Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Teamuitje tijdens Corona

14-09-2020 10:08 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het werk hebben ze bedacht om binnenkort iets te gaan doen met het team. Nu ben ik te weten gekomen van wat we gaan doen (mochten we eigenlijk nog niet weten), namelijk uit eten bij een restaurant waar je met z'n allen aan 1 grote tafel zit in een ruimte. We hebben een relatief klein team, maar er zitten dus ook vreemde mensen bij waardoor je in totaal rond de 25 personen aan een tafel zit. Wel zit er wat ruimte tussen de personen in aan de tafel.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Eigenlijk wil niet de enige zijn die niet mee gaat / moeilijk doet. De rest heeft er namelijk geen moeite mee. Maar het zit me toch niet helemaal lekker, aangezien ventilatie een belangrijk punt is bij verspreiding en ik niet weet hoe het daarmee gesteld is (er zitten geen ramen in de ruimte bijvoorbeeld). Of kun je er vanuit gaan dat het allemaal goed / veilig geregeld is bij restaurants?
Eames6 schreef:
16-09-2020 06:38
Werken is doorgaans een rustigere activiteit als een uitje. Bij een uitje wordt er continue gepraat en gelachen. De aerosolen zullen bij een uitje kwistiger rondgaan.
Bij ons op kantoor wordt anders ook veel gepraat en gelachen, maar goed, we hebben dan ook wel een erg leuk team.

Zo lang als iedereen met klachten wegblijft is het risico gewoon verwaarloosbaar.
Het bedrijf waarvoor ik werk doet nu even niet aan teamuitjes. En terecht wat mij betreft.
Ik zou bij twijfel niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
14-09-2020 13:00
Mijn zoon moest samenwerken met zo'n pipo die even "vergat" om te vertellen dat hij op een feestje was geweest en daarom misschien wel liep te hoesten.
Later bleek die pipo inderdaad corona te hebben. Mijn zoon is zzp'er, had op die dag voor de zekerheid maar zijn mondkapje opgehouden en bleek gelukkig niet besmet.

Ja, heerlijk hoor, zo'n feestje. :facepalm:
Je bent je er van bewust dat je met een mondkapje enkel de kans dat je zelf iemand anders besmet minimaliseert? Het verkleint niet de kans dat je zelf wordt besmet, het vergroot zelfs die kans mogelijk als je niet juist met je mondkapje omgaat.
Alle reacties Link kopieren
quadrupel schreef:
16-09-2020 07:52
Je bent je er van bewust dat je met een mondkapje enkel de kans dat je zelf iemand anders besmet minimaliseert? Het verkleint niet de kans dat je zelf wordt besmet, het vergroot zelfs die kans mogelijk als je niet juist met je mondkapje omgaat.
dat is echt te kort door de bocht. Het verkleint ook de kans dat je zelf wordt besmet omdat de grootste druppels worden tegengehouden.
En zolang je je mondkapje niet gaat aflikken of er mee in je ogen gaat wrijven vergroot je je de kans op besmetting helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
14-09-2020 12:19
In België wordt het gewoon niet gedaan, anderhalve meter uit elkaar zitten in restaurants. Je gaat met je eigen gezin of vaste bubbel van 5 op restaurant (zonder afstand tot elkaar) of je gaat niet. Vandaar dat etentjes met collega 's er gewoon even niet in zitten. Ik kan mij wel moeilijk voorstellen dat zo 'n restaurant rendabel is als ze grote groepen anderhalve meter uit elkaar moeten zetten?
Nou, wat goed van België. Waarom doen ze het dan zoveel 'slechter' in de cijfers?


Op 1.5. meter zitten met 25 mensen betekent een tafel van minstens 18 meter lang. En voldoende ruimte daaromheen voor als je er langs moet lopen, bedienen etc. Zal wel een enorm restaurant zijn.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
14-09-2020 13:13
Volgens mij is het niet veranderd. Max 4 aan een tafel en max 2 uit verschillende huishoudens.
Klopt niet. Geen limiet mits je de 1.5 m. in acht houdt
permis schreef:
16-09-2020 08:23
Nou, wat goed van België. Waarom doen ze het dan zoveel 'slechter' in de cijfers?


Op 1.5. meter zitten met 25 mensen betekent een tafel van minstens 18 meter lang. En voldoende ruimte daaromheen voor als je er langs moet lopen, bedienen etc. Zal wel een enorm restaurant zijn.
Ik las vandaag dat ze in België al die paniekzaaiende deskundigen uit het adviesteam hebben gedonderd en nu gewoon alleen nog maar maatregelen willen die echt nodig zijn. Dus niet op een lege weg verplicht met mondkapje oplopen.

Dus zelfs in België begint het frankske te vallen.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
16-09-2020 08:23
Op 1.5. meter zitten met 25 mensen betekent een tafel van minstens 18 meter lang. En voldoende ruimte daaromheen voor als je er langs moet lopen, bedienen etc. Zal wel een enorm restaurant zijn.
Ja dit. Reken het maar eens uit. No way dat een restaurant zulke lange tafels heeft staan. 25 man aan 1 tafel kan praktisch niet eens op 1,5 meter. En dan nog moet het bedienend personeel tussen jullie door, dan zitten ze redelijk in je space.
Alle reacties Link kopieren
TO, heb je al na kunnen vragen wat het restaurant aan maatregelen neemt? Nu is het speculeren en daarop kun je moeilijk een beslissing nemen.
Alle reacties Link kopieren
Zeemeerkat schreef:
16-09-2020 13:23
TO, heb je al na kunnen vragen wat het restaurant aan maatregelen neemt? Nu is het speculeren en daarop kun je moeilijk een beslissing nemen.
Nou, het bellen blijkt niet meer nodig te zijn... Ze hebben op het werk namelijk iets nieuws bedacht omdat iemand had geraden wat we gingen doen. Dus ik heb nu geen idee wat we gaan doen. Naar iets van een restaurant moeten we sowieso, want het is direct vanuit werk. Ik denk dat ik er maar op moet vertrouwen dat het "veilig" is en als ze iets gaan doen wat ik niet prettig vind, dan ga ik wel naar huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven