Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Reclamespotjes

23-04-2020 19:44 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word een beetje wee van al die gemaakt positieve reclamespotjes die je nu voortdurend ziet. Een supermarkt die vooral benadrukt dat ze er voor ons zijn en dat we het samen doen. Of een drogist. Of van die BN'-ers die helemaal positief geladen hun boodschap overbrengen (we zijn er voor jou, hou vol). Rot op, denk ik dan, doe normaal. Er is niks leuks aan de huidige situatie, er is niks positiefs aan, doe dan niet alsof het allemaal "geweldig sámen" is terwijl juist sámen niet mag. Zeg dan alsjeblieft niks als je niks beters hebt dan dat geitewollensokkengeneuzel. Of ben ik de enige die dat vind?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
23-04-2020 22:24
Ik erger me eraan vanwege de gemaakt opgewekte toon, alsof we de leukste tijd sinds honderd jaar beleven, en dat het gezelliger is dan ooit met elkaar op afstand. Ik erger me aan de spotjes van winkelketens die net doen alsof hun dienstverlening eigenlijk alleen maar beter is geworden. En nogmaals, het spotje van Plus vind ik het ergste, met die constante voice-over met de stem van Rutte, waardoor het klinkt als een uitzending van de overheid.
Eens!
Die van de Etos, eindigt. Juist NU.
juliet64 schreef:
23-04-2020 20:04
Nee, ik word er ook agressief van. Rot op met dat gezeik. En op mijn werk is het ook al zo erg. Directie en managers buitelen over elkaar heen met persoonlijke boodschappen en hoe trots ze wel niet op ons zijn en dat we nog even vol moeten houden. Daar ben ik nou ook wel een beetje klaar mee.
Deden ze dat bij ons maar. Wij worden geacht net zo productief te zijn als voorheen, of je nu met of zonder kinderen thuiswerken. Niks geen bedankjes of coulance.

Die reclamespotjes zijn zum kotzen, dat wel.
Ik woon in het buitenland (Belgie) en kijk via de schotel naar de NL zenders. En inderdaad, helemaal met Pejeka eens.
Vooral nu die Koningsdag commercial. Hoe geweldig leuk het allemaal gaat worden. Ze zullen vast denken dat de kracht zit in de herhaling van de reclames.

Ik heb trouwens begrepen dat er bijna geen reclame inkomsten meer binnenkomen en dat daarom bv Sire gratis gebruik mag maken van de tijd om het tijdvak op te vullen.

Vandaar ook al die bedank-reclames van Sire.
Inderdaad vreselijk die spotjes. Zelfs in de AH ontkom je er niet aan. Liep daar vorige week door de gangpaden te slalommen toen er een bandje werd afgespeeld waarin werd verteld hoe goed we het toch doen met z'n allen, dat ze zó blij zijn dat we ons aan de regels houden en dat ze trots op ons zijn. De Appie dus hè?! Nekharen sprongen ervan overeind.
Net of we een stel kleuters zijn!
Als je het goed verpakt mag je nu dus "gratis" sire spotjes uitzenden, waar je vroeger harde ster euries moest voor betalen. De Pvdd (niet mijn clubje trouwens) had wel gelijk dat toen ze aanklaagde dat farmers defence hiervan misbruik heeft gemaakt voor een feelgood boerenspotje. Het is gewoon een commerciële organisatie - geen charitatieve instelling.

Op het werk word ik bestookt met mailings van relatiegeschenk toko's die "juist nu" een "bedankje" voor de medewerkers willen slijten. Ach ja, de ene zijn dood is de andere zijn brood is hiermee weer als spreekwoord bevestigd.

En in de lokale Jumbo was opeens elke medewerker de medewerker van de maand en kregen ze allemaal een bosje bloemen mee (met foto op facebook). Zal er vast niets mee te maken hebben, dat ze de bloemen niet kwijt kwamen.

Ben normaal niet zo cynisch, maar wordt het nu langzaam wel een beetje als ik zie hoe alles commercieel gerecupereerd wordt.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
https://nos.nl/artikel/2331556-reclamem ... klaar.html

Ze lezen vast mee.
Ik erger me ook wel eens aan bepaalde reclamespotjes op dit moment zoals
''koningsdag wordt woningsdag'' ha ha ha...voor iedereen is het woningsdag. Iedereen staat op zijn eigen balkon het Wilhelmus te zingen en men zegt dat we samen zijn. Maar je mag niet naar elkaar toe. Je mag je buren geen hapjes aanbieden,je mag niets aannemen en ga zo maar door,al snap dat we ons aan de regels moeten houden maar soms ben ik het zo beu,dit mag niet en dat mag niet. Het wordt zo mooi neergezet op de reclame met mooie plaatjes en muziek. Maar niet bij iedereen zijn de balkons zo gebouwd dat iedereen elkaar kan zien en horen,de onze zijn er in ieder geval niet voor gebouwd (het is wel mooi wonen waar ik woon maar niet geschikt). De balkons staan op elkaar. Nice try maar ik,en met mij heel velen,hadden het liever anders gezien.

En beneden bij ons in de lift hangt de slogan ''Soms moet je afstand nemen om dichter bij elkaar te komen''...oftewel social distancing. Het steekt en ik vind het
geen leuke zin.

Of kraamvisite wordt raamvisite. Vind ik zo rot voor de mensen die hun pasgeboren kleinkind/neef/nicht alleen maar door het raam mogen zien,als dit überhaupt al mogelijk is.

En de quarantaine video's waarin een man voor een spiegel staat met een glas wijn te toasten. Het is een spiegel waarin hij zijn eigen versie 4 keer ziet. Dus chin chin met een denkbeeldige vriendenkring. En in een ander video staat een man salsa te dansen met zijn spiegelbeeld. Hij staat in zijn eentje tegen de spiegel aan te drukken. And that's it.
Geraldine schreef:
24-04-2020 21:09
Ik erger me ook wel eens aan bepaalde reclamespotjes op dit moment zoals
''koningsdag wordt woningsdag'' ha ha ha...voor iedereen is het woningsdag. Iedereen staat op zijn eigen balkon het Wilhelmus te zingen en men zegt dat we samen zijn. Maar je mag niet naar elkaar toe. Je mag je buren geen hapjes aanbieden,je mag niets aannemen en ga zo maar door,al snap dat we ons aan de regels moeten houden maar soms ben ik het zo beu,dit mag niet en dat mag niet. Het wordt zo mooi neergezet op de reclame met mooie plaatjes en muziek. Maar niet bij iedereen zijn de balkons zo gebouwd dat iedereen elkaar kan zien en horen,de onze zijn er in ieder geval niet voor gebouwd (het is wel mooi wonen waar ik woon maar niet geschikt). De balkons staan op elkaar. Nice try maar ik,en met mij heel velen,hadden het liever anders gezien.

En beneden bij ons in de lift hangt de slogan ''Soms moet je afstand nemen om dichter bij elkaar te komen''...oftewel social distancing. Het steekt en ik vind het
geen leuke zin.

Of kraamvisite wordt raamvisite. Vind ik zo rot voor de mensen die hun pasgeboren kleinkind/neef/nicht alleen maar door het raam mogen zien,als dit überhaupt al mogelijk is.

En de quarantaine video's waarin een man voor een spiegel staat met een glas wijn te toasten. Het is een spiegel waarin hij zijn eigen versie 4 keer ziet. Dus chin chin met een denkbeeldige vriendenkring. En in een ander video staat een man salsa te dansen met zijn spiegelbeeld. Hij staat in zijn eentje tegen de spiegel aan te drukken. And that's it.
Ik erger me vooral aan de toon van die spotjes, alsof het allemaal leuk en gewéldig is, en hoe fantastisch het niet is als je op koningsdag alsnog op je balkon gaat zitten in je oranje outfit en... tja, en wat? Klappen met de buren, of proost roepen naar andere buren, en dan heb je blijkbaar een té gekke dag... Tief toch op, voor de meeste mensen wordt het de tig-ste dag verplicht Tetris spelen op de computer en Netflixen tot je geen TV meer kan zien, want verder is er niks te doen. Je kunt niet naar de stad, je kunt geen biertje drinken met vrienden, je kunt niet bij vrienden op bezoek, mág allemaal niet, alleen maar thuis zitten. Nou, prima als dat zo is, maar doe dan niet alsof het een enorm feest gaat worden met zijn allen apart in het eigen huis. En heus, ik snap waarom ze het doen, maar het is bullshit net te doen alsof het helemaal feestelijk en leuk is allemaal omdat je zomaar een oranje vlaggetje aan je balkon kan hangen en dan is het tóch feest. Onzin met een verlengsnoer is het en bovendien zwaar irritant.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
24-04-2020 21:19
Ik erger me vooral aan de toon van die spotjes, alsof het allemaal leuk en gewéldig is, en hoe fantastisch het niet is als je op koningsdag alsnog op je balkon gaat zitten in je oranje outfit en... tja, en wat? Klappen met de buren, of proost roepen naar andere buren, en dan heb je blijkbaar een té gekke dag... Tief toch op, voor de meeste mensen wordt het de tig-ste dag verplicht Tetris spelen op de computer en Netflixen tot je geen TV meer kan zien, want verder is er niks te doen. Je kunt niet naar de stad, je kunt geen biertje drinken met vrienden, je kunt niet bij vrienden op bezoek, mág allemaal niet, alleen maar thuis zitten. Nou, prima als dat zo is, maar doe dan niet alsof het een enorm feest gaat worden met zijn allen apart in het eigen huis. En heus, ik snap waarom ze het doen, maar het is bullshit net te doen alsof het helemaal feestelijk en leuk is allemaal omdat je zomaar een oranje vlaggetje aan je balkon kan hangen en dan is het tóch feest. Onzin met een verlengsnoer is het en bovendien zwaar irritant.
Eens met je! De toon is overdreven positief en bloedirritant en leuk is het echt niet. Ik zie het ook niet als een feest samen klappen maar wel op je eigen balkon en apart in je eigen huis. En ik kan me voorstellen dat het voor mensen die alleen zijn erg confronterend is. En wat ik vooral mis is ook lichamelijk contact. Ja,je moet je aan de regels houden,okay,maar je mag nog geen eens een hand op iemand zijn schouder leggen of op een normale afstand met iemand een praatje maken,ook dat mag al niet. Vandaag nog meegemaakt bij een kennis bij wie ik 4 m afstand moest houden en me aankeek alsof ik een vies insekt was en dan maar strooien met doemscenario's. Ben gelijk weggelopen. Soms lijkt het wel alsof er een jakkie-bah-maatschappij is opgestaan.

Ik woon in Schiedam en normal gesproken waren we met koningsdag naar Delft gegaan,muziek en bandjes luisteren op de straat in de menigte,iets drinken en een bitterballengarnituur eten. En het had me niets kunnen schelen als iemand in de menigte had gehoest. En nu wordt je scheef aangekeken als jij je verslikt of stof eruit niest. Tijden veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven