Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Sinterklaas zonder opa en oma?

26-11-2021 20:42 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben tot dusver redelijk alle maatregelen gevolgd thuis, maar dit vind ik een hele lastige. Denk dat we Sinterklaas gewoon met opa (75 jaar, gevaccineerd) vieren. Wat jullie?

Opa en oma zijn:

Totaal aantal stemmen: 314

Natuurlijk gewoon aanwezig, relatief veilig gevaccineerd (52%)
Natuurlijk thuis, want kleinkinderen zijn een risico (42%)
Natuurlijk gewoon aanwezig, het is toch maar een griepje (6%)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Nouschi schreef:
26-11-2021 21:11
Als iedereen gevaccineerd is of getest vooraf dan kan het prima.

Het eerste advies is: blijf zoveel mogelijk thuis. Dat geldt voor ouderen en kinderen niet minder.
Maar omdat mensen zich er niet aan gaan houden wordt er gezegd: gooi er dan vooraf een test tegenaan. Het is niet zo dat het dan ineens wel allemaal kan, en slim is. Juist niet.

De scholen blijven al open. Dan moet je ergens op inleveren, bijvoorbeeld op het vieren van sinterklaas met anderen buiten het gezin.

Overal moet weer ingeleverd worden om de kinderen maar te sparen en naar school te kunnen laten gaan, om verder oplopen van de besmettingen (voornamelijk onder kinderen) tegen te gaan. Ik snap niet dat zoveel ouders zonder blikken of blozen sinterklaas gaan vieren en een zelftest inzetten om het goed te praten.
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
26-11-2021 21:21
Wij hebben besloten sinterklaas te gaan vieren. Helaas is niet iedereen gevaccineerd. Ik heb gevraagd of iedereen een zelftest wil doen(maar dat zal niet iedereen doen, zo schat Ik in).

Het is ruim 1,5 jaar geleden dat we voor het laatst allemaal bij elkaar waren(buiten). En ik mis het.
Och, zeg dat dan! Dan heb je natuurlijk het volste recht om alles aan je laars te lappen, en het asociale risico te nemen dat er mensen onnodig de zorg nog verder laten stagneren. Gelukkig mist niemand anders het, om samen te zijn met hun familie, anders zou het het een nog verrottere situatie zijn, dan waar we al in zitten. Lekker losgaan meid, geniet er van :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
26-11-2021 21:58
Het eerste advies is: blijf zoveel mogelijk thuis. Dat geldt voor ouderen en kinderen niet minder.
Maar omdat mensen zich er niet aan gaan houden wordt er gezegd: gooi er dan vooraf een test tegenaan. Het is niet zo dat het dan ineens wel allemaal kan, en slim is. Juist niet.

De scholen blijven al open. Dan moet je ergens op inleveren, bijvoorbeeld op het vieren van sinterklaas met anderen buiten het gezin.

Overal moet weer ingeleverd worden om de kinderen maar te sparen en naar school te kunnen laten gaan, om verder oplopen van de besmettingen (voornamelijk onder kinderen) tegen te gaan. Ik snap niet dat zoveel ouders zonder blikken of blozen sinterklaas gaan vieren en een zelftest inzetten om het goed te praten.
en dan over een paar weken gaan mekkeren dat de scholen dicht moeten,
hoi
Saivash schreef:
26-11-2021 22:05
Och, zeg dat dan! Dan heb je natuurlijk het volste recht om alles aan je laars te lappen, en het asociale risico te nemen dat er mensen onnodig de zorg nog verder laten stagneren. Gelukkig mist niemand anders het, om samen te zijn met hun familie, anders zou het het een nog verrottere situatie zijn, dan waar we al in zitten. Lekker losgaan meid, geniet er van :thumbsup:
Ga ik zeker doen, dank je!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het moeilijk, maar ik hoop het uiteindelijk toch samen met mijn moeder te kunnen vieren. Dan gaat het om drie mensen totaal, mijn moeder, mijn kind en ik. Moeder en ik zijn gevaccineerd, kind is daar te jong voor (helaas).
Ik zal vooraf mij en kind testen, en we raken oma niet aan en blijven op enige afstand.
Het is een risico, maar ik probeer al een poosje mijn eigen lockdown (nu we het van de regering niet moeten hebben blijkbaar), ik kom al weken niet op kantoor, kind gaat alleen naar school en niet meer naar de bso. Zo houd ik het risico zo klein mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Pikachu schreef:
26-11-2021 22:05
en dan over een paar weken gaan mekkeren dat de scholen dicht moeten,
In mijn omgeving heerst heel erg de gedachte: Ze gaan de scholen echt niet meer dicht doen, dat is veel te erg voor de kinderen.
Voor het opvolgen van de regels/adviezen zou het voor deze mensen beter zijn om de scholen dicht te doen en weer open te doen als besmettingen genoeg zijn gedaald. De dreiging van scholen die dicht kunnen gaan is er voor deze mensen niet meer.
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
26-11-2021 22:07
Ga ik zeker doen, dank je!
Jij ook ;-) :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Pozzebok schreef:
26-11-2021 22:08
Ik vind het moeilijk, maar ik hoop het uiteindelijk toch samen met mijn moeder te kunnen vieren. Dan gaat het om drie mensen totaal, mijn moeder, mijn kind en ik. Moeder en ik zijn gevaccineerd, kind is daar te jong voor (helaas).
Ik zal vooraf mij en kind testen, en we raken oma niet aan en blijven op enige afstand.
Het is een risico, maar ik probeer al een poosje mijn eigen lockdown (nu we het van de regering niet moeten hebben blijkbaar), ik kom al weken niet op kantoor, kind gaat alleen naar school en niet meer naar de bso. Zo houd ik het risico zo klein mogelijk.
Echt afstand houden dan en ik zou ook twee ramen openzetten. Ik weet het, het is niet warm buiten, maar kleed je dan extra warm aan. Het gaat op scholen echt goed rond nu.
Life is short. Eat dessert first.
Dit is zo wel een soort tweetrapsraket. Vandaag de persco, volgende week Sint waarbij iedereen de teugels laat vieren. Precies op tijd om pal voor kerst nog dieper in de problemen te komen, en dan zal de boel wel écht sluiten.

Alvast bedankt iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
26-11-2021 22:05
Och, zeg dat dan! Dan heb je natuurlijk het volste recht om alles aan je laars te lappen, en het asociale risico te nemen dat er mensen onnodig de zorg nog verder laten stagneren. Gelukkig mist niemand anders het, om samen te zijn met hun familie, anders zou het het een nog verrottere situatie zijn, dan waar we al in zitten. Lekker losgaan meid, geniet er van :thumbsup:

:-D :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Kaascracker schreef:
26-11-2021 22:19
Dit is zo wel een soort tweetrapsraket. Vandaag de persco, volgende week Sint waarbij iedereen de teugels laat vieren. Precies op tijd om pal voor kerst nog dieper in de problemen te komen, en dan zal de boel wel écht sluiten.

Alvast bedankt iedereen.
Nou, echt he? Echt weer geweldig ook, dat al die feesten zoals Sint, Kerst en oud en nieuw, in hartje winter zijn. Heeft het virus royaal mee getroffen, denk ik zo.

De boel gaat ook echt sluiten. En sneller dan verwacht. En dan lekker janken, al die egoistjes.
Snoesje666 schreef:
26-11-2021 20:54
Als iedereen gevaccineerd is, dan zie ik geen probleem. Misschien niet uitgebreid knuffelen.
Tja, en dit is dus een van de grootste problemen nu. Echt hoor, hoe verzin je het.
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren het met mijn ouders als ze dat zelf ook nog willen. We doen vooraf een zelftest. Normaal vieren we het altijd met schoonouders, maar die hebben dit jaar aangegeven het niet meer met de kleinkinderen te willen vieren. Niet Corona-gerelateerd, gewoon voortaan nooit meer. Dochter was hier erg verdrietig over, want ze gaan het wel mee vieren bij de andere 2 kleinkinderen. Dat is de reden dat ik mijn ouders heb gevraagd, want dochter voelde zich uiteraard heel erg buitengesloten door de ene opa en oma en is blij dat de andere opa en oma het wel met haar willen vieren. Testen dus vooraf en de volwassenen zijn allemaal gevaccineerd en ik heb zelf al Corona gehad (man en dochter misschien ook, maar dat weten we niet zeker). Opa en oma zien thuis verder niemand voorlopig, dus als ze het al oplopen hier dan besmetten ze thuis verder niemand. Hebben wel vrienden, maar die zien ze momenteel niet en familie woont niet in de buurt want mijn ouders wonen in het buitenland. Familie komt dus ook niet op bezoek momenteel. Dus ja, hier gaat het gewoon door als alle partijen het daarmee eens zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
26-11-2021 21:11
Als iedereen gevaccineerd is of getest vooraf dan kan het prima.
Nee Nous, Nu Even Niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Kaascracker schreef:
26-11-2021 22:19
Dit is zo wel een soort tweetrapsraket. Vandaag de persco, volgende week Sint waarbij iedereen de teugels laat vieren. Precies op tijd om pal voor kerst nog dieper in de problemen te komen, en dan zal de boel wel écht sluiten.

Alvast bedankt iedereen.
Nou dit dus...echt hoor :frusty: :nope:
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
26-11-2021 20:54
Als iedereen gevaccineerd is, dan zie ik geen probleem. Misschien niet uitgebreid knuffelen.
Ik wil m’n verdriet niet uitbuiten maar ik heb net een deel van opa en oma begraven die én dubbel gevaccineerd was en voorzichtig was (zelfs ffp2 droeg) en toch (niet via ons) besmet raakte.
We waren allemaal gevaccineerd en nu is een opa/oma dood.
De kans is klein maar hij bestaat gewoon. Ik had nooit gedacht dat ie bij ons zou vallen maar het kan…

De afweging is lastig. Wil je het risico nemen dat je een geliefde toch besmet. Of neem je het risico dat je dit jaar overslaat en er gebeurt iets anders en dan heb je deze Sinterklaas niet samen gevierd.

Voor ons is het makkelijk: we vieren Sinterklaas met de overgebleven opa/oma want die was recent besmet en heeft het wel overleefd. Dus antistoffen genoeg en woont voor de rouwperiode bij ons in huis…

(Ik zou inzetten op een booster halen en kerst of verlaat kerstfeest in januari)
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 26-11-2021 23:37
3.22% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Eens met voornu. T moet echt anders nu omdat de zorg aan t vastlopen is, t werd net niet gevraagd om t niet te vieren eigenlijk. Uiteindelijk wel gevraagd op deze manier aan opa en oma zelf wees verstandig.. en ook wil je uberhaupt gaan vieren max vier en test vooraf… en verder ook blijf thuis. En ook we moeten mininmaal 20% minder contacten en liefst meer. T is echt k*t en ook t is niet anders. T is de enige manier nu helaas.
De ziekenhuizen liggen vol met gevaccineerde 70+ers. Maar hee, stel je voor dat ze iets inleveren om code zwarter dan zwart te voorkomen. Is het expliciete advies om even uit de buurt van je kleinkinderen te blijven lappen ze dat nog steeds aan hun laars.

Het hele land kan creperen omdat opa en oma bij een fokking kinderfeest willen zijn.

Echt, ik geef het op. Maar heb te doen met al die andere mensen die zoveel moeten inleveren en inmiddels stijf van de stress staan. Om die zgn. arme oudjes te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al te maken met boze opa's en oma's die wel willen komen, ondanks dat je aangeeft dat je t ivm Corona niet wil?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
26-11-2021 21:11
Als iedereen gevaccineerd is of getest vooraf dan kan het prima.
Zie mijn eerder opmerking.
Het kan.
Maar het zien doodgaan van je gevaccineerde ouder op de IC is echt kut. In dat halve uurtje dat je op bezoek mag.
Ook al was iedereen gevaccineerd…
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
@Jamaarhoe
Wat enorm verdrietig. Gecondoleerd.
Jamaarhoe schreef:
26-11-2021 22:37
Zie mijn eerder opmerking.
Het kan.
Maar het zien doodgaan van je gevaccineerde ouder op de IC is echt kut. In dat halve uurtje dat je op bezoek mag.
Ook al was iedereen gevaccineerd…
Gecondoleerd, vreselijk voor jou, helemaal in deze tijd waarbij je afstand moet blijven houden. Niet te bevatten.

Ik heb dat 'op de ic' vetgedrukt omdat dat binnenkort voor mensen misschien niet meer mogelijk is. En men zich dat maar niet lijkt te realiseren.
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
26-11-2021 22:37
Zie mijn eerder opmerking.
Het kan.
Maar het zien doodgaan van je gevaccineerde ouder op de IC is echt kut. In dat halve uurtje dat je op bezoek mag.
Ook al was iedereen gevaccineerd…
:hug:
Life is short. Eat dessert first.
Ja, deze vind ik ook lastig. Toch besloten het met opa en oma te vieren. Wel allemaal gevaccineerd en een zelftest van tevoren. Afstand houden zijn we altijd blijven doen, maar met de jongste van 2 gaat dat lastig worden.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
26-11-2021 20:55
Doen. Eventueel testen als dat beter voelt. Wie weet überhaupt hoe lang opa en oma er nog zijn.
Ja precies. Straks raken ze besmet tijdens pakjesavond, dan hebben ze dat mooi nog even meegepakt.

O wacht…

:bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven