Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Scholen

03-01-2021 19:57 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hier al een topic over, excuus dan!

Wat denken jullie; gaan de scholen over 2 weken weer open?

Ik twijfel. Ene kant willen ze de scholen volgensmij zsm open als het maar half kan.
Andere kant, besmettingen dalen nog maar heel licht en met code zwart in het vooruitzicht zie ik de scholen dicht blijven.
Of het vaccineren moet heel goed en vlot aanslaan maar lijkt me niet realistisch.

Wat is jullie idee hier bij?

Gaan de scholen weer open 19 januari?

Totaal aantal stemmen: 305

Ja (13%)
Nee (76%)
Geen idee (11%)
noalien wijzigde dit bericht op 03-01-2021 20:03
0.00% gewijzigd
Ze moeten op de middelbare scholen een scherm zetten dus de twee tafels die tegen elkaar aan staan.
De klas in een vast lokaal laten zitten en de leerkrachten laten wisselen.
Eten kunnen de leerlingen in de klas aan hun tafel. Niet meer in de aula.
Eze schreef:
15-01-2021 19:42
Hoeveel extra maatregelen had je gewild dan? De scholen zijn al een maand dicht, dus heel veel meer gaat niet lukken.

(En alle dingen die je noemt, had de school van mijn kind daarvoor al.)
Er worden toch geen mondkapjes in de klas gedragen?
En ik bedoelde natuurlijk zodat de scholen weer (veilig) open kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
15-01-2021 19:55
Er worden toch geen mondkapjes in de klas gedragen?
En ik bedoelde natuurlijk zodat de scholen weer (veilig) open kunnen.
Nee, ze hoeven hier sowieso pas op als je 13 of ouder bent.
Niet vanaf je 6e
OMT: Heropening basisscholen rond 25 januari nog onzeker
De basisscholen gaan waarschijnlijk niet voor het einde van de maand weer open. Daarvoor is het aantal coronabesmettingen nog altijd te hoog en blijft de situatie rond de Britse variant te onzeker, laten leden van het Outbreak Management Team (OMT) aan het AD weten.

"We weten nog niet genoeg over de exacte rol van de Britse variant bij kleine kinderen", zegt kinderarts en OMT-lid Károly Illy. "Dat blijft onzeker. En dat maakt het lastig om een advies te geven, het is een duivels dilemma. We hebben te maken met een variant waarvan we niet alle eigenschappen goed kennen en tegelijkertijd vindt iedereen het basisonderwijs van enorm belang om snel te heropenen." Volgens Illy verplaatsen Nederlanders zich nog altijd te veel, door bijvoorbeeld niet thuis te werken.

Een ander OMT-lid, dat anoniem wil blijven, uit in de krant zijn zorgen over de Britse variant. "De aanwijzingen zijn steeds sterker dat het lastiger strijden wordt tegen deze variant", zegt hij.
Tamagotchi schreef:
16-01-2021 12:37
OMT: Heropening basisscholen rond 25 januari nog onzeker
De basisscholen gaan waarschijnlijk niet voor het einde van de maand weer open. Daarvoor is het aantal coronabesmettingen nog altijd te hoog en blijft de situatie rond de Britse variant te onzeker, laten leden van het Outbreak Management Team (OMT) aan het AD weten.

"We weten nog niet genoeg over de exacte rol van de Britse variant bij kleine kinderen", zegt kinderarts en OMT-lid Károly Illy. "Dat blijft onzeker. En dat maakt het lastig om een advies te geven, het is een duivels dilemma. We hebben te maken met een variant waarvan we niet alle eigenschappen goed kennen en tegelijkertijd vindt iedereen het basisonderwijs van enorm belang om snel te heropenen." Volgens Illy verplaatsen Nederlanders zich nog altijd te veel, door bijvoorbeeld niet thuis te werken.

Een ander OMT-lid, dat anoniem wil blijven, uit in de krant zijn zorgen over de Britse variant. "De aanwijzingen zijn steeds sterker dat het lastiger strijden wordt tegen deze variant", zegt hij.
Goh, wat een verrassing.....
Reken er nou maar op dat de scholen tot de voorjaarsvakantie dichtblijven. Eerder lijkt me sowieso geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
16-01-2021 12:50
Goh, wat een verrassing.....
Reken er nou maar op dat de scholen tot de voorjaarsvakantie dichtblijven. Eerder lijkt me sowieso geen optie.
Had dit ook wel verwacht.
Ben ik blij dat we fysiek gaan verhuizen in de voorjaars vakantie... was anders helemaal niet te doen geweest
Alle reacties Link kopieren
Einde is zeker nog niet inzicht. En get komt o zo goed uit dat deze nieuwe uk variant ook besmettelijk voor kinderen kan zijn
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
16-01-2021 13:38
Einde is zeker nog niet inzicht. En get komt o zo goed uit dat deze nieuwe uk variant ook besmettelijk voor kinderen kan zijn
Voor wie zou dat in godsnaam goed uitkomen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
16-01-2021 13:48
Voor wie zou dat in godsnaam goed uitkomen?
Ja dat vraag ik mij ook af.

Sowieso dat hele achterdochtige van "ja die anderhalve meter die houdt de regering er gewoon in als het virus weg is!!!1"
Waarom zouden ze dat willen??
watdachtjehiervan schreef:
15-01-2021 19:45
Ze moeten op de middelbare scholen een scherm zetten dus de twee tafels die tegen elkaar aan staan.
De klas in een vast lokaal laten zitten en de leerkrachten laten wisselen.
Eten kunnen de leerlingen in de klas aan hun tafel. Niet meer in de aula.
Dat kan niet (of wordt heel ingewikkeld) want iedereen heeft andere vakken op andere tijden. Het is niet steeds dezelfde groep.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht niet eerder dan 1 maart eerlijk gezegd. Anders gaan we in de voorjaarsvakantie allemaal gezellig op Corona-break en wat zien we 14 dagen nadat alle 3 de delen van het land terug zijn? Precies....
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Volgens Diederik Gommers is het goed mogelijk dat lockdown tot de zomer duurt.
Ik heb hem hoog zitten; kan dit bericht dan ook niet negeren onder het mom van: weer iemand die wat roept....

Als het zo is zijn de gevolgen toch niet te overzien?
Voor de ondernemers niet, voor de leerlingen niet, voor niemand niet.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
16-01-2021 16:33
Ik verwacht niet eerder dan 1 maart eerlijk gezegd. Anders gaan we in de voorjaarsvakantie allemaal gezellig op Corona-break en wat zien we 14 dagen nadat alle 3 de delen van het land terug zijn? Precies....
Maar diezelfde coronabreak kunnen mensen ook nemen als de scholen tot aan de vakantie dichtblijven. Dat lijkt me niet echt een reden om de scholen langer dicht te houden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
16-01-2021 17:27
Volgens Diederik Gommers is het goed mogelijk dat lockdown tot de zomer duurt.
Ik heb hem hoog zitten; kan dit bericht dan ook niet negeren onder het mom van: weer iemand die wat roept....

Als het zo is zijn de gevolgen toch niet te overzien?
Voor de ondernemers niet, voor de leerlingen niet, voor niemand niet.
Het hoeft niet per se een lockdown in precies deze vorm te zijn. Wat we in oktober hadden viel ook al onder een lockdown.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eva1977 schreef:
16-01-2021 17:27
Volgens Diederik Gommers is het goed mogelijk dat lockdown tot de zomer duurt.
Ik heb hem hoog zitten; kan dit bericht dan ook niet negeren onder het mom van: weer iemand die wat roept....

Als het zo is zijn de gevolgen toch niet te overzien?
Voor de ondernemers niet, voor de leerlingen niet, voor niemand niet.
Bedoelt hij dan de lockdown zoals hij nu is?
Ik denk dat niemand weet hoe dat gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
16-01-2021 16:33
Ik verwacht niet eerder dan 1 maart eerlijk gezegd. Anders gaan we in de voorjaarsvakantie allemaal gezellig op Corona-break en wat zien we 14 dagen nadat alle 3 de delen van het land terug zijn? Precies....
Ouders hebben straks helemaal geen verlofdagen meer voor vakantie
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
16-01-2021 17:32
Ouders hebben straks helemaal geen verlofdagen meer voor vakantie
Maar of je die paar uurtjes school achter een laptop nou thuis of elders doet vanuit een vakantiehuisje maakt ook niet uit, meerdere gezinnen in mijn omgeving huren komende tijd een weekje een huisje met WiFi ergens op de Veluwe. Als je dan toch je verlofdagen er doorheen moet jagen...
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
16-01-2021 17:32
Ouders hebben straks helemaal geen verlofdagen meer voor vakantie
Als dat het grootste probleem is gaat het best wel goed. Het zou vervelender zijn dat doordat ouders hun baan zijn kwijt geraakt er geen geld meer is voor vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt heel erg voor de kinderen die al een achterstand hebben en kinderen die het thuis lastig hebben dat de scholen nog dicht blijven. Dat kunnen ze echt alleen maar doen als de enige reden is dat de kinderen het verspreiden en niet zoals nu om de ouders aan huis te kluisteren want ik vind dat een bizarre manier van doen. De kinderen zijn hier zwaar de dupe van.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
16-01-2021 14:05
Ja dat vraag ik mij ook af.

Sowieso dat hele achterdochtige van "ja die anderhalve meter die houdt de regering er gewoon in als het virus weg is!!!1"
Waarom zouden ze dat willen??
Waarom niet? Het bevalt me eigenlijk prima! :mrgreen:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Eva1977 schreef:
16-01-2021 17:27
Volgens Diederik Gommers is het goed mogelijk dat lockdown tot de zomer duurt.
Ik heb hem hoog zitten; kan dit bericht dan ook niet negeren onder het mom van: weer iemand die wat roept....

Als het zo is zijn de gevolgen toch niet te overzien?
Voor de ondernemers niet, voor de leerlingen niet, voor niemand niet.
Er zit niets anders op, ze zullen een ander plan moeten verzinnen voor het vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
16-01-2021 18:14
Als dat het grootste probleem is gaat het best wel goed. Het zou vervelender zijn dat doordat ouders hun baan zijn kwijt geraakt er geen geld meer is voor vakantie.
Nou ik vind een groter probleem dat het gewoon echt slecht is voor een grote groep kinderen qua veiligheid en leerachterstand.

En voor ouders is het gebrek aan verlofdagen niet zo’n groot probleem, behalve dat dat gaat bijdragen aan veel overspannen ouders. Dat leidt weer tot ziekteverzuim en is ook meestal niet bevorderlijk voor kinderen.
Want ik kan alleen voor mezelf spreken, maar het combineren van lesgeven, de kinderen de benodigde aandacht geven buiten de les (4-jarige is in 10 min klaar en wil gewoon veel aandacht) en mijn werk eist zijn tol. En dan ook nog geen vakantie hebben (waar blijven de kinderen dan trouwens, als ouders geen verlof hebben) dat is nog een extra schop.
Alle reacties Link kopieren
Bizar dat de basisscholen dicht moeten blijven, terwijl examenleerlingen gewoon naar school mogen, net als de complete bovenbouw van de school waar ik werk, op dit moment. Het voelt enorm tegenstrijdig.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat helemaal nergens meer over. Hoe lang moeten we nog zo doorgaan? En vooral die kinderen, dit is zo ontzettend slecht voor hen.
Mijn kind zit in de examenklas en zit sinds deze week ook thuis. SE-week mag wel op school maar voorderest alles thuis. Hoe moeten die kinderen straks in vredesnaam examen gaan doen?
Ik snap dat het retemoeilijk is allemaal maar ik vind dit nogal wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven