Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Teamuitje tijdens Corona

14-09-2020 10:08 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het werk hebben ze bedacht om binnenkort iets te gaan doen met het team. Nu ben ik te weten gekomen van wat we gaan doen (mochten we eigenlijk nog niet weten), namelijk uit eten bij een restaurant waar je met z'n allen aan 1 grote tafel zit in een ruimte. We hebben een relatief klein team, maar er zitten dus ook vreemde mensen bij waardoor je in totaal rond de 25 personen aan een tafel zit. Wel zit er wat ruimte tussen de personen in aan de tafel.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Eigenlijk wil niet de enige zijn die niet mee gaat / moeilijk doet. De rest heeft er namelijk geen moeite mee. Maar het zit me toch niet helemaal lekker, aangezien ventilatie een belangrijk punt is bij verspreiding en ik niet weet hoe het daarmee gesteld is (er zitten geen ramen in de ruimte bijvoorbeeld). Of kun je er vanuit gaan dat het allemaal goed / veilig geregeld is bij restaurants?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
14-09-2020 10:52
Degene die het over ‘moeilijk doen’ heeft, geeft in een ander topic aan dat ze niet van plan is haar kind thuis te houden van school omdat ze de ontwikkeling van haar kind belangrijker vindt dan andere mensen. Ze is dus zelf bij uitstek een reden waarom sommige mensen nu ‘moeilijk’ doen; thuisblijven bij klachten is voor veel mensen kennelijk lastig.
Ik vind het al vervelend dat mensen zich er totaal niet aan lijken te willen houden, maar ik vind het nog erger om dan mensen die dat wel doen - of die in elk geval activiteiten willen vermijden die niet helemaal passen bij de huidige maatregelen - aan te praten dat ze moeilijk doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-09-2020 10:53
Ik vind het al vervelend dat mensen zich er totaal niet aan lijken te willen houden, maar ik vind het nog erger om dan mensen die dat wel doen aan te praten dat ze moeilijk doen.
mijn ervaringen met de Horeca zijn prima. De horeca houdt je mooi veilig, willen zelf ook niet dicht moeten
Maar goed, ik kom niet in jongerencafes dat scheelt!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-09-2020 10:56
mijn ervaringen met de Horeca zijn prima. De horeca houdt je mooi veilig, willen zelf ook niet dicht moeten
Maar goed, ik kom niet in jongerencafes dat scheelt!
Mijn ervaringen ook, maar ik heb dus niet meegemaakt dat ik in een restaurant kwam waar je met zoveel aan één tafel zat als hier omschreven wordt. Daar zou ik me dus niet veilig voelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
14-09-2020 10:25
En dat is ook nu met corona zo? Lijkt me heel vreemd.
Ik heb dit een paar weken geleden nog meegemaakt in Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-09-2020 10:57
Mijn ervaringen ook, maar ik heb dus niet meegemaakt dat ik in een restaurant kwam waar je met zoveel aan één tafel zat als hier omschreven wordt. Daar zou ik me dus niet veilig voelen.
en ik geloof dus ook niet, dat het echt zo gaat
dat restaurant heeft vast een veilige manier bedacht
Ik zou niet naar een restaurant gaan wat de coronamaatregelen aan z'n laars lapt. Dus nee, ik zou niet meegaan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-09-2020 11:00
Ik zou niet naar een restaurant gaan wat de coronamaatregelen aan z'n laars lapt. Dus nee, ik zou niet meegaan.
hoho, dat weten we nog helemaal niet
TO gaat ze bellen
Wilde pasgeleden in Yerseke wat eten en daar stonden de tafels binnen nog net zo dicht op elkaar als voor corona. Niet gedaan dus.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
14-09-2020 10:44
Gewoon het restaurant bellen en doen alsof je geïnteresseerd bent om te boeken. Dan vertellen ze wel hoe ze de opzet hebben gedaan. En kijk even of er bij google review al ervaringen staan.
Waarom bellen en doen alsof?

Gewoon bellen en vragen hoe het voor jullie is geregeld.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-09-2020 10:59
en ik geloof dus ook niet, dat het echt zo gaat
dat restaurant heeft vast een veilige manier bedacht
In de stad waar ik woon, is het echt heel wisselend. De eigenaar van het terras het dichtst bij mijn huis heeft kennelijk besloten dat die anderhalve meter alleen maar ‘voor je uit’ geldt; mensen zitten er rug aan rug, maar tussen neuzen zit wel anderhalve meter. Tot nu toe wordt dat geaccepteerd. Een klein stukje verder is het terras ongeveer net zo vol gebouwd, maar dan met spatschermen tussen de ruggen. En nog wat verder wordt anderhalve meter heel strikt gehandhaafd en zegt het personeel er ook iets van als mensen stoelen verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook een restaurant dat normaal dit concept heeft maar nu met corona hebben ze wel gewoon één tafel per groep ipv voor iedereen.

Voor mij zou het er heel erg aan liggen hoe het restaurant is opgezet en of je collega’s het ook serieus nemen.
En of je het je kan permitteren om in quarantaine te gaan als het zou moeten.
aliva schreef:
14-09-2020 11:11
Waarom bellen en doen alsof?

Gewoon bellen en vragen hoe het voor jullie is geregeld.
Precies, gewoon zeggen dat je wil weten of de tafelopstelling voor bedrijf X coronaproof is en zoja, wat dat bij hen inhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Als het voor jou niet goed voelt, is dat reden genoeg om gewoon niet mee te gaan. Echt heel simpel. Daar hoef je verder geen excuses voor te hebben of te weten wat een ander daar van vindt of mee zou doen. En als een ander jou daarom 'moeilijk' of wat dan ook vindt, zegt dat echt meer over die ander dan over jou.
Volg je gevoel.
Susan schreef:
14-09-2020 10:16
Ik vind het raar om het als 'moeilijk doen' te bestempelen als iemand dit in deze periode even liever niet doet.
Hoezo? Het is in een restaurant. Daar zijn gewoon regels voor en volgens mij zijn er nog geen uitbraken die in verband staan met restaurants waar men zich houdt aan de regels.

En dat voor een virus wat bij 99% van de werkende bevolking verloopt als een verkoudheidje of zelfs zonder klachten.

Als je nou een bijzondere omstandigheid hebt zoals in je gezin iemand die echt kwetsbaar is, ok. Maar er wordt veel overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Dat mag toch helemaal niet, met 25 aan tafel ?? Ik weet niet of je in België of Nederland woont maar in Nederland mag je toch niet met verschillende huishoudens aan tafel en in België toch ook niet met zoveel?
Rosanna1985 schreef:
14-09-2020 11:58
Dat mag toch helemaal niet, met 25 aan tafel ?? Ik weet niet of je in België of Nederland woont maar in Nederland mag je toch niet met verschillende huishoudens aan tafel en in België toch ook niet met zoveel?
Mits voldoende afstand is er geen beperking tov aantal mensen aan een tafel.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
14-09-2020 11:59
Mits voldoende afstand is er geen beperking tov aantal mensen aan een tafel.
OK... maar hoe dan, met zo 'n groep en dan allemaal anderhalve meter uit elkaar... dan kan je toch niet meer met elkaar praten? Ik stel me zo voor dat je dan moet roepen naar je collega die 10 meter verderop zit ...
Alle reacties Link kopieren
Heleris schreef:
14-09-2020 10:26
Het zou kunnen inderdaad dat ze het concept hebben aangepast waardoor je alleen met je eigen gezelschap zit (ik hoop het!), maar dat weet ik niet zeker. Maar normaal gesproken zit je met veel mensen in 1 zaal. Het is ook geen heel groot restaurant volgens mij, dus ik vraag me af of ze wel meerdere ruimtes hebben.
Bel gewoon even met het restaurant of ga even langs. Kun je daarna beslissen of je het veilig genoeg vindt om wel of niet te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
14-09-2020 12:01
OK... maar hoe dan, met zo 'n groep en dan allemaal anderhalve meter uit elkaar... dan kan je toch niet meer met elkaar praten? Ik stel me zo voor dat je dan moet roepen naar je collega die 10 meter verderop zit ...
Dan kun je dus alleen maar praten met de mensen die naast en tegenover je zitten. Dat is altijd al zo, alleen zijn het er nu iets minder.
Normaal gesproken kan je met zo’n 7-8 mensen rondom je spreken en nu met 3-4.
Rosanna1985 schreef:
14-09-2020 12:01
OK... maar hoe dan, met zo 'n groep en dan allemaal anderhalve meter uit elkaar... dan kan je toch niet meer met elkaar praten? Ik stel me zo voor dat je dan moet roepen naar je collega die 10 meter verderop zit ...
Ik zag dat iemand anders schreef dat het best gezellig was bij het uitje wat ze had gehad waarbij er 1,5m afstand was.

We hebben het bovendien over een groep die dagelijks samenwerk in een kantoor. Geen wildvreemden.

Het is niet slim om net te doen alsof corona niet bestaat, maar om nou net te doen alsof het ook als je je aan de maatregelen houdt je een groot risico loopt doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
14-09-2020 12:04
Ik zag dat iemand anders schreef dat het best gezellig was bij het uitje wat ze had gehad waarbij er 1,5m afstand was.

We hebben het bovendien over een groep die dagelijks samenwerk in een kantoor. Geen wildvreemden.

Het is niet slim om net te doen alsof corona niet bestaat, maar om nou net te doen alsof het ook als je je aan de maatregelen houdt je een groot risico loopt doet mij toch de wenkbrauwen fronsen.
In België wordt het gewoon niet gedaan, anderhalve meter uit elkaar zitten in restaurants. Je gaat met je eigen gezin of vaste bubbel van 5 op restaurant (zonder afstand tot elkaar) of je gaat niet. Vandaar dat etentjes met collega 's er gewoon even niet in zitten. Ik kan mij wel moeilijk voorstellen dat zo 'n restaurant rendabel is als ze grote groepen anderhalve meter uit elkaar moeten zetten?
rosanna1985 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 12:20
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
14-09-2020 12:19
In België wordt het gewoon niet gedaan, anderhalve meter uit elkaar zitten in restaurants. Je gaat met je eigen gezin of vaste bubbel van 5 op restaurant (zonder afstand tot elkaar) of je gaat niet. Vandaar dat etentjes met collega 's er gewoon even niet in zitten. Ik kan mij wel moeilijk voorstellen dat zo 'n restaurant rendabel is als ze grote groepen anderhalve meter uit elkaar moeten zetten?
Rosanna1985 schreef:
14-09-2020 12:19
In België wordt het gewoon niet gedaan, anderhalve meter uit elkaar zitten in restaurants. Je gaat met je eigen gezin of vaste bubbel van 5 op restaurant (zonder afstand tot elkaar) of je gaat niet. Vandaar dat etentjes met collega 's er gewoon even niet in zitten. Ik kan mij wel moeilijk voorstellen dat zo 'n restaurant rendabel is als ze grote groepen anderhalve meter uit elkaar moeten zetten?
In België schieten ze enorm door met de maatregelen en desondanks doen ze het zeer slecht.

Persoonlijk lijkt mij dat geen goed voorbeeld en verder hebben we het ook niet over België. ;)
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je wel met één persoon buiten je huishouden aan tafel mag kan ik me voorstellen dat ze collega’s ook 2 aan 2 zetten met afstand tussen de duo’s.

Op mijn bruiloft hadden we ook lange tafels met duo’s bij elkaar. Alleen waren dat wel vrijwel allemaal huishoudens op 2 duo’s vrienden na.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 weken geleden ons afscheidsetentje (ik en mijn 5 andere collega's), samen met onze leidinggevende en 2 collega's van een ander onderdeel van onze afdeling met wie wij jarenlang samen hebben gewerkt (de andere 2 konden niet). Tafels tegen elkaar en lekker gezellig naast elkaar. Gewoon als vanouds, heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven