Netflix, dus gelukkig zie ik al die reclames niet. Ze klinken ook echt irritant ja, haha.

Ze hebben hier wel overal van die bordjes met Loesje-uitspraken (of is dat overal in NL?), op eentje stond: 'de uitdaging in deze tijd is om dicht bij jezelf te blijven'. Die vond ik wel leuk.
purake schreef:
23-04-2020 22:14
Ik kijk alleen Netflix, dus gelukkig zie ik al die reclames niet. Ze klinken ook echt irritant ja, haha.

Ze hebben hier wel overal van die bordjes met Loesje-uitspraken (of is dat overal in NL?), op eentje stond: 'de uitdaging in deze tijd is om dicht bij jezelf te blijven'. Die vond ik wel leuk.
De uitdaging in deze tijd is je armen uitrekken zodat je je geliefden kunt knuffelen.
pejeka schreef:
23-04-2020 21:40
Zag gisteren ook een spotje over Koningsdag. Overdreven vrolijk, want het zou ondanks alles een feest worden. Mensen die hun balkon versieren met vlaggetjes en dan het volkslied gaan zingen met elkaar, of muziek maken op dat balkon. Een vrouw van middelbare leeftijd die zich verheugd lachend in haar oranje outfit stond te hijsen in haar slaapkamer, want tja, feest. Welk feest dan? Waar ga je dan naartoe met je oranje feestkleding aan? Word de dag leuker als je voor de tigste dag gaat Netflixen met een oranje opblaaskroon op? Wordt het echt een leukere dag als de buurman op zijn balkon eindeloos op zijn saxofoon gaat staan te tetteren? Terwijl jij nergens heen kunt om aan de rotherrie te ontkomen, want je moet thuis blijven (en buiten is sowieso niks te doen)? Wat is daar feestelijk aan?

Van gemopper wordt de dag zeker niet leuker.

Van mij hoeft al die reclame ook niet hoor, maar ik erger me er ook niet aan. Dat scheelt voor mij wel in de beleving van deze crisis. Ik erger me bewust gewoon bijna nergens aan.

Nou ja, alleen aan mensen die staan te socializen in de supermarkt terwijl er buiten een rij staat te wachten op een karretje.
Andersom schreef:
23-04-2020 22:18
Van gemopper wordt de dag zeker niet leuker.

Van mij hoeft al die reclame ook niet hoor, maar ik erger me er ook niet aan. Dat scheelt voor mij wel in de beleving van deze crisis. Ik erger me bewust gewoon bijna nergens aan.

Nou ja, alleen aan mensen die staan te socializen in de supermarkt terwijl er buiten een rij staat te wachten op een karretje.
Ik erger me eraan vanwege de gemaakt opgewekte toon, alsof we de leukste tijd sinds honderd jaar beleven, en dat het gezelliger is dan ooit met elkaar op afstand. Ik erger me aan de spotjes van winkelketens die net doen alsof hun dienstverlening eigenlijk alleen maar beter is geworden. En nogmaals, het spotje van Plus vind ik het ergste, met die constante voice-over met de stem van Rutte, waardoor het klinkt als een uitzending van de overheid.
Nou ja, eigenlijk ben ik het deze keer eens met pjk. Het gemaakt opgewekte, het is een fééstgedoe. En ondertussen groeit de aggressie bij iedereen omdat het helemaal geen feest is.
ambra schreef:
23-04-2020 20:18
Wij kunnen hier het " juist nu" gezemel niet meer aanhoren. Het blijkt trouwens breed inzetbaar, dus we hebben wel gelachen. Als je overal "juist nu " achter aan kweelt wordt het weer leuk
Hahaha, dat doen wij ook! Te pas en te onpas. En we hebben er een hoop lol om.
rosanna08 schreef:
23-04-2020 21:45
ja ja, maar het programma wat er omheen zit, wil ik wel graag zien en het is zo'n gedoe om steeds aan en uit te zetten

Ik zet tegenwoordig het geluid uit bij al de gerelateerde reclames/liedjes etc. :thumbsup:
"I love not Man the less, but Nature more..."
pejeka schreef:
23-04-2020 20:04
Die van de Plus vind ik dan eigenlijk nog het ergst, met die voice-over van Rutte, alsof het een door de staat gesubsidieerd spotje is. Walgelijk.

Eens. Ik voel direct weerstand als ik die reclame hoor.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Net die van de belastingdienst: ook in deze tijd hebben mensen hun aangifte gedaan. We hebben alvast dingen voor u ingevuld. Net of dat vanwege corona is.

Waar boodschappen weer levensmiddelen zijn 🙄
Ach, je moet zo maar denken de meeste bedrijven die die kutreclames maken en maakten verkopen nu geen ruk.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Mag ik dan even klagen dat ik helemaal klaar ben met die irritante clipjes waarin Truus en Cor en de rest van irritant pratend Nederland iemand feliciteren of whatever.
En als ik dan toch bezig ben: dat nummer op de radio waar ze een Corona versie van hebben gemaakt. Mooi nummer wel maar dan hoor je Rutte praten en kinderen, waarvan de een nog verwender is dan de ander. Yuk
Bloed en bloed agressief word ik er van
Vooral die van de Plus en Staatsloterij echt f**k off!
Zo dat lucht op :puh:
Ik vind die van Dove ook zo schijnheilig, gaat ongeveer zo: Het maakt ons niet uit met welk merk zeep je je handen wast als je ze maar wast. Dan denk ik ook en waarom vinden jullie het nodig om dat te verkondigen op tv? Hoepel toch op, is allemaal gewoon ordinaire reclame voor je eigen merk.
Wat een saamhorigheid in dit topic. Je zou bijna denken dat er iets aan de hand is :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven