Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Spreken jullie alweer fysiek vrienden?

19-05-2020 22:11 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik best wel mee bezig recentelijk. Sinds het begin van het corona tijdperk in Nederland, zo'n beetje medio-eind februari, heb ik mijn vrienden niet meer fysiek gezien of gesproken. In februari had ik nog een verjaardag en daarna begonnen de maatregelen te komen. Daarmee was het wel afgelopen. Aan het begin was er nog veel app-contact, van gaat het goed met iedereen en we bespraken de bizarre situatie. Maar nu wordt het echt 'het nieuwe normaal', maakt niemand meer echt veel mee, en ligt ook het whatsapp-verkeer voor een groot deel stil.

Ik vroeg me af hoe dat bij jullie zit?
anoniem_373702 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 10:32
53.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-05-2020 22:25
Dan zijn dat vast geen heel close vrienden (misschien vroeger wel maar uit elkaar gegroeid, kinderen en zo). Ik kan dat makkelijk tegen vrienden zeggen of andersom hoor, en dan stappen we zo in de auto/op de trein al heb je elkaar een jaar niet gezien.

Zoek vrienden zonder kinderen die beter bij je passen zoals je nu bent
Zou het ze best kunnen zeggen, maar ergens denk ik als het zover moet komen dat je dit moet duidelijk maken,
zijn de belangen dan al niet te ver uit elkaar gedreven... Want in een gezonde situatie zouden zij ook een bepaalde drang moeten
voelen om af te spreken, en kennelijk ontbreekt die een beetje. En dan ga je meer denken richting dat tweede wat je zegt.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, of het nou vrienden zijn of familie; je mag een aantal mensen best zien als je afstand houdt.

Ik heb mijn ouders 2 maanden ofzo niet gezien en sinds een paar weken zie ik ze elke week weer. Gewoon afstand houden. Lijkt me niks mis mee.
Ik zie alleen mijn moeder.
Heb geen behoefte aan bezoek van andere mensen nu. Je moet overal op letten qua hygiene. Dat vind ik niet ontspannend. Online is veel praktischer.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
19-05-2020 22:25
Ik ben overigens ook alleen, maar ik ervaar het niet als zwaarder verder.
Respect. Ik vind het wel erg zwaar worden ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
19-05-2020 22:29
OV heb ik ook nog wel genomen. Ik help wat mensen buiten mijn stad met boodschappen enzo.
Ik neem OV omdat het moet.
Om op mijn werk te raken.


Plezier-ritjes zijn er op dit moment toch écht niet bij.

En die zou ik dus wel nodig hebben om bij vrienden te raken.


Bovendien verzuipen mijn vrienden op dit moment dus in de combinatie van werk, home-schooling, mantelzorger voor ouders, de boel recht houden, ...

Ze hebben betere dingen te doen dan samen met mij met een mondmasker op onze neus in hun tuin op 1.5 meter van elkaar gaan zitten met een stel jengelende kinderen rond ons heen.
Waarbij ik 2 uur enkel onderweg ben en niet naar 't toilet kan binnen.
wissewis wijzigde dit bericht op 19-05-2020 22:33
0.34% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Murrmurr schreef:
19-05-2020 22:28
Ik vind het wel lekker hoor! Hoor zoveel mensen die hun partner inmiddels wel achter het spreekwoordelijke behang kunnen plakken
Ik ben normaal heel uithuizig en heb een zeer brede sociale cirkel, maar ik ga heel goed op in pyjama werken en lekker thuis rommelen. Ik ben normaal ook altijd overal te laat en merkte laatst opeens dat ik al tijden geen haast meer heb gehad.

Ik zie deze periode als een heel unieke fase die we misschien nooit meer meemaken. Dus ik geef me er gewoon aan over.

Mijn vrienden zijn me verder niet tegengevallen gelukkig. Ik ben zelf ook wat meer naar binnen gekeerd.
Campercamping schreef:
19-05-2020 22:30
zijn de belangen dan al niet te ver uit elkaar gedreven... Want in een gezonde situatie zouden zij ook een bepaalde drang moeten
voelen om af te spreken, en kennelijk ontbreekt die een beetje. En dan ga je meer denken richting dat tweede wat je zegt.
Niet iedereen heeft die drang in dezelfde mate, dat wordt hier altijd geschreven in dit soort topics. Maar ik merk ook wel aan mensen wiens gekozen levenspad een beetje anders loopt dat het veel lastiger is om een beetje in elkaars leven te blijven. Dus ik heb mijn oude vrienden die allemaal ook geen kinderen hebben (vind ik een veel groter verschil dan relatie ja of nee, daar merk ik weinig van) en een paar leuke nieuwe erbij met gedeelde interesses.
Campercamping schreef:
19-05-2020 22:30
Zou het ze best kunnen zeggen, maar ergens denk ik als het zover moet komen dat je dit moet duidelijk maken,
zijn de belangen dan al niet te ver uit elkaar gedreven... Want in een gezonde situatie zouden zij ook een bepaalde drang moeten
voelen om af te spreken, en kennelijk ontbreekt die een beetje. En dan ga je meer denken richting dat tweede wat je zegt.
Ze hebben wellicht geen zin om nog een ander persoon aan hun bubbel toe te voegen? Ze willen wellicht voorzichtig zijn zodat ze wél hun ouders kunnen zien bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik spreek één vriendin ongeveer 1x per week in het echt en een andere vriendin iets minder vaak, maar sinds de lockdown een keer of 3.

De eerste weken zag ik niemand, maar nu gelukkig weer wel wat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoor, ik zie wel weer vrienden : niet aanraken en met afstand. Als het even kan buiten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik sprak heel af en toe al af.Kom zelf de deur niet uit maar heb een tuin aan straatkant en twee stoeltjes bij de voordeur Heel makkelijk dus om ff te kleppen. Zelfs gebarbecued. Ik bak, zet neer en vriendin pakt weg. Ik heb een lange tafel en voor de tuin hoef je het huis niet eens in. Er kan best veel hoor zonder direct contact. Verder veel skype, whats app etc. Vrienden die met veel vreemden in aanraking komen heb ik liever geen fysiek contact mee. Ik zit al veel thuis en behalve wat uitjes die natuurlijk niet doorgingen mis ik eigenlijk niet veel. Zeker niet nu het mooie weer is begonnen en je makkelijk buiten af kunt spreken.
Wissewis schreef:
19-05-2020 22:33
Ik neem OV omdat het moet.
Om op mijn werk te raken.


Plezier-ritjes zijn er op dit moment toch écht niet bij.

En die zou ik dus wel nodig hebben om bij vrienden te raken.


Bovendien verzuipen mijn vrienden op dit moment dus in de combinatie van werk, home-schooling, mantelzorger voor ouders, de boel recht houden, ...

Ze hebben betere dingen te doen dan samen met mij met een mondmasker op onze neus in hun tuin op 1.5 meter van elkaar gaan zitten met een stel jengelende kinderen rond ons heen.
Waarbij ik 2 uur enkel onderweg ben en niet naar 't toilet kan binnen.
Ja, prima. Ieder zijn Corona toch.
Campercamping schreef:
19-05-2020 22:32
Respect. Ik vind het wel erg zwaar worden ondertussen.
Maar dit speelt toch al veel langer dan corona? Dit is een structureel probleem
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2020 22:31
Ik zie alleen mijn moeder.
Heb geen behoefte aan bezoek van andere mensen nu. Je moet overal op letten qua hygiene. Dat vind ik niet ontspannend. Online is veel praktischer.
Dat is ook wel zo.

het is ook gewoon niet leuk om in deze omstandigheden op een terras te gaan. Nu ik erover nadenk waren het ook wel altijd evenementen,
die ons samen brachten : verjaardag, songfestival, festival, EK/WK voetbal. Nu die evenementen weg vallen, vervalt kennelijk ook de rest.
We hebben nooit bij elkaar thuis de deur plat gelopen, en die behoefte ontstaat nu niet opeens wél. En moet bekennen dat het mij nou ook niet
heel enerverend lijkt om bij iemand thuis op de bank te gaan hangen. Maar toch mis ik het contact wel.
Ik heb ook alle niet-essentiele seksuele activiteiten met meer dan 3 mensen naar buiten verplaatst
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
19-05-2020 22:33
Ik neem OV omdat het moet.
Om op mijn werk te raken.


Plezier-ritjes zijn er op dit moment toch écht niet bij.

En die zou ik dus wel nodig hebben om bij vrienden te raken.


Bovendien verzuipen mijn vrienden op dit moment dus in de combinatie van werk, home-schooling, mantelzorger voor ouders, de boel recht houden, ...

Ze hebben betere dingen te doen dan samen met mij met een mondmasker op onze neus in hun tuin op 1.5 meter van elkaar gaan zitten met een stel jengelende kinderen rond ons heen.
Waarbij ik 2 uur enkel onderweg ben en niet naar 't toilet kan binnen.
Je hoeft geen masker op, he.
En waarom zou je niet naar het toilet kunnen ? Water, zeep, keukenrol.....( hygiënischer dan een handdoek )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Campercamping schreef:
19-05-2020 22:30
Zou het ze best kunnen zeggen, maar ergens denk ik als het zover moet komen dat je dit moet duidelijk maken,
zijn de belangen dan al niet te ver uit elkaar gedreven... Want in een gezonde situatie zouden zij ook een bepaalde drang moeten
voelen om af te spreken, en kennelijk ontbreekt die een beetje. En dan ga je meer denken richting dat tweede wat je zegt.
Nee joh. Heel veel mensen zijn nu uit het lood geslagen. Om iemand daar nou op af te rekenen als je het verder altijd leuk had vind ik wel heftig. Misschien heb jij weer een andere mindere kant laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-05-2020 22:34
Maar dit speelt toch al veel langer dan corona? Dit is een structureel probleem
Hmm, het afgelopen jaar 2019 was een heel gezellig jaar en hebben we veel leuke dingen gedaan met elkaar.
In mijn vriendschappen zaten bepaalde toxische elementen, maar er zijn begin 2019 wat dingen gebeurd in de persoonlijke
situatie van sommigen van ons waardoor we een spiegel voor hebben gekregen. Dat heeft het onderlinge contact en de onderlinge
waardering wel goed gedaan. Het contact is daardoor een stuk volwassener geworden en met meer wederzijds respect. Juist daarom
dat het me nu eigenlijk zo verbaast dat men de boot op afstand houdt m.b.t. afspreken en dat ik eens benieuwd was hoe dat bij mede viva'ers zit.
anoniem_373702 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 22:38
11.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-05-2020 22:35
Ik heb ook alle niet-essentiele seksuele activiteiten met meer dan 3 mensen naar buiten verplaatst
Ow, dat mag niet van Jaap van Dissel.
Eén seksbuddy. Maximaal.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Dan is het dus gewoon een kwestie van een paar weken volhouden! Ik vind dit minder erg dan voor zieken moeten zorgen of met kleine kinderen zitten of een lul van een vent op de bank. We moeten er allemaal het beste van maken.

Maar volgens mij is het echte probleem meer dat je je structureel ondergewaardeerd voelt en eenzaam bent
Wij zijn een paar vrienden steeds blijven zien. Wel buiten en op afstand. In de loop van de weken is de afstand afgenomen maar wel steeds buiten. Borrelen, bbq’en, wandelen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 19-05-2020 22:41
1.97% gewijzigd
Campercamping schreef:
19-05-2020 22:35
Dat is ook wel zo.

het is ook gewoon niet leuk om in deze omstandigheden op een terras te gaan. Nu ik erover nadenk waren het ook wel altijd evenementen,
die ons samen brachten : verjaardag, songfestival, festival, EK/WK voetbal. Nu die evenementen weg vallen, vervalt kennelijk ook de rest.
We hebben nooit bij elkaar thuis de deur plat gelopen, en die behoefte ontstaat nu niet opeens wél. En moet bekennen dat het mij nou ook niet
heel enerverend lijkt om bij iemand thuis op de bank te gaan hangen. Maar toch mis ik het contact wel.
Misschien krijgen ze nu ook wat meer rust in hun kont nu er geen evenementen zijn om af te hollen? Lekker gewoon tot rust komen thuis en niet van alles sociaals moeten.
Campercamping schreef:
19-05-2020 22:37
dat het me nu eigenlijk zo verbaast dat men de boot op afstand houdt m.b.t. afspreken
Is dat nou echt zo verbazend? Het heeft natuurlijk te maken met die globale pandemie die er om ons heen woedt
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-05-2020 22:40
Misschien krijgen ze nu ook wat meer rust in hun kont nu er geen evenementen zijn om af te hollen? Lekker gewoon tot rust komen thuis en niet van alles sociaals moeten.
Heel gek voor jou misschien : er zijn toch echt veel mensen die heel blij worden van sociaal contact.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-05-2020 22:40
Is dat nou echt zo verbazend? Het heeft natuurlijk te maken met die globale pandemie die er om ons heen woedt
Pandemie? Waar dan?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven